Inainte, septembrie 1976 (Anul 33, nr. 9784-9809)

1976-09-01 / nr. 9784

ANUL XXXII NR 9784 MIERCURI I SEPTEMBRIE 1976 4 PAGINI 30 BANI Au depășit angajamentele asumate Prin eforturi susținute, lucrătorii de la întreprinderea de rețele electrice Craiova au depășit angajamentele asumate în întrecerea socialistă pe cele opt luni expirate din acest an. Prin mai buna organizare a activității la fiecare loc de muncă, a fost înregistrată peste prevederi o producție marfă a cărei valoare se ridică la circa 28 milioane lei, iar la mia lur producție de construcțiimontaj a fost consemnată o economie de peste opt lei față de nivelul planificat. De remarcat, de asemenea, că nivelul productivității muncii a sporit cu aproape 58.16 lei/lucrător. In fruntea întrecerii s-au situat echipele de juniori conduse de Gheorghe Stănică, Gheorghe Tănase ș.a. E. LAZARESCU coresp. Biali:TC4 JUDEȚEANII DOLJ Avînt general în îndeplinirea înainte de termen a actualului cincinal Activitate responsabilă la executarea obiectivelor industriale Muncitorii, tehnicienii și inginerii întreprinderii de confecții Craiova au depus și depun eforturi stăruitoare pentru a se achita integral de sarcinile revenite din planul de stat. Ca urmare, în bilanțul primelor opt luni expirate din acest an a fost înscrisă o producție globală suplimentară de 31 milioane lei, precum și un spor la producția marfă evaluat la 72 milioane lei, în condițiile creșterii productivității muncii cu peste 48 000 lei/lucrător, față de nivelul stabilit. Raportat la perioada corespunzătoare a anului precedent, în cele opt luni la care ne referim s-a înregistrat o creștere a producției globale cu 144 milioane lei, iar a producției marfă cu 201 milioane lei. Demn de reținut este faptul că sporul obținut la producția marfă poate fi echivalat cu peste 110 000 costume, adică atîtea cît sînt necesare pentru jumătate din populația Craiovei, sau cu aproape 1,5 milioane rochii pentru femei și fete. Situația realizărilor obținute de colectivele trustului nostru, pe primele șapte luni ale acestui an, este pozitivă. Astfel, s-au efectuat lucrări de construcțiimontaj a căror valoare reprezintă 55,4 la sută din planul anual, ceea ce înseamnă punerea în funcțiune, la termenele stabilite, a 19 capacități productive în cele cinci județe în care ne desfășurăm activitatea. Totodată, în perioada de referință s-a obținut o productivitate superioară sarcinilor cu 4,8 procente și o economie de 9,81 lei la cheltuielile pentru o mie de lei producție. O parte însemnată rezultatele amintite — din și anume 40 la sută — s-a materializat în județul Dolj, fapt care constituie pentru ce lucrează la ansamble pentru un nou lot de tractoare T.I.H.-445 la întreprinderea „7 Noiembrie* Craiova ______Foto: FI. Mălin 1 72 milioane lei — spor la producția marfă Ing. ILIE BADICUȚ directorul general al Trustului de construcții industriale Craiova , Inves T rȚ Vi , în termen, cu eficiență imediată noi măsura reală în care colectivele de constructori contribuie la creșterea potențialului economic al zonei respective. Astfel, prin eforturile susținute ale muncitorilor, inginerilor, tehnicienilor și maiștrilor de pe șantierele trustului, au intrat în producție două importante capacități — o unitate de îngrășăminte și o modernă turnătorie de fontă. Pe de altă parte, în municipiul Craiova, în urmă cu aproape un an de zile, s-au început lucrările de construcții la o puternică întreprindere. Așa cum a indicat tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului, cu prilejul inaugură (Continuare in pag. a IlI-a) Roadele unei valoroase initiative Colectivul de muncă al Exploatării de gospodărire orășenească Craiova se preocupă perseverent și de reducerea consumurilor de energie electrică și combustibil. Printr-o gospodărire judicioasă a combustibilului, cei peste 130 de conducători auto ai exploatării, aplicînd în viață