Inainte, august 1978 (Anul 35, nr. 10378-10403)

1978-08-01 / nr. 10378

ML ainte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXIV NR 10 378 MARȚI 1 AUGUST 1978 4 PAGINI 30 BANI încheierea vizitei de lucru a tovarășului Nicolae Ceaușescu în județul Tulcea Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, și-a încheiat duminică, 30 iulie, vizita de lucru în județul Tulcea. Secretarul general al partidului a fost însoțit in această vizită de tovarășa Elena Ceaușescu, de tovarășii Manea Mănescu, Iosif Bane, Emil Bobu, Paul Niculescu, Virgil Trofin, Teodor Toman, Richard Winter. Populația localităților amlfite de o parte și de alta a brațului Sulina, străbătut de nava prezidențială „Mihai Viteazul“ de la Crișan la Isaccea, a întîmpinat trecerea tovarășului Nicolae Ceaușescu, a tovarășei Elena Ceaușescu, a celorlalți tovarăși din conducerea de partid și de stat cu urale și ovații, expresie a sentimentelor de dragoste și stimă, de recunoștință, profundă pe care le nutresc cei ce muncesc și trăiesc pe aceste meleaguri față de partid și secretarul său general, pentru grija statornică de a asigura județului Tulcea o dezvoltare economico-socială rapidă. Pe faleza portului Tulcea se aflau la trecerea navei mii de locuitori ai orașului — reprezentanți ai colectivelor de muncă cu care secretarul general al partidului a purtat sîmbătă un fructuos dialog de lucru, ai personalului muncitor din instituțiile municipiului, precum și turiști veniți la odihnă în acest frumos colț de țară. Ei au făcut tovarășului Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu o entuziastă manifestare, dînd expresie acelorași sentimente de dragoste și stimă cu care s-au înconjurat pe tot parcursul vizitei. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au răspuns cu prietenie, de la bordul navei, acestei emoționante manifestații făcute de populația orașului dunărean. Nava prezidențială și-a continuat apoi drumul pînă la Isaccea. La coborîrea pe cheiul portului, în ovațiile locuitorilor orașului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu au fost salutați cu deosebit respect de reprezentanții organelor locale de partid și de stat. O gardă militară, alcătuită din marinari, membri ai gărzilor patriotice și ai formațiunilor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, a prezentat onorul. S-a intonat Imnul de stat al Republicii Socialiste România. Secretarul general al partidului a fost invitat apoi în fața machetelor de sistematizare a orașului Isaccea, prevăzut să devină în viitorii ani un centru industrial agrar. Gazdele înfățișează programul de dezvoltare Urbanistică, care prevede construirea a 250 de apartamente în acest cincinal și a altor 400 în cincinalul viitor. Totodată, se prezintă amplasamentul unor unități industriale care vor conferi localității atributele unui centru econo(Continuare în pag. a IV-a) JURNAL DE CAMPANIE JURNAL DE CAMPANIE Irigă culturile prășitoare Consiliul de conducere al cooperativei agricole din Mîrșani acordă, in această perioadă, o atenție deosebită irigării culturilor de porumb pentru boabe și siloz, cartofilor de toamnă și a celorlalte plante prăsitoare. ‘ In săptămîna care a trecut, suprafața planificată pentru a fi udată nu numai că a fost realizată, dar a fost chiar depășită. Astfel, au fost irigate cu aproape 100 ha peste prevederile din plan. DAN DUMITRU coresp. Însămînțează lolium multiflorum De azi, la cooperativa agricolă din Cetate s-a trecut la însămînțarea celor 200 ha destinate culturii de lolium multiflorum. întreaga suprafață a fost, arată din timp, apoi discuită de două ori, lăvălugită o dată și lucrată cu freza. Cerință stringentă pentru recolta de mîine Alături de vară pe toate suprafețele planificate! Datorită eforturilor depuse de harnicii cooperatori și mecanizatori din județul nostru, recoltatul păioaselor a fost încheiat într-un timp relativ scurt și, totodată, s-a reușit să se efectueze, în ritm susținut, și celelalte lucrări de sezon: eliberarea terenului, arăturile de vară, pregătirea patului germinativ, însămînțarea culturilor succesive. Conducerile consiliilor intercooperatiste Amărăști, Horezu-Poienari, Boureni și altele au luat din vreme măsurile care se impuneau pentru organizarea lucrului în schimburi prelungite la arat pe un număr mare de tractoare. Organizarea corespunzătoare a formațiilor de lucru, însoțite de ateliere mobile, a permis folosirea la întreaga capacitate a tractoarelor, asigurarea unei bune asistențe tehnice, exercitarea unui control eficient, stabilirea operativă de noi măsuri menite să ducă la lichidarea deficiențelor constatate, depășirea eventualelor grelatăți. Ca urmare, pînă de curînd, în Consiliul intercooperatist Amărăști au fost executate arături de vară pe mai mult de 4000 ha, în Consiliul intercooperatist Horezu-Poienari pe 3100 ha, iar la Boureni pe aproape 3000 ha. Este, însă, de neînțeles de ce în unități vecine, care au terminat recoltatul păioaselor cu mai mult de două săptămîni în urmă, executarea arăturilor se află în stadii diferite. Bunăoară, în unitățile din Consiliul intercooperatist Plenița au fost executate arături pe mai mult de 2200 ha, în vreme ce în consiliul intercooperatist vecin Moțâței, A. FRIGIOIU (Continuare în pag. a III-a) RAID-ANCHETA Zonele de agrement la ore de caniculă ! Comerțul — mai opera cerințele cetățenilor! ■ Ba Doctorului" I Unde sunt