Progresul, iulie-decembrie 1864 (Anul 2, nr. 90-169)

1864-10-27 / nr. 141

O-141 8 Jf # % m/fl /Si i JA \y \ &. xj.« ■%î ANUL IL FOAEA PUBLICATIUNILON OFICIALE DIN RESOSTUL CURTEA DE APEL DIN IASI. IN JASHI pmâHntiuM se face la Tipograna Minerve!, nlitia Jbiristegiel. Darul se publica de la 3—6 coale pe septamana. Abonamentul pe an 111 lei, pe patru luni 37 lei. Iașii, Marţi 27 Octomv. 1864, la districtele României, prenumerationea se face la biaromii postale. Inserarea imn! rând de 35 litere costă an lea, cursul fiscala*. Iaşii 27 Octomvrie. Revistă Politică. Eri 26 Octomvrie zioa Sf. Dimitrie şi aniversara înfiinţare! Universitatel din Iaşi, Eminenţia Sa Locotenentele de Mitropolit, asistat de înaltul cleru, au oficiat un Te-Deum la biserica Ste. Mitropolit, spre a se chema binecuvântarea cerului asupra lucrărilor Consiliului judeţian convocat în sesiune extraordinara, pentru ziua sus arătata. La astă ceremonie religioasă,u asistat Membrii consiliului judeţian, Primarul comunei cu membrii ei, toate autorităţile civile şi militare, studenţii Universitatei cu mai mulţi din D.D. profesori şi un numeros publică. După finirea Te-Deumului, membrii consiliului întrunindu-se în salonul din palatul administrativă, la acaruea intrare era aşezata o gardă de onoare cu muzica militară, D. N. Catargiu Prefectul judeţului în prezenţa Eminenţiei Sale Locotenentului de Metropolit, a statului major al armatei în garnizoana, a funcţionarilor administrativi şi judeţiarî şi a publicului venit acolo, au deschis sesiunea extraordinara a consiliului prin următorul discurs : Domnilor Consilieri ! „Românilor, viitorul este al vostru, aşa se esprima Domnul României în promulgarea plebiscitului la 2 (14) Iulie. Art. I. Din statutul desvoltâtor convenţionel, zice : puterile publice sunt încredinţate Domnului, unei adunâri ponderatrice şi Adunare! Elective. Art. VII zice : corpul ponderator se compune de Metropolit»terea de Episcopii Eparhioţi, de primul preşedinte al Ciuţii de Casaţiune şi de cel mai vechi dintre generalii armatei în activitate, şi osebit încă de 64 membri, carii se vor numi de Domnă, jumătate dintre persoane recomendabile prin meritul şi esperienţa lor, şi celelalte jumătate dintre membrii consiliurilor judeţiane, şi anume câte unul de fiecare judeţ. Astfel, Domnilor, consiliul osebit de interesele locale şi economice ale judeţului, este chemat a face parte la unul din cele doue corpuri legiuitoare a ţerei, care dupâ voinţa naţiunei şi a Domnitorului sunt destinate a fi braţele pe care sâ se razime Tronul României. Descentralizarea putere! menită a ne înlesni îmbunătăţirea din lâuntru, astâzi este un fapt îndeplinit, parte din acea putere astâzî Domnul încredinţânduo în mânile D-voastre aleşii judeţului va chiema va ocupa cu seriositate de prosperitatea acestuea, între zilele memorabile ale reorganizărel României, astâzî mai numerâmu încâ o zi şi mâ simtă ftrice de a fi organul guvernământului, deschizind sesiunea consiliului judeţian.— Concursul D-voastre şi al concetăţenilor, este garanţia cea mai solidâ pentru noueîn instituţiunî menite a râdica şi consolida naţiunea, s’âl dâm dar ' cu devotamentul cuvenit legilor şi Domnitorului României, în numele câruea am onoare, a declara ' deschisă'sesiunea estraordinarâ a consiliului judeţian.