inițiativa „Să lucrăm o zi pe lună cu carburanți economisiți“, au reușit să economisească 93 tone de benzină. Cu această cantitate se poate lucra timp de 10 zile, ceea ce înseamnă depășirea substanțială a angajamentului asumat. Au mai fost economisiți, în același timp, 287 230 kWh energie electrică, cantitate aproape egală cu angajamentul anual și de peste trei ori mai mulți metri cubi de gaze decît prevedea angajamentul pe 1976. Cînd tratamentele nu se aplică la timp Precipitațiile abundente căzute în zilele precedente au favorizat puternic atacul de mană în culturile legumicole și plantațiile de vii. Acolo unde s-au respectat prognozele și s-au aplicat operativ și corespunzător tratamentele, pagubele au fost neînsemnate. La C.A.P. Seaca de Cîmp, însă, din cauza neaplicării tratamentelor la timp, suprafața de 15 ha grădină a fost compromisă în proporție de 95 la sută la tomatele timpurii și 30 la sută la tomatele tîrzii. De asemenea, la C.A.P. Piscu Vechi, 10 ha tomate au fost compromise de mană în proporție de 70 la sută. Cauza? Neaplicarea celui de-al treilea tratament avertizat de stația de prognoză. La C.A.P. Teasc, nu mai puțin de 30 ha tomate au fost atacate de mană în proporție de peste 70 la sută. Cauza — aceeași ca și la Piscu Vechi, nu s-au aplicat la timp tratamentele indicate de Stația de prognoză Craiova. In perioada în care s-a produs atacul de mană, șeful fermei legumicole se afla în concediu, un alt inginer și președintele cooperativei erau plecați din localitate, culturile de legume rămînînd astfel complet nesupravegheate. Faptele relatate nu pot fi trecute cu vederea. CURIER COTIDIAN TINERI ABSOLVENȚI LA POSTURI Astăzi, tinerii absolvenți ai liceelor pedagogice și ai învățămîntului universitar se prezintă la posturi. 41 de învățători, 60 de educatoare și 82 de profesori repartizați în școlile din județul nostru pășesc astfel pentru prima oară pragul școlilor in care au fost repartizați și în care vor munci de acum încolo. Le dorim tuturor succes deosebit în nobila lor profesiune de educare a tinerei generații și le adresăm tradiționala urare de bun venit! BLOCURI DE LOCUINȚE LA GIUBEGA In centrul civic al comunei Giubega au început lucrările de construcție a două blocuri, cu parter și un etaj, care vor fi destinate specialiștilor din această localitate. Aceste obiective se realizează pe baza proiectelor tip, elaborate de Institutul județean de proiectări, de către echipele de constructori ale consiliului popular comunal. PROIECTE DE LEGI ÎN DEZBATERE Membrii biroului comitetului U.T.C. al comunei Călărași, precum și secretarii organizațiilor U.T.C., au participat la mai multe dezbateri pe marginea proiectelor de legi privind recrutarea și repartizarea forței de muncă și încadrarea într-o activitate utilă a unor persoane apte de muncă. UTILAJ DE MARE PRODUCTIVITATE Pe șantierele Direcției de drumuri și poduri Craiova lucrează, de curînd, un nou utilaj de mare productivitate. Este vorba de un răspînditor de mixturi asfaltice fabricat la Întreprinderea „Nicolina“ din Iași. Noul utilaj asigură punerea în operă a 100 tone de mixtură pe oră, în condițiile unui finisaj superior pe suprafața de rulare. (R. Cincă). DOUA NOUTĂȚI EDITORIALE Editura craioveană „Scrisul românesc" scos de sub tipar, in a aceste zile, două noi cărți. Este vorba despre un valoros studiu de istorie intitulat „Noi, tracii" apărut sub semnătura lui Iosif Constantin Drăgan și de placheta de versuri „Călătorie spre ceilalți" aparținînd tînărului poet Nicolae Diaconu. GRĂDINIȚĂ DE COPII Rețeaua unităților preșcolare din municipiul Craiova va spori, începînd din această toamnă, cu încă o grădiniță de copii situată în cartierul Craiovița Nouă. Remarcabilă prin eleganță și funcționalitate, grădinița amintită are o capacitate de 240 locuri. De subliniat că, in actualul cincinal, numărul locurilor în grădinițele din județul