Informatia Bucureştiului, aprilie 1974 (Anul 21, nr. 6399-6424)

1974-04-25 / nr. 6420

CRS citadin • La capătul unei şarje... albe Miez d* jw&pt# 1* Întreprinderea da industrializare a laptelui Bucureşti. !•» liniile de Srabateliera si de încărcare a navetelor se lucrează cu repeziciune şi atenţie. Urmărim activitatea echipelor conduse de Nicolae Robescu, Elena Daneiu şi Ioana Cristea. Sunt în avans cu munca : „In noaptea asta — ne spun ei, •— trebuie să livrăm cu 25 000 de litri mai mult lapte ca în noaptea trecută !“. De pe poarta întreprinderii, pornesc, unul este unul, 32 de autocamioane încărcate cu navete, spre centrele de desfacere. Totul s-a desfigurat normal, fără Întinderi. P. S. Spre ziuă, directorul comercial ne înfăţişează activitatea de peste noapte a echipelor de serviciu. „Şarja albă“ este deosebit de bogată. S-au expediat consumatorilor 285 000 litri lapte, 62 tone iaurt, 15 tone brînză de vacă, 10 000 de recipiente cu lapte bătut, ehefir, ,Sana“ etc. Spre pieţe Depozitul de legume -fructe din Militari a cunoscut în această noapte o animaţie deosebită , zeci de camioane au sosit de la Ţăndărei, Giurgiu, Vidra şi Olteniţa şi au descărcat trufandale care au fost apoi dirijate spre pieţe. Către zori, salata verde, spanacul şi alte legume proaspete se aflau pe tejghelele unităţilor de desfacere. Constantin Luca, getul depozitului, ne comunică cantităţile de legume şi fructe livrate: 80 tone de cartofi, 60 000 de bucăţi salată verde, 48 000 legături de ceapă verde, 20 tone de spanac, 2 tone de castraveţi timpurii sau • Anticipaţie pentru caniculă Dimineaţa e încă răcoroasă şi nu-i parcă nimerită pentru a ne gîndi la o porţie de... îngheţată. Totuşi, constructorii de pe şantierul noii fabrici de îngheţată şi-au propus să dea în funcţiune obiectivul cu mult înainte de termen. De altfel, noua fabrică, amplasată lingă cea da industrializare a produselor lactate, a început să-şi primească utilajele , le iau în primire montorii. Tov. Mircea Belu, director comercial al întreprinderii de industrializare a produselor lactate, ne anunţă că, pe vremea caniculei, noua fabrică va produce din plin. Intr-o singură zi se vor realiza 25 tone de îngheţată, în peste 30 de sortimente (multe din fructe), un ambalaj de glazură de ciocolată. Un mare depozit frigorific va avea, în acelaşi timp, un stoc tampon de 1250 tone de îngheţată. „Pentru bucureşteni — nu spune Interlocutorul — vom putea satisface în suficientă măsuri cerinţele la acest produs. De altfel ne pregătim şi pentru amplasarea în Capitală a 1000 de tonele de vînzare a îngheţatei, dotate cu conservatoare de mare eficienţă“. • O inedită expoziţie culinară Câştigătoare a premiului I pe Capitală in 1973, pentru buna gospodărire şi diversitatea preparatelor oferite, cantina IREMOAS — unde pot send masa simultan 400 de muncitori — descoperă, în continuare, modalităţi de apropiere a publicului consumator. Astăzi dimineaţă l-am întîlnit aici pe şeful de brigadă electricieni Constantin Mocanu care, în calitatea sa de membru în comitetul de conducere al cantinei, venise să se intereseze de stadiul în care se află pregătirile pentru cea de-a doua expoziţie culinară a lunii. „Prin aceste expoziţii venim în întimpinarea dorinţei salariaţilor de a diversifica produsele ce li se oferă, fiind şi prilej pentru testarea gusturilor. De altfel, vă putem spune că am introdus din această săptămină felul trei pentru abonaţi. Astăzi, la cele trei ore de masă se vor servi, spre exemplu, peste 20 feluri de mincare. Zilnic, sunt pregătite peste 3000 de porţii“. 4 -16 apartamente La Fabrica de panouri mari. Militari, „ghidaţi“ de inginerul şef Lucian Dumitru, asistăm la „naşterea“ pereţilor viitoarelor case. De la prima oră a schimbului şi pină la această oră s-au realizat 4 apartamente. Şeful de echipă Vasile Mihalache ne spune că în acelaşi interval au şi plecat alte 6 apartamente spre locurile unde vor fi amplasate în bd. Ion Şulea şi în cartierul Stoian Militaru. Mobilă pe... 15 000 mp. La rampa depozitului de mobilă ele pe străda Valea Cascadelor se descarcă un transport de mobilă. „Sunt modele noi — ne spune Monica Neacşu, şefa depozitului, camera „Coral“, camera pentru tineret „Felicia“, sufrageria „Gioconda“. Vizităm şi imensele hale ale depozitului. Pe 