Neamul Românesc, februarie 1926 (Anul 21, nr. 25-48)

1926-02-16 / nr. 37

Iubiți cetățeni și frați alegători ai Capitalei După zece ani ,e administrare a țării prin meni ai guvernelor, fără consimțământul obștiilor, partidul liberal — fabricându-și o lege ad-hoc și, dând un atac bruscat — voește să puie mâna pentru opt ani pe administrația țării, prin alegerile comunale pe cari le-a decretat. Nu numai atât. In viitorul Senat cu aproape a treia parte din membrii numiți, o treime, sunt aleși de consiliile comunale și județene. Partidul liberal dorește ca, prin această treime, să-și asigure majoritatea în Senat și să facă imposibilă guvernarea vreunui alt partid politic. Afirmațiunea lor că fac alegeri pentru pură gospodărie este O MINCIUNA ȘI O IPOCRIZIE. Lupta în acestei alegeri este de esență pur politică. Ea este al douilea atac pentru dărâmarea guvernului. Pn primul doi la Camerile agricole, EL AEȘIT N‘am nici o îndoială că cu toate abuzurile, cu toata privarea cetățenilor cu drept de vot — în Capitală, în loc de 150.000, sunt înscriși numai 50.000 — GUVERNUL VA FI ÎNFRÂNT și în acest al douilea atac, la care în mod imprudent s-a prezentat și prin aceasta zilele lui, și așa numărate, vor fi curmate. Am însă o mare durere. In acești șase din urmă ani, în parlament și în afară de parlament, am fost lângă d-voastră, continuu în fruntea luptei, pentru realizarea unei democrații adevărate în scumpa noastră țară. Ași fi dorit ca, acum când zorii succesului se apropie la asaltul final, să fiu între d-voastră și alaiuri de d-voastră la postul de onoare. Dar — vorba cronicarului : „Nu sunt vremile sub om, ci bietul om subt ele“— nu mi-a fost dat să iau parte la desfășurarea acestei lupte. O suferință rezultată din zbuciumul continuu al luptei mă silește să plec, pentru a o lecui și a mă înzdrăveni pentru timpul apropiat în care sforțări mult mai mari decât cele de azi vor fi necesare din parte-mi. Voiu fi deci absent cu trupul dintre d-voastră. Voiu fi pururea prezent cu duhul. Acolo unide mă duc, gândul meu va fi la d-voastră :" vă rog ca, în focul bătăliei electorale, să nu uiți povețele, îmbărbătarea și credința pe care vi le-a propovăduit bunul d-voastră prieten, Dr. N. LUPU deputat și candidat al sectorului IV (Verde) In Hint interimat in inutilei jurdili Se știe că la Bruxelles, s’a constituit o tacă în anul 1923, o societate intitulată “Le Mémorial“ în scoul de a întreține vie în memoria oamenilor amintirea jertfelor și devotamentului din războiul mondial. In acest scop, societatea și-a propus intre altele, de a comemora aceste jertfe printr-un monument internațional. Monumentul va fi ridicat la intrarea Orașului Liège, pe un teren spațios care-l domină, situat la confluența râurilor Meusa și Ourthe și deschis asupra Splendidei panorame ce-o oferă colinele înconjurătoare. Alegerea orașului Liege s-a impus prin faptul că acest oraș a suferit cel dintâi ciocnirea armatelor dușmane și a reușit prin bravura apărătorilor săi să le fie multe zile în loc. Iar râul Meusa scaldă prin afluenții săi principalele cetăței martire :Visé, Andenne, Dinant, Charleroi, etc. în Belgia, și Verdunul și Saint-Michel în Franța. Monumentului însărcinat că transmită generațiilor viitoare amintirea colaborării popoarelor angajate în conflict, i se va adăuga, pentru a satisface sufletele credincioase, un templu cu sanctuar unde popoarele aliate vor avea fiecare capela sa sau cel puțin o placă sau operă de artă comemorativă. România nu va lipsi de a colabora la înfăptuirea acestei frumoase inițiative. * Iată procesul verbal de constituire a comitetului român pentru „Memorialul Interaliat“: PROCES-VERBAL: „Intrunindu-ne astăzi 13 Februarie 1926 la Palatul Regal din București, sub prezidenția Majestătei Sale Regina Maria și a Alteței Sale Regale Principele