nostru va spori cu aproape 5009, iar al celor în creșe cu peste 3100. AGRICULTURA • AGRICULTURA • AGRICULTURA • AGRICULTURĂ • AGRICULTURĂ In întreprinderile agricole de stat alături pe toate suprafețele eliberate încă din perioada recoltatului, în toate întreprinderile agricole de stat din județul nostru s-a reușit să se imprime un ritm alert elberării terenului și executării arăturilor de vară. Organizarea lucrului în schimburi prelungite și în schimburi duble pe un mare număr de tractoare a dus la încheierea arăturilor de vară pe toate cele peste 13 000 ha într-o perioadă mult mai scurtă decît în anii precedenți. Cele mai mari suprafețe arate și fertilizate se află în perimetrul fermelor I.A.S. Segarcea, Robănești, Băilești, Giubega, Craiova și altele. Ca urmare a măsurilor luate, nouă combine autopropulsate au fost echipate cu dispozitive pentru recoltarea florii-soarelui de pe 900 ha, iar alte șapte combine — cu dispozitive pentru recoltat porumbul de pe 560 ha. Totodată, s-a stabilit viteza zilnică de 80 ha floarea-soarelui și 40 ha porumb. Toți mecanizatorii care lucrează pe combine la recoltatul culturilor Urzii au fost școlarizați din timp la centrul de instruire de la Cîrcea. La recoltatul florii-soarelui, de exemplu, vor lucra pe combine mecanizatorii Traian Camen și Năstase Albeanu de la Calopăr, Elisei Mărunțelu de la Livezi, Tudor Dobre de la Podari, Marin Trancă de la Țuglui etc. De asemenea, la recoltarea mecanizată a porumbului vor lucra Neda Chiriță de la Panaghia, Florea Grigore de la Țuglui, Ion Stoian și Ștefan Hîrșie de la Glod. Ei cunosc bine sarcinile ce le revin în folosirea la întreaga capacitate a utilajelor și în asigurarea unor reglări cît mai corecte. Pentru transportul operativ al producției recoltată mecanizat au fost revizuite și reparate 40 de remorci ale S.M.A., precum și mijloacele de care dispun cooperativele agricole. Deoarece, după floarea-soarelui și porumbul ce se recoltează mecanizat sunt amplasate păioasele, s-au elaborat grafice pentru eliberarea operativă a terenului, executa A. FRIGIOIU (Continuare în pagina) La S.M.A. Caiopăr TOATE UTILAJELE, GATA DE START Pentru ca în aceste zile să se poată trece intens la recoltarea mecanizată a fiorii-soarelui și porumbului de pe suprafețele unde cuiturile au ajuns la maturitate, lucrătorii de la S.M.A. Calopăr au pregătit din vreme utilajele necesare. Avancronică fotbalistică PARTIDE ATRACTIVE Astăzi, în primă zi de nou anotimp, avem etapă programată la mijloc de săptămînă. Universitatea Craiova a plecat ceva mai devreme spre Timișoara cu gîndul să-și refacă moralul în orașul de pe Bega. Partida cu „Poli“ nu va fi deloc un rendez-vous studențesc de complezență, dar nici un meci al ambițiilor exagerate. In primăvară, la Timișoara, cele două formații au jucat sub deviza: „Cel mai bun cîștigă“ și partida s-a în <.T. TUNSOIU (Continuare în pag. a II-a) fRSES3S2B3I Cutezători, la asaltul Carpaților Istoria poporului nostru și in egală măsură, natura patriei constituie pentru tinera generație cele mai profunde lecții de patriotism. De altfel, numai din județul Dolj au pornit la „Asaltul Carpaților“ (acesta este genericul unei ample acțiuni pionierești) peste 50 de echipaje, deci peste 500 de purtători ai cravatei roșii cu tricolor. La înapoiere, vor povesti colegilor lor impresiile și peripețiile expedițiilor. Pionierii din Nedeia, care au alcătuit echipajul cu nume suav „Izvorașul“, condus de prof. Emil Jordarde, se află la a doua expediție. Niculescu Eugen, cu sobrietatea căpitanului de echipaj, imi mărturisea emoția traversării crestei nordice a masivului Piatra Craiului. In cele două săptămâni petrecute pe creste, „fotoreporterul" grupului, Ion Nane, a avut prilejul să prindă pe peliculă zeci de imagini de neuitat, iar „folcloriștii" George Kosoiu și Cornel Iordache au efectuat Prof. VICTOR SANDU ■ (Continuare în pag. a II-a)