Progresul, iulie-noiembrie 1867 (Anul 5, nr. 48-90)

1867-07-01 / nr. 48

PROGRESUL liberă, domiciliată în capitala Bucureşti, urmarind vânzarea unui imobil din urba Peatra, judeţul Nemţu, a D-lui Nicolai Plasa, de profesiune orândariu de moşie, domiciliat în comiuna Bâlâneştii, plasa Mijlocul acest judeţ, spre satisfacerea sa de banii 319 galbeni 12 lei 38 parcepție şi a lor procent, bani de zestre a D-nei Ecsinov, ce sunt asiguraţi în aratatul imobil, care au fost proprietate a D-luî Alecu Ecsinov soţul creditoarei, şi pentru datorie bănească câtrâ D. Prasa vănindu-se silnic, s’au cumpărat tot de câtră acesta, obligăndu-se prin înscris declaraţia sa de la 24 Septemvrie 1864, înregistrată la No. 7139, de a respunde Tratatul capital de zestre, şi dobânda legiuită îndată ce D. Ecsinov ar depune cuvenita garanţie pentru ei, şi avându-se în vedere că terminul de 30 ţiile a comandamentului făcut de creditoare debitorului au espiratu, cum probeaţle adeverința debitorului de la 23 Martie anul curent, presentatâ cu referatul D. Părtârel Caramilea, No. 294, avându-se în vedere că debitorul n’a înfățoşat până în present vre-o probă din acele pretinsă de art. 502 din Procedura Civilă, sau că au achitat datoriea, Tribunalul prin procesul verbal încheiat în şedinţa de la 18 Mai, No. 11 a jurnalului, au încuviinţat punerea în vânzare a arătatului imobil, care după lămurirea luată din procesul verbal a D. Portărel Nicorescu, se cunoaşte un loc cu case pe el şi alte heiuri, situat în urba Peatra, mahalaua Morăţeii, înscrisă la No. 1901, proprietate cu besmani, megieşită pe din sus cu locul sterp a D-lui Mihalachi Ştefănescu, şi pe din gios cu casele şi locul lor a D. Teofil Frasinescu, cu faţa la strada mergătoare spre Bistriţa, şi dar conform art. 510 din Procedură, se publică terminul de 3 luni socotit de la data Foaei, învitându-se pe muştelei a se presenta la Camera Tribunalului în cea întâi vii,oarele 12 după espirarea terminului, în asemănare cu art. 729 şi 730 din Clisa Procedură, deşteptându-se atât pe creditoare cât şi pe concurenţi, despre cele rostite de art. 539 şi 542 din Procedură, de asemenea se deşteaptă pe toţi acei care ar pretinde vreunu drept de proprietate, usufructii, servitute, chirie, privilegiu, hipoteca, sau orice altu drept asupra pomenitului imobil, ca înaintea adjudecafiei se le arate la Tribunal, căci în urmă nu li se vor mai ţine în samă. Supleantele Trib. judeţ. Vasluiu. No. 190. Subsemnatul în unire cu D. Geometru Emanoil Vincler, au regulat termin la 5 viitoarei luni Augustă, pentru re’noire şi îndesire hotarilor, prin tragire de linii, despărţitoare părţilor de pâmăntu ce Gheorghie Papucii şi Nicolai Comanu ară poseda în moşie a Dâneştii baştină şi cumpărături, se publică un aşa termină spre deşteptarea tuturor celor ce ară face parte, ca atuncea negreşit împreună cu dovezile cuvenite se asisteţie la faţa locului, căci la din contra lucrarea se va desevârşi numai în fiinţa părţei stăruitoare. No. 205. Subsemnatul în unire cu D. Geometru Emanoil Vincler, urmând a face alegere pământului ce fiecare posedă în moşia Crăciuneştii, de asemine şi a pământului ce D-lui Nicolai Anghelichi are tot acolo cumpărat de la cliropomii repos. Dimitrie Fărâmă şi ai sei, precum şi graneţuirea moşiei soţiei D. Gavril Pangrati despre a răzeşilor de Crâciuneşti, au regulată termin pentru aşa tiuită la 9 a curentei luni Iulie, drept care se deşteaptă pe toţi acei ce ar face parte ca atuncea negreşit însuşi sau prin formali vechili, întovărăşiţi de dovezile cuvenite să asisteţie la faţa locului, căci la din contra lucrarea se va desevârşi numai în fiinţa părţei stăruitoare. Supleant D. Sofronie. Epitropia St. Spiridon. Ro. 1403. Fiindcă la licitaţiea ce urma a se ţine după publicaţia înserată în Foaea No. 38, pentru a Se da în întreprindere aprovizionarea lipitorilor necesare stabilimentelor din oraşul Iaşii, dependente de casa Sf. Spiridon, pe timp de 3 ani, zădărnicindu-se din lipsă de concurenţi, Generala Epitropie publică un alt termin pentru cirpa de 18 a curentei luni iulie, oara 12 ameaţii, cănd sunt invitaţi doritorii de a lua această antrepriză, a se presenta in Camera Epitropiei cu garanţii în valoră de . . . galbeni, şi oferte sigilate, condiţiile se pot vide în toate ţiilele la cancelaria Epitropiei pănâ la ţirpa de