Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-10-24 / nr. 140

PUBLICAŢII JUDECÂTOREŞTÎ. Trib. Civil de Iaşi Secţia 1-ea. No. 10615. D. Preşedinte al Comisiei Epitropiceşti prin adresa No. 2297, informează, câ D. Iorgu Cişman prin petiţia ce ’iau adresat, au cerut a ’i se elibera actul pentru definitiva sa emancipare, şi fiind câ petiţionarul, dupâ actul de emancipaţie ce ’i s’au eliberat la 26 Iulie 1860 sub No. 1428, au împlinit de multetatea legiuită, de aceea sâ se cunoască pe numitul de sosit în aseminea vrâstâ, şi în toate drepturile civile, se publică aceasta spre obşteaca ştiinţa. No. 19785. Se publica moartea râpos. Dimitrie Teodor, cu termin de 100 zile, spre deşteptarea şi înfâţoşarea tuturor acelor ce ar avea vreo legiuitâ pretenţie, sâ se prezinte la acest Tribunal în arătata vreme. Secţiea a 3-a, No. 5883. Actul a deverit provizor de acest Tribunal, şi publicat în Foaea cu No. 35 din 18 Mart, anul curent, prin care D-lor Aron şi Ilaîm Şmil fraţi Goldental, în preţu de 1081 galb. au vândut pârintelui D dorsale D. Ioseph Leibn Goldental, nişte casâ cu locul lor vecinicu din care D-lor au mai vândut 6 st. loc D-nei Sofica Sfetcovici, aflâtoare în laşi la uliţa numitâ Rusasca, întârindu-se acum şi statornic de acest Tribunal, se publică aceasta spre obşteasca ştiinţâ. No. 5868. Actul prin care jidovul Herşcu sin David Haliamu, în preţul de 300 galb, au vândut neguţitorului Altar Liţcanu, nişte binele din târgul Podul Iloaei, pe Ioc supus bezmănului câtre D. Lascar Cantacuzino, adeverindu-se provizor de acest Tribunal, se publicâ în toatâ a lui cuprindere spre obşteasca ştiinţâ, cu lămurire, câ toţi acei ce ar ave vreo pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzeii sâ o reclame la Giudecâtoria competentă în termin de 6 luni, dând în ştire şi acestui Tribunal. ACT DE VECINICA VÂNZARE. Prin care subscrisul evreeşte Herşcu sin David Haliamu, adeverezit, câ prin tocmala ce am sevârşit cu D-lui neguţitor Lulu Altar Lipţeanu, am vândut D-sale pentru de veci binalele ce şi eu le amu în târgul Podul Iloaei, pe loc supus bezmănului câtre D. D. Lascar Cantacuzino, cumpărătură prin actul (împuternicitului vechiie scoale mari din Podul-Iloaeî) întârit de desfiinţatul Divan de întârituri provizor la anul 1858 sub No. 4035, dar statornic la 1859 sub No. 139, deci fiind ca dupâ tocmala ce am sevârşit în preţu de 300 galb. blanci zimţi, pe care bani ’iamu şi priimit toţi deplin acum înainte, trâtândui odatâ cu aceasta şi titlurile de proprietate câte am pânâ astâzi. Herşcu sin David Haliamu. 1864 Aprilie 28 zile. Urraeazâ adeverirea D. Corni?, a Târg. Podul- Iloaei, prin care constata semnătură de mai sus, sub No. 115 din 27 Iunie 1864. (L. P.) în Numele Mariei Sale Domnitoriului Principatelor-Unite Române, Alecsandru loan I. TpissncLMA de lavii sennia 3-ea. Luându-se încredințare câ iscălitura de sub actul scris pe contra paginâ este adevâratâ a evreului Herşcu sin David Haliamu, precum şi despre titlurile proprietâteî. Tribunalul conform încheiere! sale din 22 Septemv. trecut No. 12 a Protocolului, fâcutâ pe cerirea înregistrata la No. 4399, adevereşte provizor acest act, cu lămurirea câ de câtrâ Tribunal, nu se recunoaşte numerarea banilor pânâ la statornica întâriturâ care se va face dupâ urmarea legiuitei publicaţii de 6 luni, dacâ nu se vor ivi cazuri împedecâtoare, facsa în sumâ de 94 lei şi 20 parcursul fiscului s’au încasuit, cumpârâtoriul este datorit a se conforma rostirel § 1530 din C. Civil. Ianov, Angelichi, Gref. Pantazi, sub Gref. Giurconeanu. (L. P.) No. 201. 