Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2013 (Anul 25, nr. 5553-5590)

2013-01-15 / nr. 5558

Anul XXV. Nr. 5558 MARȚI, 15 IANUARIE 2013 • Preţ: 1 leu încă o şansă la ■ Termenul limită pentru depunerea proiectelor aferente Măsurii 121 a fost prelungit până la 1 februarie a.c. După cum ne-a informat dr. ing. Ioan Hîrb, directorul Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (OJPDRP) Harghita, termenul limită pentru depunerea proiectelor aferente Măsurii 121 - „Modernizarea exploataţiilor agricole” a fost prelungit până la data de 1 februarie a.c., decizie prin care celor încă indecişi a face pasul către nou, cu bani europeni, li se mai acordă o şansă. Reamintim că pentru actuala sesiune s-au alocat la nivel naţional 150 de milioane euro, fonduri nerambursabile, din care pentru sectorul vegetal - 48 milioane, pentru sectorul de creştere a animalelor - 72 milioane, pentru implementarea standardelor la laptele crud şi pentru protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole - 20 de milioane şi pentru beneficiarii Măsurii 141 - „Sprijinirea fermelor de semi-subzistenţă”, care au semnat decizia de finanţare şi aplică pentru modernizarea exploataţiilor agricole - 10 milioane. (Continuare în pag. a 3-a) ŞTEFANA DRĂGH1CI I Maramureşean , prins cu jumătate de tonă de alcool dublu rafinat în Harghita ■ Poliţiştii au confiscat alcoolul, iar bărbatul este cercetat pentru evaziune fiscală La sfârşitul săptămânii trecute, poliţiştii din Mădăraş au oprit pentru control un autoturism condus de L.M. de 41 de ani, din judeţul Maramureş. Potrivit biroului de presă al IPJ Harghita, atitudinea pe care a avut-o bărbatul atunci (Continuare în pag. a 3-a) LIVIU CÂMPEAN Ianuarie 1850: borna de hotar a culturii românești - în pagina a 4-a -Principalele modificări ale legislației rutiere de la 19 ianuarie - în pagina a 8-a - Ierarhul - exemplu de stăruinţă şi implicare " V' Numărul consultaţiilor în Ambulatoriul M * Spitalului Judeţean a crescut cu 20 la sută Numărul consultaţiilor în Ambulatoriul Spitalului Judeţean din Miercurea- Ciuc a crescut cu 20 la sută, după ce cele 14 cabinete au fost reabilitate printr-un proiect european. Directorul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Miercurea-Ciuc, dr. Demeter Ferenc, a declarat că în 2011 s-au înregistrat aproximativ 15.350 de consultaţii, în vreme ce anul trecut numărul consultaţiilor a ajuns la circa 18.417, ceea ce înseamnă o creştere de 19,95 la sută. „Potrivit indicatorilor cuprinşi în proiectul european, numărul consultaţiilor ar fi trebuit să crească cu 10 la sută, dar am ajuns la o creştere dublă, de aproape 20 la sută”, a spus dr. Demeter. Acesta a explicat că la unele cabinete creşterea este mult mai mare, pe primul loc situându-se cel de interne, unde numărul de consultaţii este mai mare cu 129 la sută. De asemenea, la reumatologie a crescut cu 55 la sută, la urologie cu 42 la sută, la neurologie se înregistrează o creştere de 32 la sută, iar la obstetrică-ginecologie cu aproximativ 29 la sută. Directorul Spitalului Judeţean de Urgenţă din Miercurea-Ciuc a opinat că această creştere a numărului de consultaţii se datorează şi condiţiilor mai bune oferite de cabinete, dar şi organizării eficiente a programului de lucru. „Creşterea se datorează şi condiţiilor locative, dar şi datorită faptului că ne-am organizat mai bine și am organizat mai (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI