Informatia Bucureştiului, octombrie 1961 (Anul 9, nr. 2539-2564)

1961-10-12 / nr. 2548

Pag. a 4-a. Alexandra Nicolau, din nou campioană la şah Aseară s-a încheiat cea de-a 13-a ediţie a campionatului feminin de şah. Titlul a fost din nou cucerit de maestra internaţională ALEXANDRA NICOLAU caree obţine astfel pentru a doua oară consecutiv titlul de campioană republicană. Succesul dobîndit de reprezentanţa clubuui I.T.B. este pe deplin meritat, ea fiind singura care a arătat o formă constantă. De altfel, Alexandra Nicolau, care a condus aproape în permanenţă plutonul, se poate mindri în plus (lucru foarte rar întîlnit) şi cu faptul că a fost singura participantă carenu a suferit vreo înfrîngere, realizînd opt victorii şi şapte remize cu un total de llV* puncte. Cele mai periculoase adversare ale Alexandrei Nicolau au fost candidatele-maestru, ploieştencele Margareta Perevoznic şi Rodica Reicher. In ultimele runde obţinînd în faţa lor IV puncte (victorie la Perevoznic şi remiză cu Reicher). Alexandra Nicolau şi-a asigurat victoria finală. Comportarea celor două şahiste ploieştence - printre protagonistele întrecerii - poate fi socotită ca foarte bună, ele fiind întrecute de o jucătoare mai bine pregătită tactic şi teoretic. Sub posibilităţi a concurat a doua noastră maestră internaţională Elisabeta Polihroniade, care în permanenţă a fost în afara luptei pentru primul loc. E adevărat că ea a avut în partea a doua a disputei o puternică revenire de formă, înregistrind o suită de victorii. Insă, totul a fost tardiv, întrucit ea nu a mai putut depăşi decit pe una dintre protagoniste, pe Rodica Reicher. Nesatisfăcătoare în raport cu cunoştinţele ce le posedă — mai este şi comportarea Elenei Răducanu. Cîteva înfrîngeri suferite la început au demobilizat-o, ca apoi să-şi revină cu greutate, intrînd cu destulă dificultate în plutonul primelor clasate. De asemenea slab este şi punctajul realizat de componentele lotului republican : Eleonora Gogîlea, Maria Desmireanu, Elena Rădăcină şi Natalia Iliescu, ele avînd mari fluctuaţii de formă. Rodica Manolescu şi Veturia Simu au realizat punctaje la nivelul posibilităţilor. Remarcabile sunt în schimb evoluţiile jucătoarelor Rene Farcaş, Doina Maier, Gertrude Baumstarck şi Suzana Makai care au dat serios de furcă primelor clasate, repurtînd chiar si victorii. In sfirşit, despre Adela Gesticone se poate spune că lipsa de experienţă şi-a spus cuvintul. in majoritatea partidelor, pînă In jocul de mijloc ea şi-a creat poziţii destul de bune, uneori chiar si superioare. Ca apoi să comită mari greşeli, lăsînd, nu de puţine ori şi piese în priză. Rezultatele ultimei runde sunt următoarele : Simu-Nicolau remiză ; Perevoznic-Baumstarck remiză ; Polihroniade-Makai 1-0; Reicher-Rădăcină remiză; Maier—Răducanu remiză; Gogîîea— Manolescu remiză; Farcaş—Iliescu remiză; Desmireanu-Gesticone (întreruptă). Clasamentul se prezintă astfel : 1. ALEXANDRA NICOLAU (Bucureşti) 11V* P; 2. Perevoznic (Ploieşti) 11 p; 3. Polihroniade (Bucureşti) 107* p; 4. Reicher (Ploieşti) 10 p; 5-6. Răducanu (Bucureşti), Farcaş (Oradea) 8 p; 7-8. Baumstarck (Timişoara), Maier (Hunedoara) 77* p; 9—10. Simu (Bucureşti), Gogîlea (Bucureşti) 7 p; 11. Desmireanu (Bucureşti) 67* p şi o partidă întreruptă; 12. Makai (Oradea) 67* p; 13. Manolescu (Bucureşti) 6 p; 14. Rădăcină (Bucureşti) 57* p; 15. Iliescu (Bucureşti) 5 p; 16. Gesticone (Bucureşti) 67* p şi o partidă întreruptă. D. PORUMBACU Campionatele R. I. R. O zi bună pentru cicliştii de la Flacăra Roşie... ge atillca,fini ...dar rezultatele tehnice au fost slabe Timpul rece este, hotărit, un duşman al probelor cicliste de velodrom. Şi ieri el şi-a spus cuvintul, înrăutăţind rezultatele alergătorilor şi opunindu-se astfel bunelor intenţii ale organizatorilor, care s-au străduit să asigure o cit mai reuşită desfăşurare a campionatelor republicane de ciclism pe pistă (totuşi, dacă in rîndul bunelor lor intenţii ar fi inclus şi măsura programării acestei competiţii in cursul verii, fireşte că ar fi meritat mai multe laude..., rămine ca ei să tragă concluziile necesare pentru calendarul de anul viitor). Din cauza pe care o menţionăm mai sus, cele trei probe finale disputate ieri — urmărire individuală seniori, urmărire individuală juniori, urmărire pe echipe juniori — nu s-au soldat cu rezultatele tehnice dorite. Eforturile cicliştilor au intimpinat rezistenţa aerului rece şi performanţele au scăzut cu o raţie de peste 20 la fiecare mie de metri parcursă, (faţă de rezultatele lor obişnuite). Astfel deşi in toate cele trei probe au concurat recordmenii respectivi, decalajul dintre recorduri şi timpurile realizate a fost apreciabil. C. Dumitrescu n-a coborit sub 5:25 pe 4000 m (recordul lui e 5:14,6), D. Paraschiv a mers 2:48,9pe 2000 m (recordul lui 2:39,5), iar echipa Flacăra roşie a reuşit în cea mai bună încercare 2:35,6 pe aceeaşi distanţă (atunci cind in vara aceasta a realizat 2:32,7). In orice caz juniorii au fost ieri, priviţi in ansamblu, superiori seniorilor in ceea ce priveşte dirzenia cu care au concurat şi ca valoare relativă şi constantă a rezultatelor. Cele două probe de juniori, atit urmărirea individuală cit şi cea pe echipe, au fost dominate de tinerii alergători de la Flacăra roşie (antrenaţi de M. Mihăilescu). Trei dintre semifinalişti, Mihălţeanu, Paraschiv şi Mărgărit ca şi formaţia ciştigătoare la proba pe echipe aparţin acestui club. Finala la urmărire individuală juniori a opus pe Simion Mihălţeanu lui Dumitru Paraschiv. Talentatul şi multilateralul alergător MIHALŢEANU l-a învins după o dispută strinsă pe Paraschiv (2:47,6 — 2:48,9), cucerind astfel al doilea titlu în această competiţie (duminică ,1 a devenit campion şi la semifond) şi reeditindu-şi performanţa de anul trecut. Pe locul III s-a clasat D. Mărgărit (2:50,8) iar pe locul IV, N. Danielopol de la I.T.B. (2:51,8). In proba de urmărire pe echipe juniori, omogena formaţie a FLACAREI ROŞII (Mihălţeanu, Paraschiv, Mărgărit, Radu), campioană şi recordmană. Şi-a păstrat titlul, invingind cu autoritate în finală echipa I.T.B. I (2:37,1— 2:40,3). In finala pentru locurile III— IV Voinţa a învins pe I T.B II (2:41,7-2:42,5). Ar fi fost firesc să scriem maii mult despre proba de urmărire in individuală seniori, dar adevărul este că in afara unei ceva mai spectaculoase finale dintre C. Dumitrescu şi G. Moiceanu, in rest nimic n-a putut trezi interesul spectatorilor. Rezultatele — cu toată bonificaţia pe care le-am putea-o acorda din cauza condiţiilor atmosferice — au fost în general submediocre pentru că — şi aici repetăm ceea ce am scris mereu de cîţiva ani încoace — această probă, deşi clasică, (inclusă în campionatul mondial) nu constituie un obiect al atenţiei antrenorilor şi alergătorilor noştri. Concurenţii — mai toţi fondişti — vin să participe la campionat doar cu pregătirea acumulată in cursele de şosea, fără preocuparea atit de elementară de a-şi alcătui şi verifica măcar graficul parcurgerii distanţei. Nu e de aceea de mirare că ieri, de pildă, nimeni in afara lui C. Dumitrescu n-a coborit sub 5:30 (unii au trecut şi de 6’) în timp ce pe plan internaţional se înregistrează performanţe în jurul a 5:00. E păcat că eventualele concluzii pe care antrenorii şi federaţia de specialitate le-ar trage de pe urma disputării acestei probe vor fi probabil risipite de vîntul toamnei şi că pînă la viitorul sezon lucrurile vor fi iarăşi — ca in alţi ani — uitate. Locul I şi titlul de campion al R.P.R. la urmărire individuală seniori au revenit lui C. DUMITRESCU (Flacăra Roşie) în urma victoriei clare în finală asupra lui G. Moiceanu (Dinamo): 5:25,1 — 5:33,3,. Locul III a fost ocupat de Ion Vasile (C.C.A.), iar locul IV, de Gh. Rădulescu (C.C.A.). Mîine, (azi e zi de pauză) întrecerile pentru campionat continuă pe velodromul Dinamo de la ora 15,30, cu probele de urmărire pe echipe seniori și 500 m cu start de pe loc juniori. C. DIAMANTOPOL Fotbalistul Ion Nunweiller a fost scos din lotul R.P.R. pe timp de un an De la Federaţia Romina de Fotbal Biroul Federaţiei Romine de Fotbal a luat in discuţie atitudinea nesportivă, condamnabilă, dezaprobată de publicul spectator, pe care a avut-o jucătorul Nunweiller Ion in intîlnirea R.P. Romină—Turcia. Apreciind că o