Inainte, august 1979 (Anul 36, nr. 10688-10712)

1979-08-01 / nr. 10688

amte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL XXXV NR 10688 MIERCURI 1 AUGUST 1979 4 PAGINI 30 BANI Succese cu mai mari iiiiiiiiBiiiii intraiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii în întrecerea socialistă Beneficii suplimentare în cooperația I.M.M.R. Craiova. Comunistul Ducu Ion, lăcătuș mecanic, execută lucrări de calitate de consum Unitățile de desfacere ale Uniunii județene a cooperativelor de consum au realizat, de la începutul anului și pînă în prezent, o depășire a beneficiilor totale cu 760 mii lei, precum și o îmbunătățire a ratei rentabilității cu 0,08 la sută, asigurînd bugetului de stat vărsăminte în valoare de 580 mii lei. Beneficiile la 1000 lei fonduri fixe utilaje au fost, de asemenea, mai mari cu cinci lei decît sarcina planificată. In sectorul prestărilor de servicii, producția netă fost depășită cu două milioane lei, iar economiile la cheltuielile materiale au însumat 2,5 milioane lei. Unitățile evidențiate întrecerea socialistă desfăIușurată în cinstea zilei de 23 August sunt cooperativele de consum din Sadova, Dăbuleni, Călărași, Predești și Drăgotești, care au sectoarele de deservire a populației foarte dezvoltate. R. POJOGEANU coresp, Combinatul chimic poate redeveni unitate fruntașă Anul 1979 este hotârîtor pentru îndeplinirea cu succes a cincinalului actual, realizările din această perioadă stînd la baza înfăptuirii orientărilor și sarcinilor stabilite în proiectul Directivelor Congresului al XII-lea al P.C.R. pentru ciincinalul 1981—1985. Din acest punct de vedere sunt lăudabile eforturile chimiștilor de la Ișalnița, care și-au îndeplinit înainte de termen planul revenit la export pe primele șase luni din anul curent. Succesul amintit este însă singurul cu care ei s-au prezentat la recenta adunare generală, ceilalți indicatori de plan nefiind îndepliniți integral. Din dezbateri a reținut atenția faptul că, în intervalul de referință, în ciuda analizelor din ședințele consiliului oamenilor muncii și ale biroului executiv al acestuia, a analizelor decadate cu toți factorii de răspundere din ser ‘ ADUNĂRI GENERALE ALE OAMENILOR MUNCII vicii, secții și instalații, s-au înregistrat depășiri de consumuri la materii prime și semifabricate ce au totalizat 4 467 mii lei, iar la energie — 4 985 mii lei. De aceea, după cum se sublinia și în adunarea generală, în perioada imediat următoare se cer aplicate măsuri hotărîte de gospodărire economicoasă a tuturor resurselor, pentru ca și Combinatul chimic să se racordeze la eforturile generale pe care le depune în acest sens întregul nostru popor. „Rezultatele de pînă acum sunt departe de a reflecta posibilitățile de care dispun colectivele noastre de muncă“ — remarca, în cadrul adunării generale, operatorul chimist Ilie Bălan. El a insistat asupra efectuării unor analize de fond asupra cauzelor care au generat situația amintită. In această privință se cer a fi întreprinste și acțiuni de ridicare a conștiinței fiecărui Mărgărit OLTEANU (Continuare In paga a IH-a) JURNAL DE CAMPANIE Situația eliberării terenului și executării arăturilor de vară, în procente, pe consilii unice agroindustriale, la data de 31 iulie a.c. Notă în cerculețe : procentul la eliberarea terenului față de suprafața recoltată , în afara cerculețelor, procentul executării arăturilor raportat la suprafața eliberată. Profétați din toate țările. anJfl-vo * În stadiu de finisaj Constructorii Șantierului de drumuri și poduri din Craiova, lotul Cernele, mobilizați în întrecerea socialistă consacrată zilei de 23 August și celui de-al XII-lea Congres al P.C.R., au terminat lucrările de rezistență și infrastructură la pasajul „OLTCIT“ de pe Drumul național nr. 6. In prezent, echipele de poduri conduse de maistrul Gheorghe Andrei doresc lucrările de finisaj la suprastructura pasajului, pentru ca această lucrare, de mare importanță pentru traficul rutier, să fie dată în exploatare în cinstea zilei de 23 August. 