Progresul, ianuarie-iunie 1865 (Anul 3, nr. 1-71)

1865-06-10 / nr. 63

coada râtezatâ la vârfu, ac publică aflarea pagubaşului, care în terminul legiuit sâ se prezinte la Camera Prefecture! cu dovezi de proprietate, spre a ’i se elibera. No. 8916. Pe moşiea comunei Lungeşti! cu Mireasă acest judeţu, s’au pripăşit un cal la pâr murg deschisu, inferat la spata stângă denapol, stricatu în spinare de se, coada tâetâ, se publică aflarea păgubaşului, care în termin legiuit au se prezinte la Camera Prefecturei cu dovezi de proprietate spre a ’i se elibera. Prefectura district. Vasluiu. No. 4967. De la D. Simion Timircan împlininduse un cal în pretenţia D. Doctor Mareşianu, pentru bani, se publica vânzarea lui în termin de 40 zile, la Camera acestei Prefecturi, Primăria de Bacau. No. 919. Urmând necesitatea se vinde prin licitaţie unu zevoia (sau pădurice), aflătoriu pe moşia Chetrişul proprietar Ospitalului din această urba , se publica termin de 40 zile, spre ştiinţa muştereilor ce ar voi să cumpere o asemene pădurice, şi în cea întâi Duminică după împlinirea citatului termin, să se prezenteze în pretorul acestei Primării, unde urmează a se face mezatul şi adjudecaţia. PROGRESUL. PUBLICAŢII JUDECĂTOREŞTI. Curtea de Apel din Iaşi. No. 2827. Procesul înfiinţat după reclaraaţia D. Manolachi Costachi procuratorele D. Iorgu Gâlcă tutorul casei rspos. Iordachi Lare, pentru a desfiinţa testamentul rspos. Mihail Lare, publicat în Foon No. 75 din 6 iulie 1863, la care procesa face parte şi D. Costea Gheorghie Manzovini supus Elin, stăpănitorul avere dupâ testament, şi D-lor Petrachi Buda nepot râpos. M'hail Lare şi Gheorghie Boconcea unu servit a râpos.; de câtrâ această Curte s’au terminat din nou spre cercetare, pentru 23 a curentei luni Iunie, de acela pe de o parte s’au fâcut cunoscut împricinaţilor arătaţi mal sus, ear pe de altâ parte se publicâ acest termin spre ştiinţa împricinaţilor, ca sâ se înfăţoşeze la termin cu toate dovezile ce poseda relativa în chestie, căci publicaţia va servi drept adeverinţă la căzu când vreuna din feţele chiemate n’ar priimi chiemarea şi acta se va considera complectă, câutându se procesul conform art 371 din Regulament, în fiinţa numai a pârtei stăruitoare. Trib. Civilie Iaşi Secţia 1-ia. No. 4290. Testamentul repos. Toma Buză, se publică în toată a lui cuprindere dinpreuna cu moartea repos, în termin de 100 zile, spre deşteptarea pretenţiilor ce vor fi, să se arăte la acest Tribunal în arătata vreme. T E S T A M E N T. De vreme ce întâmplarea ce viitoare este nevăzută şi însuşi îngerilor necunoscută, pentru ca numai la D zeu toate săntu cunoscute, drept acela cu Toma Buză, am socotit mal înainte pânâ a nu mă cuprinde sfârşitul vieţei mele, şi până î’mî sânt minţile întregi şi sănătoase, să făcu dieatâ şi să dovidescă gândul meu în regulariairea averei mele mişcătoare şi nemişcătoare, şi sâ o împart precum mai glos se lămureşte. Ce mai întâi mă rogă lui D zeu ca unul milostiv, pâ’mi erte mulţimea păcatelor cele ce am greşit ca unu puiu întru această lume, mă rogu şi tuturor creştinilor cui ce voi fi greşit sâ mă erte, şi de mine încă sâ fie