asemenea atitudine este incompatibilă cu comportarea pe care trebuie să o aibă sportivii noştri şi îndeosebi cei cărora li se încredinţează cinstea de a face parte din echipele reprezentative şi ţinînd seama de faptul că jucătorul Nunweiller Ion nu este la prima abatere de acest fel, biroul federaţiei a hotărit să-l scoată din lotul R.P.R. pe timp de un an şi să-l avertizeze că la prima abatere va fi exclus din activitatea competiţională. In acelaşi timp, biroul Federaţiei Române de Fotbal consideră că nu a luat toate măsurile necesare pentru curmarea din rădăcini a abaterilor de la disciplina sportivă. In acest sens, colegiul central de arbitri a primit indicaţia să ia măsuri ca arbitrii să sancţioneze cu obiectivitate, cu mai mult simţ de răspundere şi fermitate pe toţi acei jucători care comit abateri ce aduc prejudicii creşterii calitative a fotbalului nostru. De asemenea, federaţia recomandă consiliilor cluburilor şi asociaţiilor sportive, precum şi secţiilor de fotbal să intensifice munca de educaţie cu fotbaliştii, pentru asigurarea unei comportări demne in întrecerea sportivă, pentru desfășurarea campionatului la nivelul cerințelor actuale. Actualitatea pe scurt. • Sîmbătă și duminică s-au desfășurat jocurile din cea de a IV-a etapă a campionatului de calificare la volei, din orașul București. întrecerile au prilejuit dispute interesante, echipele arătînd în general o bună pregătire. La masculin sunt de remarcat lupta strînsă dintre Dinamo şi IPROMET, două echipe de valori apropiate, victoria obţinută de I.F.A. în întîlnirea cu I-T-B. prin reprezentarea celei din urmă şi cea realizată de Iprofil în jocul cu Sănătatea. La feminin este de reţinut dirzenia cu care a luptat noua promovată Geotehnica în întîlnirea cu I.T.B Iată rezultatele tehnice înregistrate în această etapă : MASCULIN, seria I : I.S.P.E. — Progresul Muncii 3-0, I.O.R. — Radio 3-0, Aurora — Metalul 3-2, I.F.A. — I.T.B. 3-0, (n) Ştiinţa — Semănătoarea întrerupt. Seria a Il-a : Iprofil — Sănătatea 3-2, II.C.R. •— Recolta 3-1, Dinamo — IPROMET 3-2, Confecţia — Solex 3-0, Voinţa — Oţelul 3-2. FEMININ seria I-a : Ştiinţa — Dinamo 3-0, Banca de Investiţii — Unirea 3-1, Tricotajul Roşu — I.S.P.E. 3-1, P.T.T. — Confecţia 3-2. Seria a II-a: Chimia — Sănătatea 3-0, Flacăra Roşie — Aurora 3-1, P.T.B. — Geotehnica 3-2, C.F.R. a stat întrucit Metalul a fost eliminată. • Petrolul a susţinut aseară la Sofia un meci de antrenament cu echipa reprezentativă de fotbal a R. P. Bulgaria. Scorul a fost favorabil internaţionalilor bulgari : 3—1 (2—0). Au înscris : Sotirov, Iakimov şi Diev pentru R. P. Bulgaria şi Oridea pentru Petrolul. OFERTE DE SERVICIU 1.I.S. „Cauciucul Quadrat“ caută mecanic şef cu studii corespunzătoare si vechime de 6 ani in funcţii tehnice de specialitate. Telef. 12.64.06/907. I.A.L. raion Tudor Vladimirescu, str. Sf. Ioan Nou nr. 28, caută ingineri constructori, ingineri instalații pentru încălzire centrală şi canal, paznic şi şef serviciu plan, organizarea muncii, care să aibă o vechime de cel puţin 5 ani in această funcţie. Informaţii între orele 7,30—9 şi 14—15,30. ÎNTREPRINDEREA metalurgică „Dealul Spirei“ Bucureşti, str. Serg. Nuţu Ion nr. 44 caută: strungari, tinichigii, matriţeri-sculeri, conducător automacara, metalizatori (galvanizare), lăcătuş, ingineri tehnologi şi ingineri proectanţi construcţii maşini. Informaţiuni telefon 15.28.70. ÎNTREPRINDEREA poligrafică nr. 2, strada Brezoianu nr. 23, caută tinotipişti şi maşinişti tipar înalt (Plane). OFICIUL regional de îmbunătăţiri funciare Bucureşti, caută: contabili, tractorişti R.D., rutierişti şi şoferi pentru şantierele din regiunea Bucureşti. A se adresa bd. Hristo Botev nr. I, etaj VI. MINISTERUL Industriei Petrolului şi Chimiei, Trustul de amenajări şi valorificare a stufului, Tulcea, str. Babadag nr. 55, telefon 134-135 136, caută ingineri mecanici, ingineri constructori hidroamelioraţii, tehnicieni şi maiştri de construcţii, şefi servicii de contabilitate şi financiar, economişti planificatori, şefi serviciu aprovizionare şi desfacere. Cei angajaţi beneficiază de spor de deplasare. Doritorii se vor