Inainte, februarie 1978 (Anul 35, nr. 10224-10247)

1978-02-01 / nr. 10224

Adunări generale ale oamenilor muncii Sub semnul deplinei responsabilități Desfășurată la puțină vreme după încheierea lucrărilor Conferinței Naționale a partidului, adunarea generală a reprezentanților oamenilor muncii de la întreprinderea de transformatoare mici filiași a analizat, în spiritul deplinei responsabilități comuniste, activitatea depusă in cel de-al doilea an al cincinalului revoluției tehnicoștiințifice, stabilind, printr-o serie de programe prioritare, principalele măsuri și acțiuni menite să concure la onorarea sarcinilor ce revin colectivului de aici în anul curent. Din darea de seamă, prezentată de ing. Alexandru Radu, prim-vicepreședinte al biroului consiliului oamenilor muncii, am reținut că, în 1977, grație acțiunilor întreprinse de comitetul de partid, eforturilor depuse de întregul colectiv, în bilanț au fost înscrise rezultate remarcabile. Astfel, la producția globală și marfă s-au înregistrat sporuri de 21 milioane lei și, respectiv, 8,7 milioane lei, în condițiile depășirii nivelului planificat al productivității muncii cu 13 233 lei/lucrător, la export au fost livrate, suplimentar, produse în valoare de 4,7 milioane lei valută. De menționat că toate aceste realizări au fost obținute în condiții de eficiență sporită, fapt reflectat în reducerea cu 5,4 lei a cheltuielilor totale la 1000 lei producție, și cu 8,8 lei a celor materiale, precum și în depășirea beneficiului planificat cu 10 milioane lei. Succese s-au înregistrat și pe linia asimilării în fabricație a unor sortimente noi, reproiectării produselor, introducerii de tehnologii moderne etc. Atît darea de seamă cît și participanții la discuții au relevat, pe lingă aspectele pozitive, demne de laudă, și o serie de carențe, atît de natură obiectivă cît și subiectivă, care, dacă ar fi fost eliminate la timpul oportun, ar fi permis desfășurarea unei activități la cote superioare. Astfel, după cum sublinia ing. Dumitru Miloșescu, șeful secției montaj general, greutăți serioase s-au întîmpinat în domeniul aprovizionării tehnico-materiale. I.C.M.E. București nu a livrat o serie de conductori și cilindri, iar „Electrotehnica" — București a avut o restanță de 326 relee. Nici aprovizionarea cu grunduri, vopsele și ulei de transformator nu s-a derulat normal, fapt ce a determinat munca în salturi de la o perioadă la alta. In viitor, pentru eliminarea unor astfel de necazuri, sublinia vorbitorul, pe impulsionarea activității lungă la NICOLAE PETOLESCU (Continuare în pag. a IlI-a) Prin autoutilare, mașini de înaltă tehnicitate Secția de autoutilaje a întreprinderii „Electroputere" Craiova a devenit în ultimii ani o adevărată uzină de producere a unor mașini și utilaje complexe ce înlocuiesc importurile contribuie la creșterea grași dului de mecanizare și automatizare a producției. Anul acesta, de exemplu, urmează să se realizeze 120 de mașini, agregate aici și utilaje complexe, valoarea lucrărilor fiind de peste două ori mai mare decât realizările anului trecut. Printre acestea se află: mașini de bobinat, prese hidraulice de 200 tone, strunguri verticale pentru confecționat izolatori cu posibilități de prelucrare pînă la 5 metri, instalații de vopsit piese, stand de probe pentru motoare, linie tehnologică completă pentru recopt cupru etc. De menționat că jumătate din numărul mașinilor amintite se află deja în execuție. N. VIICEANU coresp. Punem baze temeinice producției de porumb Cooperativa agricolă de producție din Băilești dispune de condiții deosebit de favorabile pentru obținerea unor producții mari atît în sectorul vegetal cît și în cel zootehnic. Din cele 8000 ha suprafață agricolă 7960 ha sunt arabile, iar din acestea 7490 ha se află în perimetrul marelui sistem de irigații Calafat — Băilești. Faptul că majoritatea suprafețelor sunt alcătuite din cele mai productive soluri, iar cooperativa are la dispoziție bogat parc de tractoare un și mașini agricole constituie argumente care demonstrează importantul potențial productiv de care dispunem. Toate acestea au determinat ca, chiar și în cei mai nefavorabili ani, să realizăm producții satisfăcătoare. In acest an, ne-am propus ca la toate culturile cerealiere și plante tehnice să realizăm producții sporite. Astfel, la porumb, de pe cele 2700 ha în cultură pură și 800 ha în cultură dublă, după orz, am prevăzut producție medie de 6300 kg o porumb boabe la ha. Pentru a realiza această producție, vom lucra complet mecanizat cel puțin 1000 ha în cultură pură și cele 800 ha în cultură dublă. Pe întreaga suprafață vom asigura densitatea corespunzătoare de plante în funcție de soiurile ce le vom folosi. Am prevăzut, de asemenea, să executăm cel puțin cite trei JEAN VIȚELARU inginer șef la C.A.P. Băilești (Continuare în pag. a III-a) Secvență de