Nicolae pentru a hotărî participarea României la „Memorialul“ Interaliat ce se va ridica la Liège, pentru cinstirea eroilor aliați din marele război, decidem formarea comitetelor compuse din personalitățile mai jos arătate, cari vor strânge fondurile cerute ca aport de participare a României la această operă și care vor lua hotărârile și vor da indicațiunile necesare pentru decorarea și aranjarea interioară a capelei și a mausoleului rezervate României în monumentul religios, precum și a galeriei și bibliotecei din monumentul civil. Se dă delegațiune comitetului activ . Începe strângerea fondurilor prin donațiuni, subscripted, serbări, colecte, de asemeni a se ocupa de pe acum cu toată administrația și corespondența necesară acestei măreei opere. Se ia cunoștință cu mulțumire de donațiunea de 800.000 lei, care reprezintă suma de 70.000 franci francezi, dată de statul român prin d. ministru de război, d. general Mărdărescu și trimeasă la Bruxelles legațiunei române în ziua de 15 ianuarie 1926. COMITETUL DE ONOARE Prezidentă de onoare Maiestatea Sa Regina Maria. Prezident de onoare: Alteța Sa Regală Principele Nicolae. Vice-prezidenți onorifici : Sanctitatea Sa Patriarhul României; d. ministru al afacerilor străine; d. ministru de război; d. ministru al cultelor. Membri de onoare: Mitropolitul Suciu al Blajului; Arhiepiscopul catolic din București Al. Cisar; ministrul României la Bruxelles; ministrul Belgiei în România; minisrul Casei Regale; d-ni generali Presan, fost comandant al armatei; Lupescu, șeful statului major ; Rosetti; Cantacuzino ; Petala, d-nii. Pârvan, vice-prezident al Academiei Române, profesor dr. C. Marinescu, vice-președinte al Academiei Române; Nicolae Iorga, prezidentul „Ligii Culturale“; Qoldiș, prezidentul „Asociației Astra“; Oromolu, guvernatorul Băncii Naționale; Ousti, prezidentul Institutului Social; Dobrescu, prezidentul „Uniunea Avocaților“; Ermna Pangrati, rectorul universității; prezident al Societății Scriitorilor Români; general Bassarabescu, directorul soc. Invalizilor ; N. Dianu, directorul presei din ministerul afacerilor străine; dr. Ion Cantacuzino, profesor universitar; Octavian Goga, scriitor; Stoenescu, pictor. Membre de onoare: D-nele Elena Mavrodi, Elisa Brătianu, general Averescu, prezidentă Căminului Studenților, Alexandrina Cantacuzino, prezidentă Societății Ortodoxe a zino, prezidentă Societății Ortodoxe Naționale a Femeilor Române și a Consiliului Național, Maria Filipescu, prezidenta Asociației Creștine a femeilor române, d-ra Elena Văcărescu, membră la Lga Națiunilor, d-nese Zoe Râmniceanu, prezidentă societății „Tesătoarea“, Disescu, prezidentă soc. „Vatra Noastră“, general Nicoleanu, d-rele Simona Lahovari, prezidentă soc. Invalizilor, M. Oromolu, prezidentă filialei din Craiova a soc. Ortodoxe, Dobrecea. COMITETUL ACTIV D-nele Alexandrina Cr. Cantacuzino, prezidentă, Mar?. Oromolu, casieră, d-rele Dobrescu, secretară, Elena Văcărescu, d-nele general Averescu, general Nicoleanu, Dissescu. Membri: D-nii general Petala, Oromola, guvernatorul Băncii Naționale, Diana, directorul presei din ministerul afacerilor străine, Stoenescu, pictor, George Balș, Ghica Budești, arhitect Cristinel. Bibi ?stafie A apărat No. 122 al revistei „NEAMUL ROMÂNESC LITERAR“, supt direcția d-lui prof. N. Iorga, cu următorul cuprins : N. Iorga: In plină anarhie literară. Ion Sân-Giorgiu; Ruga (versuri). Dem. Gâlman: Sorin (sonet). Lucian Costin .Ceas rar (versuri trad.) N. C. Dumitrescu: Pe timpul turcilor la Stelnica. M. Iorgulescu: Alcesta (traducere). N. Mateescu: Răsplata mortului (poveste). Marya Kasterskai Scrisori din Paris. Cronică, reviste, copertă ilustrată. Prețul 3 lei. Pub Headline In ziua de Vineri 30 Aprilie 1920, ora 11 se va ține licitație la Direcțiunea Generală a Căilor Ferate Române, Calea