adresa la sediul Trustului din str. Babadag nr. 55. I.R.A. nr. 1 Bucureşti — Obor caută mecanici auto, vopsitori auto, tinichigii auto, tapiţeri auto, timplari — carosieri auto, lăcătuşi — ajustori, radiatorişti auto, fierari forjă (arcuri) si rectificatori — alezori. Prezentarea zilnic intre orele 7 si 15,30 în str. Baicului nr. 31 telefon 11.92.12. I.R.E.R., cu sediul in Bucuresti, bd. 1 Mai nr 4143, caută ingineri principali electroenergetici, ingineri electroenergetici, ingineri diriginţi, ingineri proiectanţi, inginer principal şef centru Hirleşti, maiştri şi muncitori calificaţi pentru centrele Urziceni, Alexandria şi Olteniţa, din regiunea Bucureşti. Cererile se depun la registratura intreprinderii, pînă la 15 octombrie a.c. COMBINATUL agro-alimentar 30 Decembrie 1947, din comuna 30 Decembrie, raionul Nicolae Bălcescu — Bucureşti, caută mecanici auto, mecanici agricoli şi mezelari Candidaţii să aibă o inaită calificare. Relaţii se dau zilnic la sediul Combinatului din comuna 30 Decembrie, tramvaiul 17 la cap, tramvaiul 29 la cap şi maşina 59 I . B. la 30 Decembrie. I.C.A.R. caută ingineri principali şi ingineri in specialitatea hidrotehnică şi electromecanică, cu practică corespunzătoare in producţie, pentru proiectare, exploatare şi şantier, maiştri electromecanici şi constructori cu studii şi practică corespunzătoare, prin concurs. Locurile de muncă sunt în Capitală şi in unităţi exterioare. In unităţile exterioare se asigură şi locuinţă Adresaţi : str. Oteteleşeanu nr. 2, telefon 13.28.10 interior 155. I.I.S. „Ştefan Gheorghiu“, fabrică de încălţăminte, şos. Dudeşti — Pantelimon nr. 44, caută cismari calificaţi pentru secţiile tras-tălpuit-lustruit-terminat. Relaţii suplimentare se pot obţine prin telefon nr. 11.26.00. UZINA DE MAŞINI ELECTRICE, str. Vătafului nr. 4, caută ingineri şi ingineri principali tehnologi, mecanici şi de maşini electrice, ingineri şi ingineri principali proiectanţi S.D.V., ingineri şi ingineri principali mecanici, tehnicieni şi tehnicieni principali, tehnologi mecanici şi de maşini electrice, tehnicieni şi tehnicieni principali proiectanţi S.D.V., desenatori tehnici, maiştri ,matriţeni, maiştri strungari maiştri mecanici. De asemenea mai angajează cu o jumătate de normă prin cumul: ingineri şi ingineri principali, tehnicieni şi tehnicieni principali, tehnologi, mecanici şi de maşini electrice. Ingineri şi ingineri principali, tehnicieni şi tehnicieni principali proiectanţi S.D.V. maşini electrice şi aparataj de pornire şi reglaj. Desenatori tehnici , maşini electrice, mecanici, scule şi dispozitive. Informaţii suplimentare se pot obţine la telefon 15.84.10 interior 176. UZINA de utilaj petrolier şi chimic caută tehnicieni cu practică îndelungată pentru reparaţii aparat Röntgen şi pentru metalografii. De asemenea organizează un concurs pentru ocuparea următoarelor posturi vacante: 1 maistru elaborare oţel, 1 maistru formare oţel, 1 maistru forjor. Concursul va avea loc la data de 17.X.1961, la sediul uzinei din str. Samuel Vulcan nr. 10. Pentru prezentarea actelor necesare solicitanţii se vor adresa telefon: 13.22.60. I.E.R.M.T. Mogoşoaia Bucureşti şos Străuleşti nr. 7, telefon 17.30.75, caută pentru autocoloanele: Oneşti, Săvineşti, Suceava, Craiova şi Piteşti CONDUCĂTORI AUTO, care beneficiază de: muncă în acord, sistem premiat, indemnizaţie de şantier, masă la cantină, contra cost şi cazare gratuită, iar pentru autocoloana Suceava caută TEHNICIAN AUTO (ŞEF ATELIER DE ÎNTREŢINERE ŞI REPARAŢII) care beneficiază de: regim de lucru, indemnizaţie de şantier, masă la cantină, contra cost şi cazare gratuită. ÎNTREPRINDEREA 3 IZOLAŢII Bucureşti, calea Griviţei nr. 136, caută şoferi auto. Informaţii la sediul întreprinderii şi la telefon 17.22.76. iOOOOOOOOOOOOOOOOC i TEATRUL 4 de OPERĂ şi BALET anunţă CONCURS pentru ocuparea postului vacant de instrumentist şef de partidă trompetă, ce va avea loc la 30 octombrie 1961 ora 11 la sediul Teatrului de Operă şi Balet şi va consta dintr-o probă documentară (cercetarea actelor depuse de candidat) şi o probă artistică (o citire la prima vedere şi o bucată la alegere). Candidatul trebuie să îndeplinească condiţiile privitoare la studii şi stagii şi care sunt eliminatorii. înscrierile se fac la secretariatul muzical al Teatrului de Operă şi Baletină cel mai tirziu la 23 octombrie 1961, depunindu-se totodată un memoriu detaliat de activitate, însoțit de actele doveditoare, inclusiv cele de studii și stagii. 