Inainte, martie 1976 (Anul 33, nr. 9628-9653)

1976-03-02 / nr. 9628

Proletari din toate țările, unitivá! amte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL PCRML AI CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXII NR 9628 MARȚI 2 MARTIE 1976 4 PAGINI 30 BANI într-un climat de desăvirșită ordine și disciplină Toți locuitorii satelor, la lucrările agricole! Organele și organizațiile de partid, consiliile populare, toți comuniștii și deputații, întreaga suflare omenească a satelor doljene au luat cunoștință cu interes de recenta ședință de lucru de la C.C. al P.C.R. în care a fost dezbătută o serie largă de probleme curente ale agriculturii. In principal sunt vizate: desfășurarea în cele mai bune condiții a campaniei de primăvară, demersuri și sarcini operative privind sporirea producției vegetale și animale, extinderea și folosirea rațională a irigațiilor, dezvoltarea zootehniei, legumiculturii, pomiculturii și viticulturii; înfăptuirea măsurilor de reducere a cheltuielilor la hectar și de creștere a productivității în toate sectoarele, de creștere a eficienței economice a activității în C.A.P. și în celelalte unități agricole. De altfel, toate aceste probleme, concluziile secretarului general al partidului au fost prezentate ieri pe larg în ședința biroului Comitetului județean de partid de către tovarășul Gheorghe Petrescu, prim-secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., președintele Consiliului popular județean. Au fost luate imediat măsurile cuvenite—în legătură cu informarea expusă s-a stabilit ca, peste două zile, să aibă loc o ședință a activului de partid din agricultura județului, care să se analizeze reînzultatele obținute in domeniile dezbătute la Comitetul Central al partidului, să se adopte operativ programe corespunzătoare, să se stabilească sarcini și responsabilități concrete la nivelul tuturor unităților și sectoarelor agriculturii județului, ză încălzirea vremii creeacondiții favorabile pentru începerea din plin a lucrărilor agricole de primăvară. A obține producții record în primul an al cincinalului revoluției tehnico-științifice înseamnă ca, încă de la însămînțări, în fiecare unitate, în fiecare formație de muncă, activitatea să se desfășoare organizat, într-un spirit de deplină ordine și disciplină. O atenție cu totul deosebită prezintă luarea măsurilor ce se impun pentru încheierea arăturilor pe toate suprafețele, pregătirea exemplară a terenului, administrarea, riguros-științifică, a îngrășămintelor chimice și naturale, executarea operativă a lucrărilor de scurgere a apei care băltește. Se cer luate asemenea măsuri incit la însămînțări, la celelalte lucrări din actuala campanie să se asigure mobilizarea tuturor forțelor din agricultură, corespunzător Legii lucrărilor agricole. Așa cum a subliniat secretarul general al partidului la ședința de lucru de la C.C. al P.C.R., din actuala campanie agricolă trebuie să se facă cu adevărat problema principală a întregii activități de partid la sate. Direcția generală a agriculturii, celelalte unități județene au datoria să întreprindă mă(Continuare in pag. a II-a) CURIER COTIDIAN INTÎLNIRE EDUCATIVA Duminică, la cinematograful „Central" din Craiova, pionieri din școlile municipiului s-au întîlnit cu tovarășul Mihai Burdeșin, secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., care le-a vorbit despre minunatele condiții de viață și învățătură create copiilor din patria noastră. In încheiere, fost prezentat un montaj a literar-muzical-coregrafic. (Lorena Păvălan, coresp.). OLIMPIADA ȘCOLARA Duminică, la Craiova s-a desfășurat faza județeană a olimpiadei școlare la specialitățile biologie, matematică, chimie și științe sociale. Cei peste 900 de elevi prezenți în competiție au dovedit o foarte bună cunoaștere a materiei. DOTĂRI In ALIMENTAȚIA PUBLICĂ In cadrul unei ample acțiuni de diversificare dezvoltare și a rețelei, I.C.S. Alimentație publică din Craiova au început lucrările de amenajare unei rotiserii și a unei a unități tip „Gospodina“, în spațiile fostului laborator central de cofetărie. Noile dotări vor însuma o suprafață comercială utilă de peste 100 mp și vor fi date în folosință la începutul sezonului estival. CENACLU DE LITERATURA FRANCEZĂ Studenții Facultății de filologie-istorie din Craiova au organizat, în colaborare cu lectoratul francez din Universitate, un cenaclu în cadrul căruia vor fi prezentate comunicări și se vor analiza cele mai valoroase creații din literatura franceză. La prima reuniune de lucru a cenaclului, a avut loc o rodnică discuție despre viața și opera poetului Alfred de Vigny. O permanență în activitatea colectivelor de la s.l.l. Băiești Creșterea productivității muncii Față de anul trecut, colectivele întreprinderii de industrie locală Băilești trebuie să realizeze un volum de producție mai mare cu patru milioane lei. Chiar din prima lună a acestui an, lucrătorii unității s-au angajat cu toate forțele la înfăptuirea sporului amintit, așa incit, pînă în prezent, ei au reușit să-și depășească sarcinile, obținînd o producție suplimentară de peste o jumătate de milion lei. Lăudabil este faptul că, în 