muncă din atelierul montat general al întreprinderii de transformatoare mici din Filiași Foto: A. Trifan Sistematizarea sarcină Așa după cum este cunoscut, conducerea partidului și statului nostru a aprobat schița de sistematizare zonei centrale a municipiului Craiova și a principalelor artere de penetrație — Calea București și Calea Severinului — într-o viziune unitară, de largă perspectivă. Prin decizia președintelui republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu, s-a creat astfel pentru edilii municipiului, pentru arhitecți, proiectanți și constructori un vast program de activitate, de realizări urbanistice și arhitecturale dintre cele mai mobilizatoare. Voi căuta să prezint succint cîteva din prevederile machetei aprobate pentru municipiul Craiova. Astfel, în piața din fața clădirii monumentale a Comitetului județean de partid și a Consiliului popular județean s-a aprobat, de către secretarul general al partidului, amplasamentul și construcția Casei de cultură, obiectiv de o excepțională valoare pentru zestrea edificiilor monumentale ale urbei noastre. Ne angajăm să depunem toată dăruirea, pasiunea și competența noastră profesională în realizarea acestui edificiu măreț. In acest spațiu urbanistic se va extinde magazinul „Mercur“; se va înălța un bloc care va închide frontul de sud al pieței începînd de la calcanul clădirii redacției ziarului „înainte“ pînă în strada Unirii. Este demn de subliniat și faptul că în mijlocul pieței se va amplasa statuia ecvestră a lui Mihai Viteazul, completată cu fîntîni arteziene și alt mobilier urban. Se va crea, de fapt, „un hol central în aer liber“, al Craiovei pentru dialogul cotidian al cetățenilor municipiului nostru, într-o ambianță armonioasă, cu funcțiunile polivalente pe care strau (Continuare în pag. a IV-a) a zonei centrale a Craiovei — de mare răspundere Arh. TEODOR COCHECI directorul Institutului județean de proiectări CURIER COTIDIAN CU INTÎENIRE CITITORII In cadrul Lunii cărții la sate, ieri după-amiază, în comuna Bechet a avut loc o întîlnire a cititorilor cu scriitori craioveni. Au fost lansate cărțile „Vînt de vis" de Ilarie Ilinoveanu, „Drum de glorii" de prof. univ. dr. Ion Călin și „Enigmatic, pămîntul" de prof. Al. Mironov. Cu acest prilej a avut loc un fructuos dialog pe marginea cărților prezentate. „ZILELE FILMULUI DE CIRCULAȚIE PENTRU COPII“ La cinematograful „Central“ din Craiova se desfășoară „Zilele filmului de circulație pentru copii", acțiune educativă organizată de Miliția Județeană în colaborare cu întreprinderea cinematografică Dolj, în cadrul acestei manifestări se prezintă filme documentare și artistice, au loc dezbateri pentru prevenirea accidentelor de circulație. NOI UNITĂȚI PRESTATOARE DE SERVICII. In cadrul cooperației de consum din comuna Teasc s-au înființat, în această lună, două unități prestatoare de servicii (zidari-zugravi și croitorie bărbătească). Răspunzind cerințelor cetățenilor, în acest an vor mai lua ființă o secție de frizerie și una de reparat autoturisme. (M. Postolache, coresp.). PUNCT ALIMENTAR Cooperativa de consum din comuna Calicea Mare și-a mărit rețeaua de aprovizionare cu încă un punct alimentar, care a fost amenajat pe drumul județean dintre localitățile Galicea Mare și Băilești. ■-----■-— Moment etic — -------Gînd marea virtute lipsește Există in viața cotidiană a omului de bună credință o permanentă nevoie de demnitate, de comportare cinstită i in orice împrejurare. Această virtute, această normă morală complexă, de bază, e formulată cu claritate și nu : 1 Codul etic comunist și este de datoria noastră să facem totul pentru a fi cetățeni corecți și cinstiți, pentru a fi în crice împrejurare mîndri de faptele noastre. Mai sunt insă cazuri cind anumite fapte ale unora dintre noi par de neînțeles, în total contrast cu morala comunistă. Iată mai jos un caz: , Cei 70 de ani ai lui Alexandru Staicu, de pe strada Poporului, nr. ÎS din Băilești, înseamnă o mare dragoste : pentru muncă, pentru familie, pentru adevăr, înseamnă o mare încredere in semenii săi. O încredere omenească, dar nu oarbă, nu ridicolă, ci o încredere bazată pe cinste, principialitate, sinceritate. In acest spirit și-a crescut și educat și pe cei doi fii ai săi care sunt bine apreciați in colectivele de muncă din care fac parte, in propriile familii, in societate. Zilele trecute, bătrînul interlocutor, ne-a invitat acasă , să ne istorisească ceva ce nu putea înțelege, nu putea să accepte în nici un fel. Pe scurt, povestea este următoarea. Intr-o zi a venit la locuința sa, comună cu al fiului său, profesor la liceul din Băilești, un iânăr de vreo 25-30 de ani. Sub pretextul că îl cunoaște pe profesorul Gheorghe Staicu și că a vorbit cu el, ii cere bătrânului la tată o sută de lei împrumut, pentru o zi-două. Seara, ION DIACONU Í (Continuare fn pag. a Il-a) I