Informatia Bucureştiului, aprilie 1974 (Anul 21, nr. 6399-6424)

1974-04-26 / nr. 6421

In aceste trei săptămâni, în care întrecerile diviziei A de fotbal au fost întrerupte, pe Ungă turneul sudamerican susţinut de naţionala de seniori, s-au desfăşurat clteva acţiuni ale loturilor de tineret. Acestea au constituit subiectul dialogului purtat cu Cornel Crăsiuşin, Invitatul nostru de azi, antrenorul federal care coordonează activitatea selecţionatelor de tineret. t-ny.......■ ‘k. 1 V':::V 1 mrtt*riW- nm&ftw j Cornel Drăguşin — Menţionând că loturile de tineret s-au aliniat la startul lul ’74 handicapate de absenţa unei serii de jucători faţă de anul trecut (care, ori au depăşit vârsta, ori erau indisponibili, ori ieşiţi din formă), ce ne puteţi spune despre această perioadă ! . Aceste săptămâni pot fi apreciate ca singura perioadă folosită la maximum de echipele de tineret. Reprezentativa „sub 23 de ani“ a avut două convocări (8—10 aprilie ei 20—21 aprilie) şi două meciuri (n. n. 0—0 cu Petrolul şi 6—5 cu Steaua), iar selecţionata „sub 21“ a avut în cadrul convocării sale (12—17 aprilie) prilejul să susţină şi un Joc internaţional. — Acest Joc, ciştigat cu 1—0, v-a prilejuit o comparaţie Interesantă între echipa noastră şi formaţia similară a Ungariei. Şi comportarea şi scorul ne-au demonstrat că, faţă de anii anteriori, raportul de forţe dintre „speranţele” celor două ţări s-a schimbat într-un sens îmbucurător pentru noi. Nu credeţi Insă că ar fi trebuit şi pentru echipa „mare* perfectate intllniri internaţionale, mai ales că In programul acesteia figurează competiţii oficiale („Balcaniadă* şl „C. E.*) 7 — Sper ca in viitoarele pauze competiţionale să ni se asigura ei confruntări internaţionale pentru lotul „sub 23“. In orice caz, 11 aşa ecests acţiuni au fost fructuoase, demonstrînd că dispunem de o serie de jucători valoroşi fl ajutindu-mă să-mi conturez echipa pentru .Balcaniadă". — Puteţi să na elişti etţiva jucători ce s-au remarcat dintre »speranţe* î — D* : IAzureanu, Naghi (Steagul roşu), Matei („U“ Cluj), Marcel Rojducanu, Crişan (Minerul Baia Mare) — de la echipa sub 21 de ani fi Sandu Gabriel, Bölöni, Mulţescu, Viorel Mureşan, Atodireeei fi Ion Ion de la „sub 23“. — Aş vrea să atingem o chestiune spinoasă modul în care antrenorii echipelor de club privesc convocarea jucătorilor lor , acţiunile loturilor de tineret... — Bine spus, spinoasă ! Pentru că dacă sunt antrenori (ca prof. Angelo Niculescu, Băluţiu, Reinhardt sau Catană) care răspund prompt şi cu înţelegere solicitărilor noastre, alţii te... vaită ori de cite ori convocăm fotbalişti de la formaţiile lor. 81, de la începutul campionatului, doar 8 zile am avut împreună componenţii lotului sub 23 de ani. — Apreciaţi reproşurile lor ca nejustificate ? Şi dacă da, de ce ! — Da, în primul rind, pentru că trimiterea la lot a unui jucător trebuie considerată ca un stimulent, în al doilea rind, deoarece evoluţia tinerilor la meciurile de verificare susţinute de noi măsoară uneori valoarea unor jucători ei ii... titularizează la cluburi (cazul Purima de la U.T.A.). In fine, pentru că in perioadele de convocări, in jocurile de verificare ale echipelor, de cluburi, prin deacompletarea formaţiilor o dată cu absenţatricolorilor* tineri pot fi Încercaţi ei alţi jucători, din pepiniera proprie, descoperindu-se astfel noi elemente de perspectivă (cazul dinamovistului Banciu). Dan Petraşcu Sabrerîl în de la Steaua t1C. C. E.“ Echipa de sabie a clubului Steaua începe astăzi, la Budapesta, asaltul in „Cupa campionilor europeni“, competiţie care reuneşte 15 echipe campioane naţionale. Steaua este reprezentată de Al. Nilcă, C. Marin, G. Culcea, I. Pop şi D. Irimiciuc. Din nou despre un cros al sectorului 6 Consemnam in ziarul de luni nereuşita organizatorică a fazei pe sectorul 6 a „Crosului tineretului“. Fireşte, rîndurile noastre nu au fost de natură să bucure factorii responsabili cu activitatea sportivă a sectorului, şi, în egală măsură, organizaţiile U.T.C. din întreprinderile sectorului 6 — „amfitrioane“ ale acelei acţiuni. Dar, consemnăm azi, acele rînduri au avut, pare-se, menirea şi să ambiţioneze forurile în drept. Fiindcă ieri — pe bulevardul Gheorghe Gheorghiu-Dej şi pe traseul Academia militară — Operă, am avut prilejul să asistăm la una din cele mai izbutite desfăşurări ale unei faze de sector a crosurilor. A fost vorba de data aceasta de crosul „Să întîmpinăm 1 Mai“, competiţie la startul căreia s-au aliniat aproape 6 000 de tineri şi tinere. Participare numeroasă, deci, şi am spune şi de un bun nivel, fiindcă unul din antrenorii de atletism prezenţi in preajma liniei de sosire ne declara că nu numai ciştigătorii (Felicia Sulu — Electromag-mai mulţi reprezentanţi au aparţinut unor unităţi criticate in precedenta noastră cronică. Electromagnetica, Vulcane s-au numărat printre cele mai bine reprezentate, după cum remarcabilă a fost şi mobilizarea tineretului de la Uzinele chimice române, de unde, în ciuda unui număr relativ mic de salariaţi, au sosit peste 200 de participanţi. Concluzia, fireşte, nu poate fi decit una singură’ deci’ totul merge strună cind există preocuparea necesară... DIN TOATE SPORTURILE „Cupa Olimpia“ la ciclism începe azi la Varna, intre 7 şi 5 mai, se va disputa un turneu internaţional de polo la care participă, alături de formaţia ţării gazdă, reprezentativele R. D. Germane, U.R.S.S. şi României. • In urma incidentelor petrecute la meciul de fotbal Tehnometal . Unirea A 14-a ediţie a tradiţionalei competiţii cicliste „Cupa Olimpia“ se desfăşoară cu începere de azi, cind la startul primei etape (ora 14.30, pe şos. Olteniţei, in faţa I.R.A.) se vor alinia majoritatea fruntaşilor sportului nostru cu pedale. Ei vor avea de parcurs 110 km. Mline, in etapa a I-a, startul se va da tot la ora 14.30 (km. 8 al șoselei Alexandria, traseu de 130 km), iar duminică, cicliștii se vor întrece într-o probă de circuit (pe str. Maior Coravu, cu startul la ora 11). Tricolor (din cadrul diviziei C), comisia de disciplină din cadrul I.R.T. a ridicat, pe doua etape, dreptul de organizare al echipei Tehnometal. • Tinăra asociaţie sportivă „Voinicelul” ne anunţă că, începind de astăzi, face noi Înscrieri de membri. Pentru disciplinele : tenis, handbal, baschet, volei, tenis de masă, şah se pot Înscrie tineri până la virsta de 14 ani. Amnezie 7 DUMINICA, In cadrul etapei a 25-a a diviziei B la fotbal, în Capitală se vor disputa două meciuri : pe stadionul din str. Dr. Staicovici, de la ora 11. Progresul va întilni pe Electroputere Craiova (0—3), iar pe stadionul din Fantelimon, da la aceeaşi oră. Metalul va primi replica formaţiei Dunărea Giurgiu (0—0). Autobuzul vă juca la Sibiu cu Şoimii (2—0). In paranteze, rezultatele din tur. In divizia C (etapa a 22-a) vor avea loc partidele : MIME, teren Electronica, ora 14 , Electronica — T.M.B. (0—2); DUMINICA, teren olimpia, ora 11 : Unirea Tricolor — Şoimii TAROM (1—3); teren F.R.B., ora 11 : I.O.R. — Triumf (0—2) ; teren Voinţa, ora 11 : Voinţa — Caromet (1—3) ; teren Triumf, ora 11 : Tehnometal — Azotul Slobozia (0—0). Flacăra roşie va juca la Slobozia cu Dinamo (3—1), iar Sirena la Giurgiu cu Olimpia (2—0). • Echipele de fotbal din divizia A uici amicale. Dinamo a jucat cu Autobuzul în ‘fata ci Rapid a jucat la Slatina eu Dinamo au spsţipat in ultimele zile ~ noi întîlpareia a pierdut cu î—D.