Victoriei No. 112 pentru aprovizionarea cu 400.000 kgr, ulei special pentru mașini cu aburi supraîncălziți. Informațiunile despre conditiuni se pot lua în toate zilele de lucru la Direcțiunea Economatului Calea Victoriei No. 03. No. 8998/1383 . Direcț. Generală O. Fi R. Economat Bb. 2078 Plângeri, lămuriri, cereri Primim următoarele: DOMNULE DIRECTOR, Ne adresăm dvs., cu convingerea că fiind întotdeauna călăuzit de principiul echitații și al dreptăței sociale dând prin publicitate concursul binevoitor plângerilor ce vi se adresează, veți însera și rândurile de mai jos printre coloanele prea stimatului dvs., ziar: „Suntem câteva sute de locotenenți din diferite arme, promoția 1917, avansați locotenenți la 1 Octombrie 1919 și care azi, după aproape șase ani vechime în grad, suntem excluși de la avansare, deși camarazii noștri de școală militară, aceeaș promoție, au fost avansate la 15 Februarie și 10 Mai 1925. Noi însă am fost șterși de pe tablouri pentru motivul că nu avem școala specială a armatei, școala pe care n’am urmat-o nu din reavoință ci fiindcă motive binecuvântate ne-au împiedecat, fie din cauza multiplelor greutăți familiare, fie din cauza situației materiale foarte precare, fie, în fine, că eram pe Tissa și Nistru. Or, la data propunerei noastre în cursul anului 1924 eram încă sub imperiul legei vechi a înaintărilor, care prevedea în art. 33, avansarea până la gradul de căpitan inclusiv a ofițerilor ce n‘au școala specială, deci rău ni s‘a aplicat legea nouă— cu retroactivitate — limitându-ne avansarea până la locotenent Inclusiv art. 38. Afară de aceasta, promoția 1916 a fost absolvită în ceea ce privește școala specială, avându-se în vedere experiența căpătată în război»; era cazul ca și promoția 1917 să fie scutită de obegativitatea școalei speciale, avându-se în vedere aceeaș experiență de războiu, deoarece toți ofițerii din această promoție am făcut campania ducând greutățile războiului, sacrificându-ne pentru cauza națională, poate și mai mult, unii din noi fiind proveniți din reangajați, am făcut campania 1913 iar războiul i‘am Început din prima zi (15 August 1916). Nedreptatea ce ni se face, devine cu atât mai mare, cu cât legea nouă — art. 38 — nu s-a respectat întocmai deoarece sunt camarazi în aceeaș situație cu noi, cari nu au școala specială, fie că au rămas repetenți, fie că n‘au făcut-o de fel și cari azi sunt căpitani, au devenit comandanții noștri, devreme ce erau chiar în urma noastră la Anuar și sub comandă. Nouă nu ne rămâne decât această cale, cea ierarhică rămânând veșnic fără nici un efect, de a se revendica singurul și cel mai sacru drept ce avem în cariera noastră, acela de a fi avansați la timp, iar nu de a fi lăsați în voia soartei într’o complectă demoralizare și expuși chiar de a fi scoși la pensie în gradul de locotenent, tocmai noi cam în zilele crâncene ale războiului pentru faptele vitejești de cari am dat dovadă, am fost decorați cu diferite ordine române și streine, știind cum să ne facem datoria; memoriile noastre dovedesc cu prisosință aceste afirmațiuni. Așteptăm și nu ne îndoim că d-l Ministru de Războiu, animat de spiritul de dreptate ce-l caracterizează, va da o grabnică Soluționare acestei cereri juste, dispunând și avansarea noastră la rândul Anuarului, odată cu ceilalți camarazi de promoție. __Primiți, et-o.----———_ Un grup de locotenenți din promoția 1917 In jurul spionajului sovietic de la Galați FANTEZIILE DIN PRESA STREINA Direcțiunea presei din ministerul de Interne, ne-a trimis următoarea informațiune : In Noembrie trecut s’a descoperit la Galați după cum se știe o organizație de spionaj a cărei menire era să procure sovietelor date prețioase asupra apărării naționale. Faptele au fost împiedicate la vreme, înainte ca organizația să-și poată începe funesta-i activitate. In legătură cu aceasta au apărut în presa streină relatări cu totul neverosimile. Astfel „Wiener Allgemeine Zletung“ și „Die Neue Zletung“, tot din Viena, au vorbit chiar despre... un atentat in contra regelui. Suntem autorizat! să dăm cea mai categorică desmintire acestor fantezii apărute in ziarele amintite. In realitate, faptele, după date oficiale, s’au petrecut astfel: Curierul comunist Filip Pugaciev, originar din Comrat (Tighina), a fost însărcinat cu o importantă misiune de spionaj și anume: să organizeze, de preferință cu elemente pricepute din Basarabia, centre de spionaj in toată țara românească, să procure ordine, planuri și informatiuni militare, înarmat cu bani, arme și Informatiuni precise asupra acelor cari aveau să-i dea concursul, Pugaciov a sosit la Galați, In ziua de 3 Noembrie 1923. A doua zi a luat contact cu un soldat complice cu el, care i-a promis procurarea informatiunilor militare printr-un caporal de la biroul de mobilizare. Caporalul făcându-se că primește propunerea a înștiințat pe superiorii săi, cari au decis să prindă pe spioni asupra faptului. In ziua de S Ncembrie, caporalul a predat actele soldatului Tangei, care la rândul său le-a înmânat teroristului Puga elev într’o cârciumă, unde au intrat și urmăritorii declarându-i arestați. In momentul percheziționărei spionul Pugaciev a scos din buzunar o granadă pe care a aruncat-o jos și care în explozie a rănit pe un agent de siguranță, Pugaciev reușind să fugă, dar fu prins a doua zi. După declarațiile lui Pugaciev s-au făcut mai multe arestări de complici implicate în această afacere. Cet?« Jail wir ^SmSSmSSm^mSm încă un abuz Citim în Adevărul ,fie și după legea administrativă, cărțile de alegător se distribue la domiciliul fiecărui cetățean de către agenții respectivi, guvernul a luat dispoziția contrară, hotărând ca acei ce vor să capete certificatul de alegător să se prezinte spre a-l ridica deja diferite autorități. Cu aceasta se comite o flagrantă călcare a legii, și în acelaș timp s’a urmărit ca să rămâne un mare număr de cărți nedistribuite, contându-se pe neglijenta și lipsa de timp a multor oameni, cari nu se vor duce să ceară certificatul de alegător. Nu numai atât, dar mulți nici nu știu de unde să ridice cărțile, căci ele se dau pe la percepții, pe la unele școli primare, ceea ce face ca încurcătura să fie și mai mare, mai ales că mulți nu știu unde își au sediul aceste autorități. In plus, pe cărțile de alegător nu se indică locul unde posesorul lor urmează să se prezinte la vot. Iată atâtea noui mijloace găsite de guvern pentru a împiedica pe cetățeni să-și exercite drepturile lor". Imigrările și emigrările românești în Statele Unite Ministerul Muncii din Statele Unite dă publicității datele statistice privitoare la imigrare și emigrare în intervalul 1 Iulie 1925- 30 Noembrie 1925. Considerând imigranții pe țări, — în acel interval de timp, — au venit din România 939 persoane și au plecat spre țara noastră 715 persoane. Ținându-se seamă de rasa imigranților, din acei cari au venit în Statele Unite 142 au fost români, iar din acei cari s’au reîntors 628. Prin legea de imigrare din anul 1924, imigranții sunt clasați în două grupe: „quota“ și „non-quota“. In prima categorie intră aceia cari vin cu intențiunea să se stabilească în America și al căror număr este limitat la o cotă anuală pentru fiecare țară. Cota României este 603. Intre „non-quota“ imigranți sunt cuprinși și studenții. Regulamentul pentru interpretarea legei imigrărilor definește cuvântul student astfel: o persoană în vârstă de cel puțin 15 ani, care are pregătirea academică necesară să intre și care s’a înscris prealabil (primi corespondență) într’o școală, colegiu, academie, seminar sau universitate, recunoscută și aprobată de către Ministrul Muncii, și care vine în Statele