Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2005 (Anul 17, nr. 3604-3665)

2005-01-20 / nr. 3616

• Pagina a 8-a • 20 ianuarie 2005 • :Eig»Ig3jrig^ , trn^,n?ăc^ 3 în mrE.n TENIS A trecut şi Hănescu în turul II la Australian Open Victor Hănescu a furnizat o surpriză foarte agreabilă, învingându-l la Australian Open pe italianul Filippo Volantin, clasat mult mai bine decât jucătorul nostru în ierarhia ATP (35 faţă de 82 Hănescu). Jucătorul român a câştigat clar în doar 3 seturi: 6-3, 6-4, 7-6. In turul următor Victor va juca cu englezul Tim Henman, cap de serie nr. 7, în timp ce Andrei Pavel îl va întâlni pe americanul Bobby Reynolds, venit din calificări. Andrei Pavel a trecut în turul II și în proba de dublu, împreună cu cehul T. Berdiych au învins perechea croato- belgiană Karlovic - Van Huut. Exceptându-l pe Carlos Moya care a părăsit turneul chiar după primul tur, favoriţii n-au prea avut probleme în turul I, însă necazurile au început din cel secund. Rezultate din turul I: R. Nadal (Spania)-J. Benneteau (Franţa) 6-0, 6-4, 6-2; N. Massu (Chile) - A. Dupuis (Franţa) 6-7,7-6,6-3,6-2; D. Nalbandian (Argentina) - D. Ferrero (Spania) 7-6,4-6,4-6,6-3,6-4; L. Hewitt (Australia) - A. Clement 6-3, 6-4, 6-1; J. Henrich (Cehia) - F. Mantilla (Spania) 6-4, 6-7, 6-1, 6-0; S. Grosjean (Franţa) - M. Liondra (Franţa) 6-3, 6-4, 6-3; J. Black - Ph. Mathieu 6-4, 5-7, 7-5, 7-6; T. Henman - C. Saulnier 6-1, 6-2, 4-6, 6-3. Rezultate din turul II: M. Safin (Rusia) - B. Ulihrach (Cehia) 6-3,6-4,6-3; K. Beck (Slovacia)-T. Haas (Germania) 5-7,2-6,6-2, 7-6,6-3; J. Nieminen (Finlanda) - P. Srichaphan (Thailanda) 6-3, 6-1, 6-2; T. Johansson (Suedia) - A. Called (Argentina) 6-4, 5-7, 6-3, 2-6, 7-5; A. Agassi (SUA) - R. Schnettler (Germania) 6-3, 6-1, 6-0; T. Dent (Australia) - M. Tabara (Cehia) 6-4,6-1, 6-4; O. Rochus (Belgia) -G. Monfils (Franța) 6-1, 6-3, 6-3; M. Baghatis (Cipru) -I. Liubicii (Croaţia) 7-6, 6-1, 6-7, 6-2; G. Gaudio (Argentina) - M. Fish (SUA) 2-6, 6-4, 7-5, 7-6. La feminin „Legiunea Rusă” este prezentă „in corpore”, din primele 11 capi de serie nu mai puţin de 5 sunt rusoiace. De asemenea, la fel ca la băieţi, cehii „au scos pe piaţă” o mulţime de jucătoare de care n-am mai auzit până acum. Se pare că renumita şcoală cehă a început să producă din nou. In legătură cu pretinsul caz de dopaj al Svetlanei Kuzneţova, Federaţia Intrenaţională de Tenis a condamnat declaraţiile ministrului belgian al sportului, afirmând că forul mondial nu are cunoştinţă despre aşa ceva. La rândul său Kuzneţova a spus că a fost controlată, în 2004, de 11 ori şi de fiecare dată rezultatul a fost negativ. Rezultate din turul I: L. Davenport (SUA) - C. Martinez (Spania) 6-1, 6-0; E. Dementieva (Rusia) -A. Bondarenko (Ucraina) 6-3,6-3; A. Maskina (Rusia) - K. Peschke (Cehia) 6-1, 6-4; M. Sucha (Slovacia) -A. Sugiyama (Japonia) 7-5,6-4; V. Williams (SUA) - E. Daniilidou (Grecia) 6-1,7-5; T. Garbin (Italia)-M. Weingartner (Germania) 7-5,7-6; N. Dechy (Franţa) - Gagliardi (Elveţia) 6-4,6-3; P. Schnyder (Elveţia)-Y. Fedak (Ucraina) 6-1, 6-1; K. Konkalova (Cehia) - M. Tu (SUA) 6-3, 6-3. Rezultate din turul II: V. Duşevina - V. Zvonareva (ambele Rusia) 6-3, 6-3; S. Farina Elia (Italia) - M. Domachovska (Polonia) 6-3, 7-6; A. Mauresmo (Franţa) - D. Safina (Rusia) 2-6,6-0,6-3; M. Şarapova - L. Lee-Waters 4-6, 6-0, 6-3; S. Kuzneţova (Rusia) - M. Bartoli (Franţa) 6-2, 6-0; S. Williams - R. Randiate (Madagascar) 6-3, 6-0. FOTBAL O epavă numită Maradona... Fosta vedetă a naţionalei Argentinei şi a lui FC Napoli Diego, Armando Maradona, revine