15 000 m.p. — două secţii de dormitoare cuprind o mare cantitate de mobilier. La secţia bucătăria — de asemenea, multiple modele. „Depostul este mai bine aprovizionat ca oricând — vu spune în continuare interlocutoarea. E şi normal, întreprinderea noastră va mobila nu mai puţin de 3200 de apartamente pe care în momentul de faţă le finisează constructorii (în diferite cartiere ale Capitalei). De asemenea, punem la dispoziţia cetăţenilor din cartier o varietate de modele de bună calitate, prin Intermediul unităţii de desfacere situate alături de noi“. rrmrnnmrxTm CROSURILE DE IERI, AZI ŞI MIINE la startul etapei pe sectorul 2 a „Crosului tineretului“, disputată ieri pe aleile Circului de Stat, s-au aliniat peste 2 000 de tineri, elevi din scoli generale, licee si scoli profesionale. La categoria 15—16 ani au testigat la fete Dorina Mandache (Sc. gen. 52), iar la băieţi Adrian Pop» (Liceul nr. 12), învingătorii categoriei 17— 19 ani : Rodica Ciubotaru (G.S.M.E.I.), respectiv, Floriei Şutescu (Grupul şcolar Electronic). Astăzi şi mîine se dispută întreceri pe sector. Crosul „Să întîmpinăm 1 Mai“ al sectorului 6 se va desfăşura pe trasee diferite. Fetele vor alerga, de la ora 15:30, pe traseul de la Acadamia militară la Opera română, iar băieţii vor parcurge, de la ora 16, distanţa dintre Casa Centrală a Armatei şi Opera română. Tot astăzi, de la ora 16, pe baza sportivă Electra, e programat „Crosul tineretului“, în sectorul 7, iar mîine, de la ora 15:30, în parcul I.O.R. va avea loc cel al sectorului 4. DUMINICĂ, pe stadionul Tineretului, incepînd da la ora 9, vor avea loc finalala pe Capitală ale „Crosului tineretului“. Participanţii vor avea de parcurs distantele : băieţi, 15—16 ani : 1500 m ; fete, 15—16 ani : 600 m ; băieți, 17—19 ani : 1500 m ; fete, 17—19 ani : 800 m. Agenda fotbalistică a LOTUL reprezentativ de fotbal care a întreprins turneul în Brazilia şi Argentina sa înapoiază azi după-amiază ln Capitală, venind de la Buenos Aires, via Frankfurt pe Main. IN CUPELE • SFERTURILE DE FINALA ALE „CUPEI ROMANIEI“ EUROPENE • IERI, s-au tras la sorţi meciurile din sferturile de finală ale „Cupei României“, care se vor disputa la 15 mai pe terenuri neutre: C.S. Rîmnicu Vilcea — „U“Cluj (teren nedesemnat încă); Sport Club Tulcea — Politehnica Timişoara (Bucureşti); U.T.A. — Steaua (Ploieşti); Jiul — A.S. Armata Tirgu Mureş (București). • SE CUNOSC finalistele cupelor europene de fotbal (aseară s-au disputat partidei* retur din semifinale; scorurile din tur sunt consemnate in paranteze). Iată rezurile: „C.C.E.“ : ATLETICO MADRID — Celtic Glasgow i—0 (0—0); BAYERN MÜNCHEN Újpesti Dózsa 3—0 (1—1). „CUPA CUPELOR“: F.C. MAGDEBURG — Sporting Lisabona 2—1 (1—1); Borussia Mo*nohengladbach — A.C. MILAN 1—0 (0—2). „CUPA U.E.F.A.“: V.Í.B. Stuttgart — FEYENOORD ROTTERDAM 4—J (1—2); TOTTENHAM HOTSPUR — Lokomotive Leipzig 2—0 (2—1). Deci, in finale cite o echipă din Spania, R.F. Germania, R.D. Germană, Italia, Olanda și Anglia. 19Chemarea (Urmare din pag. 1) de s-a mutat anul trecut, în cartierul Ferentari, Antoaneta Paiş şi alte femei puneau sămînţă în răsadniţele amenajate pentru cartier, iar pe str. Baicului, Constantin Chiraculea meşterea la gardul din jurul blocului 7, întrecîndu-se cu Pintilie Pătru care făcea aceeaşi treabă la blocul nr. 1. Nu-i de mirare, deci, că peste tot ne întîmpină prospeţimea spaţiilor verzi, larma copiilor care „rodează“ noile aparate de joacă, culorile pastelate ale faţadelor, albastrul sau galbenul panselelor. Sunt rezultatele fireşti ale unei preocupări susţinute, la care au răspuns marea majoritate a locuitorilor sectorului.Numai la întreţinerea şi reamenajarea a 125 hectare de zone verzi şi-au adus contribuţia peste 55.000 de oameni ; valoarea lucrărilor realizate în acest an prin muncă patriotică este estimată la peste 30 primăverii şi de milioane lei, sumă cu 5 milioane mai mare decit cea înregistrată, în aceeaşi perioadă, anul trecut). Am întilnit şi numeroase alte secvenţe ieri dimineaţă, pe care le redăm telegrafic • In cartierul Humuleşti-Sălaj se lucra la pista pentru biciclişti (1 km), anexă a complexului sportiv şi terenului de joacă (58 000 mp) aflate in construcţie • Muncitorii de la spaţii verzi au plantat 30 000 flori. De azi, ritmul creşte la 100 000, astfel că, pînă la 1 mai, străzile, spaţiile verzi ale sectorului vor fi „ţesute“ cu 9 milioane de puncte multicolore • De-a lungul a 4 km din şoseaua Alexandriei, modernizată şi lărgită (la intrarea în oraş) — unde s-au plantat peste 2.000 de arbori cu balot, mii de arbuşti şi trandafiri — gospodarii fac ultimele retuşuri la faţade. Apropierea marii sărbători a muncii îi găseşte pe bucureşteni în plină activitate gospodărească, fiecare contribuind la întregirea frumuseţii oraşului. INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI Din toate sporturile • Comisia municipală de motociclism anunță că mîine, la ora 18, la sediul C.M.B.E.F.S. (str. Biserica Amzei 6) va avea loc a treia consfătuire cu posesorii de motociclete şi motorete din București. • Astă-seară, la ora 19, In tala I.S.B. (str. Berzei) are loc plenara colegiului municipal de arbitri de fotbal. • Maeştrii Mihai Ghindă şi Traian Stanciu vor susţine duminică, de la ora 9.30, in sala I.T.B. (str. Lipscani 14) simultane de şah, la cîte 20—25 de mese. Amatorii se pot înscrie zilnic la sediul sălii, între 11—14 şi, respectiv, 18—22 (sau la telefonul 15.19.85.). • Intilniri floretiştilor internaţionale ale Două loturi de floretă — masculin şi feminin — participă sîmbătă şi duminică la turneele Internaţionale de la München şi Göppingen (R. F. Germania). La München, vor concura M. Ţiu, A. Kuki — campionul mondial de tineret, C. Niculescu, Şt. Ardeleanu şi T. Petruş, iar la Göppingen, Ana Pascu, Ileana Gyulai, Ecaterina Stahl, Suzana Ardeleanu şi Elena Pricop. Prin centrele de prestaţie sportivă Eventualul amator de tenis, gimnastică, bicicletă. Diferite sondaje, statistici întocmite de către C.IVLB.E.F.S., indică, o sensibilă creştere a interesului manifestat în ultima vreme de către bucureşteaa faţă de ideea de sport. Nu a sportului vizionat, la televizor, ori pe stadion, în tribună, ci a celui practicat — desigur, fără pretenţia performanţei — a unui program cit de cît sistematic de efectuare a exerciţiului fizic. Din aceleaşi statistici, desprindem că, în ordine, preferinţele se îndreaptă spre tenis, gimnastică de întreţinere şi în ultima vreme căitr© bicicletă. Ne-am propus, deci, să urmărim în ce măsură pot fi satisfăcute de către factorii de resort cerinţele bucureşteanului dornic de a practica — contra unei taxe corespunzătoare — unul din aceste trei sporturi. Din „10“ cu... două minusuri Activitatea tenisului se menţine in acest început de sezon la acelaşi bun nivel al anului trecut. La „Tineretului“, „Progresul“, ori „Tenis-club“, terenurile se prezintă într-o stare excelentă, se poate beneficia de asistenţa tehnică a unor reputaţi specialişti ai tenisului nostru : Cristea Caralulis, Arnulfa Schmidt, Pepi Ursan. Două „puncte“ rămîn însă un stadiu de problemă : racordarea rachetelor şi centrele de răcoritoare, care ar fi normal să se găsească in preajma terenurilor de tenis. Şi la „Tineretului“ şi la „Progresul“, există — în principiu — ateliere de racordat. Dar ele funcţionează, se pare, după un orar ştiut mai mult de meşteri, decit de jucători. în privinţa centrelor de răcoritoare, la „Tineretului“ aflăm că acesta va funcţiona o dată cu începerea activităţii ştrandului (şi pină atunci ?), iar la Tenis-club... cui îi e sete, vine cu „Cico“-ul in sacoşă. De ce numai trei ? Vechiul centru de gimnastică igienică din calea Victoriei funcţionează In momentul de faţă cu „casa Închisă“ — aflăm. Sunt 300 de persoane care frecventează cu regularitate centrul, şi capacitatea acestuia nu poate face deocamdată faţă la mai multe solicitări. Aşa încît alţi amatori sunt îndrumaţi către celelalte două centre de gimnastică igienică ce funcţionează în Capitală , la Olimpia şi la noua sală „Triumf“. Ce se întâmplă însă cu cetăţenii cărora aceste săli le sînt incomode din punctul de vedere al amplasării faţă de locuinţa lor ? O Întrebare care ne .. .îndeamnă să mai punem una : cum te îndeplineşte Indicaţia din Planul de măsuri al Comitetului municipal de partid, care prevedea destinarea cite unei încăperi în fiecare sector al Capitalei pentru practicarea gimnasticii de întreţinere ? Credem că găsirea unei încăperi de dimensiuni acceptabile, nefolosită în momentul de faţă, ori destinată unei activităţi care şi-ar găsi lesne un alt loc (am aflat de pildă, de existenţa a numeroase mini-depozite de maculatură, de deşeuri de croitorie etc.), şi dotarea cu un minim de utilaj necesar, nu constituie o problemă de nerezolvat. Puţină preocupare, iniţiativă, şi avem convingerea că în scurt timp ni se poate oferi prilejul să consemnăm deschiderea unor noi săli de gimnastică igienică... 25, dar de fapt... Salutăm reînfiinţarea centrelor de închiriere a bicicletelor. Sau mai bine zis a centrului, fiindcă deocamdată funcţionează doar unul. La patinoarul Floreasca. Mergem să „închiriem“ o bicicletă, gestionarul Constantin Andriane ne îndeamnă să luăm una din cele 25 pe care le are la dispoziţie, dar de fapt constatăm că nu am putea alege decit din cele 56 aflate în bună stare de funcţionare. Celelalte prezintă cîte un defect suficient de... convingător pentru a renunţa la ideea plimbării. In afară, bineînţeles, de cazul în care accepţi riscul de a te întoarce... pieton, la centrul de închiriere. Şi ne-am amintit de promisiunile tovarăşilor de la I.P.S., care, înaintea deschiderii centrului, ne informau că „în aceste zile suntem preocupaţi de achiziţionarea unor noi biciclete“... ★ Eventualul amator de tenis, gimnastică ori ciclism ar putea nota deci, în aceste zile, multe „plus“-uri, dar şi unele „minus“-uri, în dreptul activităţii centrelor de profil. Nu-i rămîne decit să spere — şi nouă la fel — că în perioada ce va urma, ultimele aspecte vor face tot mai mult loc primelor. S. Sorin • Fugă de la locul accidentului. Ieri după amiază, un autoturism a accidentat Pe calea Dudești, in dreptul policlinicii Vitan — pe un loc marcat pentru trecerea pietonilor ! — două persoane (din fericire, nu grav). Conducătorul mașinii, în loc să oprească și să dea ajutor victimelor, a apăsat pe accelerator şi a dispărut. In scurt timp, datorită semnalmentelor reţinute de trecători vinovatul a fost identificat : Smaranda Stănescu (Piaţa Naţiunile Unite nr. 3—5). Va suporta rigorile legii. • Telefon 055. La acest număr , care incepînd de astăzi înlocuieşte telefonul 22 22 22 (Dispeceratul, intervenţii al Miliţiei Capitalei) — sunt aşteptate relaţii care pot duce la găsirea autoturismului Renault Gordini (alb) nr. 4-B-2964, furat ieri noapte din str. Nicolae Pascu. De asemenea, cetăţenii sunt rugaţi să dea amănunte menite să elucideze şi furtul tractorului (!) marca M- 651, roşu, nr. 41-GL-2801. • Avea dubii... Lui I. Dobre (str. 30 Decembrie nr. 36) i s-a părut că lemnele şi cărbunii primite de la un depozit de combustibil n-ar corespunde cantităţii achitate. In loc să procedeze civilizat şi sa ceară recintărirea lor, a început să le arunce în toate părţile , împiedicînd circulaţia maşinilor şi a tramvaielor pe splaiul Unirii. Organele de miliţie i-au aplicat o amendă de natură să-l trezească la realitate (mai ales dacă ţinem seama că era şi... binişor „afumat”). • Puteţi dă relaţii ! In urmă cu două luni a dispărut din str. Topologului nr. 3 Erode Budescu (in fotografie) 48 de ani, din Bereşti-Galaţi . Semnalmente : înălţimea 1,60—1,70 m., partea dreaptă a corpului paralizată, nu poate vorbi, reacţionează la uu-AFLAM DE LA: m»Co mele Tache, care pot ajuta rea lui sunt rugaţi leroneze la 055 -----I I I I I I I I ! Cetățenii la găsisă te- • La handbal, un derbi de zile mari La sfirşitul acestei săptămtni, s* va disputa o nouă etapă in divizia A la handbal masculin. întrecerile sînt dominate de marele derbi dintre „bucureştenele“ Steaua şi Dinamo, care va avea loc duminică, de la ora 17:45, pe terenul steliştilor. In clasament, Dinamo şi Steaua (ieri, tfr-13 cu Universitatea Cluj), totalizează citar p. echitaţiei în Fruntaşii concurs Un nou concurs (al doilea al sezonului) va avea loc pe baza hipică din calea Plevnei. Concursul, dotat cu „Cupa Olimpia“, se va desfăşura pe parcursul a două zile, sâmbătă şi duminică, reunind concurenţi seniori şi juniori. Sunt prevăzute probe de obstacole şi dresaj e Excursie cicloturistică Comisia municipală de cicloturism organizează duminică o excursie la lacul şi pădurea Cernica. Invitaţia este lansată tuturor posesorilor de biciclete, indiferent de... vârstă. Adunarea participanţilor, la ora 8,30, în faţa clubului Dinamo, plecarea fiind programată la ora 8. . Startul în cea de a III-a ediţie a „Centurii de aur“ se apropie cu paşi repezi, primele reuniuni — preliminare — fiind programate la 6 mai. Pină in momentul de faţă, forul nostru de specialitate se află în posesia listelor trimise de federaţiile a 15 dine de 19 ţări participante. Delegaţia de a mai numeroasă este cea a Iranului (11 pugilişti), urmată de cele ale R. D. Germane, K. P. Mongole (cîte 7 sportivi) etc. Participă cu 400 boxeri, Ungaria, Turcia, Irlanda, Cuba, Polonia, U.R.S.S., Franţa, Uganda, Bulgaria etc. Se mai aşteaptă înscrierile federaţiilor Iugoslaviei, Olandei, Danemarcei şi Canadei (prezenţa acesteia din urmă ar fi Inedită), care şi-au dat acordul de principiu. „ Apropo de „Centura de aur“, sîntem informaţi că la galele preliminare toţi elevii şi copiii vor avea acces gratuit. Tinerii iubitori ai boxului (şi poate viitori... performeri) vor avea ocazia să urmărească dintre oaspeţi o serie d© certe valori, cum sunt Stevenson şi Carillo (Cuba), Cosentino (Franţa), David Larmour (Irlanda de Nord), Gorşkov (U.R.S.S.), Dogru (Turcia), Fucetjiev (Bulgaria), precum şi pe reprezentanţii noştri Gruiescu, C. Cuţov, P. Dobrescu, A. Nâstac, Alexe, Tone, Ibrahim, Ciochină, Pometcu, Vladimir, Florea, Sănătescu, Iancu etc. La această a IlI-a ediţie a „Centuri de aur“, ţara noastră va fi reprezentată de un lot masiv de participanţi (cîte 4,6 de fiecare categorie de greutate). In aceste zile, boxerii noştri fac intense pregătiri în cadrul cluburilor în care activează. Ei vor susţine şi citeva teste publice, cu componenţii cluburilor Steaua, Dinamo Braşov şi Combinata Metalul — Voinţa.. De la aceste verificări absentează campionul continental Simion Cuţov, care este indisponibil, fiind problematică chiar participarea lui la „Centura de aur“. In vara lui ’73, un rezultat a făcut senzaţie : M. Ploieşteanu îl învingea la puncte pe campionul Europei la „cocoş“, A. Dumitrescu. Victoria, care a reprezentat rampa de lansare a acestui mare talent, n-a rămas singulară, Ploieşteanu devenind una dintre „penele“ de temut ! O „carte de vizită“ se impune, s-a născut, in Bucureşti, la 8 iunie 1952, practică boxul de 6 ani, primele noţiuni câpâţindu-le — în cadrul clubului Progresul — de la antrenorul Toma Hădulescu. La juniori nu a obţinut rezultate care să fie considerate „promiţătoare“. Dar „şlefuit“ in continuare de apreciatul antrenor Ion Vasilov, Ploieşteanu a început să urce treptele consacrării avind, până în prezent, la seniori, un palmares foarte bun (13 victorii, un „nul“ şi o înfringere). La acestea, am mai adăuga două turnee ciştigate în Polonia şi Bulgaria, un loc doi in Ungaria şi cucerirea „Turneului primăverii“ de la Ploieşti, unde a dispus, printre alţii, de O. Amăzăroaie şi p. Nedelcea, învingători şi învinşi ai lui Pometcu. Pentru frumoasele rezultate obţinute răsplata a fost invitaţia de a participa la „Centura de aur". în încheiere, am sublinia faptul că o întâlnire Ploieşteanu — Pometcu (fia la „Centura de aur“, fie la „naţionale“) va căpăta valenţe asemănătoare Întâlnirilor C. Cuţov — Dobrescu. Etapa pe Capitală a campionatului naţional de box al juniorilor a ajuns în faza finală. ASTĂ-SEARA, de la ora 19, în sala clubului Griviţa Roşie, va avea loc prima finală, iar DUMINICA, de la ora 10, în sala clubului T-4 (str. Turturele) cea de a doua finală, cîştigătorii calificîndu-se pentru finalele pe ţară. D. Porumbacu Din turul ringului Mihai Ploieşteanu Folosirea cu chibzuinţă a energiei electrice şi combustibililor (Urmare din pag. 1) secţiei mecano-energetică a I.M.E.B. a fost lansată iniţiativa „Fiecare salariat să economisească zilnic minimum 1 kWh energie electrică“. După ce a fost popularizată prin afişe, panouri şi la staţia de radioamplificare, ea a fost primită cu viu interes de întregul colectiv. în acest context s-au făcut propuneri pentru secţionarea schemei cuptoarelor cu radiaţii infraroşii pentru uscat vopseaua, pentru raţionalizarea regulatorului de probare în sarcină a convertizorului de sudură — un produs al întreprinderii care se probează lunar, pentru înlocuirea iluminatului general cu cel local şi a celui incandescent cu cel fluorescent etc Concretizate într-un plan complex de acţiune, măsurile respective vor duce la economisirea în acest an a circa 500 000 kWh energie electrică. O altă valoroasă iniţiativă am consemnat la întreprinderea de maşini agricole „SEMĂNĂTOAREA“. Ea se intitulează „Bugetul secţiei". „ Pornind de la faptul că economiile se înregistrau global, pe întreprindere, deci nu exista o situaţie clară a consumurilor pe secţii şi ateliere — ne relatează tov. Gh. Pîrvu, secretarul comitetului de partid — am considerat ca foarte importantă propunerea venită din rîndurile muncitorilor, de a introduce o evidenţă a consumurilor de materii prime şi materiale pe locuri de muncă. Adică, fiecare secţie şi atelier să aibă un „buget" al său din care să rezulte atît consumurile cît şi economiile, sau eventualele depăşiri. Roadele sunt evidente. Numai în trimestrul I am înregistrat o economie de peste 400 000 kWh energie electrică. Prin introducerea unei asemenea evidenţe, înseşi măsurile stabilite în planul adoptat la începutul anului capătă valenţe noi, aplicarea lor în practică constituind o îndatorire de onoare a fiecărui muncitor sau cadru de conducere. Am obţinut rezultate foarte bune în privinţa modernizării cuptoarelor de la tratamentul prin curenţi de înaltă frecvenţă şi a perdelelor de aer, prin înlocuirea iluminatului incandescent cu cel fluorescent, folosirea la maximum a luminii naturale etc. înalta valoare a spiritului gospodăresc în acţiune este ilustrată elocvent şi de rezultatele obţinute de colectivul de muncitori, ingineri şi tehnicieni al întreprinderii „VULCAN“. — Ne-am propus la începutul anului — ne relatează ing. Oprea Popescu, responsabilul comisiei economice din cadrul comitetului de partid — să reorganizăm activitatea la cuptoarele de topit oţel, astfel incit secţia să nu depăşească norma de consum aprobată ; să evităm mersul în gol al utilajelor ; să încărcăm în mod uniform, pe schimburi, toate agregatele cu un mare consum de energie ; să raţionalizăm iluminatul insecţii şi ateliere etc. Prin aplicarea de consecvenţă a măsurilor stabilite şi urmărirea riguroasă a îndeplinirii angajamentelor asumate ca răspuns la chemarea comitetelor de partid ale sectoarelor 2 şi 3 am reuşit ca în trimestrul I să economisim aproape 600.000 kWh energie electrică şi aproape 140 tone combustibil convenţional. Rezultatele obţinute constituie o certitudine că angajamentul asumat pentru anul în curs (1,5 milioane kWh energie electrică şi 500 tone combustibil) va fi depăşit substanţial. Rezultate asemănătoare am consemnat şi în alte întreprinderi mari consumatoare de energie electrică și combustibil. După control, toate bune... Dar pină atunci ? In unele unități, însă, mai există „robinete“ prin care energia electrică se scurge nestingherit în văzul factorilor care răspund de folosirea judicioasă a acesteia. Bunăoară, la un control efectuat recent de către organele I.D.E-R. la întreprinderea de cinescoape s-a constatat că transformatoarele de putere funcţionau în... gol. Desigur, organele respective, împreună cu factorii de specialitate din întreprindere, au stabilit măsuri operative pentru folosirea eficientă a transformatoarelor şi înlăturarea risipei. Dar, oare, pentru ca să se procedeze aşa era neapărată nevoie de un control ? De asemenea, cu prilejul aceluiaşi „raid-anchetă“, la întreprinderea „Automatica“, într-o hală fără activitate în schimbul III ardeau în gol circa 300 tuburi fluorescente de 40 W, fără ca cineva din cadrele de conducere ale întreprinderii să se sesizeze de această risipă. Aspecte similare au fost înregistrate și la întreprinderea de industrie locală „Metalurgica“ dinoacaua Iancului, unde în halele de montaj și ateliere ardeau in plus 50 de tuburi de 65 W. In acelaşi timp, la I.M G.B. (de altfel, aici s-au obţinut rezultate valoroase) in hala de burghie se poate renunţa, fără să se dăuneze procesului de producţie, la circa 100 tuburi fluorescente. Este nevoie să se acţioneze, in continuare, cu fermitate pentru încărcarea optimă a transformatoarelor, pentru ridicarea randamentului termoenergetic al centralelor electrice din dotarea unor întreprinderi, pentru extinderea iluminatului local în locurile în care in schimbul III se lucrează cu un număr redus de oameni şi maşini. Rezultatele obţinute pînă în prezent în marea majoritate a întreprinderilor bucureştene dovedesc că există largi posibilităţi pentru creşterea continuă a volumului de economii de