‘ din localitate in compania relizat un draw ! 1—1. U.T.A. a cîştigat cu 2—1 meciul de la Lugoj cu Vulturii Textila, iar F.C. Constanţa a fost învinsă la Brăila de Progresul cu 3—2. • în turneul de baschet de la Sofia, echipa masculină a Bucureştiului a obţinut o nouă victorie, întrecînd cu 82—75 selecţionata similară a oraşului Fraga • Cu trei runde înaintea încheierii turneului de şah de la Vmjacka Banja, V. Ciocâltea ocupă locul 9, cu 5 p și o partidă întreruptă (lider este Taimanov cu 8 p) • Cu prilejul unui concurs de atletism Echipa naţională de polo, la Vama • Asociaţia sportivă „Frigul“ participă in campionatul municipal de popice cu două formaţii, una masculină şi tina feminină. în penultima etapă, formaţia feminină — Memento fotbalistic angajată în cursa pentru primul loc — a jucat conform programului stabilit. Cea masculină insă, ratind orice şansă de promovare într-o categorie superioară, a ...uitat să se prezin-MIME, In campionatul categoriei ,,onoare“ (etapa a 23-a) ce vor desfășura tntîlnirile (de la ora 17): teren Acumulatorii: Acumulatorul — Automatica (1—2) ; teren Agronomia : Agronomia — Chimistul (0—0) ; teren C.p.b. : c.p.b. — Bere Rahova (1—3); teren Electra : Electra — Granitul (0—3) ; teren Flacăra roșie : Mașini unelte — Vulcan (3—2) ; teren Prefabricate : Prefabricate — Electromagnetica (1—1) ; teren I.C.S.I.M.: I.C.S.I.M. — IREMOAS (0—2) ; teren Petrolul : petrolul — Abatorul (1—3) ; teren Vîscoza : Viscoza — C.P.B. Pipera (1—3). * Campionatul municipal de handbal (categoria „Onoare") continuă duminică pe terenurile : 23 August şi Electra — de la ora 8,30, Progresul — de la ora 9,30 şi pe Constructorul — de la ora 10, desfăşurat la Kislovodsk (U.R.S.S.), N. Onescu a cîştigat cursa de 1000 m cu un nou record naţional: 2:21,5 (Gh. Ghipu, sosit al doilea, este pentru inuia oară în trecut de Onescu) • Fiind învinsă cu 1-0 de Arsenal, Liverpool a ratat şansa la titlul de campioană de fotbal a Angliei, Leeds United devenind virtuală cîştigătoare. de la joc, producind încurcături organizatorilor competiţiei. Credem că forul municipal de specialitate va trata cu seriozitatea cuvenită „amnezia" echipei masculine. Agendă DACIA-1300 1. Dacă lichidul din instalaţia de răcire se supraîncălzeşte, ceea ce se poate constata prin aprinderea becului roşu de la bord, aceasta se întimpla datorită Tinere sau mai multor cauze, mai jos enumerate :. Supapele de la vasul de expansiune sunt înfundate sau lichidul din vas este scăzut sub limita inferioară (supapele se curăţă şi se „suflă" cu aer, iar lichidul se completează avîndu-se în vedere şi operaţia de ...dezaerisire" a instalaţiei) ; cureaua de la ventilator este slăbită ,se întinde la săgeata normală de 10—14 mm, prin slăbirea-strîngerea celor două piuliţe de la şuruburile alterătorului şi întinzătorului); termostatul este defect sau blocat (se înlocuieşte) ; avans la aprindere (se fac reglajele corespunzătoare la un atelier mecanic auto) ; conducte sau celule de la radiator înfundate (se verifică instalaţia şi se remediază defecţiunea prin suflarea cu aer comprimat). 