1976, colectivul se preocupă în mod susținut de creșterea productivității, scop pentru atingerea căruia acționează pe linia organizării mai judicioase a producției și a muncii, dotării cu mașini, utilaje și dispozitive de mare randament, întăririi disciplinei, precum și în alte domenii susceptibile perfecționării. După cum ne informa tovarășul Marin Morărescu, șeful biroului plandezvoltare, și cum de altfel am constatat cu prilejul unei recente investigații, la începutul anului, supradefețele au fost astfel gospodărite nicit să poată fi extinsă producția pentru combinele cabinelor „Gloria C-12“ și, totodată, să se sporească productivitatea secției mecano-metalurgice. Concomitent, la secția din Calafat a aceleiași întreprinderi a fost dată în exploatare o presă cu șase etaje, destinată furniruirii mobilei, care determină un apreciabil spor de productivitate realizat pe seama unei economii relative de trei muncitori. Pe de altă parte, în prezent se fac amenajări la depozitul secției pentru producerea oțelului, în vederea instalării unei benzi transportoare ce va înlocui munca manuală la manipularea navetelor cu sticle. Pe fondul unor acțiuni de M. OLTEANU (Continuare în pag. a IlI-a) -------------------BB5H325SE1------------------ ! Cînd libertatea e prost înțeleasă... j In viața noastră socială, în activitățile practice comune, comuniștii, uteciștii, toți oamenii muncii sînt chemați să militeze — și militează în marea lor majoritate — pentru promovarea în raporturile dintre ei — așa cum se arată în Codul eticii și echității socialiste — a relațiilor sincere de colaborare și întrajutorare tovărășească de solidaritate, stimă, încredere, respect reciproc. Societății noastre nu-i este indiferent nici modul comportare și de conviedețuire din cadrul restrîns, particular al familiei. Normele elementare de conduită civilizată sunt, deci, valabile și pentru acest teritoriu al vieții sociale, în care nu pot domni arbitrarul sau libertatea anarhică a „bunului plac“. ) O abatere de la normele morale ale vieții de familie ne-o oferă cazul lui Bratu Pavel din Craiiova, cartierul Valea Rosie. El a fost sancționat 1 GH. GEORGESCU \ judecător 1 (Continuare In pag. a IV-a) i Un succes de prestigiu al cultivatorilor de soia din județul nostru a Doljul pe primul foc pe țară . Cinci din cele zece premii au fost atribuite unităților din județ Vinerea trecută a avut loc la București concursul republican privind cultura soiei. Cu acest prilej, juriul a acordat Doljului premiul I pe țară pentru producția medie de 2085 kg soia la, hectar, realizată pe întreaga suprafață cultivată. în competiția dintre cooperativele agricole, pe locul II pe țară s-a situat cooperativa agricolă „înainte“ din Poiana Mare, iar alte trei premii au fost atribuite cooperativelor agricole din Seaca de Cîmp, „Timpuri Noi“ din Poiana Mare și „7 Noiembrie“ din Bîrca. In total, din cele 10 premii republicane decernate pentru cultura de soia, cinci au fost atribuite județului Dolj. Imagine din atelierul montaj motor Diesel de la I.M.M.R. Craiova Foto: FI. Melineșteanu O nouă linie de îmbuteliat în cadrul acțiunii de extindere a mecanizării proceselor tehnologice, în semestrul I al acestui an, la întreprinderea de industrializare a laptelui Dolj va intra în funcțiune linia „Tetrapac“ pentru îmbuteliat lapte * în cutii de 0,5 kg. De menționat că instalația liniei a fost deja montată, urmînd a intra în probe tehnologice. E. LAZARESCU coresp. i Intime mare a Congresului EDUCAȚIEI POETICE ȘI AL CULTURII Emoțiile scenei Omagiul prospețimii și al tinereții, îmbrăcat în straie de datină românească, se manifestă în aceste zile pe scenele căminelor culturale de la sate în sunetul arcușului de vioară și al ritmului de joc, glasurit limpede în chiptul bucuriei de viață dorită și împlinită. La un asemenea spectacol am asistat, duminică, în comuna Amărăștii de Sus, unde au participat și artiștii amatori din comunele Celaru și Amărăștii de Jos, la concursul „Cîntec de viață nouă“. Celărenii s-au prezentat cu un cor în plină dezvoltare, cu un bun repertoriu, cu taraf și un mare grup de soliști in pregătirea lui Marin Zamfir. S-au afirmat tinerele soliste Doina Morgan și Jeni Tudor, ca și instrumentiștii Nicolae și Petrică Fieraru. în același context de exigență permanentă, căminul cultural de la Amărăștii de Jos (director prof. Alexandru Ciobanu) a prezentat toată gama genurilor artistice amatoare, formația corală făcînd o adevărată demonstrație de recital în sprijinul poemului „Odă pămintului strămoșesc“. La rîndul lor, cadrele didactice de la Amărăștii de Sus au dovedit reale posibilități de creație și interpretare prin scenariul brigăzii artistice de agitație. Asemenea rezultate le datorăm și muncii dirijorilor și instructorilor, dăruirii lor pentru frumos și util, sprijinului dat mișcării artistice amatoare de către organele locale de partid și de stat. Cei peste 80 de membri ai corului de la Țuglui, de ex. LOCUSTEANU instructor principal Centrul de îndrumare a creației populare și a mișcării artistice de masă — Dolj (Continuare in pag. a II-a) O prestigioasă formație artistică de amatori: corul din Poiana Mare X