Adevărul Harghitei, iulie-septembrie 2006 (Anul 18, nr. 3986-4050)

2006-07-21 / nr. 3999-4000

mi^\XRâ^3SLi 3. a rn^icsii • Pagina a 2-a • 21/22 iulie 2006 • FOTBAL Liga Campionilor Miercuri seara au avut loc alte 7 partide din manşa a 2-a a turului preliminar al Ligii Campionilor. Iată rezultatele înregistrate: FH Hafnarfjordur (Islanda) - FC Tallinn (Estonia) 1 - 0 (în tur 3-2) B 36 Thorshavn (Feroe) - Birkirkara FC (Malta) 2-2 (3-2) FK Rabotnicki (Macedonia) - F 91 Dudelange (Luxemburg) 0-0 (1-0) Nova Corica (Slovenia) - Linfield Belfast (Irlanda de N.) 2-2 (3-1) The News Saints (Ţara Galilor) - MyPa Helsinki (Finlanda) 0-1 (0-1) Aktobe Lento (Kazahstan) - Metalurgs Ljepaia (Letonia) l-l (0-1) Siroki Brieg (Bosnia - H.) - Şahtior Soligorsk (Belarus) 1-0(1 -0) Apollon Limassol (Cipru) - Cork City (Irlanda) l-l (0-1) Echipele subliniate s-au calificat în turul II preliminar al LC. Aşadar, în turul II preliminar al Ligii Campionilor, reprezentanta noastră în această competiţie, Steaua Bucureşti, va întâlni formația slovenă Nova Gorica. Meciul va avea loc miercuri, 26 iulie, în deplasare. Zicu la Rapid! Lovitură de teatru pe piaţa transferurilor! Janis Zicu (foto), fost jucător al lui Dinamo, împrumutat în sezonul trecut formaţiei din Ştefan cel Mare, va activa în sezonul următor la Rapid Bucureşti. Opţiunea aparţine clubului Internazionale Milano, unde este legitimat Zicu, şi care îi plătește un salariu de 600.000 de dolari pe sezon. Motivația celor de la Inter a fost că în perioada cât a stat la Dinamo, Zicu nu a progresat deloc. Parreira pleacă de la cârma Braziliei Antrenorul naţionalei Braziliei, Carlos Alberto Parreira (foto), a renunţat la postul de antrenor al naţionalei „carrioca” invocând necesitatea de a se odihni şi a se consacra familiei după 4 ani foarte stresanţi. Deşi a câştigat titlul mondial cu echipa Braziliei în anul 1994, Parreira n-ar fi fost păstrat la cârma echipei după eliminarea brazilienilor în sferturile de finală ale Cupei Mondiale din Germania. Federaţia braziliană nu a anunțat încă numele noului antrenor, dar o va face în curând. CMAMIJOV» Bejenaru -pe podium Delegaţia românească" la Campionatele Europene de box de la Plovdiv, Bulgaria, şi-a îndeplinit jumătate din obiectivul cu care a trecut Dunărea, a obţinut deja o medalie. Ea aparţine de fapt lui Constantin Bejenaru, cat. 81 kg, care în sferturile de finală ale competiţiei l-a învins la puncte pe azerul Javid Taghiev şi s-a calificat în semifinale având astfel asigurată o medalie de bronz. In meciul următor va boxa cu un sportiv din Ucraina. A mai rămas în competiţie şi medaliatul cu bronz la JO de la Atena, Ionuţ Gheorghe, în cadrul categoriei 64 kg. FOTBAL Supercupa României Sezonul 2006-2007 este prefaţat de Supercupa României care va opune, sâmbătă de la ora 21:00, pe Stadionul Naţional „Lia Manoliu” din Capitală, formaţiile Steaua Bucureşti, campioana ţării şi Rapid Bucureşti, câştigătoarea Cupei României. Datorită suspendărilor dictate în urma meciului de pomină cu Jiul Petroșani, din ultima etapă, şi plecării mai multor jucători, antrenorul rapidist Răzvan Lucescu (foto) nu va putea trimite în teren decât 4 din titularii din sezonul trecut. Partida va fi arbitrată de Alexandru Tudor la centru, asistat de Corneliu Fecioru și Adrian Vidan, arbitru de rezevă fiind Vasile Bratu. Juventişti la Real Italianul Fabio Cannavaro (foto) şi brazilianul Emerson, de la Juventus Torino, o formaţie recent retrogradată în Serie B datorită trucării unor meciuri, vor activa în sezonul care I urmează la Real Madrid. Cei doi au semnat I contracte pe doi ani, cu opţiune de prelungire pentru încă un an. Suma acestui dublu transfer se ridică la 20 milioane de dolari. Se aşteaptă ca şi alţi jucători ai lui Juventus să plece având în vedere că formaţia a retrogradat din motive extrasportive şi fotbaliştii îşi pot anula unilateral contractul. Cu toate acestea, câţiva