Inainte, aprilie 1979 (Anul 36, nr. 10585-10609)

1979-04-01 / nr. 10585

r ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C R. SI AL CONSILIULUI POPULAR ANUL XXXV NR 10585 DUMINICA 1 APRILIE 1979 4 PAGINI 30 BANI Se afirmă tot mai puternic rolul conducător al partidului DOCUMENTELE RECENTEI PLENARE A C.C. AL P.C.R.UN GHID VALOROS ÎN ACTIVITATEA NOASTRA Problematica majoră supusă dezbaterii și, în aceeași măsură, substanța hotărîrilor adoptate înscriu , recenta plenară a C.C. al P.C.R. în rîndul evenimentelor politice de mare însemnătate, menite să acționeze în direcția perfecționării continue a activității partidului în toate domeniile și, îndeosebi, în ceea ce privește întărirea pe mai departe a rîndurilor sale. La primul punct al ordinii de zi a fost supus dezbaterii Raportul cu privire la efectivul, compoziția și structur i organizatorică a partidului la data de 31 decembrie î4 ș1. Reflectind uriașa influență, prestigiul și marea încredere a poporu...I a oamenilor muncii în fAîi UÜ, 111 Luroui Uil UI În trecut, rîndurile sale au crescut cu aproape o sută de mii de comuniști, numărul membrilor de partid ajungînd la 2 842 064, ceea ce reprezintă un sfert din totalul populației active a țării. E semnificativ că aproape 53 la sută din comuniști sînt muncitori, ceea ce reflectă pe deplin realitatea noastră socială. In aceeași măsură, exprimă justețea politicii naționale a P.C.R. și compoziția națională partidului, însemnate muta- a • ii s juj B £ 80»s, continuu, în ea ce privește calitatea membrilor partidului, oameni care se dovedesc tot mai mult, în orice împrejurare, în primele rînduri, situîndu-se de fiecare dată ca exemple de urmat pentru toți ceilalți oameni ai muncii. In continuare, plenara a hotărît trecerea, în cursul anului viitor, la preschimbarea documentelor de partid (carnet, fișă de control și carte de evidență), acțiune ce va duce la întărirea partidului, a coeziunii și unității sale în jurul Comitetului Central, al tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU. Este o acțiune căreia organele și organizațiile de partid încă de pe acum se străduie să-i dea un profund conținut revoluționar, care să ducă la ridicarea spiritului de disciplină și răspundere comunistă, la creșterea nivelului politic ideologic al fiecărui comușinist, la exercitarea rolului conducător al partidului la un tot mai înalt nivel. Un alt domeniu de importanță majoră, ce a făcut obiectul analizei recentei plenare a subliniat că, directa conducere de către C.C. al P.C.R. și organele locale de partid a întregii munci de selecționare și promovare a cadrelor de partid, de stat, din economie, ale organizațiilor de masă și obștești a asigurat : (Continuare în pag. a II-a) Amînarea vizitei șefului statului ghanez în țara noastră Vizita în România a șefului statului ghanez, președintele Consiliului Militar Suprem al Republicii Ghana, general F. W. K. Akuffo, care urma să aibă loc în prima parte a lunii aprilie a.c., a fost aminată, de comun acord, pentru o perioadă ulterioară. Calitatea laptelui, igiena preluării și prelucrării sale ne-au sosit la redacție mai multe scrisori prin care unii cetățeni din municipiul Craiova sesizează o seamă de aspecte negative privind calitatea laptelui, igiena preluării și prelucrării sale. Faptul ne-a fost confirmat, de altfel, și de numeroși gestionari de la centrele de desfacere care ne-au relatat că, în ultima perioadă, se întâmplă frecvent ca laptele și unele produse derivate să se altereze într-un timp foarte scurt, iar în unele cazuri să vină alterate chiar de la fabrică. Pentru a ne edifica asupra cauzelor care provoacă această stare de lucruri nedorită, am făcut o investigație pe traseul ce-i parcurge laptele de la producător pînă la consumator. Prima