1*. ROMESCU coresp. In vederea înfăptuirii Programului de creștere a nivelului de trai în actualul cincinal Astăzi incepe etapa a II-a de majorare a retribuțiilor Potrivit Hotârîrii Plenarei Consiliului Național al Oamenilor Muncii din iulie a.e., începînd de astăzi se trece la cea de-a doua etapă de majorare a retribuțiilor în actualul cincinal, începînd cu luna august, beneficiază de majorări lucrătorii din industria minieră , industria de extracție a petrolului, a gazelor, transport țiței, industria de extracție a gazului metan, lucrări geologice și de foraj; industria metalurgiei feroase și eocsochimice, unități ale industriei construcțiilor de mașini subordonate centralelor de utilaj energetic, metalurgic și mașini de ridicat, de utilaj tehnologic, chimic și rafinării, de utilaj petrolier și minier, de utilaj tehnologic și material rulant. Această nouă majorare are la bază rezultatele remarcabile obținute de poporul nostru în sporirea producției materiale, a productivității muncii, creșterea eficienței întregii activități și a venitului național. Ea vine să confirme, încă o dată, grija permanentă și constantă a partidului și statului nostru față de îmbunătățirea condițiilor de viață ale oamenilor muncii, faptul că țelul suprem al întregii politici a Partidului Comunist Român îl constituie asigurarea bunăstării materiale și spirituale a oamenilor muncii. Ca urmare a dezvoltării tot mai puternice a economiei naționale, a accentuării laturilor calitative ale muncii în toate sectoarele de activitate, sarcinile prevăzute pentru prima etapă de majorare a retribuției au fost îndeplinite integral — cu trei luni mai devreme decît fusese stabilit inițial. Astfel, retribuția medie nominală netă pe economie a crescut de la 1595 lei în anul 1975, la 2011 lei în 1978, fiecărui om al muncii revenindu-i, în această perioadă, în medie, un spor lunar de venituri de 410 lei. Veniturile reale pe o persoană activă din agricultură au fost, anul trecut, mai mari cu 26,5 la sută față de anul 1975 — și aici prevederile cincinalului fiind substanțial depășite, iar venitul obținut de populație din fondul social de consum a sporit de la 57,4 miliarde lei, la 08,8 miliarde lei. Etapa care începe astăzi, eșalonată pe ramuri, pînă la 1 decembrie 1980, va asigura creșterea retribuției medii nominale nete în 19S0, față de 1975, cu 643 lei, realizându-se o depășire de 173 lei față de cit se prevăzuse în planul cincinal, iar veniturile reale pe o persoană activă în agricultură vor crește cu 300 lei. Potrivit proiectului de Directive ale celui de-al XII-lea Congres al partidului, în viitorul cincinal va avea loc, de asemenea, o creștere necontenită a bunăstării materiale (Continuare în pag a TIT-a' UTILIZAREA MAI RAȚIONALA A COMBUSTIBILILOR SI ENERGIEI un imperativ care se adresează conștiinței fiecărui om al muncii, o îndatorire care ne revine tuturor iI Măsuri judicioase menite să stimuleze un consum rațional de energie electrică, energie termică și gaze naturale Decretul Consiliului de Stat privind stabilirea unor măsuri pentru gospodărirea judicioasă și reducerea consumului de energie electrică, energie termică și gaze naturale este deosebit de oportun dacă ținem seama de accentuarea crizei energetice pe plan mondial, de faptul că la noi, prețurile și tarifele la consumul de energie electrică pentru populație, precum și prețurile pentru gazele naturale au fost menținute vreme îndelungată la același nivel, deși pe plan mondial prețurile la materiile prime energetice, în special la petrol, au cunoscut o vertiginoasă creștere, de 11 ori în nouă ani. Noile măsuri adoptate de Consiliul de Stat sunt menite să asigure un consum rațional de energie electrică, termică și de gaze naturale, atit la marii consumatori industriali cât și al celor individuali să stimuleze spiritul gospodăresc, de economie. In acest sens, apreciez pe deplin îndreptățite măsurile de aplicare a unor prețuri și tarife majorate pentru depășirea normelor de consum stabilite. Deoarece întreprinderea noastră folosește însemnate cantități de gaze naturale pentru producerea căldurii în centralele termice și în punctele termice, vom lua cele mai severe măsuri pentru folosirea și economisirea, cu maximum de exigență, a acestui tip de combustibil. Astfel, ne propunem ca în sezonul rece al acestui an să economisim o cantitate de circa un milion metri cubi de gaze naturale. In acest sens, vom continua să izolăm corespunzător rețelele termice, să asigurăm o bună întreținere a aparatelor de contracurent (preschimbătoarele de căldură), să etanșăm elemenții de cazare, să reglăm arzătoarele și să respectăm întocmai parametrii de funcționare a instalațiilor din centralele termice. Ing. A. GAMAN șef de secție la întreprinderea județeană de gospodărire comunală și locativă 0 acțiune de maximă importanță ! Recuperarea și refolosirea materialelor secundare. In cuvîntarea secretarului general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la Plenara comună a C.C. al P.C.R. și Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale a României se pune un puternic accent pe rolul important care îl ocupă, în condițiile actuale, recuperarea și refolosirea in producție a materialelor secundare. Ele sunt o sursă foarte * Ion VRĂJITORI | (Continuare în pag. a tț ) I