“ Finitul acestui discursă au fost urmat de strigări unanime, se trâeaseâ înălţimea la Domnitorul României. Comitetul de Inspecţiune Şcolarâ. No. 902. Se aduce la cunoştinţa publică, câ în virtutea publicaţiunei Ministeriuluî Justiţiei Cultelor şi Instrucţiune! Publice, (prin Monitorul No. 227), doritorii a lua în antreprizâ întreţinerea internatelor şcolară din Iaşi pentru anul 1864—65, sânt invitaţi sâ bine voeascâ a se adresa în toate zilele de la oarele 10—12 de dimineaţa la Comitetul de inspecţiune scolarâ, unde vor putea lua cunoştinţă despre caietele de însărcinări respective, licitarea se va face la 1 Noemvrie în același locală. Depeşe Telegrafice. PARIS 1 Noemvrie. JAPON. Escadra francesa a întrat cu putere în strîmtorea Japonului. Pacea s’au subscrisă. CALCUTA. O furtună grozavă au cauzat mari nenorociri. 112 corăbii sunt perdute. 12.000 omeni înecaţi. Pagube doue sute milioane livre sterling. PARIS 3 Noemvrie. Banca Franciei a coborâtă sconta la 7°/0. Ziarele ministeriale din Paris şi St. Petersburgă declara că întâlnirea împăraţilor Napoleon şi Alecsandru, la Nizza, au fost numai de eurasie dar nici decum politica. (Monitorul Oficial.) PUBLICAŢII ADMINISTRATIVE. Prefectura Poliţiei Iaşii. No. 18405. D. Isac Gartenlaub, prin sublica ce au dat Prefecture! au arătat, ca ar fi perdut o trată cu data 13 Iulie 1864 stil nou, pe vade de 4 luni, suma de lei 1237 ct.rsul Galaţii, pe ordinul Dr. I. Frald, acceptată de un neguţitor Levi Iţhoe Markovschi, şi trecut cu cosie către D. Gartenlaub cu data din 18 Iulie 1864, se publica perderea acestui sunet, ca ori cine Par fi gâsit, sâ’l presinte Prefecture!, cunoscându se că cu aceasta formalitate nu ’i se face nici un actă. Prefectura district. Iaşii. No. 14.872. Se publicâ zioa de 5 Noemvrie pentru a se da în antreprizâ următoarele : 18 paturi de fier’, 18 mindire de pae, 18 perinî de lână, 18 oghealurî de lănâ, 36 prostiri de păozâ leşascâ pentru înfâţat oghealuri şi 36 prostiri tot de aceeaşi calitate pentru paturi; aceste toate trebuitoare scoale de mitea vocalâ, din nou înfiinţată în localul Sf. Metropola, licitaţia înse se va ţine dupâ condiţiile ce sânt în aceasta Prefectură. Prefectura district. Bacâia No. 13015. Asigurându-se de la D. Gheorghie Botez 25 merţe grâu în 2 girezi, spre îndestularea D. Dimitrie Lăzârescu, se publica terminul de 40 zile, ca muştereii să se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlau de glos, unde are a se face mezatul. No. 15375. In urmarea autorizaţiei ce am priimit de la D. Ministru de Finanse prin ordinul No. 32379, pentru vânzarea a 114 ,2 st. fân în 13 stoguri de pe Gâleanca şi Chişoaea proprietate a Statului, se publica terminul de 25 Noemvrie, ca muştereii doritori a cumpăra arătatul fân, sâ se prezinte în Camerile Prefecture! şi a sub Prefecture! Trotuşul în acea zi, unde are a se ţine licitaţia prin oferte. No. 15179. Urmând a se da în arendă 8 locuri sterpe din T. Ocna a Monast. Precista şi Râducanu proprietate a Statului, se publica ca muştereii doritori, sâ se prezinte în ziua de 16 Noemvrie în Camera Poliţiei acelui târg, un de are a se ţine licitaţia. No. 15080. Terminul de 40 zile publicat prin Foea No. 15, pentru vinderea vitelor asigurate de la unua din locuitorii comunei Drâgugești, spre îndestularea D. I. Ursu, zedărnicindu-se, se publicâ altă termin de 40 zile, ca muștereii sâ se prezinte în Camera sub-Prefecturei Tazlâul de jos, unde are a se face mezatul. No. 15079. Pentru îndestularea casei repos. Sandu Chiriac de la D. Enachi Chiriac, asigurându-se 5 epe, 7 cal, 4 boi și 1 vaca, se publica terminul de 40 zile, ca mustereii sâ se prezinte în Camera sub Prefecture Tazlâul de sus, unde are a se face mezatul. Prefectura district. Botoșani. No. 6830. De la D. Petru Cerchez sechestrânduse o vacă cu vițel, spre îndestulatea D-lui Costachi Ciuhoreanu cu suma banilor ce reclamă, se publica vânzarea ei în termn de 15 zile socotit de la data Foael, cu aceasta ca amatorii ce vor fi, sâ se prezinte în cea mai de perma zi la sub-Prefectura de Meletin, spre târguire, cunoscându-se câ mezatul fiind silnică, se va vinde vaca secvestrată cu orice preţă va eşi. No. 13585. De câtrâ sub-Prefectura plasei Meletin, urmând a se vinde o gonitoare secvestratâ de la D. loan Gherghel de pe moşia Silişcanii, spre îndestularea dascălului Mihalachi Stroischi cu suma de 3 gaîle, ce reclamă pentru munca ce au fâcut în anul 1863, se publica vânzarea ei în termin de 15 zile socotit de la data Foael, cu aceasta ca concurenţii ce vor fi sâ se prezinte la emisa sub-Prefecturâ în cea mai de pe urmâ zi spre târguire, cunoscându-se câ mezatul fiind silnic, se va vinde gonitoarea seevestratâ cu ori ce preţă va eşi. No. 14219. D. Comisar de Ştefâneşti prin raportul No. 23, încredinţazâ, câ în noaptea de 17 spre 18 August trecut s’au pradatu de nişte necunoscuţi şi făcători de rele pe D-lui Teodor Râileanu din urba Ştefâneştii de mai multe lucruri, arzindu şi nişte hârtii între care au fost un document ce’l avea amanet de la evreul Calman Cizmarcă pentru 900 lei, îeapreunâ şi cu vecselul ce’l păstră de la numitul evreu pe aceeaşi avere, din care motiv se publicâ aflarea acelor furi precum și deşteptarea debitorului a’şi achita datoria câtre reclamantă şi a’şî informa alt document. Prefectura district. Covurluiu. No. 8473, în pretenţia D. Lazâr Cârăman pentru a soma bani ce are a lua de la C. Popa, prin sub- Prefectura de Prut s’au împlinit de la debitorul Costantin Popa o capâ cu mânza, se publicâ vinderea vitelor citate în Galaţi la împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foaei. No. 10601. Fiind câ la 19 Iulie trecut, când au espirat terminul de 40 zile publicat prin Foaea No. 78, nu s’au putut efectua vinderea unui cal, unul plug cu toate uneltele, un alt plug fără fieră şi cotigâ, 1 rochie baza, 1 polog de lânâ, 1 pâreche ciubote vechi şi 1 tava arama, împlinite de la DD. Ioniţa Marovelu şi Grigorie Crihană din comuna Badalanu, în pretenţia Ds. Ioniţâ Cojocariă, pentru 23 galb. care a lua de la muniţii, din cauza câ nu s’au înfăţoşat concurenţi, se publicâ din nou vinderea calului şi a obiectelor la faţa locului în zisa comunâ, la împlinirea terminului de 40 zile socotit de la data Foci. Prefectura district. Dorohoia. No. 12,127. Spre satisfacerea casei râpos. Emanoil Mavrodin, cu banii ce are a lua de la locuitorii satului Popeniî, asigurându-se 2 gonitoare, 2 masculi, 10 oi, 1 gonitoriu, 1 mânzat şi 1 boă, se publica terminul de 40 zile spre deşteptarea concurenţilor, de a se înfăţoşa în Camera acestei Prefecturi, unde urmează a se fini mezatulu. No. 12,129. La neurmarea jidovului Naftulea 8111 David şi Rivin Crafta, cu plata amande! în sumă de 50 lei, ce li s’au impus pentru ca au cutezat aarunca gunoi în uliţa, asigurându-se de la ei obiectele notate mai gros şi anume : 3 sfeşnice de alama de la Rivin Crafta, 2 sfeşnice de alamâ de la Nafturea sin David, se publicâ spre obşteasca ştiinţa, ca concurenţii ce vor fi sâ se prezenteze în ziua exspirarei terminului de 40 zile la poliţia acestui oraşă, unde urmează a se sâvârşi licitaţia. No. 12264. La neurmarea jidovului Simon Cârnu cu plata amandei în suma de 37 lei, impuse de Municipalitatea acestui oraşă, asigurându-se de la el 1 talis, 1 traista, muslin, 1 carte, 1 pereche coarne, şi 1 brâu se publica spre obşteasca ştiinţa, ca concurenţii ce vor fi sâ se înfăţoşeze la Poliţia acestui oraşă, în ziua espirareî terminului de 40 zile spre a se fini asemenea mezat. Ne. 12,266. La neurmarea jidovilor Moţăi Formagiu, şi Lupu sin Iţic» cu plata amânzelor, ce li s’au impus de Consiliul Municipal a acestui oraşă, asigurânduse de la i 300 oca făina carma, se publica spre obşteasca ştiinta^ concurenții ce vor fi sâ se pre- ^ A