2. Motorul nu „trase", merge „galopînd, cu trepidaţii . Burlile sunt ancrasate (se demontează cu cheia specială, se curăţă, se măsoară cu fera, distanţele dintre electrozi trebuind să fie de 0,6—0,7 mm şi apoi se remontează); avansul fL incorect reglat ; bujii cu o valoare termică necorespunzătoare ; platinele sunt oxidate sau distanţa dintre ele e necorespunzătoare (operaţia se face la atelier) ; jiglerul de la pompa de şprit e înfundat. 3. Motorul nu se mai alimentează în timpul mersului, se oprește : Sita de la bolenderul conductei de alimentare care vine de la pompa de benzina e înfundată (se scoate și se suflă cu aer) ; sitele de la pompa de benzină sau conductele sunt înfundate (se procedează la fel) ; folosirea unui bușon la rezervorul de benzină fără supape (se înlocuieşte cu unul nou). 4. Motorul se opreşte la ralantie riglerul de ralantie înfundat (se scoate şi se suflă cu aer comprimat sau cu pompa de aer) ; amestecul carburant e incorect reglat ; admisie de aer fals prin neetanşeităţi (ultimele două defecţiuni se remediază la atelierul mecanic). 5. Aprinderea becului roşu de la bord indică presiunea scăzută a u Ieiului din instalaţie . Nivelul’' scăzut al uleiului din baie (se completează cu aceeaşi categorie de ulei): manocontactul defect (se înlocuieşte la atelier), conducte înfundate sau pierderi pe la racorduri. ing: Georg® Four Concursul ,Cel mai un agent de circulaţie“ Se desfăşoară în prezent faza de preselecţie — pe Capitală — a concursului „Cel mai bun agent de circulaţie“, ediţia 1974. Iau parte toţi agenţii de circulaţie bucureşteni, care au de trecut probe de dirijare a traficului, de legislaţie şi geografie rutieră ş. a. In luna mai va avea loc — pe anumite artere — etapa a doua. La reuşita acestui concurs — menit să contribuie la mai buna desfăşurare a traficului, la ridicarea nivelului de pregătire a agenţilor de circulaţie, sunt invitaţi să participe şi cetăţenii — conducători auto sau pietoni — transmiţînd observaţii şi sugestii pe adresa Serviciului de circulaţie al Miliţiei Capitalei. • Sîmbâtă, 27 aprilie, unitatea IDMI din str. Valea Cascadelor nr. 30 (ca de altfel şi unităţile similare din întreaga ţară) — spre a satisface prompt solicitările cumpărătorilor de autoturisme „Dacia—1300“ .— va funcţiona după un program prelungit pînâ la ora 16 ; duminică, de asemenea, unitatea va fi deschisă între orele 8—13. INFORMAŢIA BUCUREŞTIULUI netic* ?! P. Donica — Tnox)ci şi foarte mulţi dintre primii clasaţi ar putea foarte bine figura în diferite secţii de atletism ale cluburilor. Putem adăuga la aceste spuse că antrenorii de specialitate — absenţi la întrecere — nu ar strica să arunce o privire pe foile de concurs... Ambiţii stimulate am notat şi la nivelul întreprinderilor, fiindcă cei 1111 III 1 I • „Telefoniei!”