din jucătorii de bază vor rămâne, printre ei Del Piero şi Ibrahimovici, căruia clubul îi va mări salariul. CICLISM Turul Franţei: Pereiro din nou în galben Cea mai teribilă etapă din Turul Franţei a dus la schimbarea liderului. Americanul Floyd Landis s-a luptat să-şi menţină tricoul galben până la 12,5 km de sosire când a cedat , neavând nici un coechipier care să-l susţină şi cei din partea superioară a clasamentului au profitat, în primul rând spaniolul Oscar Pereiro care a intrat din nou în posesia tricoului galben de lider al Turului. Landis a pierdut peste 10 minute faţă de câştigătorul etapei şi - foarte probabil - a ieşit definitiv din cursa pentru victoria finală. Astfel omul etapei a fost danezul Michael Rasmussen (foto) care a trecut primul în toate cele 4 vârfuri - două de categorie specială - şi a adus formaţiei sale. Rabobank, a patra victorie de etapă. Clasamentul etapei a 15-a, Bourg d’Oisans-Toussoubre 182 km : 1. Michael Rasmussen 5 h 36’ 04”; 2. Carlos Sastre (Spania) la 1’ 41”; 3. Oscar Pereiro (Spania) la 1’54”. Clasamentul general: 1. Oscar Pereiro 74 h 38’ 05”; 2. Carlos Sastre la 1 ’ 50”; 3. Andreas Kloeden (Germania) 2’ 29”. Clasamentul sprinterilor: 1. Robbie McEwen (Australia) 252 p.; 2. Oscar Freire (Spania) 207; 3. Erik Zabel (Germania) 172. Clasamentul cățărătorilor: 1. Michael Rasmussen 153; 2. David de la Fuente (Spania) 104 ; 3. Fraenk Schleck (Luxemburg) 74. Clasamentul pe echipe: 1. Team CSC (Danemarca) 224 h 07’ 07”; 2. T-Mobile (Germania) la 2’ 23”; 3. Caisse d’Epargne la 14’ 25”. Newton - 7 luni suspendare Mijlocaşul echipei engleze West Ham United, Shaun Newton, a fost suspendat 7 luni de Federaţia Engleză de Fotbal. La controlul antidoping, efectuat după finala Cupei Angliei câştigată de West Ham cu 1-0 în faţa lui Middlesbrough, Newton a fost depistat pozitiv, cu cocaină. Așadar, englezul a primit o suspendare identică cu cea a lui Adrian Mutu. Turul României Etapa a IV-a Turului României s-a consumat între Botoşani şi Câmpulung Moldovenesc, pe distanţa de 106 km. Mai bine de jumătate din acest traseu a fost parcurs solitar de ucraineanul Seidik însă el a fost ajuns înainte de final de bulgarul Svetoslav Soianiev de la echipa Hemus, care a câştigat etapa, în clasamentul general continuă însă să conducă olandezul Sjerd Steingenga (foto) care a fost şi ieri, alături de conaţionalul său Germ van den Burg, unul din animatorii cursei. Străinii continuă să facă legea în Turul României, cel mai bine clasat dintre români fiind George Manu, locul 4. TENIS Sabău învins După victoria din primul tur al turneului de la Indianapolis (SUA), cu premii de 600.000 dolari, am sperat că Răzvan Sabău va începe să confirme, în sfârşit, speranţele că vom avea din nou un jucător de tenis care poate ajunge în fazele superioare ale unei competiţii. Din păcate, Sabău a fost învins categoric în turul II de către americanul P. Goldstein - favorit 11 - cu scorul de 6-2, 6-1. Alte rezultate: A. Roddick (SUA) - R. Delgado (Paraguay) 6-3, 6-2, W. Whitehouse (RSA)M. Safin (Rusia) 6-1, 6-4, V. Spadea (SUA) - R. Mello (Brazilia) 6-3, 6-1, T. Haas (Germania) - G. Bastl (Elveţia) 6-3, 6-3. Pagini realizată de ŞTEFAN DANCU! POLO PE APĂ Debut cu stângul Reprezentativa de polo pe apă a României a debutat cu stângul în semifinala Ligii Mondiale la polo pe apă, pierzând cu 6-12 în faţa formaţiei Greciei, pe care a învins-o de două ori în acest sezon. Celelalte rezultate din acest turneu semifinal, care se desfăşoară la Portugaleta, în Spania: Croaţia - Germania 13-6. Serbia - Spania 8-7, în partida următoare România va întâlni Serbia, campioana mondială, formaţie mult mai puternică decât Grecia, aşa că şansele formaţiei noastre de a obţine victoria sunt foarte mici. Primele 3 clasate se califică în turneul final, care va avea loc în Grecia şi unde vor lua parte şi primele 3 clasate din celălalt turneu semifinal, care se desfăşoară în SUA.