Unite pentru un timp limitat și cu singurul scop de a urma un curs de studii definit și care trebue să plece de bună voe din Statele Unite la completarea acelor studii. Orice student-imigrant, care lipsește, neglijează sau refuză să frecventeze regulat cursurile școalei sale, sau care nu își menține situațiunea de student „bona-fide“, sau care este eliminat din instituțiunea, ale cărei cursuri le urmează, sau care începe să facă afaceri pentru profit, sau lucrează pentru plată, nu mai este considerat ca student și printr’un mandat al Ministrului Muncii este arestat și deportat din Statele Unite. Prin această interpretare a legei de imigrare vor fi admiși în Statele Unite numai acei studenți, cari pot face dovada că s’au înscris prealabil la o universitate sau școală superioară aprobată de Ministerul Muncii (o listă a acestor școli se găsește la Consulatele americane) și că posedă mijloacele necesare pentru întreținere. 01. Pericles Demarates vrea să facă la Brașov pe dictatorul, Pangalos? Citim în „Gazeta Transilvaniei“: # Astăzi ne-am prezentat d-lui Prefect al Politiei Brașov și am anunțat în numele Blocului Opoziției, întrunirile de promamndă electorală pe care le vom tine in diferitele părți ale Brașovului D Prefect al Poliției ne-a răspuns că are ordin de la d- Prefect le jud. să nu aprobe nici o întrunire, căci acest drept si l-a rezervat esclusiv d-sa întreb pe d. Prefect Demaratos: 1. Știe d-sa că art. 28 din Constituție asimră tuturor Românilor ,dreptul de-a se aduna conformându-se iezilor cari refulează exercitarea acestui drept. Pentru aceasta nu este trebuință de autorizare prealabilă"• Dacă domnia sa cunoaște acest text, pentru ce calcăterea oprind organele competente de a-și îndeplini oblizamentele? Dacă d. Prefect Demarat iși închipuie că Cetățenii, conștienți ai Brașovului vor tolera să facă pe Dictatorul Panzies. In Rmsnv, sa întalni avertizăm că dacă oficialitatea va eși din cadrele Iezii, noi ne vom pune în legitimă apărare, și se vor întâmpla lucruri nedemne de „Epoca lui Periele". Brașov, 11 Febr. 1926. Dr. AUREL DOBRESCU deputat Alegătorii MUNICIPIULUI BUCUREȘTI, înscriși în listele electorale întocmite pe baza deciziunei ministerului de interne No. 82213 din 24 Septembrie 1925 și râmase definitive la finele anului 1926, fiind convocați pentru alegerile comunale ordinare prin ordonanța ministerului de interne No. 1862/C/1920 și în conformitate cu dispozițiunile art. 17 din legea specială de organizare a administrațiunei comunale a orașului București, vor vota prezentând certificatul fie alegător în ziua de 19 Februarie 1926 în scopul, ordinea și localurile staate mai jos: SECTORUL I (GALBEN) suprinzând alegătorii domiciliați in Circ. de poliție arătate mai jos și având de ales 12 consilieri și 4 supleanți, vor vota precum urmează : Secțiunea I compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ala circ. 11 polițienești, vor vota In localul judecătoriei ocol. n C. A Rosetti. Secțiunea II compusă din toți alegătorii înscriși In listele electorale ale circ. polițienești, din cei înscriși In listele electorale ale circ. I de poliție domiciliați până la cheiul stâng al Dâmboviței inclusiv Splaiul Regele Carol și Splaiul Brâncoveanu cum și cei înscriși în listele electorale ale circ. 2 de poliție, deasemenea domiciliați până la cheiul stâng al Dâmboviței inclusiv splaiul Imprimeriei și până la B-dul Schitu Mălureanu, vor vota în localul judecătoriei ocol. I Belvedere. Secțiunea III compusă din toți alegătorii Înscriși în listele electorale ale circ. 12 polițienești vor vota în localul școalei primare de bieți No. 5 C. A. Rosetti, Secțiunea IV compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. polițienești, vor vota în localul școalei primare de fete No. 18 General Florescu din str. Precupeții Noui