00000000000000000^ Instituție de Stat angajează prin concurs: - SEF SERVICIU aprovizionare - SEF SERVICIU financiar Condiții : studii economice superioare si 1 ani vechime sau studii medii si 6 ani vechime. Ofertele detailate se primesc la căsuţa poştala nr. 109 București . INFORMATIA@B23SSZZ22727m COOPERATIVA TEHNOMETALICA execută cu personal autorizat reparaţiuni — revizuiri generale la maşini ARAG47 înlocuiri de piese de orice tip. Pentru deplasări la domiciliu telefonaţi 14.98.76 Lucrări de STRUNGARIE DE PRECIZIE, maşini de remarat, aparate electrice. Adresaţi: str. Berzei nr. 94, O maşina cîştigată la LOTO Lingă autoturismul Wartburg pe căre i vedeţi in această fotografie zimbesc fericiţi Baghi Pavel şi soţia Au şi motiv: l-au cîştigat cu un bilet la tragerea specială LOTO din 22 septembrie a.c Tragerea de miine are loc in Bucureşti sala din str. Ing. Saligny nr. 2, ora 19. Astăzi, FLACĂRA ROŞIE — SPARTAK VARŞOVIA, la volei Sala Dinamo va găzdui astă seară intîlnirea internaţională de volei dintre Flacăra Roşie şi echipa poloneză Spartak Varşovia. Partida se anunţă interesantă întrucit oaspeţii au deplasat la Bucureşti un lot valoros de jucători. Programul va incepe la ora 17, cu jocul amical dintre echipele masculine Progresul şi Dinamo şi va continua cu partida internaţională dintre Flacăra Roşie şi Spartak Varşovia. La zi • La zi • In cadrul turneului balcanic de fotbal s-a mai jucat o partidă, la Tirana: Partizan — Fenerbahce Istanbul 0—0. • A .S. Roma a cîştigat „Cupa oraşelor tîrguri“ la fotbal, ediţia 1960/61 invingind ieri, la Roma în meciul retur cu 2—0 (in tur 2—2) echipa engleză Birmingham. • Ieri s-a disputat la Moscova unul din derbiurile campionatului sovietic: Torpedo — Dinamo Kiev 1—1. Propuneri pentru,,Cupa Europei“ la box Ziarul polonez „Przeglad Sportowy“ a propus organizarea unei competiţii de box „Cupa Europei" pe echipe. Specialiştii ziarului au proiectat două sisteme de desfăşurare a competiţiei. Primul conţinînd 5 grupe geografice iar cel de al doilea sistem două grupe. In prima propunere din grupa i ar urma să facă parte U.R.S.S., R.P. Polonă, Italia, Anglia și Iugoslavia iar din cea de a doua R.P.R., R.D. Germană, R.F. Germană, R.P. Ungară și R.P. Bulgaria. In cealaltă propunere cuprinzînd numai două grupe acestea ar urma să aibă următoarea componenţă: I . U.R.S.S., R.P.R., Iugoslavia, R.D. Germană, Anglia ; a II-a : R.P. Polonă, Italia, R.F. Germană, Elveţia şi Franţa. HMM MIREINEAIR LUCIA DE LAMMERMOOR — Teatrul de Operă şi Balet al R.P.R., tel. 16.48.20, ora 19.30. LYSISTRATA — Teatrul de Stat de Operetă, tel. 14.80.11, ora 19.30. DISCIPOLUL DIAVOLULUI — Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“, sala Comedia, tel. 14.71.71, ora 19.50. BĂDĂRĂNII — Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“, sala Studio, tel. 15.15.53, ora 19.30. TACHE, IANKE ŞI CADIR - Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra", sala Filimon Sîrbu, tel. 12.74.50, ora 19.50. VECINI DE APARTAMENT - Teatrul Muncitoresc C.F.R. Giuleşti, tel. 14.72.34, ora 19.30. SCANDALOASA LEGĂTURĂ DINTRE DOMNUL KETTLE ŞI DOAMNA MOON Teatrul „C. Nottara“, sala Magheru, tel. 12.90 05, ora 19.30. CINTA PRIVIGHETORILE - Teatrul „C. Nottara“, sala Studio, bd. Magheru 20, ora 20. PRIETENA MEA PIX - Teatrul de Comedie, tel. 16.64.60, ora 19.30. ULTIMUL TREN — Teatrul Evreiesc de Stat, tel. 21.36.71, ora 20. MARELE FLUVIU - Teatrul Tineretului, sala pentru tineret, str. C. Miile, tel. 15.65.88, ora 20. MARŢIENII — Teatrul Tineretului, sala pentru copii, str. Dobrogeanu Gherea, tel. 15.07.44, ora 18. DOCTORUL AUMADOARE - Teatrul Zăndărică, sala Orfeu, tel. 15.87.37, ora 16. HARAP ALB — Teatrul Ţăndărică, sala Academiei, ora 16. REVISTA 62 - Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănase“ sala Savoy, tel. 15.56.78, ora 20. UN CINTIC PENTRU DUMNEATA — sala Dalles, ora 20. PANTOMIMA PE APA - Circul de Stat, aleea Circului, tel. 11.01.20, óra 20. inie AZI PROGRAMUL I 17.