... In noaptea de 29/30 martie, Ştefan Vidrei Gatean (bd. 1 Mai nr. 339) şi Ştefan Vişinescu (bd. 1 Mai nr. 166) au fost surprinşi spărgînd un post de telefon public. Reţinuţi la circumscripţia 17, s-a stabilit că ei au săvîrşit într-un scurt răstimp 25 asemenea furturi, producind un prejudiciu de peste 8 000 lei. Pentru recuperarea pagubei, s-a aplicat sechestru asigurător. * Conduceau „după ureche" ? La garajele Dristor şi Generase ale întreprinderii de utilaj transport a fost organzat un sondaj privind nivelul cunoştinţelor şoferilor de la «^unităţile respective in legătură cu legislaţia rutieră. Testul s-a soldat cu un rezultat de natură să alerteze conducerea întreprinderii : din 504 şoferi, doar 124 au întrunit punctajul necesar. Ceilalţi — s-ar putea spune — ştiau să conducă doar „după ureche"... • Telefon 055 La acest număr — al Dispeceratului-intervenţie al Miliţiei Capitalei — cetăţenii sunt rugaţi să dea relaţii în legătură cu autoturismul Skoda 1000 MB de cu-floare gri nr. 4-B-3492, furat de curind. • Fals. Maria Pîrvulescu (calea Bucureşti nr. 5, Craiova) era angajată la întreprinderea „Vulcan“, şantierul C.E.T. Rovinari. Ea a întocmit referate că s-a deplasat nu o dată în Bucureşti în interes de serviciu cu maşina personală (pe care... nu o avea), încasînd astfel contravaloarea acestor transporturi, precum şi a cazării la Rovinari, deşi găzduirea ii fusese asigurată de întreprindere. A fost înaintat procuraturii dosarul penal. • In .lift. In urma unui incident Jenică Iancu (din Iveşti-Galaţi) si-a lovit, aseară, mortal, cu urt cuţit, soţia, în timp c® se aflau în cabina ascensorului blocului din str. Piatra Craiului nr. 1. Apoi, a încercat să se sinucidă, însă a fost imobilizat de cetăţeni şi transportat la spital. I I s I I 1 1 Imaginea grăiește de la sine.. Alegerea preşedintelui F.I.F.A. La 11 iunie, la Frankfurt pe Main, in preajma startului in turneul final al C. M. de fotbal, va avea loc alegerea unui nou preşedinte al F.I.F.A. Candidaţi sunt doar două persoane : sir Stanley Rons, actualul preşedinte, in funcţie de 13 ani încoace, şi Joao Havelange, preşedintele Confederaţiei sportive braziliene. Alegerea se va efectua, la nevoie, in două tururi de scrutin : pentru a fi desemnat din primul tur, un candidat va trebui să întrunească două treimi din sufragiile celor 140 de votanţi. In turul doi, va fi suficientă obţinerea unei majorităţi de jumătate plus unu. Pe continente, drepturile de vot sunt repartizate astfel (în funcţie de numărul federaţiilor naţionale afiliate) : Africa — 38 ; Europa —33 ; Asia — 33 ; America de Nord şi Centrală — 22 ; America de S Sud — 10. Agenţia sportivă "de presă ISID Düsseldorf apreciază cala ora actuală cota ar fi în favoarea lui Stanley Rous. Boxul profesionist american în regres ? Aceasta e părerea redacției sportive a Agenției France Presse, care prezintă ca argumente următoarele date comparative : în 1968, S.U.A. aveau 5 campioni* mondiali, (Frazier — grea, Foster — semigrea, Griffith — mijlocie, Cokes — „weiter“, Ortiz — uşoară), iar actualmente doar doi (Foreman — grea şi Foster — semigrea). Numărul licenţelor profesioniste trecea, în 1968, de 1 500 (de menţionat că In 1954, S.U.A. numărau circa 5 000 boxeri profesionişti), scâzînd în 1974 la 1316. De unde, Înainte vreme, S.U.A. deţineau aproape monopolul organizării meciurilor pentru titlurile mondiale, în perioada septembrie 1972 — septembrie 1973, din 10 asemenea Intîlniri, doar 3 s-au desfăşurat în această ţară. însuşi Madison Square Garden, considerat „templul“ boxului profesionist mondial, n-a mai organizat din 8 martie 1971 („meciul secolului“ Frazier—Clay) decit o singură intilnire pentru titlul mondial, şi acesta de un interes secundar (Roberto Duran — Ken Buchanan, la categoria uşoară, in iunie 1972). De la rachetă la crampoane... Nicola’ietranger, acum în virstă de 41 de ani, s-a retras din activitatea competiţională de tenis. Această retragere i-a permis să se dedice linei alte pasiuni sportive din prima tinereţe : fotbalul. O datâ eau de două ori pe săptămină, el joacă în campionatul de old-boys al Romei, în cadrul echipei Lazio, unde cu peste douăzeci de ani în urmă debutase ca junior... ......... Pelé va da ,,startul" Woltmeisterschaftului Organizatorii turneului final al C.M. de fotbal i-au propus lui Pelé să dea lovitura de începere a meciului inaugural al Weltmeisterschaftului (partida Brazilia — Iugoslavia, 13 iunie, pe Waldstadion din Frankfurt pe Main). După îndeplinirea acestei formalităţi, Pelé va trebui să-şi ocupe locul în cabina de transmisie ce-i va fi rezervată în calitatea sa de comentator al televiziunii braziliene. riMartori de profesie (Urmare din pag. I) se conduseseră, iniţial, la condamnarea unui om nevinovat. Mai e nevoie să arătăm ce grav pericol social reprezintă fapta unor asemenea indivizi lipsiţi de conştiinţă, de elementar simţ moral? Cit de mult este îngreunată şi, cit de mult se întîrzie, astfel, înfăptuirea justiţiei ? Tocmai de aceea, legea pedepseşte atît de sever (cu închisoare ele la unu la cinci ani) delictul de mărturie mincinoasă. Nu mai puţin importantă este însă, desigur, şi posibilitatea evitării unor situaţii care favorizează (sau generează) apariţia martorilor mincinoşi. Există, într-adevăr, asemenea situaţii —• ne spune Iov. CLARA CARAGEA, preşedinte al judecătoriei sectorului 7. Nu întimplător, depoziţiile contradictorii abundă mai ales în procesele penale directe (insultă, lovire etc.). Este foarte dificil de stabilit, în atari împrejurări, de partea cui se află adevărul. Sarcina noastră ar fi serios uşurată dacă, in astfel de cazuri, ne-am putea bizui pe relatările de la faţa locului ale unor cetăţeni care se bucură de încrederea microcolectivităţii in care s-a produs incidentul, ca, de pildă, preşedintele comitetului asociaţiei de locatari sau al comitetului de cetăţeni — persoane investite cu o responsabilitate socială ce conferă autoritatea şi garanţia necesare în acest scop. S-ar diminua, astfel, posibilitatea găsirii unor martori de circumstanţă şi ar creşte, totodată, operativitatea in judecarea pricinilor respective. Este, desigur, doar una dintre multele posibilităţi. Esenţialul e să se asigure, prin toate mijloacele, apărarea ordinii şi dreptăţii, a legalităţii noastre socialiste. Şi dacă mai există dintre aceia care îşi închipuie că, prin necinstea şi neomenia lor, pot bara calea adevărului, pot sfida respectul datorat legii şi justiţiei — aceştia trebuie să ştie căi încercările lor sunt sortite eşecului, că în societatea noastră nu poate să triumfe şi nu este tolerată minciuna. , ii 24 de ore la dispeceratul apei (Urmare din pag. I) este racordată la sursa de apă industrială Cernica, întreprinderea nu o foloseşte la randamentul util. întrebuinţarea neraţională a surselor proprii se constată şi la întreprindederea textilă „7 Noiembrie“, la I.M.G.B., unde puţurile sunt exploatate doar 8 ore din 24. Situaţii necorespunzătoare sub raportul gospodăririi apei sunt semnalate şi in unele locuinţe. Din 116 apartamente verificate la blocul nr. 23 din str. Baba Novac nr. 16, la 21 dintre ele apa se scurge inutil datorită instalaţiilor sanitare defecte. Pe bd. Reconstrucţiei nr. 1. s-au găsit defecţiuni in 38 apartamente , din 182, în funcţie de gravitatea cazurilor, s-au dat avertismente şi s-au aplicat amenzi. Ora 18.00. Consum maxim. Dispecerul Emilian Duican e In alertă. Numeroase telefoane semnalează lipsa de presiune în zona bd. Ion Şutea. Sunt puse, imediat, în funcţiune, cîte un grup de pompe la staţiile Sud şi Grozăveşti. Un efort suplimentar care nu era necesar, dacă puţurile întreprinderii de medicamente ar funcţiona normal. Din nou , ora 0,00. Ing. chimist Victoria Bătăligă transmite... accente Uitare, sau lipsa de gospodărire? Spaţiul cuprins între strurile Timişana, Teassilvaniei şi I Vigi Cazzavilla» formează o oază de răcoare şi agrement in formă triunghiulară. Această mini-grădină publică, străjuită azi de arbori ornamentali de toată frumuseţea, găzduieşte şi statuia lui Luîgi Cazza*. villan. Suficiente elemente, deci, care să incinte prîvirile ta ceasurile de odihnâ şi pe deasupra sa ofere copiilor un joc pemtru ^burdălniciiie lor, vorbind despre aceste frumuseţi ne este greu sâ înţelegem de ce. in ultima vreme, Socul acesta de popas a fost dat uitării de gospodarii din cartier, ime’ît el se află într-o stare deplorabilă (cum ne scrie corespondentul nostru, ing. Vasile Badescu). Uitarea (mai degrabă lipsa de gospodărire) surprinde şi mai mult acum cînd locuitorii oraşului se ocupă de Înfrumuseţarea, prin muncă patriotică, a oricărui spaţiu care ne înconjoară. Am fi bucuroşi, de ce să n-o spunem, ca, peste scurt timp să notăm ca pe agenda de lucru a comitetelor de cetăţeni de pe cele trei străzi s-a înscris la rubrica „reamena- tat prin muncă patriotică** şi acest obiectiv de mare utilitate publică. 5..Cum ar dori unii responsabili de unităţi să arate ,declamaţiile“ cetăţenilor SUCURSALA DE ECONOMII A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI A CASEI DE ECONOMII ŞI CONSEMNAŢIUNI face cunoscut că tragerea la sorţi pentru luna aprilie 1914 a ciştigurilor la depunerile pe OBLIGAŢIUNI CEC, va avea loc rstarţi 30 aprilie a c., ora 15. In Bucureşti, In sala clubului Finanţe-bănci din strada Doamnei nr. 2. La această tragere la sorţi se vor acorda 5 716 Câştiguri în valoare de 5 730 000 lei. Valorile individuale alecâştigurilor sunt de 100 000 lei, 75 000 Iei, 50 000 lei, 25 000 Iei,10 000 lei, 8 000 lei, 5 000 Iei şi altele. TRAGEREA LA SORŢI ESTE PUBLICA I 1 la spital. TEATRUL NAŢIONAL anunţă inaugurarea SĂLII MICI în ziua de marţi, 30 aprilie a.c., ora 19,30 cu premierele: NĂPASTA de I. L. CARAGIALE cu : Silvia Popovici, Florin Piersic, Costel Constantin, Răducu Iţcuş COM' LEONIDA FAŢĂ CU REACŢIUNEA de I. L. CARAGIALE dr.: Dem. Rădulescu, Raluca Zamfirescu, IMitzura Arghezi Regia: ION COJ.VR Scenografia: FLORICA MALUREANU NOU ! CÎȘTIGURI SUPLIMENTARE LA LOZ ÎN PLIC! La seriile ce se afla in vinzare se găsesc cistiguri suplimentare in bani, autoturisme, butelii de aragaz . NUMAI CINE JOACĂ POATE CIȘTIGA! a. ANUNŢ DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU DEZVOLTAREA CONSTRUCŢIILOR DE LOCUINŢE SOCIAL-CULTURALE ŞI ADMINISTRAŢIE LOCATIVA, cu sediul în Bucureşti, str. Gutenberg nr. 3, sectorul 6, răspunde la telefonul nr 1504 00. Toate reclamaţiile privind remedierea unor defecţiuni, avarii la locuinţele fond de stat vor fi anunţate la telefonul de mai sus, zilnic, între orele 16 şi 22, sâmbătă între orele 13 şi 22 şi duminică între orele 6 şi 23. TEATRUL DE OPERETA angajează, in condițiile prevederilor Legii 12/1971 , DIRIJOR (vîrsta pînă la 40 ani). Solicitanții se vor prezenta, la sediul teatrului, str. Operetei