1864 Octomv. 20. No. 5879. Prefectura Poliţiei Iaşii prin adresele No. 3474 şi 9192 din anul curent, au mijlocit la acest Tribunal a se proceda lucrâri de vânzarea viilor D. Gheorghie Miler, aflatoare în podgoria Nebuna spre îndestularea creditorilor sale, în urmarea acestora, Tribunalul având în priivire ca și prin lucrările sale se cunosc mai multe datorii recomendate de partea executorie și intabulate, au comendat pe Supleantul seu D. H. Vasiliu, ca prin îndeplinirea formalităților sâ creeze hotarnicâ pentru fie care fond în osebi, de la care pe lângă adresa No. 217 s’au priimit 2 hotărnici, care se publicâ aice mai gios în toatâ a lor cuprindere. Tribunalul pe temeiul mijlocirilor Prefecture! și a hotarnicilor efectuate, au încuviinţat espropriarea arătatelor vii prin o publicaţie de 6 luni, se publica ca toţi acei ce vor avea vre-o pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzâri sau a masurilor din hotărnici, s’o reclame la Giudecâtoria competentă în termin de 6 luni, dând în ştire şi acestui Tribunal. HOTARNICA, în Numele Mariei Sale Domnitoriului Principatelor Unite-Romana, Alecsandru loan I. Anul 1864 Octomvrie 16 zile, Supleantul Tribunalului de Iaşi secţie a a 3 ea, conform însârcinârei ce l i s’au pus prin adresa No. 5645, de a crea în deosebi hotărnici pentru viile D-lui Gheorghie Miler din podgorica Nebuna, care urmează a se vinde spre îndestularea D-nei Soltana Burduja şi Smaranda Cârja cu o sumâ bani ; astâzi în ziua terminului păşind la faţa locului cu lanţul de 10 st. domneşti, au creat în deosebi 2 hotărnici pentru ambele vila D. Miler, hotarnica de faţâ s’au fâcut pentru viea de la vale cumpâratâ de la D-na Aristiţa Mârcovanu, acâunea eiiconferenţâ este în mârime după cum mai gios se aratâ: 69 st. şi 5 palme partea despre apus pe lângâ drum, începând din colţul despre visa D. Dimitrie Bran, şi înainte în spre meazâ zi până în locul de unde începe zaplazul ceilante vii a D. Miler, pânâ unde s’au găsit arătaţii st., de la acest punct întorcând mâsura la deal în spre râsârit pe lângâ hatul care desparte ambele vii a D. Miler, s’au găsit 140 st. pânâ în gardul din fund, de aice întorcând mâsura pe partea despre râsârit pânâ în colţul viei despre D. Bran pânâ unde s’au gâsit 64 st., şi de la acest punct întorcând mâsura la vale pe partea despre meazâ-noapte, pe lângâ îngrăditura ce desparte de viea D-lui Bran, s’au găsit 139 st. pânâ în colţul viei despre drum de unde s’au început întâi cu mâsura; în aceastâ vie ce este supuse la dare de embatic câtrâ Monastirea Cetâţuea, se aflâ 7 pogoane şi 3 firte viţâ roditoare, puţinâ livadă, o casâ veche stricată şi osebit o cramâ cu o odae pentru vier, earâşi veche şi stricatâ, şi o fântâniâ, aceastâ vie am gâsit’o în posesie a D-lui Nicolai Hagi Grigoriu, care mi-au spus câ o are luatâ cu contract