Progresul, iulie-decembrie 1863 (Anul 1, nr. 73-169)

1863-08-01 / nr. 88

PROGRESUL. Prefectura district. Inşii. No. 8279. Neguţitoriul Iţic David Croitoriu, prin petiţie face arâtare câ acum de 5 septâraânî trecute, de când au perdut 2 sunete, unul pe valora de 25 galb. sub iscălitura Copel Leiba sân Marcu, cu data 3 Dechemvrie 1862, pe timpii de 6 septâmânî, şi altul pe 1035 lei, sub iscălitura lui Hascal sân Marcu, pronumit şi Altar Cuciulariu, pe termin de 6 luni, cu data din 2 Mai 1863, se publica aflarea lor spre obşteasca ştiinţa. No. 7483. Pentru îndestularea Da. Mihai Teodor, proprietariul moşiei Coseţenii, cu suma de 397 lei, ce are a lua de la locuitoriul Costandin Gorovei din comuna Erghicenii, înplininduse de la numitul datornicii 2 boi plovani, care urmând a se vinde licitativ, se publică în termen de 40 zile vânzarea acelor boi, cu deşteptare ca concurenţii ce ar fi, sâ se înfăţoşeze în Camera acestei trefecturi în zioa înplinireî terminului spre aterdisire, dar vroind a se informa despre calitatea lor, în timpul publicaţiei se pot adresa la D. sub-Prefect a plasei Bahluiu, de câtra care s’au făcut acea asigurare. Prefectura district. Bacau. No. 11653. Pentru îndestularea D. Costachi Crupesselii Caraclapanu, cu banii ce are a lua de la locuitorii comunei ITelegiu, asigurânduse 4 boi, 1 mânzat și un giuncan, se publica în termin de 40 zile, ca muștereii ce vor fi doritori a cumpără asemenea vite, la înplinirea terminului sâ se presinte în Camera sub Prefecture Tazlâu de gios, în târgul Valea-Râ, unde are a se face mezatul. No. 11662. Pentru îndestularea D. Necolai Câciulide, pentru banii ce are a lua de la unia din locuitorii comunei Valea-Arinilor, asigurânduse 1 cal, 1 manzatâ, și un siuman, se publicâ în termin de 40 zile, ca concurenţii ce vor fi doritori a cumpără asemenea înpliniri, sâ se presenteze în Camera sub-Prefecturei Tazlâu de sus, în târgul Moineştii, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Botoşani. No. 9829. D. Stefan Câlin, prin petiţia ce au adresat arata ca la 15 a trecutei luni, mergând din acest oraşă la locuinţa sa în satul Pogorâşti, acest judeţă, au avută cu sine hârtiile corespondente, între care era sunetele pe soma de 80 galb., de la D-lui Gheorghie Codreanu, asemenea un înscrisă pe soma de 118 galb. a neguţitoriului Mihai din Frumuşica, pentru socotelele ce a fi avut şi un sunet de 360 galbeni a D. Iorgu Eşanu, cu data din 22 Ghenarie anul present 1863 subscris de D. Câlin, acesta perzindule în mergirea sa pe drum, se publica aflarea lor spre a nu fi pagubaşi de la feţile cel datoresee şi responsabil sumelor ecsoflisite prin platâ, cu aceasta cu faţa la care s’ar afla sâ le aducâ la această Prefectură, de unde âşi va priimi mulţemirea de la D. Câlin care însuşi au declertăa. No. 9652. De la D. posesor moşiei Truşeştii cu siliştile el, proprietar Monast. Sf. Trii-Erarhi din Iaşi, sechestrânduse vitele următoare şi anume : 1800 oi. din care 1300 sânt mânzârî şi 500 sterpe, 29 epe cu mânzî, 10 epe pâtrârî, 14 strâjbi, C tretini, spre plata câştiului Sf. Gheorghie trecut anul curentă, se publicâ în termin de 40 zile pentru vânzarea acelorşi vite, precum şi spre deşteptarea debitorului a’şi achita