unde pe lacuri? Mii de craioveni și-au petrecut ziua de duminică la zonele de agrement mai apropiate sau mai îndepărtate ale municipiului nostru. Foarte mulți se aflau, spre exemplu, la ștrandul Craiovița Nouă, unde edilii au amenajat o frumoasă plaja. Unitatea de alimentație publică de aici era, în genere, bine aprovizionată mai ales cu bere. Totuși, se produceau aglomerări deoarece tiv și receptiv racordat la zine fără apă la ..Hanul mult promisele ambarcați i-au fost luate din timp măsuri pentru ca mai mulți lucrători să servească la ghișeele, deja amenajate, bere la sticle sau la halbe. Pe de altă parte, de la unitatea comercială de profil lipseau diferite articole de plajă, precum costume de baie, colaci pentru copii AUREL FOPESCU (Continuare în pag. a IX-a) Proletar! <Un toate țările unu-vid I.U.P.S. Filiași. Printre fruntași întrecerii socialiste se numără și frezorul Ion Constantin. Foto: A. Trifan TEC» JUDETEMÎ Succese tot mai mari în întrecerea socialistă A8SÎÎST Cu planul pe șapte luni depașit ■ Colectivul întreprinderii de celule electrice prefabricate Băilești a expediat la export ultimele produse înscrise în planul primelor 7 luni. La 27 iulie, unitatea și-a îndeplinit sarcinile perioadei amintite și la ceilalți indicatori de bază ai planului economic. Avansul cîștigat permite personalului muncitor de aici să realizeze în plus 100 celule electrice de 10 kV, precum și 50 posturi de transformare complexe, să ridice la 7,4 milioane lei producția electrotehnică fizică peste plan, să îndeplinească sarcinile la producția netă în proporție de 100,4 la sută și să depășească cu peste 4 000 000 lei valută planul la export. ■ Membrii harnicului colectiv de muncă al secției Poiana Mare a întreprinderii de industrializare a laptelui Dolj întîmpină ziua de 23 August cu importante succese în producție. Ei au reușit să-și realizeze, înainte de termen, sarcinile ce re reveneau la producția fizică pe șapte luni și vor da, peste plan, încă 18 tone brînzeturi diverse. La produsele destinate exportului, planul anual a fost îndeplinit în proporție de 85 la sută. in anii luminoși ai socialismului mm prin orasul de mîine mm ! T~entru o așezare in care ocupația principală a locuitorilor a fost dintotdeauna agricultura, transformarea ei in centru urban era cu citeva zeci de ani in urmă ceva aproape de nesperat. E prea putin probabil să fi existat in această comună oameni convinși că localitatea lor va putea deveni cindva oraș, Și chiar dacă ar fi fost și din aceștia, ce suport economic putea transforma, in vremea aceea, visul in realitate? Plenicenii știu, insă, acum că epoca marilor visuri, a idealurilor ce vor fi atinse s-a născut din singele lui August, din munca avintată pentru edificarea unei țări muncitorilor și țăranilor. a Statul nostru socialist garantează dreptul de a ști astăzi ce vei fi mîine. Am trecut pe viitoarele străzi, al căror nume îl vom cunoaște in acest cincinal. Proțuilindeni se muncește, se pun zidiri temeinice viitorului oraș al Doljului și al țării. Primul bloc de locuințe aste terminat și se lucrează la încă două. In EMIL CALOTA . Continuare în pag. a IlI-a) Alimentarea corespunzătoare cu energie electrică în centrul dezbaterilor Desfășurată sub semnul vastei activități de transformare a cantității într-o calitate nouă, superioară — acțiune inițiată de Conferința Națională a P.C.R., adunarea generală a reprezentanților oamenilor muncii de la întreprinderea de rețele electrice Craiova a avut un pronunțat caracter de lucru, examinînd temeinic, în spiritul combativității revoluționare, rezultatele obținute in primul semestru al acestui an, precum și modul în care trebuie să se acționeze în continuare pentru transpunerea în viață a măsurilor stabilite de conducerea superioară de partid. In acest spirit, tonul dezbaterilor a fost dat chiar Adunări generale ale oamenilor muncii de darea de seamă, prezentată de ing. Gheorghe Stroică, directorul întreprinderii, caracterizată prin realism, spirit ,critic și autocritic. Astfel, de la bun început s-a subliniat, cu legitimă mîndrie, că planul revenit pe primele șase luni ale anului a fost îndeplinit și depășit la majoritatea indicatorilor cantitativi și calitativi. Pe parcursul dezbaterilor s-au scos la iveală și unele lipsuri, neajunsuri și cauzele acestora. Domeniul care a reținut atenția in acest sens îl constituie însăși alimentarea cu energie electrică a tuturor consumatorilor, domeniu în care fiecărui lucrător din întreprindere îi revin sarcini și răspunderi bine definite. Cum și-au onorat colectivele de muncă obligațiile? In ansamblu, activitatea la capitolul de referință poate fi apreciată, ponderea avînd-o rezultatele pozitive. Din păcate, însă, în prima jumătate a anului, calitatea unor lucrări nu a corespuns integral exigențelor, astfel că numărul avariilor și incidentelor din rețelele electrice s-a menținut la nivelul din semestrul I 1977. Pe de altă parte, raportat la aceeași perioadă, numărul de deranjamente s-a redus’in mediul urban cu 0,52, iar în mediul rural cu 0,37 la 100 abonați, dar el nu reflectă pe deplin posibilitățile unității, situația fiind susceptibilă de îmbunătățiri. Exemple de genul celor menționate încă mai există la I.R.E. Craiova, însă, ceea ce se cuvine să remarcăm este convingerea fermă colectivelor că dispun de rea sursele necesare pentru a M. Ol.TEANU 1 (Continuare In paga Ilfa)