ertaţî toţi câţi îmi vor fi greşit, şi de ori ce râu mi’aru fi făcut, după aceste toate mai întâi pe soţiea me Muriea născută Tanasa Argintarii!, cu care am veţuit timpu mai bine de 16 ani, înse copil nu avem şi nici că am făcut vreunul macara cu D nel, o las clironoamâ, şi pentru comândul D sala îl las 100 galb., adecâ 70 galb. din averea me şi 30 galb. zestrea sale ce am priimit’o la luarea ta de 1agluitâ soţie, precum şi toată pojiţia casei, şi în priivire câ eu nu amu mai de aproape alte neamuri, precum frate, soră, sau văru primare, fiind toţi reposaţi, ce numai nişte nepoţi de veri primari şi anume Elena lui Costantin Pârâu, carnea îl las spre pomenirea de 50 lei, şi fiilor repos. Paraschiva tot fiica numitului Părâu, cu numele ce întâi Maria văduva 50 lei, Dinii soră cu ea 50 lei, Soltanul aurorei lord 50 lei, Mitril tot soră cu ele 50 lei, şi lui Andrei 50 lei, şi fiilor repos. Gheorghie Pârău, anume cel întâi, Dobre 50 lei, Maria I 50 lei, Paraschivel 50 lei şi Anicai 50 lei casa ce o am în despărţirea a 6-a a oraşului Iaşii cu 4 odăi subt un acopereraânti şi osebit 2 odăi despre uliţă înspre asfinţit cu grajdiu şi altele ce se vor mai găsi pe loc în partea acelaşi, le lasa Sfintei biserici cu hramul Sf. Ierarhii Nicolai din Ciurche spre pomenire, înse după săvârşirea noastră din vieaţă a amândurora însoţiţii, dugheana cu pivniţa ei ce este osebita de casă înspre răsărit cu tot locul grâdiniţii ce va rămâne îndepărtare de la păretele casei zise, cu jum. st. gospod despre răsărit, şi în dosul casei despre meaza noapte, de asemene, precum şi poarta de antretu, va rămâne totu în partea dughenii cu osebirea locului, îndepărtare de 1 st. gospod din stâlpul porţii zise înspre asfinţit, eară casa îşi va face poarta osebită de antret pe locul ei, de asemenea şi viea ce o am pe moşia Socolei cu 3 pogoane, şi marfa ce se va găsi în dugheană, alte lucruri mişcătoare câte se voru mai gâsi afara prin ogradâ, se va face catargafie de ele în totul, cu ale dughenii şi ale viei, asupra cărora voi rândui la săvârşirea me din vieaţâ epitropu, ca în curgerea unui anu de zile după săvârşirea me din vieaţâ sâ le şi vândă şi sâ plâtească toate condeile de mai susu arătate, dinpreună şi cu lămurire grijilor mele a se face legiuit pânâ la vremea cuvenitâ, dupâ a cârora desfacere prin vânzare precum am zis, şi plata celor arătate lămurirea grijilor mele, epitropul va mai osebi încă 30 galb. şi’I va asigura a sta la o persoanâ cinstită şi sigurâ, păstraţi pânâ la dezgroparea mea, şi cela ce va mal râmâne, îndeplinind toate cele arătate mal sus, sâ se împârţascâ la sarad când atunce va râmâne şi D. D. epitropu liber în totul despre o aşa însărcinare; aceste vroesc sa se facă dupâ săvârşirea me din vieaţâ precum, cu dreptatea minţii mele am rânduit şi limba rae au grâit şi cu mâna me am iscălit înaintea acestor marturi ce s’au aflat faţă la facerea aceştia şi au şi iscălit însuşi, în priivire câ mâ găsesc în toată deplina sănătate, şi ori care din moştenitorii ce am zis mai sus, sau din judecători şi din boeri, sau din cel bisericeştî, sau din cel miruneştî s’ar ispiti a strica dieata aceasta, sâ albâ a da samă şi respunsu la înfricoşata zioâ acela a resplâtirei, înaintea judecâtoriuluî celui drept şi nefăţarnic, Domnul nostru Iisus Hristos D zeu cel adevărat, amin, amin, amin. Toma Buza. La anul 1862 Dechemvrie 29 zile s’au făcut aceastâ dieatâ în oraşul Iaşii: Costachi Ştefaniu, loan Dimitriu, G. Carp, Ioan Duca. Poftit fiind de sus iscălitul D. Toma Buză, adeverim şi noi cu ale noastre iscălituri. loan Gheorghiu Iconom, Dimitrie preot Zeharescu, Poftit fiind de D. Toma Buză lâsătoriul acestui testament sub a sa adevarata iscălitură l’am scrisa şi adeveresca. Ilie Saghinescu Sulgeriu, în Numele Mariei Sale Domnitoriului Principatelor Unite Române, Alecsandru loan I. TpiEsnaxsA nieU de lamiseniia 3-ea. Adevereşte câ semnătura de sub testamentul de faţă este a Ds. Toma Buza, cu lămurire ca toate celelante formalităţi între care este şi plata câtre Guvern, să se îndeplinească la timp când testamentul se va pune în lucrare. Ianov, Anghelichi, Grefieriu Greblișu (sub Grefieriu Giurcâneanu. (L. P.) No. 4. 1863 Ianuarie 31. No. 3496. Fiind câ la 16 April trecut dui lâ strigările urmate în Camera acestui Tribunal, nu s’au prezentat concurenţi spre a lua în chirie 5 oda! din rândul de sosit a caselor mari din strada Başota, a repos. Manolachi Codrescu, pe timp de 3 ani începători de la 23 April trecut, se publica această închiriere pentru a 3 ea Vinere de la data Foael, spre deşteptarea concurenţilor şi înfâţoşarea lor la acest Tribunal la arătata vreme, când are a se face adjudecaţii asupra aceluia ce ar da mai folositor preţu. Secţie a a 3-ea. No. 2251. Dupâ mijlocirea Prefecturei judeţului Iaşii, cuprinsă în adresa No. 13658 din 1864, urmând a se scoate în vânzare prin aplicaţia legiuirei de la pagina 152 Colecţia I, casele din cvartalul VI caraculau al I V-lea Da. Costachi Atanasiu Bârne, spre îndestularea D nei Maria Theodoru, cu un reatu de 3176 lei şi procent de la 27 Maiu 1864, in urmarea acestiea Tribunalul cercetând titlurile proprietatei prezentate de creditoare, în priivire câ nişte asemene nu sânt autentice, l’au însărinat pe D. H. Vasiliu, unul din Supleanţi ca potrivit formilor să facă hotărnicii locului acelor casă, care pâşind la faţa locului şi văzind câ debitorul posedă doue osebite proprietăţi în acel locu, au format 2 hotărnici şi cu referatul No. 106 le-au prezentat Tribunalului, prin urmare Tribunalul pe temeiul mijlocirei Prefecture! au încuviinţat silnica espropriare arătatului fond pe temeiul mencionatelor hotărnici, se publica în toată a lor cuprindere, ca toţi acei ce vor avea vre-o pretenţie cu orice drit asupra acestei vânzâri, sau a mâsurilor arătate în hotarnice, sâ o reclame la Giudecâtoria competentă în terminul de 6 luni, dâind în ştire şi acestui Tribunal. HOTARNICĂ. Anul 1865 Aprilie 28 zile, subscrisul Supleant a Tribunalului de Iaşi secţia a 3-ea, conform însârcinârii ce ’i s’au pus de a sa Caraerâ prin adresa No. 6041, pentru a crea hotarnicâ fondurilor din cvartalul a 5 lea Ds. Costachi Atanasiu, care urmează a se vinde spre îndestularea D-nei Mariea Teodora cu o sumâ bani, astâzî în ziua terminuluî pâşind la faţa locului, au văzut că numitul debitore posedă 2 fonduri peste barieră, şi anume : unul în vale şi celalant în dealul Ciricului; aşa fiind subscrisul au măsurat mai întâi locul binalelor din vale cu st. domnesc de 8 palme, (a căruea palmă se însamnă pe marginea aceştia), naarginindu’l în mârimea dupâ cum se arată prin actul Monast. Sf. loan Gură de Aură No. 1192 din 15 Fevruarie 1858, prezentat de creditoare și anume: 2 st. partea despre meazâ zi, 14 st. apusul despre drumul ce merge la podul Bahluiului, 6 st. partea despre mează-noapte pe lângă drumul ce merge la Holboca, și 11 st. răsăritul parte despre locul polcovnicului, pe acest loc ce este supus Ic.darea de bezmen câtrâ Monast. Sf. loan Gurâ de aur cate 8 lei pe anu, se aflâ o casâ pâreţii de cârâmidâ acoperemârtul de şindilâ, cuprinzetoare de o dugheană, o odae şi o pitârie, în modul arătat mal sus luând finit lucrarea sau încheiet hotarnica de faţă. Supleant H. Vasiliu. HO T A R N I C Â. Anul 1865 Aprilie 28 zile, subscrisul Sepleant a Tribunalului de Iaşi secţia a 3-ea, conform însărcinării ce l i s’au pus prin adresa No. 6041, pentru a crea hotarnica caselor de peste barieră cvartalului V , proprietate a D lui Costachi Atanasiu, care urmează a se vinde spre îndestularea D-nei Mariea Teodoru cu o sumă bani, astâzî în ziua terminuluî pâşind la faţa locului au vâzut câ numitul debitoră posedă 2 proprietăţi separate şi ’iau creat 2 hotărnici în deosebi pentru fiecare fond, şi dar cu st. domnesc de 8 palme (acârnea palmâ se însamnâ pe marginea aceştia), sau început operaţiunea mâsurei locului caselor de pe dealul Ciricului pe stăpânirea de faţâ, gâsindu-se în mărime după cum mal gros se aratâ. 21 st. faţa despre mează-zi pe lângă drumul mergători la Holboca, 1672 st. partea despre răsărit, 18 st. partea despre meazâ-noapte, şi 15*/2 st. partea despre apus, pe acest loc ce este supus la dare de bezmân câtrâ Monast. Sf. loan Gurâ de Aur câte 14 lei pe an, se aflâ o casâ păreţii de vălătuci acoperemântul cu stul, cuprinzetoare de 2 odui şi o dugheană cu o pivniţă, aceste case sânt închiriete evreului Ilie Ilerşcovici cu contract pe timpii de 3 ani începători ;de la 26 Octomvrie 1864, cu preţui de 13 galb. pe anii plătiţi în câştiuri ; se lămureşte însă ca prin actul de bezmân a Monast. Sf. loan Gură de Aur No. 1092 din 20 Aprilie 1857, prezentat de creditoare se cuprinde mai puţin loc de cât acel arâtat mai sus care se stăpâneşte astăzi de debitoriu. în aceste luând finit operaţiunea de la faţa locului s’au încheiet hotarnica de faţă. Supleant H. Vasiliu. Tribunalul district. Bacâu, No. 3052. Din cauza lipsei de concurenţi, la împlinirea terminului de a 3-ea Vinere, publicat prin toaca No. 26 din 8 Mart trecut, neputându-se efectua vânzarea moşiei Grozeştil, a D. Lascar Bogdan, spre satisfacerea creditorilor Ds., mezatul s’au suspendat pentru alta a 3 ea Vinere, se publicâ acesta termin, ca concurenţii să se prezenteze la Tribunal în acea a 3-ea Vinere, când are a se face adjudecaţia, pregătiţi şi cu garanţiile necesare. No. 4379. De câtre Supleantul acestui Tribunal, regulându-se termin la 22 Iunie curent, pentru pâ