discuție am avut-o cu dr. Ion Chiriță, directorul întreprinderii de industrializare a laptelui Dolj. După părerea dînsului, neajunsurile semnalate sunt determinate în principal de furnizori. întreprinderile agricole de stat, cooperativele agricole de producție îndeosebi, care sunt și principalii furnizori, nu-și respectă obligațiile contractuale prevăzute în graficele de livrare. „In al doilea rînd, furnizorii, în dorința de a se înregistra cu o producție sporită — a precizat interlocutorul — și a masca încărcătura mare microbiologică, prin adaosuri de materiale neutralizante, inhibitoare, denaturează materia primă“. Observațiile directorului I.I.L. Dolj, se confirmă. Din păcate, starea de lucruri este mult mai complexă. Un sondaj făcut recent, timp de 3 zile, cu sprijinul Inspectoratului județean Dolj pentru controlul calității produselor, a scos la iveală că există unități, printre care I.A.S. Leu și Goești, cooperativele agricole din Foișor, Drănic, Ciocănești, Botoșești-Paia, Gogoșița și altele, care au introdus în lapte sare, carbonat de calciu, bicarbonat și alte produse chimico-minerale. Controlul și autocontrolul la preluare sunt aici ca și inexistente. Desigur că cei ce s-au făcut vinovați de asemenea abateri de la normele în vigoare, vor fi sancționați administrativ, iar in unele cazuri se vor întocmi și acte de trimitere în fața organelor de justiție. Dacă ne referim la condi- Nistor ȚUICU (Continuare în pag. a II-a) I Parlamentari indonezieni in vizită in județul nostru Ieri a sosit la Craiova delegația parlamentară indoneziană, condusă de Kartidjo, vicepreședinte al Camerei Reprezentanților a Republicii Indonezia, care se află în țara noastră la invitația Marii Adunări Naționale a Republicii Socialiste România. Din delegație fac parte dr. Soedardji, președintele Comitetului pentru finanțe și comerț al parlamentului, dr. Hardi Murtaman, vicepreședinte al Comitetului pentru sănătate și probleme sociale, B. R. Hajibuan, vicepreședinte al Comitetului pentru finanțe și comerț, Rivas Liata, vice(Continuare în pag. a IV-a) Vremea este în continuă încălzire Imediat, cu toate forțele și mijloacele, să trecem la însămînțatul porumbului JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE • JURNAL DE CAMPANIE Primele 1500 ha însămînțate cu porumb De îndată ce timpul s-a îmbunătățit și terenul s-a zvîntat, cooperatorii și mecanizatorii din zona de sud a județului au reluat lucrările de pregătire a terenului și de însămînțare a culturilor din epoca a doua. In unitățile din consiliile unice agroindustriale Ghidici, Băilești, Amărăști s-au și însămînțat peste 500 ha cu porumb. Lucrarea respectivă se desfășoară de ieri în ritm intens și în unitățile din zona nisipurilor. Peste tot se acordă o deosebită atenție pregătirii unui bun pat germinativ, reglării perfecte a semănătorilor pentru a se asigura numărul de boabe germinabile în vederea realizării corespunzătoare de densității recoltabile la unitatea plante de suprafață. Pînă aseară, în întregul județ se însămînțaseră primele 1500 ha cu porumb. Trufandale De cîteva zile, unitățile C.S.F. Craiova au început să primească fasole verde din noua recoltă a serelor. Zilnic se mai livrează cite 2000 kg castraveți, 3000— 10 000 bucăți salată verde, 1000—3000 bucăți ardei iute. Pînă acum, întreprinderea de sere Ișalnița a livrat pentru desfacere către populație 80 000 kg castraveți, 200 000 bu.