No. 12. Secțiunea V compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 15 de poliție, vor vota în localul școalei primare de băeți No. 18 G. Șincai din str. Visarion No. 24. Secțiunea VI compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 19 de poliție, vor vota in localul școalei primare No. 19 de băeți, Aron Florian, str. Romană 143, Secțiunea VII compusă din alegări»«i circ. 6 polițienești, domiciliați până în str. Popa Tatu și Schitu Măgureanu inclusiv acei de pe aceste străzi cum și din acei ai circ. 7 polițienești, domiciliați până în strada Popa Tatu cuprins și Piața Dr. Botescu (Matache Măcelaru) inclusiv acei de pe aceste străzi înscriși In listele electorale respective, vor vota in localul fostului lceu Mihai Vitean din str. Știrbei Vodă colț cu str. Pictor Grigorescu. Secțiunea VIII compusă din alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 8 de poliție și domiciliați până în str. Buzești inclusiv alegătorii de pe această stradă, cum și cei înscriși în listele electorale ale circ. 3-a de periferie exclusiv cei domiciliați pe șos. Col. Mihail Ghica, vor vota în localul școalei primare de băeți No. 30 Spiru Ilaret din șos. Kiseleff No. 6. Secțiunea IX compusă din alegătorii înscriși în listele electorale ale crc. 16 polițienești exclusiv acei domicilați pe calea Moșilor, vor vota în localul școalei primare de b&tei No. 7 Silîvestrn din str. OHarului 11. Secțiunea X compusă din alegători înscriși în listele electorale ale circ. 18 polițienești exclusiv acei domiciliați pe calea Moșilor și 103. Colentina, vor vota în localul școalei Comerciala a Camerei de Comerț din str. Argeș. Secțiunea XI compusă din alegătorii înscriși în listele electorala ale circ. 4 periferie exclusiv acei domiciliați în șos. Colentina, vor vota în localul școalei primare de băeți No. 32 „ Câmpineanu" din str. Mașina de pâine No. 17. Secțiunea XII compusă din alegătorii Înscriși In listele electorale ale circ. 21 polițienești, domiciliați până în str. Mântuleasa, Mircea Vodă, Olteni și Labirint până în calea Văcărești inclusiv acei de pe porțiunile secator străzi, cum și acei înscriși în festele electorala ale circ. 26 polițienești, domiciliați până în cheiul stâng al Dâmboviței cuprins și splaiul Halelor și C. A. Rosetti, vor vota in localul primăriei din str. Sf. Vineri* SECTORUL n (NEGRU) cuprinzând alegătorii domiciliați în circ. de poliție arătate mai jos și având de ales 12 consilieri și 4 supleanți, vor vota precum urmează Secțiunea I compusă din alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 21 polițienești și domiciliați până în str. Mântuleasa, Mircea Vodă, Olteni și Labirint până în calea Văcărești exclusiv acei de pe aceste porțiuni de străzi, cum și din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 23 polițienești, vor vota in localul judecătoriei ocol. V din str. Parfumului No. 2. Secțiunea II compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 22 polițienești, vor vota în localul școalei primare de sate No. 9 „P. S. Aurelian“, str. Traian No. 160. Secțiunea III compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 24 polițienești, vor vota în localul școalei primare de băeți No. 8 „I. Heliada Rădulescu" din B-dul Pake Protopopescu No. 58. Secțiunea IV compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 25 polițienești, cum și din alegători înscriși în listele electorale ale circ. 28 de poliție și domiciliați până cheiul stâng al Dâmboviței inclusiv splaiurile G. A. Rosetti, V. Alexandri și Maior Giurescu, vor vota în localul școalei primare de fete No. 10 din str. Trinităței No. 53. Secțiunea V compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 5-a periferie cum și acei înscriși în listele electorale ale circ. 6 perferie și domiciliuli pe cheiul stâng al Dâmboviței adică pe prelungirea splaiul Maior Giurescu, vor vota in localul școalei primare de băeți No. 23 „C. Bozianu“ din calea Dudeși. No. 191. Secțiunea VI compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 20 polițienești, cum și cei înscriși în listele electorale ale circ. 4 periferie și anume numai acei dom Ciliați în șos. Colentina, vor vota în localul școalei primare de fete No. 33 din B-dul Ferdinand Fie. 07 (Obor). 