Adevărul Harghitei, iulie-septembrie 2004 (Anul 16, nr. 3473-3538)

2004-08-31 / nr. 3516

• Pagina a 8-a • 31 august 2004 • Copil de 4 ani rănit de o piatră în urma unei încăierări dintre mai mulţi rromi din Corund Un copil în vârstă de patru ani a fost rănit în zona capului de o piatră în timpul unei încăierări dintre mai mulţi rromi din localitatea harghiteană Corund, minorul fiind transportat la spital pentru îngrijiri medicale. Potrivit unui buletin de presă remis, de IPJ Harghita, Postul de Poliţie Corund a fost sesizat, duminică după-amiază, de medicul de la dispensarul din localitate că un bărbat de etnie rromă a fost adus la unitatea medicală prezentând mai multe traumatisme şi două înţepături în zona toracelui, drept pentru care a fost transportat la Spitalul din Odorheiu-Secuiesc. Poliţiştii au demarat cercetările şi au stabilit că, în aceeaşi zi, victima B. Geza (21 ani), rrom din Corund, era sub influenţa băuturilor alcoolice şi s-a luat la bătaie, în stradă, cu un alt rrom din localitate, S. Remus (31 ani). în scandal a intervenit și B. Iuliu (35 ani) din localitate, care i-a aplicat lui Geza o lovitură cu o furcă în zona abdomenului, în același timp, un copil, S. Z. (4 ani) a fost lovit în cap cu o piatră aruncată de fiul unuia dintre rromi. Potrivit sursei citate, minorul a fost transportat la spital cu „TCCAD, plagă zdrobită a frunţii”, dar după acordarea îngrijirilor medicale a fost trimis acasă. Bărbatul agresat a fost internat cu diagnosticul „TCCAD, cu plagă zdrobită a pielii capului, plăgi împunse toracale, emfizem subcutanat şi pneumotoracal prin agresiune”. Cercetările continuă şi urmează ca în funcţie de constatările medico-legale, să se propună o soluţie prin organele de justiţie. E.G. 27 de familii tinere din Miercurea-Ciuc se vor muta anul acesta în casă nouă Acţiunea de repartizare a locuinţelor construite în municipiul Miercurea-Ciuc prin Agenţia Naţională a Locuinţei a început, 27 de familii tinere urmând să se mute anul acesta în casă nouă. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Miercurea-Ciuc, repartiţia celor 72 de apartamente şi garsoniere a început deja în localitate, beneficiarii urmând să semneze o declaraţie de acceptare a repartiţiei până pe data de 1 septembrie, în caz contrar locuinţele vor intra în posesia altor solicitanţi. Din cele 72 de locuinţe construite prin ANL la Miercurea-Ciuc, 54 sunt apartamente cu două camere şi 18 garsoniere la mansardă. Potrivit sursei citate, repartizarea locuinţelor s-a făcut pe baza unui algoritm logic, iar fiecare solicitant a avut ocazia să vadă numărul de puncte realizate şi să conteste deciziile comisiei de selecţie. Pentru cele 72 de locuinţe construite prin ANL la Miercurea-Ciuc au fost depuse 468 de cereri. E.G. Controale în pieţe La sfârşitul săptămânii trecute, efective mărite ale IPJ Harghita, împreună cu reprezentanţi ai Gărzii Financiare, Poliţiei Sanitar-Veterinare, OPC şi autorităţilor administraţiei publice locale, au efectuat controale în perimetrele pieţelor din municipiile şi oraşele harghitene, precum şi în zonele adiacente acestora. S-a urmărit: asigurarea unei protecţii reale a cetăţenilor în calitate de consumatori, menţinerea ordinii publice, prevenirea şi combaterea faptelor de natură economico-financiară. Rezultatele sunt: 15 certificate de producător ridicate; 158 sancţiuni contravenţionale aplicate; valoarea bunurilor confiscate a fost de 13 milioane lei; s-au constatat 3 infracţiuni; au fost depistaţi 2 cerşetori şi 3 minoritară supraveghere, care au fost încredinţaţi părinţilor; 443 de maşini au fost controlate, un permis de conducere şi 8 certificate de înmatriculare au fost ridicate; s-au confiscat: 2 maşini electrice de găurit, 400 kg ciuperci de pădure, covoare, perdele etc. Muncitor din Ungaria, mort la Zetea dupâ ce un mal de pământ s-a surpat peste el Un muncitor din Ungaria şi-a pierdut viaţa în Harghita după ce un mal de pământ s-a surpat peste el. Evenimentul a avut loc vineri seara, în comuna harghiteană Zetea. Molnár Alfréd (38 ani), muncitor din Ungaria, se afla de trei zile în comuna harghiteană Zetea pentru a supraveghea stadiul execuţiei lucrărilor de canalizare efectuate în cadrul unui proiect SAPARD. Molnar a coborât într-un şanţ adânc de circa doi metri, dar la un moment dat un mal de pământ îmbibat cu apă s-a prăbuşit peste el. Bărbatul a fost scos cu dificultate de colegi de sub stratul de pământ, dar nu a mai putut fi salvat. Evenimentul s-ar înscrie în categoria accidentelor de muncă, dar se fac verificări, deoarece nu se cunosc toate datele legate de relaţiile de muncă ale celui care a murit cu firma pentru care lucra. Cercetările continuă pentru stabilirea cauzelor şi împrejurărilor exacte în care a avut loc accidentul. La aproximativ o oră după eveniment, au fost construiţi parapeţi din lemn pentru sprijinirea