^H salată verde, peste 4100 bucăți ardei iute și 1000 kg fasole verde. ■ în 26 de consilii unice agroindustriale însămînțatul florii-soarelui a luat sfîrșit, în una-două zile, această importantă acțiune se va finaliza în toate unitățile agricole din județ. ■ Organizînd lucrul în schimburi prelungite la pregătirea terenului, putem și trebuie să creăm suficient front de lucru la semănatul porumbului, soiei și fasolei ■ Constituirea de agregate — cale principală de scurtare a perioadei afectată fiecărei lucrări, de folosire a întregii puteri a tractorului și de reducere a consumului de motorină, ■ în grădinile de legume, în livezi și în vii, toate lucrările să fie executate „la zi“. La C.A.P. Amărăștii de Jos se dă zor la însămînatul porumbului Toto : A. Ion In toate unitățile din Consiliul unic agroindustrial Apele VII Ieri, în toate unitățile din Consiliul unic agroindustrial Apele Vii s-a trecut cu 18 semănători la însămînțatul porumbului. La Puțuri, Apele Vii, Cantranova, Marotinu și Celam această lucrare a fost precedată de asigurarea unui bun pat germinativ. Specialiștii din unitățile respective, cit și din permanența Consiliului unic agroindustrial urmăresc atent ritmul și calitatea lor, luînd măsurile lucrărice se impun pentru ca insămînțarea porumbului să se încheie în cel mult opt-zece zile bune de lucru In cîmp. Pregătesc patul germinativ La C.A.P. Gighera toate forțele sint îndreptate la pregătirea terenului destinat cultivării porumbului și soiei. Pînă în prezent, discuitul și grăpatul s-au executat pe 1100 ha, urmînd ca pe măsura pregătirii patului germinativ să se treacă la însămînțatul porumbului și soiei. In sectorul legumicol au fost plantate tomatele timpurii în cele 2 ha solar și, totodată, s-a asigurat răsadul pentru cele 25 ha ardei. La lucrările executate pînă acum s-au remarcat în mod deosebit mecanizatorii George Benghea, Constantin Purcaru, Florea Vîrdaru, Ion Rada, Antoniu Predescu, precum și cooperatorii Gheorghe Lupu, Antonie Draghici, Ion Șchioapa, Constantin Pătroană, Vasile BERCEANU coresp.  ,--------------ACCENTE---------O chestiune de formă Lui Cicerone Opran, unul dintre cei mai prețuiți gospodari din Robăneștii Doljului, nu demult, i s-a prăpădit soția intr-un spital din Craiova. A invins o o boală care l-a cam învățat să învingă. Treptat, durerea de la început a omului se risipește. Curind, micșorată de timp, ea va mai stărui doar acolo unde se cuvine să stăruie toate durerile indurate intr-o viață de om. Altfel, dacă ar rămine toate întregi, n-ar mai pătrunde in noi nici o țandără de bucurie, ne-am lua cimpii, și iar n-ar fi bine. Insă omul acesta, chiar dacă are puterea să uite, de milne va ieși altfel în bătătura in care a rămas singur. Pentru o vacă și zece oi, pentru curci și găini, pentru rațe, pentru un citite care cere și el de mâncare, pentru treisprezece stupi, pentru grădina și pomii din fața casei, pentru viața solarul din spatele cu Mihai PELIN (Continuare in pag. a II-a) o gamă largă de lucrări de bună calitate autul și cu șase la semănat. In același timp, pe suprafața de 2800 mp cultivată cu răsaduri s-a efectuat plivitul, urmînd ca răsadurile respective să fie plantate, in curînd, în grădina de legume. Paralel cu lucrările enunțate, s-au continuat in ritm susținut erbicidarea, fertilizarea, precum și tăierile pe cele 42 ha plantate cu vie. Pe suprafețele de pe care urmează să se obțină producții record, au fost transportate peste 2100 tone gunoi de grajd, urmînd ca în cîteva zile să mai fie transportate alte 2000 tone din acest valoros îngrășămint natural. Calitatea lucrărilor este asigurată de prezența in fiecare fermă, la fiecare loc de muncă, a specialiștilor in frunte cu Sebastian Popescu, inginerul șef al cooperativei. Ion F. DIACONU coresp. Odată cu zorii zilei de ieri, mecanizatorii și cooperatorii din Malu Mare au reînceput cu toate forțele și mijloacele pregătirea terenului, însămînțarea culturilor din epoca a doua, precum și lucrările de sezon în sectorul legumicol și în plantația de vie. S-a lucrat, așadar, efectiv cu 23 de tractoare la pregătirea tere