nr. 4, sectorul 5, telefon 1363 48. TEATRUL ŢĂNDĂRICĂ prezintă duminică, 28 aprilie, ora 11 SPECTACOLE PENTRU COPII sala din calea Victoriei 48—50 ILEANA SÂNZIANA sala din str Academiei 23—30 BĂI ŞI NĂTĂRĂI Reţineri de bilete la casa teatrului, tel. 15 23 77. IFflBSt ÎNTREPRINDEREA DE TURISM, HOTELURI ŞI RESTAURANTE BUCUREŞTI organizează în zilele de 4 şi 5 mai a.c., EXCURSII PE DIVERSE ITINERARE cu plecarea din marile cartiere ale Capitalei, astfel : * BERCENI — bd. Metalurgiei — centrala telefonică pe itinerarele : Bucureşti — Predeal şi Bucureşti — Curtea de Argeş • DRUMUL TABEREI — cinematograful FAVORIT pe itinerarele: Bucureşti — Predeal şî Bucureşti — Cheia — TITAN — Complex AB — restaurant MINIŞ pe itinerarele: Bucureşti — Curtea de Argeş şî Bucureşti — Predeal — PIAŢA PALATULUI — restaurant CINA pe itinerarele • Bucureşti — Predeal , Bucureşti — Poiana Braşov şi Bucureşti — Cheia Plecările au loc dimineaţa, la ora 7,30, iar plata se efectuează direct la autocar. Pag.3 a COMPLEXUL fie hoteluri şi restaurante „Nord“, calea Griviţei nr. 143, sectorul 8, angajează MERCEOLOG principal, specializat în probleme de aprovizionare tehnico-materială. Condiţiile de angajare sunt cete prevăzute de Legea 12/71. Solicitanţii se vor adresa la biroul plan, salarizare, personal, tel. 50.60.81. CENTRUL de cercetări şi proiectări mecanică fină şi scule, str. Foişorului nr. 41, sectorul 4, angajează TRADUCĂTOR principal, TRADUCĂTOR, cunoscători ai limbilor germană şi engleză. Informaţii la tel. 22.23.40. ÎNTREPRINDEREA de lacuri şi vopsele „Policolor", bd. Ion Şulea nr. 309, sectorul 4, tramvaie 19 Şi 27, autobuz 63, angajează ŞEFI depozite materii prime şi solvenţi, cu ■ îndeplinirea condiţiilor prevăzute de Legea nr. 22/1961 şi Legea nr. 12/1971. OPERATORI chinişti, MUNCITORI ,reatificaţi. Informaţii suplimentare la tel. 43.34.75, interior 147. 184, şi tel. 44.01.30. INSTITUTUL de fizică Bucureşti, bd. Păcii nr. 222, angajează, în condiţiile Legii 12/1971, INGINER chimist (chimist) chimie anorganică. Relaţii suplimentare la tel. 46.04.65. ÎNTREPRINDEREA cinematografică a municipiului Bucureşti, calea Văcăreşti nr. 21, tel. 21.21.50, angajează CONDUCĂTOR auto cu gr. B şi C, ZUGRAV-Vopsitor, TIMPLAR, MUNCITOR necalificat, cu domiciliul in Bucureşti. ÎNTREPRINDEREA de produse cosmetice MIRAJ, str. Popa Nan nr. 187, tel. 21.21.84, angajează MECANICI de Întreţinere mecanică fină, LĂCĂTUŞI, ELECTRICIAN, INSTITUTUL de studii şi proiectări hidroenergetice, bd. Republicii nr. 29, sectorul 3, angajează INGINERI topogeodezi, TEHNICIENI topogeodezi, PAZNICI, ŞOFERI, FOCHIŞTI încălzire centrală, MUNCITORI necalificaţi. Angajarea se face conform prevederilor Legii 13/1971. INSTITUTUL de medicină și farmacie București, str. Dionisie Lupu nr. 37, sectorul 1, tel. 12,80,76, angajează, în condiţiile Legii 12/1971, CONTABIL şef, ECONOMIST, PEISAGIST floricultor, TÂMPLAR, ELECTRICIAN, TINICHIGIU, ŞOFER, INSTALATOR, BUCĂTARI, MAGAZINER, BIBLIOGRAF. GRUPUL şcolar 23 August angajează LĂCĂTUŞ mecanic, ACHIZITOR, TRANSPORTATOR, fochist. Relaţii suplimentare la tel. 43.57.92. ÎNTREPRINDEREA transporturi TURISTICE AUTO BUCUREŞTI are organizată pe lingă Hotelul „Carpaţi“ din Braşov o modernă staţie autoservice dotată cu utilaje pentru testare şi reglare. Întreţinere şi reparaţie pentru deservirea automobiliştilor români şi străini. Membrii ApI beneficiază de reducere de tarife de 10%.