Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2017 (Anul 29, nr. 6189-6223)

2017-06-30 / nr. 6223

Parteneriatul dintre CARITAS Alba lulia şi Consiliul Judeţean Harghita a împlinit 16 ani în pagina a 4-a Maratonul Miercurea- Ciuc - Tuşnad a ajuns la a 13-a ediţie în pagina a 8-a Prefectul solicită primarilor să ia măsuri ca urmare a codului de caniculă în care se află judeţul XI-OS! aiW HTCi’ i*irwr-»' al. www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6223 VINERI, 30 IUNIE 2017 Interviu cu directorul Oficiului Judeţean pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale Harghita, dr. ing. Ioan Hîrb (I) PIMDR 2014-2020 a debutat în Harghita sub bune auspicii: 338 de cereri de finanţare depuse, în valoare totală nerambursabilă de 121 milioane euro , în perioada 2007-2013, în cadrul Programului, în judeţ au fost depuse 3.494 de proiecte, din care 2.955 au fost selectate, ceea ce a făcut ca Harghita să se situeze pe locul al doilea în Regiunea Centru □ Nu au existat localităţi fără proiecte Programul Naţional de Dezvoltare Rurală (PNDR) este un program prin care se acordă fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană şi Guvernul României pentru dezvoltarea economico-socială a spaţiului rural din România. Despre cum s-a desfăşurat PNDR 2007-2013, care au fost zonele fruntaşe din judeţ ce au accesat finanţări, dar şi cum a debutat noua perioadă de finanţare 2014-2020, am stat de vorbă cu directorul Oficiului Judeţean pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (OJFIR) Harghita, dr. ing. Ioan Hîrb, continuare în pag. a 5-a încă o lună până la Csiki Jazz, ediţia a IX-a . La sfârşitul lunii iulie, de pe 28 până 30, Miercurea-Ciuc se va transforma într-un oraş al jazz-ului, în acel week-end fiind programată o nouă ediţie a festivalului Csiki Jazz sau Ciuc Jazz. Va fi o ediţie îmbunătăţită faţă de cele anterioare, o ediţie care, promit organizatorii, va rămâne mult timp în memoria celor care vor fi prezenţi în curtea interioară a Cetăţii Miko. Dar, până ca Cinc Jazz să-şi redeschidă scena, pentru promovarea festivalului se va organiza un concert itinerant care va ajunge, în perioada 11-15 iulie, în cinci localități din Harghita şi Covasna, continuare în pag. a 4-a Preţ: 1 leu Parlamentul a acordat votul de învestitură Guvernului Tudose Guvernul condus de premierul Mihai Tudose a primit, ieri, votul de încredere al Parlamentului, cu 275 voturi pentru și 102 împotrivă, urmare în pag. a 3-a Programul de guvernare: Numărul taxelor, tarifelor şi comisioanelor în România nu va fi mai mare de 50, de la 1 ianuarie 2018 Birocraţia va fi simplificată prin reducerea masivă a numărului de taxe, începând cu 1 ianuarie 2018 numărul taxelor, tarifelor şi comisioanelor în România urmând să fie de maximum 50, conform noului Program de Guvernare, continuare în pag. a 3-a Primarii şi reprezentanţii composesoratelor din judeţ, hotărâţi să protesteze la Bucureşti, dacă nu se rezolvă , problemele Primari şi reprezentanţi ai composesoratelor din judeţul Harghita au anunţat că vor organiza un protest la Bucureşti, miercurea viitoare, dacă până astăzi nu se va emite ordin de derogare pentru împuşcarea urşilor. De asemenea, a fost lansat un apel şi către primarii şi şefii composesoratelor din Covasna şi Mureş, respectiv reprezentanţii administraţiilor publice locale din judeţele Braşov, Prahova şi Argeş. „Asociaţia Felesik, împreună cu preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, fac apel către primarii şi şefii com cauzate de urşii posesoratelor din judeţele Harghita, Covasna şi Mureş, respectiv ai celor din judeţele Braşov, Prahova şi Argeş, de a se alătura iniţiativei de participare, în număr cât mai mare, la un protest care se preconizează a avea loc miercurea viitoare, 5 iulie la Bucureşti. Acesta urmează să fie organizat în cazul în care nu se emite ordinul de derogare pentru intervenţia în cazul carnivorelor mari până la data 30 iunie”, se arată într-un comunicat remis de Biroul de presă al Consiliului Judeţean Harghita, continuare în pag. a 5-a