Oglinda Lumii, 1928 (Anul 7, nr. 1-53)

1928-01-01 / nr. 1

OGLINDA LUMII 2 Săptămâna La mulţi ani! Anul nou care începe, aducător de nădejdi, e ca o piatră de hotar, care ne arată cât drum am parcurs, înaintea noastră, cale lungă. Până’n zare, şi de-acolo, mai departe... Sau, poate, în drum, o groapă adâncă.. Noi mergem înainte. Ne oţelim puterile, şi piatra de hotar ne spune că am fost voinici până acolo. Voinici trebue să purcedem şi mai departe. Nădejdea ne dă sprijin şi avânt. Avut c am zile rele.... Cine ştie, poate că noul an ne va aduce numai bine ! Pietrele de hotar au acest avantaj, că ne fac să uităm trecutul, umpilându-ne de mândrie pentru cele ce am parcurs, şi ne dau speranţă pentru viitor. Ziua de Anul nou are toate aceste proprietăţi ale pietrelor de hotar... înainte!... Viaţa nu e atât de rea cât se pare, dacă ştim să ne înţelegem pe noiînşine. Să nu ne cerem mai mult decât putem da şi să nu, disperăm când cele ce ne oferă viaţa, nu corespund celor ce am dori. Suprema filosofie este să te mulţumeşti cu ceai, şi să lupţi numai spre a progresa. Să nu rămâi pe loc! A rămâne pe loc, este a da înapoi, căci în vreme ce tu stai, alţii ţi-o iau înainte. Să nu regreţi şi să nu urăşti! Totul este să păstrezi echilibrul şi să strângi, din toate, puteri pentru viaţă. Lupta e grea. Nu fiţi trişti! Viaţa e frumoasă, învăţaţi doar să-i cunoaşteţi frumuseţile! Viaţa merită a fi trăită, dacă n’o complicăm în chip inutil. Umblaţi mereu înainte ! Undeva, vă aşteaptă şi răsplata... La mulțiani! Le peintre américain Stowe vient de terminer le por. trait de Mussolini. Nous voyons en haut le peintre (â gauche) et Mussolini (ă éroite) prés du portrait. Pictorul american Stowe a terminat un portret al lui Mussolini. O vedem mai sus (stânga) lângă portret, iar pe Mussolini la dreapta. Paul Wegener în rolul lui Rasputin din drama cu același nume de Alexei Tolstoi, jucată la Berlin. L’artiste Paul Wegener dans le rőle de Raspoutine d’ans le drame du mérne titre d’A- lex.s Tolstoi, joué â Berlin. Paul Wegener als Rasputin in Alexis Tol stois gleichnamigem, in Berlir jufgeführtem Drama. Une lutte farouche pour le chamPionnat de Vingurgitation de macaroni. O luptă sălbatecă pentru campionatul ingurgitării de macaroane. Der amerikanische Maler Stowe hat soeben das Ge. mälde des «Duce» Mussolini beendigt. Unser Bild zeigt links den Maler, rechts Mussolini. W ilder Kampf um die Mákkaroni-Meistersrhaft. 1928 Tango fox-trott, one - step, black - bottom şi vale blues, voi cari aţi venit din America, trecând uneori prin surd cubiste, ce veţi deveni ? Până acum, cel puţin, eram presupuşi că dansăm ceva. Debutanţii sau neindemânatecii nu ştiau întotdeauna ce, dar aveau încredere. La cutare sau cutare alură se observa un foxtrot înoft sau un foxtrot rapid şi adesea un colopoţel indica schimbarea. Evident, un dans devenea un mod de operaţie matematică, complicat ca şi extracţia unei rădăcini cubice. Prea multă regulă şi nu destulă fantezie. Dansul Vom schimba deci toate acestea. New- York nu mai dansează una sau alta. New-York dansează simplu. Dansul nu mai e decât un mijloc, pentru doi parteneri, de a schimba păreri şi glume, ţiinându-se înlănţuiţi şi agitându-şi membrele în cadenţă. Când conversaţia e interesantă, perechea se mulţumeşte să se legene de pe un picior pe altul şi înainte ori înapoi, păstrând un oarecare ritm. Se asigură că acest mod de a înţelege dansul tinde a se răspândi în Europa. Ce crede Terpsichore ? Căci în sfârșit, dansul era o artă altădată. De acum nu va mai fi decât metronomul cauzeriei sau flirtului1?