malului de pământ, astfel încât să se evite producerea unor astfel de accidente pe viitor. E.G. S-a ascuns într-un cotet. Tânărul H. M., 25 ani, din Bilbor, recidivist, s-a gândit să-şi umple timpul cu ceva. Aşa că a intrat în curtea lui S. L. din localitate cu intenţia de a fura bunurile care i-ar fi căzut în mână. Nu şi-a dus până la capăt intenţia deoarece a fost văzut de doi cetăţeni. Forţat de împrejurări, el s-a ascuns într-un coteţ de porci. A fost prins şi reţinut fără greutate. Pentru că în cursul lunii august a mai fost cercetat pentru comiterea a 3 infracţiuni (violare de domiciliu, furt calificat, tentativă de furt), Judecătoria Topliţa a emis mandat de arestare preventivă pe 30 de zile pentru violare de domiciliu și tentativă de furt. TRAGERI în conformitate cu Planul pregătirii de luptă, în perioadele 30 august-3 septembrie; 6-10 septembrie; 13-17 septembrie; 20-24 septembrie şi 27 septembrie-1 octombrie a.c., între orele 8-17 şi 20-24, în Poligonul de garnizoană Miercurea-Ciuc se execută trageri. Accesul populației este interzis în următoarele zone din împrejurimile poligonului: Dealul la Păşunat, Pădurea Harom, Pârâul Secen şi Băile Jigodin în perioada menţionată. Adevărul Harghitei Dan Gîrtofan, pe primul loc la Raliul Harghitei Pilotul Dan Gîrtofan a câştigat Raliul Harghitei, competiţie desfăşurată vineri şi sâmbătă în judeţul Harghita. Potrivit şefului biroului de presă al "Harghita International Mol Prevent Rallye 2004", Kopacz Gyula, echipajul format din pilotul Dan Gîrtofan şi copilotul Dorin Pulpea a reuşit să se situeze pe primul loc în clasamentul general al competiţiei, după cele 11 probe speciale ale raliului. Kopacz Gyula a afirmat că sâmbătă au fost depuse mai multe contestaţii, o parte din ele vizându-l chiar pe câştigătorul Raliului Harghitei, Dan Gîrtofan, pe motiv că acesta ar fi ieşit, la un moment dat, de pe traseul competiţiei, însă după ce comisia a deliberat mai multe ore în noaptea de sâmbătă spre duminică, s-a decis ca acesta să rămână pe locul I, urmat de piloţii Emanuel Irina şi Romulus Preda. O nouă analiză a contestaţiilor se va face, în cursul acestei săptămâni, la Bucureşti. Raliul Harghitei s-a aflat anul acesta la cea de a 19-a ediţie, la întrecerea automobilistică luând parte peste 40 de concurenţi din ţară şi din Ungaria. Potrivit sursei citate, traseul a avut în total, circa 380 de kilometri, în mare parte pe drumuri forestiere din munţii Harghitei, existând o porţiune în linie dreaptă în zona Cormoş, unde s-au putut atinge şi viteze de peste 200 de km pe oră. E.G. Mereşti Focar de pestă porcină în perioada 24-25 august a.c., în două gospodării din comuna Mereşti s-au semnalat primele semne ale pestei porcine. Un cetăţean din localitate a cumpărat 4 porci de la o persoană din Cristuru-Secuiesc, care la rândul ei a achiziţionat mai mulţi porci dintr-un târg de animale din judeţul Mureş. Pentru ca boala să nu se răspândească, Direcţia sanitar-veterinară a decis ca din 27 august, pe o perioadă de 60 de zile, să fie suspendată activitatea târgurilor de animale din zonele Odorhei şi Cristur. în atenţia persoanelor vârstnice începând cu data de 1 septembrie 2004, Consiliul judeţean al persoanelor vârstnice Harghita în colaborare cu Direcţia pentru Dialog, Familie şi Solidaritate Socială Harghita, prind-l consilier juridic superior Şimon Ioan, asigură în fiecare zi de miercuri între orele 9,00 - 15,00 asistenţă juridică de specialitate gratuită persoanelor vârstnice şi pensionarilor din judeţ. Consilierul juridic va putea fi contactat, în ziua şi între orele amintite, la noul sediu al Consiliului judeţean al persoanelor vârstnice, respectiv în fosta clădire a cinematografului vechi de pe strada Petőfi Sándor, nr. 38 din Miercurea-Ciuc. Bătut de proprietar Nu mică i-a fost mirarea lui K. A., 28 ani, din Ditrău, când a dat sâmbătă seara, în curtea sa, peste L. K., 44 ani, care ajunsese acolo prin escaladarea gardului.Pentru îndrăzneala sa, „musafirul” a primit de la proprietarul curţii o bătaie zdravănă. Partea vătămată a fost transportată la spitalul din Gheorgheni, unde i s-a acordat primul ajutor, refuzând însă să fie internată. L. K. a declarat că nu va depune plângere împotriva lui K.A. Cei doi se află în conflict de mai multă vreme. Masina furata si abandonată Un autoturism Dacia 1310, proprietatea lui T. G., 32 ani, din satul Grinţieş, judeţul Neamţ, a fost furată din parcarea situată în faţa blocului nr. 1 din comuna Tulgheş. Atâta şi-a căutat omul maşina că până la urmă a găsit-o abandonată în faţa unui bar din Grinţieş, fără avarii. Autorul faptei este un tânăr din Tulgheş, C. I. R., fără ocupaţie. Acesta, în noaptea de sâmbătă spre duminică, a intrat în maşină cu chei potrivite, intenţionând să meargă la un prieten din satul amintit. Acum va trebui să răspundă în faţa legii pentru furtul comis.