energie electrică şi combustibili, resurse care se cer puse pretutindeni în valoare. • în ultima decadă a lunii aprilie şi în cursul lunii mai, după cum aflăm de la tov. ing. V. Nogali, director adjunct al I.D.E.R., se efectuează pe mai multe străzi reparaţii în reţelele electrice aeriene, fapt pentru care se întrerupe, pe diferite perioade, furnizarea energiei electrice între orele 6,45—17 (numai în zilele lucrătoare). După ce astfel de lucrări s-au efectuat pe str. Ostrovului, Cîmpeneşti şi Basarabilor, urmează să se extindă pe strada Nehoiaşi (între 20 aprilie şi 8 mai), intrarea Toporaşi (între 26 aprilie şi 5 mai), str. Tablan Dumitru (între 7 şi 13 mai), str. Verigei (între 9 şi 15 mai) şi str. Plopeni (între 16 şi 22 mai). IIs N 11 9 V^PPig? Pag. 63-4 FABRICA DE TRICOTAJE „CRINUL" *tr. Narva Traian 22, factorul 4, anunţă EXAMEN Mtu CONCURS pentru ocuparea următoarelor posturi: — Şef birou pregătirea, programarea, urmărirea producţiei v Şef birou financiar preţuri analiza economica — Sal birou C.UZ.C. — Ingineri (princ.) specialitatea tricotaje confecţii finisaj — Economişti (principali) — Contabili (principali) — Magazineri (principali) cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi stagiu conform Legii 12/1971. Informaţii suplimentare la biroul personal, învăţământ, salarizare, tel. 21 80 98, int. 94. TEATRUL BULANDRA prezintă pe VALI VOICULESCU-PEPINO ILEANA PREDESCU artistă emerită TAMARA BUCIUCEANU-BOTEI DUMITRU ONOFREI MIHAI MEREUȚA MIHAELA JUVARA MARIUS PEPINO DORIN DRON DUMITRUDUMITRU DAN DAMIAN VASILE FLORESCU MARIA GLIGOR ADRIAN GEORGESCU PAUL SAVA MIRCEA DIACONU MIRCEA GOGAN în piesa lui HECTOR QUINTERO LOZUL CEL MIC în româneşte de TATIANA MUNTEANU Regia : VALERIU MOISESCU Regizor secund: Dan Damian Decor: Dan Jitianu Costume : Doris Jurgea Coregrafia : Doina şi Cornel Patrichi OPERA ROMÂNĂ anunţă REPERTORIUL IN PERIOADA 25 APRILIE 2 MAI 1974 Joi 25 aprilie, ora 19 Vineri 26 aprilie, ora 19 Sîmbătă 27 aprilie, ora 19 Duminică 28 aprilie, ora 11 Duminică 28 aprilie, ora 19 Marți 30 aprilie, ora 19 Miercuri 1 mai, ora 19 TURANDOT DON CARLOS TOSCA SPĂRGĂTORUL DE NUCI PELLÉAS ŞI MÉLISANDE AIDA CARNAVAL, INVITAŢIA LA VALS CARMEN POVESTIRILE LUI HOFFMANN Joi 2 mai, ora 19 I. I. L. CICLOP angajează prin CONCURS sau prin transfer în interesul serviciului următorul personal : — Ingineri tehnologi normatori, — Ingineri electromecanici, — Ingineri metalurgi (construcții metalice) De asemenea, angajează : — Tinichigii auto cat. 2—11, — Vopsitori auto cat. 1—5, — Tîmplari manuali, — Tîmplari mecanici, — Şlefuitori geam, — Primitori-distrilmitori. Se primesc candidaţi din oraşul Bucureşti, comunele suburbane sau din localităţi pină la 50 km. Doritorii se pot adresa la sediul central în bd. Magheru nr. 11—8, sectorul 1, llnic Intre orele 12 și 15. Urgenţe în... criză de timp (Urmare din pag. I) două costume mi s-a fixat o nouă dată, 9 aprilie. De la 9 aprilie şi pină la... 18 aprilie, după 9 zile de îndelungi căutări, s-a mai găsit, notaţi, un costum taior, pentru care s-a plătit... urgenţă (sic !). Pentru un costum bărbătesc mi s-a cerut să dau o declaraţie de valoare, întrucît s-a pierdut“. Aşadar, în acest caz nu s-a respectat nici pe departe termenul de „urgenţă“, pentru care, de altfel, cetăţeanul a plătit taxa cuvenită. Este vorba de neacoperirea unui angajament luat, de comportare inadmisibilă faţă de un client. Unităţile cooperativei „încălţămintea manuală“ (specializată şin vopsitul chimic al obiectelor din piele) nu se pot plînge că se află în sezon de suprasolicitare (cetăţenii obişnuiesc să-şi aducă hainele din piele, pentru remedieri, în preajma iernii). De altfel, acest adevăr nu l-au relevat lucrările realizate operativ la patru din cele cinci unităţi vizitate. Dar şi de data aceasta excepţia nejustificată s-a datorat lipsei de preocupare, de solicitudine faţă de client a unui gef de unitate. La centrul 37 vopsitori, din calea Şerban Vodă nr. 10, în faţa uşii, pe data de 17 aprilie, la orele 16,30, două persoane aşteptau deschiderea unităţii. Reţin, fără să vreau, din discuţia interlocutorilor, cîteva elemente deloc lăudabile la adresa şefului de unitate, Nicolae Dumitrescu: „Aţi venit să vopsiţi haina aici (Maria Predescu, str. Sabina nr. 6, sector 4) ? Nu vă sfătuiesc. De o lună am adus o haină din piele (bonul nr. 191288 eliberat la 19 martie — n.n.) şi tot de o lună bat drumurile. Acum însă o iau. N-o mai las...