Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-06-08 / nr. 4517

Anul XVII Nr. 4517 4 pagini 50 bani Vizita oficiala de prietenia a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in Republica Populară Polonă ! Joi dimineata, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, însoţiţi de tovarăşii Wojciech Jaruzelski şi Henryk Jablonski s-au întîlnit cu activul muncitoresc de la întreprinderea de aparatură electronică „Kasprzak", situată în zona industrială Wola din nord-vestul Varşoviei. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să viziteze secţia de montaj a casetofoanelor, care oferă o imagine concludentă a tehnologiilor moderne aplicate în întreprindere. Cei ce îşi desfăşoară activitatea în acest loc de muncă i-au salutat cu multă căldură pe înalţii soli ai poporului român. Pe parcursul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a interesat de unele aspecte ale producţiei, de realizările uzinei, de preocupările actuale şi de perspectivă ale colectivului de aici. O parte din produsele fabricii au fost prezentate sub forma unei expoziţii sugestive pentru niveluI’ atins de întreprinderea de aparatură electronică „Kasprzak". în încheiere, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să viziteze o cuprinzătoare expoziţie de fotografii dedicată României socialiste, relaţiilor de prietenie şi colaborare româno-polone. In continuare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, însoţiţi de tovarăşii Wojciech Jaruzelski şi Henryk Jablonski s-au întîlnit cu activul muncitoresc, de partid şi obştesc al acestei importante unităţi a industriei poloneze. In deschiderea întîlnirii a luat cuvîntul primul secretar al Comitetului de partid al întreprinderii, Zbigniew Bereza, care a salutat cu deosebită căldură vizita delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Socialiste România, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Au luat, de asemenea, cuvîntul muncitorul Miroslaw Malkowski, şi Maryan Wozniak, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.U.P., primsecretar al Comitetului orăşenesc Varşovia al P.M.U.P. In aplauzele celor prezenţi, într-o caldă şi puternică atmosferă ce a constituit cadrul desfăşurării întregii întîlniri a conducătorului partidului şi statului nostru cu muncitorii varşovieni, tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-a fost înmînată placheta comemorativă a capitalei Poloniei. A luat apoi cuvîntul tovarăşul Henryk Jablonski, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Polone. In aplauzele entuziaste, îndelungi, ale celor prezenţi, gazdele îl roagă pe secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, să ia cuvîntul. Cuvîntarea conducătorului partidului şi statului nostru a fost urmărită cu deosebită atenţie de cei prezenţi, fiind viu aplaudată în repetate rînduri. In încheierea întîlnirii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a răspuns îndelung manifestărilor de stimă şi preţuire, de prietenie ale muncitorilor varşovieni. Intîlnirea s-a încheiat in mod solemn prin intonarea „Internaţionalei". După întîlnire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au semnat în Cartea de onoare a întreprinderii. în dimineaţa aceleiaşi zile, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi membri ai delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Socialiste România au vizitat întreprinderea agricolă de stat Mysiadlo, din Voievodatul Varşovia. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost însoţiţi de tovarăşul Henryk Jablonski, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Polone. Se vizitează mai multe sere de legume şi flori ce reţin atenţia prin modul în care sunt îngrijite, prin metodele folosite ce asigură mari producţii şi o remarcabilă eficienţă economică. In cadrul linei întîlniri cu conducerea combinatului, gazdele (Continuare in pag. a 2-a) MIlMJ . La Tunis a avut loc inaugurarea oficială a unui combinat apicol, în cadrul căruia funcţionează un important centru de apicultură, sub auspiciile Organizaţiei Naţiunilor Unite pentru Alimentaţie şi Agricultură (F.A.O.), ce va fi însărcinat cu pregătirea cadrelor şi specialiştilor în apicultură din nordul Africii. Centrul a fost realizat cu sprijinul şi contribuţia apicultorilor români. • Primii miniştri ai Finlandei, Greciei şi Suediei au lansat un apel la intensificarea eforturilor pentru realizarea dezarmării nucleare, pentru crearea de zone denuclearizate în nordul Europei şi în Balcani - transmit agenţiile France Presse şi Reuter. Cei droi prim-miniştri apreciază ca fiind utilă organizarea „unei reuniuni sovieto-americane la nivel înalt, bine pregătită" menită să depăşească impasul în care au intrat negocierile de dezarmare. • Deputaţii laburişti din Camera Comunelor au formulat critici severe la adresa guvernului conservator condus de premierul Margaret Thatcher pentru invitaţia adresată primului ministru al R.S.A., Pieter Botha, de a vizita Marea Britanie. • In raportul dat publicităţii la Bruxelles, cu privire la evoluţia situaţiei de pe piaţa forţei de muncă, se arată că, la sfîrşitul lunii mai, în Belgia erau înregistraţi oficial 503.475 şomeri, ceea ce reprezintă 12 la sută din totalul populaţiei active a ţării - informează agenţia Associated Press. In cadrul Pieţei comune, Belgia înregistrează una dintre cele mai ridicate rate ale şomajului. PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITIVA 1 . k .-•* Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean In pagina a 4-a SPORT ÎN LUMINA INDICAŢIILOR ŞI ORIENTĂRILOR DATE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Reducerea consumurilor specifice prin aplicarea de noi tehnologii Modernizarea proceselor tehnologice în vederea reducerii consumurilor specifice, introducerea tehnicii noi preocupă constant conducerea întreprinderii de Tractoare din Miercurea-Ciuc. Pe această cale s-au obţinut deja însemnate reduceri ale consumurilor specifice de metal, energie electrică, gaze naturale şi alte materiale, acestea determinând creşterea eficienţei activităţii economice a întreprinderii prin diminuarea ponderii cheltuielilor materiale în ansamblul producţiei. Un colectiv de tineri specialişti impulsionează activitatea în această direcţie, atrăgînd numeroşi muncitori şi tehnicieni la rezolvarea problemelor din producţie. Astfel, observed că întreţinerea unor cuptoare de tratament termic reclamă o perioadă destul de mare de timp, datorită înlocuirii cărămizilor refractare, ce căptuşesc cuva de călire cu baia de săruri, electricianul Pálfyi László şi subinginerul Nagygalaczi Andrei au propus o soluţie simplă, bazată pe protejarea cărămizilor refractare printr-o cămaşă de oţel care, în caz de deteriorare, poate fi înlocuită în cel mult o jumătate de oră; în acest fel durata de folosire a cuptorului creşte simţitor,în acelaşi timp reduc înduse cheltuielile de întreţinere. Alături de modalităţile de economisire a energiei electrice despre care am scris cu alte prilejuri, noul sistem de automatizare electronică a (Continuare in pag. a 2-a) Radu VECSLER LA ORDINEA 7.0.ET :_: r : î ZTs : b jl —- — • —| «**» S La Ferma Filiaşi a IA.S. Miercurea-Ciuc . A început cositul fîneţelor naturale în ultimii ani, la Ferma din Filiaşi a întreprinderii Agricole de Stat din Miercurea-Ciuc s-au înregistrat progrese vizibile în direcţia utilizării cu randament sporit a suprafeţelor de care dispune ferma, asigurării unor cantităţi tot mai mari de furaje, de tot mai bună calitate. Consecvenţi acestui început de ... tradiţie, specialiştii şi lucrătorii fermei acţionează şi în această perioadă pentru ca în depozitele unităţii să ajungă cît mai repede cantităţi cît mai mari de furaje. Au fost cosite, cu maximă operativitate - deşi timpul nefavorabil a creat destule greutăţi - cele 24 ha cultivate cu trifoi şi 15 ha secară furajeră ,această suprafaţă urmînd să fie însămînţată în curind cu alte plante furajere), după care s-a trecut la cositul fîneţelor naturale. La această lucrare importantă au fost repartizaţi mecanizatorii Babi Moise şi Bartha Alexandru. După cum vinea să sublinieze şeful secţiei de mecanizare, tovarăşul Sima (Continuare in pag. a 2-a) Traian TÖRÖK Raid prin cantine «restaurant Corespondenţa dintre ceea ce scrie pe listele de meniuri şi ceea ce se găseşte efectiv la linia de servire a cantinelor-restaurant de pe platformele industriale, calitatea şi diversitatea felurilor de mîncare oferite de aceste unităţi a constituit tema principală a raidului de faţă. La Gheorgheni, din cele trei cantine-restaurant cate funcţionează în oraş - două amplasate în zona industrială -, am ales pentru raidul nostru cantina-restaurant a întreprinderii Mecanice. Dată în folosinţă în anul trecut, clădirea încă mai are aspectul de nou, peste tot domneşte ordinea şi curăţenia. Capacitatea acestei cantine este de 320 de locuri la mese, dar, deocamdată, numărul celor ce servesc masa zilnic este în jur de 200, din care doar 60 de abonaţi. Ce li se oferea consumatorilor în ziua raidului nostru - 6 iunie a.c.: meniul I - supă de fasole, chifteluţe cu puie de cartofi şi salată de varză ; meniul II - ciorbă de ciuperci şi ostropel de văcuţă ; apă minerală sau zmeurată la alegere. Faţă de meniu, la bucătărie, am mai găsit, proaspăt pregătită, ciorbă de perişoare. Am verificat listele de meniuri pe zece zile în urmă, rezultînd că felurile de mîncare, în perioada respectivă, nu s-au repetat şi că ceea ce era prevăzut în meniu a fost şi respectat. Meriă să mai notăm că printre listele de meniuri din perioada lunilor trecute am găsit şi cele de meniuri dietetice, referitor la care şeful cantinei, tovarăşul Fodor Ştefan, ne-a explicat că, mai ales grupurile sportive în perioada competiţională ce se desfăşoară în oraş, solicită mîncăruri dietetice, dar că orişicine poate solicita astfel de mîncăruri. (Continuat* In pag. a 2-a) A. ILUT, M. GROZA 8 iunie 1984 Soarele răsare : 5,31 Soarele apune : 20,58 Zile trecute : 160 Zile rămase : 206 Jocuri distractive pentru tineret malara maratonului cultural-artistic susţinut de cele mai bune formalii de gen din judeţ, populara sărbătoare ce va avea loc duminică in amfiteatrul natural de la Jigodinare şi alte numeroase puncte de atracţie. Astfel, intre orele 10—12 se vor desfăşura jocurile distractive pentru tineret, demonstraţiile şi competiţiile sportive la care vor participa efectiv, peste cinci sute de pionieri, şcolari şi tineri din municipiul reşedinţă de judeţ. Amintim aici, printre altele, competiţia de box „Cupa Primăverii", demonstraţiile de judo oferite de sportivii A.S. Constructorul, crosul tineretului, concursul de orientare sportivă etc. iar dintre jocurile distractive ce vor face deliciul atit al participanţilor direcţi cit şi al spectatorilor, notăm clasica probă a trasului fringhiei, alergările in saci si altele. (Continuare in pag. a 2-a) G. MIHAIL V t mmm B mmm § mmm b ammm m mmm b mmm