câstiul câtrâ Casierie, cfici la neurmare i se Vor vinde vitele cu ori ce preţă ar eşi la mezat, şi muştereii ce se vor arata în cea întâi zi la espirarea terminului publicat prin Foae, sâ se înfăţoşeze în Camera Prefecture! spre a aterdisi la mezatu. No. 9637. De câtre sub-Prefectura plasei Coşula, sau prezentat pe lângâ raportul No. 1383,foaea asigurării şi a preţeluirei a 2 boi, a D. Alecu Mavrocordat proprietariul moşiei Glâdenii, pentru plata impozitului foncier, pe trimestrul al 2-lea anul prezent, în suma de 362 lei la parcursul fiscului, se publicâ în termin de 15 zile pentru vânzarea acestor boi, spre deşteptarea amatorilor, care dupâ espirarea terminului de la data Foael, sâ se întâţoşeze la zisa subl’refecturâ, unde ura a se desevârşi mezatul. No. 9659. De la D. arendaşul încungiurâtoarei moaicî Monast. Voroni, sechestrânduse 20 boi şi 20 vaci cu viţel, spre îndestularea Monastirei cu productele ce datoreşte după contractu, se publicâ în termin de 40 zile pentru vânzarea acelor vite, atât s pre deşteptarea arendaşului a'şi achita productele câtrâ Monastire dupâ contract in teriuriul menţionat, cfici la neurmare i se vor vinde vitele cu ori şi ce traţii areşi la meţat, cât şi spre deşteptarea concurenţilor ca în cea întâi zi la espirarea terminului, sâ se înfăţoşeze în Camera Prefecturei spre a se desevârşi mezatul. No. 9649. De la D. arendaşului moşiei Iacobenii cu Zeiceştiî, a Monastirei Coşula, sechestrânduse 60 bol spre plata câştiuluî Sf. Gheorghie trecut anul curent, se publicâ în termin de 40 zile pentru vânzarea acelor vite, precum şi spre deşteptarea arendaşului a şi achita castiul câtrâ Casierie, câci la neurmare li se vor vinde vitele cu ori ce preţu ar eşi la mezat, şi muştereii ce se vor arata în cea întâi zi la espirarea terminului publicat prin Foae, sâ se înfăţoşeze în Camera Prefecture! spre a aterdisi la meizatii. Prefectura district. Neamţu. No. 10675. Pentru o eapâ in pâr murgâ cu coama şi coada neagră, în spete cu o patâ alba, pântânoagâ puţin de piciorul drept dinapoi şi în frunte cu o ţintă micâ albâ, picatâ de pripas pe moşiea Pângârâciorul, se publicâ aflarea păgubaşului, şi înfâţoşarea lui la Prefectura în terminul legiuit de 6 luni, cu dovezile cuvenite. Prefectura district. Tecueiu. No. 8639. Pentru îndestularea D. Manolachi Sândulescu de costul a 6 demerlit grâu, de la Costachi Iftime, pentru samavolniciea a niște pâmânt, asigurânduse un cal, se publicâ în termin de 40 zile vinderea lui la pretoriul sub-Prefectului de Nicoreştî, ca amatorii ce ar fi sâ se prezântezâ la zisa sub-Prefecturâ în zioa terminului. No. 9171. Doi boi la pâr plâvani şi inferaţi amândoi la coarnele din stânga cu literile D. P. s’au găsit la individul Costachi Zahariea, fârâ a poseda vreuna actu de proprietatea lor, se publicâ în termen de 6 luni, spre cunoştinţa adevăratului proprietariu, care este invitat a se prezenta la aceastâ Prefecturâ, cu actele ce va fi având de stâpân în dritma unor asemenea bol. I Municipalitatea de Iaşi. No. 2094. Consiliul Municipal publicâ ca toţi doritorii de a lua asuprale antrepriza luminări, a 1566 fânare ale oraşului cu gaza fotojeni, pe termin de 3 ani, începători de la 1 Ianuarie anul viitoriu 1864, sâ se prezinte în Camera Consiliului cu garanţiea de 1000 galbeni, dupâ împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foael, condiţiunele contractârii se vor publica prin Foae cu a doua publicaţie pentru cunoştinţa publicâ. No. 2091. Dintre obiectele de frumoase arte ce s’au jucat la Loterie în trecut, râmâind mai multe articule în folosul casei comunale, dupâ împlinirea tuturor formalităţilor de publicaţie, acum de câtre Consiliul s’au regulat a se vinde prin formâ de licitaţie, de aceea se publicâ termin de 40 zile socotit de la data Foaei, şi se invitâ pe toţi doritorii de a cumpără asemine articule, ca la espirarea terminului, sâ se înfăţoşeze în Camera Consiliului, unde are a se desăvârşi aseminea licitaţie. No. 2103. Dupâ publicaţia inserată prin Foaea No. 75, pentru antreprizuirea serviciului maturârii şi a curâţirea stradelor pavate din Iaşi, se invita pe toţi doritorii de a lua asemine antrepriză, a veni la Municipalitate cu garanţiile cuvenite de 2000 galbeni în zilele de 14, 15 şi 10 a viitoarei luni August când urmează 1-a, a 2-a şi a 3-a strigare, cu adjiudecaţiea dupâ 24 oare. Municipalitatea de Roman. No. 1694. Bratele tiuiiunul de locu şi adaos la ra- chiu şi vin publicate şi în Foaea No. 82, având a i se arenda pe anul 1864, se publicâ ca concurenţii , de a le lua, sâ vie cu garanţii în aceastâ Mu- nicipalitate la 4, 8 şi 11 August viitor, când se opereazâ mezatul cu legiuită adjudecaţie. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI Judecat, district. Iaşi. Secţia l-a. No. 7859. Se publicâ moartea râpos. Necolai Gheorghiu şi a soţiei sale Ileana, în termen de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelor ce ar ave vreo pretenţie cu orice drituri la succesia remase, şi cu legale dovezi, sâ se arate la acest Tribunal, iar acei cu pretenţie bănească la partea înplinitoare. No. 86-86. Moartea râpos, liniştea Chiriea, dinpremft cu testamentul seu, se publicâ în termin de 1 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelor ce ar ave orice pretenţie bâneascâ sau de moştenire, sâ o reclame la acest Tribunal. TESTAMENT, în numele Sf. Treimi a Maicei Domnului şi a tuturor Sfinţilor, agiungând şi la oara cea mai de pe urmâ a vieţei ei, întâmplânduse ca la sâvârşirea me din aceastâ vieaţâ, sâ fie şi unul din compuitori familiei mele, lasâ acest testament prezentului meu fii Lazâr Clristea, dinpreunâ cu cele ce se vor cuprinde întrinsul, de naţiune fiind Coţovlahii din Turcia, insa traind aicea in Moldova, sub protecţia acestei ţerî, tot avutul meu material ce am putut câştiga prin munca şi ostinelele mele propriu se compune: 1.) Din o dugheană pe moşia Socola, proprietatea mea cu embatica, precum aratâ documentele acesteî case; 2.) din o micâ avere mişcătoare de puţina însemnătate, aceste le lasâ fiului meu Lazâr, în vrâstâ legiuita, spre a fi despozator în totul peste averea pârinţascâ, cu condiţiune înse ca dintr’însa sâ I împartâ proporţionat şi celoralanţî fii ai mei, şi fraţi sau mama a lui, şi anume Gheorghie Hristea, Zoiţa , Hristea şi legiuitei mele soţii Anastasiea, dacâ fiul meu Lazâr va voi a se reîntoarce la familia sa în Turcia, va fi volnica spre a vinde tot acaretul fârâ a fi bânuit de