“. „Am venit la... remedieri (Constanţa Rădulescu, str. Drumul Taberei nr. 103). Şi mie mi-a fost ţinută haina aproape o lună şi jumătate, la vopsit, şi acum, după ce am îmbrăcat-o de două ori, sunt nevoită s-o dau la refăcut“. Privesc ceasul. Deşi trebuia să fie deschisă încă de la orele 16, uşa atelierului este zăvorită. Abia pe la 16:50 Îşi face apariţia Nicolae Dumitrescu, şeful unităţii. Cu limba împleticindu-i-se datorită... excesului de pahare, încearcă să ne lămurească : „Totul va fi bine. N-am avut materiale. Acum mă apuc de treabă...“. Dincolo de acestea, ne-a surprins lipsa totală a unor documente din care să rezulte cînd au intrat şi cînd se scot obiectele, absenţa registrelor de control şi chiar a condicii de sugestii şi reclamaţii. Aşa cum arătam, principala concluzie a testului nostru a fost rezolvarea operativă, corectă, a lucrărilor solicitate. Am insistat asupra aspectelor negative, deoarece excepţiile de la regulile bunei serviri au repercusiuni asupra timpului solicitatorului. Ele se produc întotdeauna pentru că nu se respectă normele exprese de serviciu, pentru că unele persoane, remunerate special pentru a fi la dispoziţia cetăţenilor, se abat de la îndatoririle de serviciu. Acestea au fost, de altfel, şi concluziile tovarăşilor Felicia Georgescu, de la serviciul producţie al întreprinderii „Nufărul“, şi Constantin Voiculescu, vicepreşedinte al cooperativei „încălţămintea manuală“, care ne-au asigurată că cei vinovaţi vor fi sancţionaţi exemplar, întărindu-se, totodată, controlul în direcţia respectării întocmai a termenelor de execuţie. I. P. INFORMAŢIA Str. Brezoianu nr. 23—25, tel. 15.56.20, angajează INSTALATOR tehnosanitar şi VENTILATORIST specializat în instalaţii de ventilaţie generală şi climatizare automată. CENTRALA industrială de medicamente, cosmetice, coloranţi şi lacuri, bd. Ion Şulea nr. 246, sectorul 4, tel. 43.35.98, angajează TRANSLATOR de limbă engleză cu studii de specialitate, pentru Societatea mixtă. Angajarea se face in condiţiile Legii nr. 12/71. Întreprinderea „Energoreparaţii“ bd. Marăşeşti nr. 2, lingă Parcul Libertăţii, tel. 23.26.40, angajează oţelari, turnatoriformatori, TERMIŞTI-tratamentişti, CURATITORI-sablatori și ELECTRONIST-automatist. Angajarea se face pentru modernul sediu din bd. Energeticienilor nr. 2, sectorul 4, Vitali, la capătul autobuzului nr. 35. ÎNTREPRINDEREA de medicamente urofarm, str. Logofătul Tăut 99, sectorul 4, angajează ECONOMIST-plan, cu îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Legea nr. 12/1971. ÎNTREPRINDEREA de morarit şi panificaţie Bucureşti, calea Plevnei nr. 145, sectorul 7, angajează BRUTARI, MORARI, DISTRIBUITORI produse de panificaţie, MUNCITORI necalficaţi. Informaţii suplimentare la lel: 49.41.00, interior 198. Întreprinderea de utilaje Bucureşti, str. Chiristigiilor nr. 8—10, sectorul 3 (lingă balele Obor), tel. 35.17.70, angajează ŞEF depozit, LĂCĂTUŞ construcţii metalice, SUDORI electrici, VOPSITORI duco, TURNĂTORI, MUNCITORI necalificaţi, TIMPLARI. CENTRALA materialelor de construcţii — Grupul de şantiere construcţii - montaj prefabricate Bucureşti, şos. Giurgiului nr. 5, Jilava, sectorul 5, angajează ŞEF coloană auto. Informaţii la tel. 85.72.75. I.C.E. „Fructexport“, str. Academiei nr. 17, sectorul 1, angajează DACTILOGRAFE poliglote, in special cunoscătoare ale limbii germane, pentru servicii de export, cu Îndeplinirea condițiilor Legii 12/1971. Relații, la biroul personal, tel. 15.94.36. ÎNTREPRINDEREA pentru reparaţii şi construcţii In chimie angajează LĂCĂTUŞI, SUDORI, STRUNGARI. Doritorii se vor adresa la secţia industrială auxiliară, şos. Străuleşti nr. S17, sectorul 1, tel. 67.50.60. Întreprinderea „victoria“, str. Cobălcescu nr. 9, sectorul 7, tel. 15.96.90, interior 3, angajează, In condiţiile Legii nr. 12/1971, CONTABIL-revizor principal, ECONOMIŞTI principali, INGINERI chimişti, TEHNICIAN principal normator, FOCHIŞTI pentru cazane abur de presiune medie. ATELIERELE Patriarhiei, str. Schitul Maicilor nr. 23, sectorul 6, angajează ȘLEFUITOR metale, DRUKBANKIST, PAZNIC. Informații la adresa de mai sus. i I