periodic în atenţia presei internaţionale prin scandalurile legate de numele său, în special, prin internările în spital datorate drogurilor. Precum şi prin sejururile periodice în Cuba, unde a încercat, fără succes, să scape de dependenţa de cocaină şi, probabil, şi de alte droguri. Este foarte clar că Maradona a ajuns o epavă umană, aşa cum s-a întâmplat din păcate şi cu alţi mari fotbalişti: Garincha, George Best, Paul Gascoine ori, la noi, Zoltán Crişan. Cu toate acestea gloria lui trecută încă se mai vinde, dovadă că se toarnă un film despre viaţa lui. Evident una în roz pentru că ne îndoim că filmul va spune ceva despre faptul că era consumator de cocaină ori despre „reuniunile” cu prietenii în care, de asemenea, se consumau droguri într-o veselie. Va lipsi probabil şi episodul în care fotbalistul, aflat probabil într-o stare supereuforică, a început să tragă cu o armă în ziarişti. Ignoranţa şi inconştienţa unora a mers până acolo încât să-l compare, pe cel care a eliminat Anglia, marcând cu mâna, cu marele Pele. Maradona a câştigat un campionat mondial, iar Pele 3, însă cine mai poate spune dacă evoluţiile de excepţie ale „Butoiaşului” din unele partide se datorau talentului şi pregătirii sportive sau „stimulentelor” de altă natură. Dar unii par să ignore „antecedentele” fostei vedete. Preşedintele clubului grec Olympiakos Pireu, de pildă, a crezut că e o treabă foarte deşteaptă să-l invite pe Maradona la un meci al formaţiei pe care o patronează şi să-i ofere acestuia un tricou cu nr. 10, cu numele lui înscris pe spate. Presa greacă n-a gustat iniţiativa şi s-a distrat copios pe seama dimensiunilor argentinianului, care abia îşi poate duce multele kilograme, numindu-l „MaraTona”! ...şi adevăraţii seniori ai fotbalului Este greu de găsit ceva mai contrastant decât alăturând ceea ce a devenit argentinianul cu ceea ce reprezintă Pele şi Beckenbauer. Cei doi au primit recent din partea FIFA decoraţia „Ordinul de Merit”, ca o recunoaştere oficială a contribuţiei lor de excepţie la crearea unei imagini deosebite a acestui sport. Deşi atât de diferiţi din punct de vedere fizic şi ca apartenenţă culturală, cei doi se aseamănă în foarte multe privinţe. Prin prestigiul de care se bucură atât în ţările de origine - Pele a fost şi ministru al sportului în guvernul brazilian -, cât şi în întreaga lume, nu doar ca foşti sportivi de înaltă performanţă, ci şi ca oameni de valoare. Chiar dacă uneori viaţa le-a mai tras câte un bobomac, caracterul lor n-a cedat. Pele, spre exemplu, şi-a pierdut, spre sfârşitul carierei, cam tot ce câştigase până atunci. Dar cu o voinţă şi o perseverenţă extraordinare a reuşit să revină la suprafaţă şi să treacă peste acel moment, în timp ce Maradona se mai hrăneşte din rămăşiţele gloriei de odinioară (nu se ştie cât furată şi cât meritată), ‘Pele şi Bekenbauer sunt tot mai respectaţi şi mai admiraţi pentru ceea ce fac în afara terenului de sport. Iorgulescu vinde jumătate din echipă • Probabil, că nimeni nu va da vreodată de rosturile formaţiei FC Naţional şi mai ales de „artificiile” cu care această echipă, în aparenţă nesusţinută financiar de nimeni, reuşeşte să „plutească” de ani de zile. Ba mai mult, are cei mai mulţi jucători străini în lot! Acum însă s-a ajuns la un fel de „bătaie a peştelui”, nu mai puţin de 5 jucători - plus antrenorul Cosmin Olăroiu - urmând să poposească în ograda lui Poli AEK Timişoara, formaţie căreia Dumnezeu i-a pus mâna în cap sub forma preluării ei de către compania Balkan Petroleum. Alături de Olăroiu vor pleca spre Timişoara, Gabriel