Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2002 (Anul 14, nr. 2907-2967)

2002-05-10 / nr. 2931-2932

Adevărul Harghitei In atentier agenţilor economici n vederea asigurării ordinii publice, împiedicarea fenomenelor de indisciplină, în perioada 18-19 mai a.c., cu prilejul sărbătoririi Rusaliilor catolice de la Şumuleu, se interzice comercializarea băuturilor alcoolice în zona Şumuleu, în strada Szék, în magazinele alimentare, bufete şi restaurante cu excepţia unităţilor comerciale de tip hotel cu restaurant pentru turişti. Agenţii economici care doresc să comercializeze produse alimentare şi industriale cu ocazia acestui eveniment în zona Şumuleu au obligaţia de a solicita în prealabil autorizaţie de comercializare, de a plăti taxa de ocupare a locului public stabilit prin Hotărârea Consiliului local municipal nr. 140/2001 (75.000 lei/mp). Pentru obţinerea autorizaţiei, persoanele juridice şi fizice interesate vor prezenta la sediul Primăriei Miercurea-Ciuc, camera nr. 37, următoarele acte: • statutul societăţii şi Certificatul de înmatriculare (în cazul persoanelor juridice) • autorizaţia vizată pe anul 2002 (în cazul asociaţiilor familiale şi activităţilor independente) • Codul fiscal • buletinul/cartea de identitate al persoanei care solicită Autorizaţie de comercializare • avizul Direcţiei de Sănătate Publică Miercurea-Ciuc (în cazul comercializării produselor alimentare)• avizul Direcţiei Sanitar-Veterinare Miercurea-Ciuc (în cazul comercializării produselor de origine animală). Prin aceeaşi Dispoziţie a primarului municipiului se mai precizează: comercializarea casetelor audio este permisă numai fără reclamă sonoră; comercianţii îşi vor desfăşura activitatea în corturi şi parasolare neimprovizate. Agenţii economici care solicită autorizaţie să comercializeze produse cu ocazia Rusaliilor în anul 2002, pot prezenta şi autorizaţia emisă de primarul municipiului în anul precedent, ceea ce poate servi la înlesnirea obţinerii autorizaţiei noi. Comercianţii care vor fi depistaţi că nu dispun de autorizaţie de comercializare vor fi sancţionaţi contravenţional şi li se va interzice dreptul de comercializare. Se delimitează ca ZONĂ INTERZISĂ comercializării produselor alimentare şi industriale după cum urmează: • toată zona de pelerinaj începând cu magazinul alimentar din strada Szék, nr. 128 până în strada Ion Căianu, nr. 2 şi pe şoseaua spre Păuleni Ciuc până la sediul SC COM CARLIA SRL • Izvorul de apă minerală şi în jurul acestuia • Dealul Şumuleu Mic • este interzisă ocuparea trotuarului şi partea carosabilă a străzii Szék • şi se interzice zborul cu deltaplanul în timpul slujbei religioase. Organele de poliţie vor asigura oprirea circulaţiei în zonă şi desfăşurarea normală a traficului rutier pe celelalte drumuri publice şi parcarea vehiculelor şi autobuzelor sosite din alte localităţi, în locuri prestabilite. In zilele de 18-19 mai 2002, prin grija Direcţiei Sanitare Judeţene se va asigura, cu caracter permanent,asistenţa sanitară şi serviciul de ambulanţă. în vederea păstrării curăţeniei în această zonă se va asigura un număr suficient de containere pentru gunoaie, inclusiv în vecinătatea izvorului de apă minerală. S-a constituit o echipă de control care va efectua controale cu privire la respectarea legislaţiei în vigoare, orice încălcare însemnând o sancţiune. AURELIA ILUŢ Restricţie automată De la 1 iunie 2002, ca urmare a sugestiilor abonaţilor cu privire la accesul neautorizat la serviciile cu valoare adăugată, Romtelecom varestricţiona automat accesul la apelurile telefonice către numerele de forma 089 XX XXX. Accesul la aceste servicii va fi posibil în continuare numai cu noile cartele preplătite eviigard, cu care se pot efectua toate tipurile de convorbiri telefonice (locale, interurbane, internaţionale, către reţelele de telefonie mobilă ori serviciile cu valoare adăugată). Pentru informaţii suplimentare se poate apela numărul 0800, 800 800 (Telverde - apel gratuit). • Pagina a 5-a • 10/11 mai 2002 • Să cunoaştem, să respectăm legea ■ Martorii care oferă organelor judiciare informaţii utile pentru stabilirea adevărului vor fi incluşi într-un program de protecţie Martorul este acea persoană fizică care deţine cunoştinţe despre vreo faptă sau vreo împrejurare de natură să servească la aflarea adevărului şi care este chemată de către un organ judiciar pentru a fi ascultată în procesul penal cu privire la cunoştinţele sale. îndatorirea de a fi martor prezintă următoarele caractere: • este o obligaţie legală, întrucât neîndeplinirea ei poate atrage o constrângere juridică • are un caracter strict personal. Ea trebuie îndeplinită personal de persoana chemată, nefiind permise delegarea, substituirea ori reprezentarea • are un caracter general, în sensul că orice persoană fizică, fără deosebire de sex, vârstă, religie, cetățenie, apartenenţă politică etc., dacă este chemată în faţa unui organ judiciar pentru a fi ascultată în această calitate, este obligată să răspundă acestei chemări. Codul de procedură penală reglementează şi situaţia când o persoană poate să refuze îndeplinirea îndatoririi ca martor în procesul penal. Această excepţie se referă la soţul şi rudele apropiate ale învinuitului sau inculpatului, care nu sunt obligate să depună mărturie. Deci, acestea pot refuza să facă declaraţii, iar organele judiciare nu le pot obliga. De asemenea, persoana obligată a păstra secretul profesional nu poate fi ascultată ca martor cu privire la faptele şi împrejurările de care a luat cunoştinţă în exerciţiul profesiei, fără încuviinţarea persoanei sau a unităţii faţă de care este obligată a păstra secretul. Corelativ obligaţiilor amintite, martorului îi sunt recunoscute şi anumite drepturi procesuale: • nu poate fi supus violenţei şi ameninţărilor în vederea obţinerii de declaraţii • are dreptul de a refuza să răspundă la întrebările ce nu au legătură cu cauza • are dreptul de a cere ca declaraţia sa să fie consemnată complet şi exact , are dreptul de a primi, după ascultare, anumite sume de bani ce reprezintă cheltuielile de transport, întreţinere şi alte cheltuieli necesare, prilejuite de chemarea sa în faţa organului judiciar. în ultimii ani s-a discutat mult despre preluarea experienţei occidentale privind "programele de protecţie a martorilor", iar recent, Guvernul, a aprobat un proiect de lege ce prevede măsuri de protecţie, cum ar fi schimbarea identităţii şi înfăţişării martorilor. Poliţia şi un Oficiu naţional special constituit vor fi obligate să asigure, în caz de pericol paza "martorilor preţioşi" - martorii care oferă organelor judiciare informaţiile determinante pentru stabilirea adevărului în cazul unor infacțiuni grave, iar în bugetul Ministerului de Interne se va constitui un capitol distinct, inclusiv pentru asigurarea unui venit martorului, până când acesta îşi va găsi un loc de muncă. Martorul, care, la rândul său, a comis o infracţiune gravă, va beneficia de înjumătăţirea pedepsei dacă denunţă alte persoane care au săvârşit astfel de infracţiuni. "Martorul preţios" va mai fi protejat şi prin pedepsele aspre care se aplică celor care divulgă identitatea reală sau domiciliul martorului (1-5 ani), divulgă informaţii ce duc la rănirea martorului (5-10 ani) ori chiar moartea acestuia (15—25 ani). Aşadar, martorii importanţi care oferă informaţii utile pentru aflarea adevărului în cazul unor infracţiuni grave vor fi incluşi într-un Program de protecţie. jurist, GETA DUŞA FIRMA MPICOH* VĂ AŞTEAPTĂ DIN NOU CU SURPRIZE PLĂCUTE începând din data de 29 aprilie gresia, faianţa, adezivii, obiectele sanitare cumpărate la noi le transportăm la domiciliu pe teritoriul oraşului. «5 ' Proiectare şi calcul necesar de materiale pentru gresie şi faianţe. 10 m2 de faianţă sau gresie ,sărată, veţi primi gratuit sac de adeziv pentru interior Cmc Ceresti sau Standard Profi între 19 aprilie -15 iunie 2002. Magazinele noastre vă aşteaptă cu multe alte surprize. Gheorgheni, str. Exterioară nr. 12-14, Tel./fax: 066 164 537, mobil: 094 696 101 Miercurea Ciuc, str. Progresului nr. 18, Tel./fax: 066-171 606, mobil: 094-598 015 Odorheiu Secuiesc, str. Lemnarilor nr. 14IX, Tel./fax: 066-210 380, mobil: 094-590 772