107 Secțiunea VII compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale crc. 17 de poliție; din acei încriși în listele electorale ale circ. 10 de poliție domiciliați până in calea Moșilor colț cu B-dul Carol inclusiv alegătorii de pe această porțiune din calea Moșilor, cum și din acei înscriși în listele electorale ale circ. 18 de poliție și anume numai acei domiciliați pe calea Moșlor și șos. Colentna, vor vota în localul școalei primare de băeți No. 20 „O. Maioresen" din str. I. Maiorescu No. 38. SECTORUL m ALBASTRU cuprinzând alegătorii domiciliați In circ de poliție arătate mai jos și având de ales 12 consilieri și 4 supleanți, vor vota precum urmează Secțiunea I compusă din toți alegătorii Înscriși in listele electorale ale circ. 27 de poliție, din acei înscriși în listele electorale ale circ. 28 de poliție, domiciliați până la cheiul drept al Dâmboviței inclusiv splaiul Bolintineanu,cum și din acei înscriși In listele electorale ale circ. 26 de poliție, domiciliând până la cheiul drept al Dâmboviței inclusiv splaiul Domnița Balașa și splaiul Bibescu Vodă, vor vota în localul judecătoriei ocol. IV din str. Sf. Ecaterina. Secțiunea II compusă din toți alegătorii înscriși în Fitele electorale ale circ. 29 de poliție, cum și din acei înscriși în listele electorale ale circ. 6 periferie și domiciliați până la cheiul drept al Dâmboviiei inclusiv splaiul Abatorului și prelungirea splaiului Abatorului vor vota în localul șoselei primare de băeți No. 24 Cuza Vodă din str. Lanăriei No. 71. Secțiunea III compusă din alegătorii înscriși In listele electorale ale circ. 5 de poliție și domiciliați până la cheiul drept al Dâmboviței, inclusiv splaiul Domnița Maria, vor vota în localul școalei primara de fete No. 15 I. Zalomit din str. Sf. Elefterie No. 42, Secțiunea IV compusă din alegatorii înscriși In listele electorale ale circ. 1 polițienești, domiciliați pană la cheiul drept al Dâmboviței inclusiv splaiurile Mihai Vodă și Justiției cum și din acei înscriși In listele electorale ale circ. 2 poliție, domciliați până la cheiul drept al Dâmboviței inclusiv splaiul Dr. Davila, General Magheru și Arhivelor, vor vota în localul școalei primara de păeți No. 15 „P. Maior“ din str. Isvor 73. Secțiunea V compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 3 de polipi vor vota în localului școalei primare de fete No. 3 „O. Romanescu" din str. Mhai Vodă No. 42. Secțiunea VI compusă din toți alegătorii Înscriși în listele electorale ale circ. de poliție I per serie, vor vota în localul școalei primare de băeți No. 28, din str. 13 Septembrie No. 209. Secțiunea VII compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 4 de poliție vor vota în localul școalei primare de fete No. 14 „CL Hill“ din str. Ion Creangă No. 2. Secțiunea VIII compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 30 de poliție vor vota în localul școalei primare de băeți Nr 25 „L G. Brătianu“ din str. Măgurele No. 89. SECTORUL IV (VERDE) cuprinzând alegătorii domiciliați în cir. de poliție arătate mai jos și aj vând de ales 12 consilieri și 4 suspicanți, vor vota precum urmează : Secțiunea I compusă din alegătorii înscriși în listele electorale ale circ. 2 polițienești, domiciliați până în B dul Schitu Măgureanu exclusiv alegătorii de pe acest bulevard; acei înscriși în listele electorale ale crc. 5 de Poliție domiciliați până la Șos. Cotroceni