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. 17.15 Concert de muzică populară. 1S.00 Suita a II-a în Do major pentru orchestra de George Enescu. Interpretează orchestra simfonică a Filarmonicii de Stat „George Enescu“, dirijor George Georgescu. 17.30 Cronica economică. 18.40 Muzică populara din B. D. Germană. 19.00 Bulletin de ştiri. 19.05 Tinereţea ne e dragă. 19.25 Muzică uşoară sovietică interpretată de Klaudia Suljenko — voce şi Alexandr Trasman — pian. 19.45 Transmisiune din Studioul de Concerte al Radioteleviziunii a Concertului Orchestrei simfonice a Radioteleviziunii. Dirijor : Carol Litvin. Solistă : Maria Grimberg (U.R.S.S.). In program : Simfonietta — Paul’ Constantinescu . Uvertura-fantezie ..Francesca da Rimini“ — P. I. Ceaikovski. Variaţiuni pentru pian şi orchestră — Cesar Franck. Fantezie pe teme maghiare — Fr. Liszt. In pauză . Cîntare Romîniei socialiste — itinerar liric. 22.30 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. ^ 22.50 Muzică uşoară. 23.15 Sonata nr. 9 în La major opus 47 „Kreutzer“ de Beethoven. Interpretează : Yehudi Menuhin la vioară și Louis Kentner la pian. 23.52—23.55 Buletin de ştiri. PROGRAMUL II 17.00 Sonata nr. 2 pentru vioară şi pian de Alfred Mendelsohn — interpretează Ştefan Gheorghiu şi Valentin Gheorghiu. 17.30 Sfatul medicului : Infecţia dentară şi reumatismul. 17.35 Muzică uşoară din Cuba. 18.00 Buletin de ştiri. 18.05 Concert de estradă. 18.45 Să învăţăm limba rusă cîntînd : „Colinele Lenin“ de Miliutin (partea a II-a). 19.00 Anunţuri, reclame, muzică. 19.30 Din activitatea sfaturilor populare. 19.40 Formaţii artistice de amatori participante la faza republicană a celui de-al VI-lea concurs pe ţară. 20.00 Cîntă Corul de Stat de cîntece ruse dirijat de Sveşnikov. 20.20 Noapte bună, copii : „Auta şi mistreţul" — din poveştile pierilor roşii. 20.30 Din creaţia compozitorului Ion Vasilescu. 21.00 Radio jurnal. Buletin meteorologic. 21.15 Romanţe, cîntece şi jocuri. 21.45 Părinţi şi copii. 22.00 Muzică de dans. 25.00 Radiojurnal. 23.15—24.00 Concert de noapte. MÎINE PROGRAMUL 1 5.00 Radiojurnal. Buletin meteorollogic. 5.10 Emisiunea pentru sate . Din experienţa fruntaşilor în creşterea animalelor.25.15 Jocuri populare romîneşti. 5.30 Lecţia de gimnastică. 5.40 Muzică uşoară interpretată la xilofon. 6.00 Buletin de ştiri. Buletin meteorologic. 6.10 Muzică de estradă 6.30 Cîntece populare romîneşti. 6.45 Salut voios de pionier. 7.00 Radiojurnal. Sumarul presei centrale. 7.15 Prelucrări corale din folclorul nostru. 7.50 Sfătui’, medicului. Masajul. 7.35 Anunţuri, muzică. 7.45 Cîntece sportive. 8.00 Din presa de astăzi. 8.30 Concert de dimineaţă. 9.00 Din folclorul popoarelor. 9.30 Prietena noastră cartea : „Fabule“ de La Fontaine. 10.00 Buletin de ştiri. 10.08 Basme şi legende rare în muzica de operă. 10.45 uşoară. 11.00 Buletin de ştiri. 11.03 ConpOf)U-muzică cert simfonic interpretat de orchestra reprezentativă a Ministerului Apărării al Uniunii Sovietice. 11.40 Cîntă Angela Moldovan. 12.00 Limba noastră. Vorbeşte acad. prof. Al. Graure (reluare). 12.10 „Ni-e dragă şcoala“ — emisiune de cîntece pioniereşti. 12.30 Din viaţa de concert a Capitalei. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Concert de prînz. 13.45 Cotele apelor Dunării. 14.00 Interpreţi de muzică uşoară. 14.30 Muzică populară sovietică. 15.00 Buletin de ştiri. 15.05 Recomandări din program. 15.10 Concert popular. 15.50 Formaţii artistice de amatori laureate ale celui de-al XVI-lea concurs pe ţară. Cîntă fanfara G.A.C. „Pămînt desţelenit“ din comuna Cozmeşti, regiunea Iaşi, dirijată de Constantin Constantinescu. TELEV AZI în jurul orei 16.30 transmisie de la stadionul Republicii a întîlnirii internationale de fotbal între echipele Progresul Always Ready-Bolivia. 19.00 Jurnalul televiziunii. 19.20 Album artistic pentru tineretul şcolar. Program prezentat de şcoala de muzică din Tîrgovişte. 