Caramarin, Gigel Coman, Flavius Moldovan, Marius Popa, plus încă un jucător nenominalizat, pentru întreg „pachetul” FC Naţional urmând să încaseze suma rotundă de 1 milion de dolari. Pierderea a jumătate din echipă nu pare să-l streseze pe Iorgulescu, dimpotrivă spune că asta este varianta fericită pentru echipa pe care o păstoreşte. Ce se va întâmpla pe urmă e greu de ghicit, dar probabil Iorgulescu ştie ce ştie. Dolha nu mai doarme liniştit Portarul Rapidului este unul din cei mai talentaţi dintre cei care activează în campionatul nostru şi - după câte ştim - este şi un băiat serios, pentru care pregătirea sportivă se situează în prim plan. Cu toate acestea în turul actualului campionat a făcut destule gafe, ca de altfel şi apărarea imediată a feroviarilor, ceea ce a dus la pierderea a cel puţin 3^1 puncte. Este motivul pentru care conducerea formaţiei din Grant a ţinut să se asigure că vor avea în poartă un apărător fără sincope, aşa că în lotul Rapidului a apărut exargeşanul Dănuţ Coman. Cel care, activând la o echipă care a terminat turul campionatului pe locul 12, a fost considerat unul din cei mai buni portari ai Diviziei A, dacă nu chiar cel mai bun. Chiar atunci când formaţia sa a pierdut cu 4-0, a fost considerat, totuşi, cel mai bun om al echipei. Aşadar, pentru Dolha nu urmează un retur prea roz, mai ales că fostul piteştean este, la rândul său, extrem de serios şi de echilibrat. Declaraţia lui, la sosirea la Rapid, este de altfel elocventă: „N-am venit în Bucureşti pentru baruri şi discoteci. Am venit să joc fotbal”. Dacă va apăra la fel de bine ca în tur este extrem de probabil că va prinde lotul naţional, pentru că una e să joci la Rapid şi alta la Piteşti. NATAŢIE I Camelia Potec - locul II la Stockholm în cadrul celei de a 4-a etape a Cupei Mondiale de nataţie, în bazin scurt, campioana olimpică Camelia Potec a ocupat locul al doilea în proba de 800 metri liber, după daneza Lotte Kriss. în acelaşi concurs Dragoş Coman a ocupat locul trei la 400 metri liber în urma rusului Iuri Prilakov şi a germanului Paul Bidermann. HANDBAL Adversari accesibili pentru formaţiile româneşti La Viena a avut loc, marţi, tragerea la sorţi a partidelor din cadrul cupelor europene la handbal feminin. Cele 4 formaţii româneşti angrenate în cupele europene au avut şansă, întrucât toate 4 vor întâlni adversari destul de accesibili. Cupa Cupelor Rapid CFR Bucureşti va juca în sferturile de finală ale competiţiei cu echipa turcă Havelsan Ankara, primul meci al rapidistelor urmând să se desfăşoare în deplasare. Cupa EHF Formaţia Silcotub Zalău va juca în optimile Cupei EHF cu formaţia franceză HAC Le Havre, primul joc fiind în deplasare. Cupa Chalange Tot în faza optimilor, Oltchim Râmnicu-Vâlcea va juca, primul meci acasă, cu echipa elveţiană Spono Nottwill Handbal Lucerna, în aceeaşi fază, Selmont Baia-Mare va întâlni, primul meci în deplasare, echipa germană HC Buxtehude. De remarcat că în 2002 echipa germană s-a calificat în finala Cupei Chalange, fiind învinsă atunci de Universitatea Remin Deva. HOCHEI PE GHEAȚĂ • Colegiul Arbitrilor din cadrul Federației Române de Hochei pe Gheaţă a analizat prestaţia brigăzii de arbitri la finala Cupei României dintre Steaua Bucureşti şi Sport Club Miercurea-Ciuc, încheiată cu scorul de 4-3 în favoarea bucureştenilor. Colegiul Arbitrilor a considerat că cele două goluri anulate echipei din Miercurea-Ciuc nu au fost valabile şi a apreciat prestaţia brigăzii de arbitri condusă de Alexandru Molnar ca satisfăcătoare. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU