Monitorul Oficial, septembrie 1914 (nr. 124-148)

1914-09-02 / nr. 124

MONITORUL OFICIAL 2 Septemvrie 1944 6274 neralul Toma Paraschivescu, comandantul diviziei a III-a și comandantul batalionului, lt.-colonel Dabija, care a prezentat raportul. M M. I L. Regele și Regina însoțiți de toți membrii Familiei regale au trecut în revistă batalionul, în sunetul imnului național și entusiaste strigăte de «Ura». Maiestățile Lor și Familia regală au mers în urmă la pavilionul aflat pe platou, în fața trupei, unde S. S. Arhimandritul Mitrofor Dionisie, starețul mânăstirei Sinaia a întâmpinat pe Maiestățile Lor cu Crucea și Evanghelia, după care batalionul s’a format în careu în jurul mesei, unde s’a oficiat un serviciu religios. După sfințirea darului ce M. S. Regina făcea batalionului, M. S. Regele, M. S. Regina și A. S. R. Principele Ferdinand l-au legat la drapel, M. S. Regele adresându-se ofițerilor și trupei, pronunță următoarea cuvântare : « Simt o deosebită bucurie că pot » sărbători aniversarea cucerirei * redutei dela Grivița, in mijlocul batalionului al doilea de vânători « al cărui nume este așa de strâns , legat de această însemnată isbândă. » 37 de ani au trecut de atunci, însă Steaua României care lucește pe vârful steagului vostru, vă amintește neîncetat vitejia fraților 9 voștri căzuți pe câmpul de luptă. .. Steagul vostru este incă impoli dobit cu o panglică dăruită de Resgină, pe care este scris : arde pentru vii, laure pentru morți«. n Această inscripțiune fiind cam » ștearsă, Regina a dorit ca ea să fie reînnoită, spre a rămâne ca un « semn de recunoștință pentru trei cut și ca un îndemn pentru viitor. « In amintirea acestei aniversări « așa de scumpă inimelor noastre, » am hotărât ca batalionul al doilea » de vânători să poarte de astăzi înainte cifra Reginei. Sunt încredințat că veți fi vrednici de această cinste și veți împlini oricând » sfânta voastră datorie, răspunzând « astfel la așteptările țarei și atrăgându-vă mulțumirea Mea. » Să trăiască România ». La care comandantul batalionului a răspuns : Ziua de 30 August este o mare serbare pentru țara Românească; ea ne amintește luptele eroice pe care le-a dus armata noastră pe câmpiile Bulgariei, de unde a eșit onoarea, mărirea, independența și egalitatea. Dar ziua de 30 August este în special o zi de mare serbare pentru batalionul 2 vânători »Regina Elisabeta». Astăzi se împlinesc 37 ani de la 7877 de când batalionul 2 vânători după ce dăduse 3 atacuri nereușite asupra redutei Grivița, mănunchiul de oameni ce mai rămăsese din batalion și-au regăsit in cuvintele de înainte copii, la biruință, pe cari Maiestatea Voastră le-ați adresat, toată vigoarea, ardoarea și energia de a reintră pentru a patra oară in luptă, condus fiind de neuitatul maior Candiano Popescu, iar seara, vulturul român era definitiv înfipt în reduta Grivița. Pentru această faptă eroică a batalionului 2 vânători, Maiestatea Voastră ați binevoit atunci a împodobi drapelul cu « Steaua României*. Tot astăzi se împlinesc dela 1884, 30 ani de când batalionul a avut marea onoare ca însăși Maiestatea Voastră să depună aci la Sinaia, în numele M. S. Reginei, o cunună de flori pe acest drapel împrejurul și la adăpostul căruia se strânsese cu 7 ani mai înainte puținii rămași din batalion pentru a merge la isbândă și la glorie. Ziua de astăzi, 30 August 1914, recunoscător pentru marea onoare de a purtă cifra M. S. Reginei și când M. S. Regina cap al batalionului 2 vânători, depune o nouă cunună de flori pe gloriosul drapel, va rămâne o zi neștearsă în istoricul acestui corp. In calitate de comandant al acestui corp, depun la picioarele Maiestăților Voastre, în numele batalionului 2 vânători, omagiile noastre de adâncă recunoștință și profund devotament pentru marea onoare ce ni s’a făcut astăzi, 30 August 1914, prin împodobirea drapelului nostru cu o nouă cunună și asigurăm pe Maiestățile Voastre că atunci când va sună ziua cea mare, ne vom aminti de cuvintele pe cari Maiestatea Voastră A-ți adresat batalionului 2 vânători la 30 August 1877 de n înainte copii, la biruință*. Vom înainta, desprețuind moartea și vom birui sigur fiindcă de pe urma biruinței noastre va rămâne o Românie mai mare și mai tare. Ofițeri, subofițeri, caporali și soldați, plini de cea mai mare recunoștință, dragoste și devotament cătră Tron, să strigăm : Să trăiască M. S. Regele Carol, Marele Nostru Căpitan, Ura ! Să trăiască M. S. Regina Elisabeta, Mama răniților, Ura ! Să trăiască Casa Dinastiei Regale Română, Ura ! Cuvintele M. S. Regelui și ale comandantului batalionului au fost acoperite cu entusiaste și prelungite strigăte de «Ura», după care a avut loc în urmă defilarea batalionului al cărui efectiv era mărit având concediați concentrați. Maiestățile Lor și Augusta Familie străbătură platoul până la cazinul ofițerilor, prin mijlocul trupei care l-au aclamat. Aci M. S. Regele ridică paharul in onoarea batalionului 2 de vânători « Regina Elisabeta» și binevoi a convorbi cu ofițerii. La ora 12 jumătate, Maiestățile Lor Regele și Regina părăsiră cazarma batalionului, în aclamațiile ofițerilor și a trupei, precum și a unui numeros public din Sinaia ce se adunase la această înălțătoare sărbătoare. — ---------------------------------—— MINISTERUL CULTELOR ȘI INSTRUCȚIUNI INSTITUTUL METEOROLOGIC DIN BUCUREȘTI STAREA GENERALA A ATMOSFEREI Luni, 14 Septemvrie 1914 st. n. In țară In urma depresiune care a venit dela nord-vest și s’a întins și până în țara noastră, a căzut ploaie aproape generală, continuând și astăzi in regiunea dintre districtele Bacău și Tutova, până în Prahova și Ilfov, pe când in vestul țării cerul s’a înseminat. Gastitățile de apă sunt variabile. Timpul s’a răcorit mult, inregistrându-se temperaturi maxime între 12 ° la Sinaia și 23 ° la Călărași, Slatina, Drăgășani și Corabia ; temperaturile minime au fost cuprinse intre