exclusiv alegătorii de pe această șosea, cum și acei înscriși în listele electorale ale Circ. 6 de Poliție domiciliând până în B-dul Schitu Măgureanu și Strada Popa Tatu exclusiv alegătorii domiciliați pe aceste strade, vor vota în localul Școalei Primare de băeți No. 4 „Cuibu cu barză“ din Strada Știrbey Vodă No. 101. Secțiunea 111 compusă din toți alegătorii înscriși în listele electorala ale Giro. 10 de Poliție, vor vota in localul „Școalei primare de băeți No. 29 „Poenărescu" din Strada Nn917>53 Zablowsky No. 5. Secțiunea IV compusă din alegătorii înscriși în listele electorale ale Giro. 7-a da Poliție, excusiv alegătorii domiciliați pe Str. Popa Tatu și în Piața Dr. Botescu (Matache Măcelaru) vor vota In localul Școalei Primara de băeți No. 18 „G. Aristia“ din Str. Francmazonă No. 68. Secțiunea V compusă din alegătorii înscriși în listele electorale ai:' Circ. 8-a de Poliție domiciliați până în Str. Buzești exclusiv acei de pe această stradă, cum și alegătorii înscriși în listele electorale ale Girj, 3-a Periferie și anume numai acei domiciliați pe Șos. Col M. Ghica vor vota In localul Școalei Primare de teza No. 17 „Alexe Marin“ din Str. Fozii No. 13. _______ _____ vedea Prima secțiune a fiecărei ceva centraliza rezultatele dein celelalte secțiuni respective, va totaliza voturile, proclama rezultatul alsporet și va repartiza mandatele. Votarea va începe la Recaro local la orele 8 dimineața și va dura până la orele 17 (5 d. a.) putându-sa prelungi până la orele 22 (10 p. m.). Cărțile de alegător se vor distribui de autoritățile comunale cel mai târziu până la trei zile înainte de data alegerei. După această dată cărțile nedistribuite se pot primi de cei în drept de la judecătoriile respective. Nimănui nu-i este permis a intra înarmat in zona și localul de vot, nici a face propagandă prin strigării! nici a constitui aglomerațiuni. In zona de votare toate debitele de băuturi spirtoase vor fi închise în toată ziua alegerei. Contravenienții vor fi pedepsiți conform dispozițiunilor leeei elsete* ralo. Mw.igiai Primăria Capitalei Publicatiune m estwmm»* f'hel Uzinele de fier și domeniile din Reșit Societate anonimă ++ Capital Social 250.000.000 Lei 4-4 Sediul Social „REȘIȚ< -------====== F1 A BitXOATS3I =__________ pier brut @ ARMAMENTE SI MUNITUNI FONTm D1 PIER ȘI OTEL filmHRaue, 7.«. Taverse U BULIOANE SI NITURI PIER IN BARE SI FASONAT «si....« «I piese de pier forjat 0 Pluguri si unelte agricole LOCOMOTIVE PENTRU CALE ä.?43 US VA ȘIN CHMAL A. Șine, macazuri, poduri, plici turnante, vagonete, pârli da mașini «I In otel turnat «I fontă,roti dintate, de orice dimanziune. Plase forjate, axe, bile pentru mori, etc. etc. GENERATOARE, MOTOARE pentru curant alternativ pentru orie« putere, tensiune «1 număr de perioade, efit «I DINAMURI ȘI MOTOARE pentru curent continuu. TRANSFORMATOR* 1 Instalatiuni complecte de CENTRALE ELECTRICE. Atelier de construcțiune pentru aparate «l unelte da eondaj PRĂJINI DE SAPĂ I OTEL ROTUND ȘI PATRAT IN TOA î DIMENSIUNILE. DIFERITE FELURI *1. 6 calb ° ARE ARCURI, TROLI DE SCVRI NDAJ, 0.7 PRĂJINI ORELE B POZITIVE DE LACARIT și SĂPAT, etc. Pentru comenzi și Informatiuni a se adresa la 1 DIRECȚIUNEA GENERALA, București,—Str. Povernei No. 2.—DIRECȚIUNEA COMERCIALA Timișoara - Str. Leneviei No. 4 VOTAȚI, IN ALEGERILE COMUNALE BUCUREȘTENE, LISTELE OPOZIȚIEI UNITE, PURTÂND CA SEMN UN PUNCT. CREDITUL OLTEAN (Craova) face următoarele operațiun : Primește bani spre fructificare cu dobândă de 8% ln vedere și 10% la termen. Eliberează livrete de Economie. Emite cecurs și face plăți in toate orașele din România. Face avansuri pe depozite de efecte publice și orice transactions financiare, conturi curente și emisiuni de scrisori de Credit. Președinte. C. ARGETOIANU. Director: C. Sabau-i ăaefel Reclama e sufletul comerțului