19.40 Din creaţia scriitorului clasic bulgar Ivan Vazov. 20.00 Transmisiune din Studioul de concerte al Radioteleviziunii. Concertul Orchestrei Simfonice a Radioteleviziunii. Dirijor : Carol Litvin Solistă : pianista Maria Grimberg (Uniunea Sovietică). In program : Simfonietta de Paul Constantinescu ; Uvertura fantezie „Francesca da Rimini“ de Ceaikovski; Concertul nr. 5 în Mi bemol major pentru pian și orchestră de Beethoven, în pauză ; poșta televiziunii, în încheiere ; ultimele știri. CITIŢI ZIARELE şi REVISTELE SOVIETICE! Consultaţi catalogul ZIARELOR şi REVISTELOR SOVIETICE pe anul 1962, care cuprinde ultimele titluri apărute şi abonaţi-vă la publicaţiile dorite. Abonamentele se primesc de oficiile şi factorii poştali, difuzorii de presă din întreprinderi şi instituţii SALA PALATULUI R.P.R. anunţă prezentarea în premieră a următoarelor filme : - vineri 13 şi simbătă 14 octombrie a.c. ora 19,30 filmul „CERUL BALTICEI" (seria a II-a) producţie a studioului „Lenfilm“. Filmul este dedicat apărătorilor Leningradului relatînd faptele de eroism ale membrilor escadrilei Rossohin în perioada blocadei Leningradului. — duminică 15 octombrie a.c. ora 16,30 si 19,30 filmul „CER SENIN" tehnicolor, producţie a studioului „Mos film“ distins cu Marele Premiu al Festivalului International al filmului de la Moscova pe anul 1961. Biletele se găsesc la casa Sălii Palatului R.P.R. şi la responsabilii culturali din întreprinderi şi instituţii. întreprinderea textilă „Donca Simo“ ţine CONCURS la data de 23 noiembrie 1961 pentru ocuparea următoarelor posturi : - 2 posturi maistru ţesător la unitatea B din bd. Lacul Tei nr. 17. - 1 post maistru ţesător la unitatea A din şos. Armatei Sovietice nr. 88. - 1 post maistru finisaj chimic la unitatea A din sos. Armatei Sovietice nr. 88, înscrieri si informații la sediul întreprinderii din sos. Armatei Sovietice nr. 88 unde se va tine concursul. Telefon 11.38.50. ICINEMATOGRAFE DOUA VIEŢI (seria I-a) - Patria, bd. Magheru 12—14, tel. 11.86.25, ora 14.30, 16.45, 19. 21. CERUL BALTICEI (seria Il-a) , înfrăţirea între popoare, bd. Bucureştii Noi, tel. 17.31.64, ora 15.30, 18. 20.30. LA ÎNCEPUTUL SECOLULUI 23 August, bd. Dimitrov 118, tel. 12.32.77, ora 16, 18,15, 20.30. O FAMILIE DE REVOLUŢIONARI - C. David, şos. Crîngaşi 42, tel. 17.38.81, ora 15.30, 18, 20.30 ; Olga Bancic, cat. 13 Septembrie 196, tel. 15.66.66, ora 15.30, 18, 20.50. MARELE RĂZBOI (cinemascop) — Republica, bd. Magheru 2, tel. 11.0372, ora 15.30, 1815, 21 ; Elena Pavel, bd 6 Martie 14, tel. 15.63.84, ora 15.15, 18, 20.45 ; Al. Sohia, cal. Văcărești 21, tel. 21.49.46, ora 15.30, 18.15, 21. SPECTATORI IN OFSAID - Magheru, bd. Magheru 29, tel. 13.92.72, ora 15. 17, 19, 21 ; București, bd 6 Martie 6, tel. 15.61.54, ora 15. 17, 19, 21 ; Gh. Doja, cal. Grivitei 80, tel. 16.22.73, ora 15, 17, 19, 21. CINCI CARTUȘE —■ V. Alecsandri, str. E. Grigorescu 24, tel. 11.81.12, ora 15, 17, 19, 21 ; I. C. Frimu, bd. 6 Martie 16, tel. 16.29.17, ora 15, 17, 19, 21 . Flacăra, cal. Dudești 22, tel. 21.35.40, ora 14.30, 16.45! 19, 21.15. ALARMA LA GRANIŢA — Lumina, bd. 6 Martie 12, tel. 16.23.55, ora 16, 18.15, 20.30, APROAPE DE SOARE - M. Gorki, cal. Victoriei 48, tel. 16.24.48, ora 16.50, 18.45, 21 ; V. Roaită, bd. 1 Mai 57, tel. 17.05.47, ora 15 30, 18, 20.50 ; Mioriţa, cal. Moşu,or 127, tel. 14.27.14, ora 16.50, 18.45. 21. ACŢIUNEA COBRA - Central, bd. 6 Martie 2, tel. 14.12.24, ora 14.30, 16.30, 18.30, 20.50. MARELE CETĂŢEAN (ambele serii) — Victoria, bd. 6 Martie 7, tel. 16.28.79, ora 15, 19.15. DIN NOU DIMINEAŢA — Tineretului, str. 13 Decembrie nr. 5-7, tel. 13.49.04, ora 16, 18.15, 20.30. PE CĂRĂRILE JUNGLEI - Timpuri Noi, bd. 6 Martie 18, tel. 15.61.10, ora 10-21 în continuare. LEON GARROS ISI CAUTA PRIETENUL — 13 Septembrie, str. Doamnei 9, tel. 16.35.38, ora 19. 21 ; Donca Simot str. Avrig 1, tal.. 11.07.60. PITICUL VRĂJITOR - Cultural, cal. Griviţei 196, tel. 17.08.58, ora 16, 18.15, 20.50. FAMILIA MIAMARD - 8 Martie, str. Buzeşti 9 11, tel. 15.62.79, ora 15.30, 18, 20 L30 ; N. Bălcescu, cal. Rahovei 151, tel. 14.57.90, ora 16, 18,15, 20.30. SECŢIUNEA A 5-A — Grivița, piaţa Ilie Pintilie 2, tel. 16.25.39, ora 15, 17, 19, 21 . 8 Mai, str. Lizeanu 19, tel. 12.06.88, ora 15, 17, 19. 21. TRACUL UNUI ACTOR - Unirea, bd. 1 Mai 143, tel. 17.10.21, ora 16, 18.15, 20.30. Popular, str. Mătăsari 31, tel. 21.37.43, ora 16, 18.15, 20.30. LUMINA LA FEREASTRA — Arta, cal. Călăraşi 153, tel. 21.31.86, ora 16.30, 18.15, 20.30 . Moşilor, cal. Moşiilor 221, tel. 12.52.93, ora 16, 18,15, 20.30. RAIDUL VARGATA T. Vladimirescu, cal. Dudesti 97, tc.1. 21.39.82, ora 15, 17- 19. 21 ; Ilieintilie, şos. Colentina 84, tel. 12.88.50, ora 15, 17, 19. 21. S-A FURAT UN TRAMVAI - Munca, șos. Minai Bravu 221, tel. 21.50 97, ora 16 18.15, 20.30 ; 16 Februarie, bd. 30 Decembrie* 89, tel. 11.07.49, ora 16, 18. 20. AM FOST TINERI — M. Eminescu str M. Eminescu 127, tel. 11.48.36, ora 16 *18 15* 20.30. * * FLOAREA ZĂPEZII - Al. Popov cal. Griviţei 137, tel. 16.26.10, ora 10-21 în continuare. GENEVIEVE — Volga, şos. Ilie Pintilie 61, tel. 11.91.26, ora 15. 17, 19. 21 . Libertăţii, str. 11 Iunie 75, tel. 15.07.37, ora 16.30, 18.30, 20.50. FENIX — Floreasca, str. G Bizet, ora 19. ZIUA UNEI ARTISTE si DIN TOAMNA PINA IN PRIMAVARA - G. Coşbuc, cal. Rahovei 118, tel. 14.89.88, ora 15.30, 18, 20.30. UNDE NU AJUNGE DIAVOLUL - G. Bacovia, şos. Giurgiului 3, tel. 13.22.01, ora 15.30, 18. 20.30. VALS PENTRU UN MILION (cinemascop) — B. Delavrancea, bd. Libertăţii 70-72, tel. 16.29.02, ora 16. 18. 20 . 30 Decembrie, cal. Ferentari 86, tel. 15.66.80, ora 15. 17. 19. 21. DRAGOSTE DE SEPTEMBRIE - Aurel Vlaicu, sos. Cotroceni 9, tel. 13.62.56, ora 15. 17. 19. 21. O ZI ZGOMOTOASA — Drumul Serii str. Drumul Serii 30, tel. 14.10.37, ora 16. 18. 20. EL HAKIM, — Boleslavv Bierut, bd Bucureştii Noi 166, tel. 17.00.50, ora 16.45. 20. FIT ATENTA, BUNICUŢO ! Clubul C.F.R. Griviţa Roşie, tel. 18.42.81, ora 16, 18. 20. MATINEE Vineri 13 octombrie FESTIVALUL FILMULUI SOVIETIC — DOUA VIEŢI (seria Il-a) — Patria, ora 10, 12.15. DOUA VIEŢI (seria I-a) - înfrăţirea între popoare, ora 8.30. 10.30. CERUL BALTICEI (seria Il-a) - 23 August, ora 10, 12. MARELE RĂZBOI (cinemascop) — Elena Pavel, ora 9.45, 12.50 ; Al. Sahia, ora 9.30, 12.15 ; Mioriţa, ora 10, 12. 14 CERUL BALTICEI (ambele serii) — Republica. Vizitaţi CEL DE-AL Mrim mitolire OCTOMBRIE 1961 Organizat de Ministerul Comerţului în colaborare cu ministerele producătoare în scopul studierii cererii de mărfuri a populaţiei BUCUREŞTI — ŞOS. KISELEFF nr. 24 întreprinderea de PANIFICAŢIE „STEAGUL ROŞU" str. Puţul cu Apă Rece nr. 35-47- Bucureşti anunţă un concurs în ziua de 24.X.1961 pentru ocuparea următoarelor posturi? — 1 maistru brutar panifictie — 2 maiştri biscuitori Candidaţii se vor prezenta cu actele pînă în ziua de 23 octombrie 1961. CENTRUL ŞCOLAR AGRICOL DRAGOMIREŞTI VALE RAIONUL GHEORGHE GHEORGHIU-DEJ BUCUREŞTI mai face înscrieri pentru examenul de admitere în anul I la şcoala tehnica horticolă cu durata de 2 ani la care se primesc absolvenţi ai şcolilor medii de cultură generală şi la şcoala tehnică de maiştri horticoli la care se primesc absolvenţi ai şcolilor profesionale agricole cu stagiul militar satisfăcut şi stagiul de producţie. înscrierile pentru ambele şcoli se primesc pînă la 18 octombrie cînd au loc examenele de admitere. Relaţii suplimentare se pot obţine de la secretariatul școlii telefon 32-32. woooooooooixxxxxxy. Sfatul Popular al raionului V Gh. Gheorghiu-Dej Casa de cultură Petőfi Sándor str. Ialomit 6-8 (prin Brezoianu) Telefon 16.25.79 anunţă DESCHIDEREA următoarelor cursuri: DESEN TEHNIC CARTOGRAFIE cu durata de 1 an informaţii si înscrieri zilnic între orele 9-14 şi 18-21 la Secretariatul casei ›00 ›X.›O››OOOO000› ANUNŢ ŞCOALA TEHNICA de METROLOGIE din BUCUREŞTI aduce la cunoştinţa celor interesaţi că în ziua de 16 octombrie a.c. se va ţine un nou concurs de admitere. Informaţii suplimentare la Secretariatul şcolii din str. Alex Popov 24 telefon nr. 15 59 90 XX REDACTIA şi Administraţia: str. Brezoianu nr. 23-25. CENTRALA TELEFONICA 27 27 77. Secţia scrisori şi biroul juridic 27 27 73 Publicitatea: Piaţa Palatului R.P.R. blocul 8 telefon 14.15.16 Tiparul: Intr. Poligrafică nr. 2, str. Brezoianu nr. 23-25.