cineva, dar de va voi sâ râmâe spre a spicula sau a trâi aicea, atuncea va fi datoria de a trimete celeîalte familii a mele sus citatâ, partea analoga ce va da ca profit acest acaret al meu, pe lângâ aceste fiul meu Lazâr este datorii ca din întreaga me avere sâ nu plâteascâ mai întâi datoriile mele, precum aratâ o listâ anume alăturată, şi sâ’mi poarte la Sf. biserica slujbele în timpu de 3 ani, spre ertarea greşalelor pâcâtosului meu sufletut, earâ de se va duce în Turcia mai nainte de înplinirea acestui termin, va fi datorii sâ lese prea Sf. sale Arhiereului Isaiea Vicol zâce galbeni, spre a mi se înplini datoriile creştineşti, toate aceste le lasâ cu limba de moarte şi cu mintea sănătoasa, şi blastom îndatorescu pe fiul meu Lazâr, spre a le esecuta întocmai dupâ a me cea din urmâ voinţâ, fiind bine încredinţat câ nu va fi supărat de nimene, nici chiar de Onor. Guvernu, tot aicea este locul câ în acest ceas mai de pe urmâ sâ rog cu inimâ înfrântâ şi cu cuget umilită, pe prea Milostivul D zeu, ca sâ erte pe toţi oamenii, prietinii, şi cunoscuţii pe care eam supârat sau mau mâhnit întru ceva în aceastâ lume, ce este valea plângere!, plecat rugând şi eu ca sâ mâ erte toţi cunoscuţii, fiind câ de acum nu este cu putinţa ai mai videa, în sfârşit vâ rog prietinilor şi cunoscuţilor, ca sâ bine-voiţi a subscrie aceste cugete şi dorinţi ale mele, şi a fi cu luarea aminte spre a se aduce în deplina înplinire. Isc.Clristea Chirieacu, Isaia Dionias, Vicol Necolai, loan, Tanasa Costandin, ca preot de comunâ am adeverit acest Testament cu a me iscâliturâ, şi punerea pecetei bisericei. (Isc.) Teodor Miron, ( L. P. ) G. Erbiceanu, G. Costâchescu. No. 8574. Dupâ cerirea Ds. Marinciu loan, şi în lipsa de documente, prin lucrarea unuia din Candidaţii Tribunalului, urmânduse cercetarea şi mâsoriştea locului caselor ce are la uliţa Podului Lungu, hotarnica fâcutâ de comandarisitul, legalizinduse de Tribunal vremelnică, se publicâ în toată a ei cuprindere în termin de 6 luni, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor celor şi ce ar ave vreo pretenţie cu orice driti asupra ei, sâ reclame la acest Tribunal în arătata vreme. HOTARNICA. Anul 1863, luna Iunie în 25 zile, sub iscâlitul Candidat Tribunalului districtului Iaşii, Secţia I-ia, dupâ lucrările înaintate în urmarea însărcinării ce ’i s’au pus de câtrâ a sa Cameră prin adresa No. 6649, cu care ’i s’au recomendat in original suplica Ds. Marinciu loan, spre ai face preţeluirea fondurilor ce posedeazâ în acest oraşu, şi pentru un locu a face şi hotarnicâ potrivită încheierii Tribunalului din 22 a trecutei luni Manu, punctul 37 a sesiei. Astăzi la ziua terminului au pâşit la faţa locului în unire cu orânduitul de Consiliul Municipal a oraşului, dupâ mijlocirea ce i s’au adresat sub No. 1009, unde în prezenţa Ds. suplicantului şi a magieşilor care sunt D. Vasile Chiriescu şi epitropii bisericei Ziua Civicei, dupâ ce mai intâiu sau luat informaţie câ acel locu îl are clironomic raimos de la râpos. Ds. părinte Enciu Chirilovici şi în a sa necontestatâ stâpânire de la 1846, apoi pe stăpânirea de faţa cu stânjinul domnesc de opt palme, acfiriia palmâ se însemnează pe marginea hotarnicei, sau fânit masonstea Io-