de la D. Miler pe timp de 5 ani, cu începere de la 23 Aprilie anul curent, şi cu banii plâtiţi înainte înse contractul nu l’au înfăţoşat , în modul arâtat mai sus, luând finit lucrarea de la faţa locului, s’au încheiet hotarnica de faţâ. Supleant H. Vasiliu. HOTARNICA, în Numele Mariei Sale Domnitoriului Principatelor Unite Române, Alecsandru loan I. Anul 1864 Octomvrie 16 zile, subscrisul Supleant al Tribunalului de Iaşi secţiea a 3 ea, conform însârcinârei ce ’i s’au pus prin adresa No- 5645, de a crea în deosebi hotărnici viilor D-lui Gheorghie Miler, ce le poseda în podgoriea Nebuna, care urmează a se vinde spre îndestularea D-nei Soltana Burduja, şi Smaranda Cârja, cu o sumâ bani , astâzi în zioa terminului pâşind la faţa locului cu lanţul de 10 st. domneşti, au creat în deosebi 2 hotărnici pentru ambele vii ai lui Miler, hotarnica de faţâ este pentru viea de la deal cumpâratâ de la Arhiereul Apamieas, acâunea circonferenţâ este în mârimea dupâ cum mai gios se aratâ : 134 şi jum. st. partea despre meazâ-zi, începând din colţul despre drum şi înainte la deal pe lângâ gard până în colţul din fundul viei ; de aicea întorcând mâsura pe la fund partea despre râsârit, s’au găsit 36 st. pânâ în locul delante vii a D. Miler, de la acest punct mergând cu măsura la vale în spre apus pe lângâ hat, partea despre arâtata vie pânâ în gardul despre drum pânâ acolo s’au gâsit 140 st., şi de aice întorcând mâsura în spre meazâ-zi pe lângă zaplauil despre drum, şi drept înainte pânâ în colţul viei de unde întâi s’au început mâsura, pânâ acolo s’au gâsit 24 st. şi 3 palme ; pe aceastâ vie ce este supusâ la dare de erabatic câtrâ Monast. Cetâţuea, se aflâ 4 pogoane şi una firtâ viţâ lucrătoare, puţinâ livadă, o casâ micâ acoperită cu scânduri în stare buna, şi osebit o cramâ cu o odâiţâ acoperitâ tot cu scânduri, o pivniţâ şi o fântânâ, aceastâ vie am gâsit’o în posesie a D. Nicolai Hagi Grigoriu, care mi-au spus câ ar ave’o luatâ cu contract de la Doiler, pe timp de 5 ani cu începere de la 23 Aprilie anul curent, şi cu banii plâtiţi înainte, înse contractul nu l’au înfăţoşat, în modul arâtat mai sus luând finit lucrarea de la faţa locului, s’au încheiet hotarnica de faţâ. Supleant H. Vasiliu. Tribunalul district. Botoşani. No. 12290. Casele râmase în târgul Hârlâu, dupâ mortul evreu Iancu Gârbova, urmând a se închirie prin mezat pe timp de 3 ani, începuţi de la 23 Aprilie 1865, se publicâ terminul de 40 zile, (fârâ scăderea zilelor vacante), spre ştiinţa amatorilor ca sâ se înfăţoşeze la Tribunal în lâuntrul în toate Vinerile, spre a se urma strigâri, şi în cea 1-in dupâ ecspirarea a 40 zile, adjudecaţiea, ear dacâ aceasta ar pica în zi vacantă, mezatul se va defini în Vinerea ce va fi dupâ acea lucrâtoare. No. 12670. Dughenile din politia Hârla î în No. de 5, proprietar D. Costachi Anastasiu, urnind a se închirie prin mezat silnic pe timp de atâţa ani, începători de la 23 Aprilie 1864 fârâ a trece peste 5 ani, pe cât cu banii râspunşi înainte se va achita creansa câtrâ sfinţia sa Iconomul loan Bahrim, se publicâ terminul de 40 zile (fârâ scâderea zilelor vacante), spre ştiinţa amatorilor ca sâ se înfăţoşeze la Tribunal în toate Vinerile din lâuntrul lui spre a se face strigările, şi în cea l-iu dupâ ecspirarea terminului ndjudecaţia, earâ dacă aceasta ar pica îa zi vacanta, mezatul se va defini în prima Vinere ce va fi dupa acea lucratoare. No. 15696. D. Dimitrie Popovici, cu obligaţiea confirmată de acest Tribunal la 10 Martie 1862 sub No. 4, împrumutând din dipozitii suma de 67 galb. 32 lei din banii orfanicesti a casei repos. Panainte Teodoru, pe termin de un an cu procent legiuit, în siguranţa unei case din acest oraş cu locul lor gospod aflatoare în mahalaua Sf. loan, şi la termin ne urmând aşi achita creanşa, Tribunalul pe temeiul §. 605 din Codul Civil şi circulara Ministeriului Justiţii No. 8988, au încuviinţat a se esproprie silnic hipoteca, pe puterea documentelor vechi şi dupâ stăpânirea de faţâ, se publicâ terminul de 6 luni spre deşteptarea pretenţiunelor de orice natură, ca în lâuntrul lui sâ reclame cu legale dovezi, câcî în urmă nu vor fi ascultaţi. No. 1416. D. Alecu Strofă, cu obligaţiea contrmata de Tribunal în luna Septemvrie 1858 sub No...., luând cu împrumutare din depozit suma de 173 galb. 24 lei 26 par., în siguranţa unor case din acest oraş suburbiea Vrâbienii pe loc liber de bezman cumpărate prin mezat de la Costantin Pisoschi, şi la espirarea terminului cuprins în obligaţiune, neurmând a’şi achita creanşa căpiţe şi nici procentul, s’au regulat a se vinde silnic hipoteca, pe baza titlurilor vechi şi a stăpânire! de faţă, conform §. 605 şi 1210 din Codul Civil art. 10 din Sobornicescul Hrisov şi Ofisul 28, se publica terminul de 6 luni (fârâ scăderea zilelor vacante), spre ştiinţa pretenţiunelor de veri ce naturâ, spre a reclama în lâuntrul lui cu dovezi legale, câcî în urmă nu se vor lua în consideraţiune. No. 3027. Adjudecaţiea silnicei espropriere a caselor din acest oraş, a evreului Mendelie, inserata în Foaea No. 79 din 12 Iulie 1866 are satisfacerea epitropiei casei repos. loan Ne. . eu o sumâ bani, neputându-se rezulta din cr 'ca câ nu s’au înfăţoşat amatori, s’au amânat earâşi a 3-ea Vinere de la data Foaei, se publicâ citatul termin (fârâ scâderea zilelor vacante), spre ştiinţa concurenţilor, cu lămurire, câ dacâ acea Vintre ar pica în zi vacantâ, mezatul se va defini în prima Vinere ce va fi dupâ acea lucrătoare. No. 5511. Legalizindu se provizor actula şi hotarnica cu care D. Gheorghie Mavrodin, au vândut un loc sterp domnesc din acest oraş mahalaua Sf. Nicolai D. Petrea Hotineanu, se publicâ în termin de 6 luni spre deşteptarea tuturor pretendatorilor ce ar fi, carii sâ reclame în lâuntrul lui cu legale dovezi, câcî în urmâ nu vor fi ascultaţi. No. 7999. Se publicâ termin de un an spre înştiinţarea Ds. Pavel loan consoartele D-nei Zoiţa Gheorghiu, ca sâ se declare Tribunalului spre al cunoaşte câ trâeşte şi unde anumea, adresind asemenea declaraţie de autoritatea competenta, căci ca din contra se va considera ca trecut din vieaţâ. No. 9517. Adjudecaţiea vânzârei de bună voe a hanului din târgul Bucecea, râmas de la râpos. Dimitrie Ralet, publicată în Foaea No. 87, amânându-se pe a 3-ea Vinere de la data Foaei din cauză că nu s’au prezentat amatori, se publică citatul termin (fârâ scâderea zilelor vacante), spre ştiinţa con- %