licitaţie. LUCRĂRILE COMUNEI IAŞU CONSILIUL COMUNAL. Încheierea şedinţei a 29-a din 7 a lunei Maiu 1867. D. Primariu. D-lor pe lângă condiţiunele mobilieriului cancelariei Primăriei, ce le aţi cercetat, acuma mai sunt pregătite şi altele precum acele pentru darea în antrepriză a reparaţiilor necesare salhanalei, pentru vândarea a 400 duţii din şcoala de la grădina publică de la Copoă, şi pentru construirea paravanului de la latrine, pentru care s’au şi înaintit publicaţiunele cuvenite, vă rog a le cerceta şi pe aceste. Consiliul luănd în cercetare aceste condiţiuni le-au admis după cum urmează: CONDIŢIUNÎ. Conform publicaţiunelor înaintite prin Foile Progresului No. 26, şi prin Prefectura Poliţiei cu batere de darabană pe toate stradele urbei, astâţii fiindă ţiica trcsata pentru licitaţiunea dărei în antrepriză a reparaţiunei tăeturei de vite de pe apa Bahluiului, proprietate a comunei, conformă devisului şi planului format spre acest finit de D. Arhitect al oraşului, în unire şi cu D-nii Consilieri Sandu Dudescu şi Panaite Idiercă, se dă în antrepriză facerea menționatelor reparaţiuni cu condiţiunele următoare: Art. I. Ori cine va fi admisă a concura la astă licitaţiune, depuind mai întâiă o garanţâ de ICO galb. în numerariă, iar în fond imobilieriu, preţeluit după legile în vigoare, dupla valoră. Art. II. Dacă astă antrepriză se va adjudeca a- supra unui supus strein, elă va trebui la încheierea contractului să presinte declaraţiune din partea protecţiei de care depandă, că în timpul cât va dura contractul va fi supus legilor locale a ţarei, dar neaducând aseminea declaraţie va fi considerat ca pământeană. VArt. III. Antreprenorul este obligat a aduna mai întâi toate materialele necesare de cualitate bună şi de dimensiile aratate în devis, şi nu le va pute pune în lucrare decât după ce ele vor fi mai întâiă examinate de D. Arhitectă ală comunei şi constatate că întrunesc condiţiunele solidităţei şi a bunătăţei. Art. IV. Tot lucrul cuprins în plan şi devis, antreprenorul este ţinut al efectua în termen de 45 ţlile, socotită de la data încheiere! contractului după instrucţiunele ce i se vor da de D. Arhitectă, care va fi însercinat întru aceasta. Art. V. Antreprenorul mai este obligat, ca pe lăngâ lucrul de care s’au vorbit să facă o pompă din noă la făntăna din uşa tăetoarei, precum şi curăţirea canalului (balamută) apel ce trece pe lângă tâetoare, acestea earâşi după povăţuirile ce i se vor da de D. Arhitectă. Art. VI. La cază când antreprenorul n’aru fi următoriă a întrebuinţa materiale de cualitate bună, şi a face lucrură solidă, conformă condiţiunelor prescrise, dându’l gata în terminul ficsat la art. IV precedent, Primăria după constatarea ce o va forma prin Arhitectul el, va ave facultatea a desfiinţa ori ce lucru reu făcut, şi apoi a’l reface pe conta garanţiei antreprenorului, fără vre-o mijlocire de judecată, dar nefiind suficientă garanţia va recurge şi la altă avere a antreprenorului mobilă şi imobilă. Art. VII. Preţul ce va resulta din adjudecaţiunea astei antreprize, se va respunde antreprenorului în doue părţi şi anume: o parte după pregătirea pe jumătate din totalul lucrului cuprins în devisă şi constatarea lui de către o comisiune compusă de doi Consilieri şi Arhitectul urbei, că este solid şi în condiţiunî mulţămitoare, iar restul dinpreuna şi cu garanţa depusă, numai după terminarea generală a lucrului şi constatarea lui în modulă propusă de aceeaşi comisiune. Art. VIII. Costul publicaţiunilor ce s’au făcut în înteresulu acestei antreprize, prin Foile Progresului citate mal sus, va fi pe conta antreprenorului şi elă va respunde odată cu semnarea contractului. CONDIŢIUNI. Cu care Primăria urbei Iaşilor, conform publicaţiuneî No. 2900 din 6 Aprilie espirata, înaintată prin Prefectura Poliţiei cu baterea de darabană ,pe toate stradele urbei, vinde un minier de 400 duţlî, din acei produşi în şcoala grădinei publice de la Copou. I. Ori cine va fi amatoriă, a concura la cumpărarea mehdonatuluî numer de duţlî va trebui a depune mai întâiă o garanţâ de 3 galbeni, fără de care nu va fi primit. II. îndată ce se va face adjudecaţiunea, cumpărătorul este obligat a respunde şi restul pănâ la achitarea costului cu care se va adjudeca. III. Desrâdăcinarea daţUlor* Cumpărătorul o va începe cel mai tirplu pănâ în 3 ţlile de la adjudecare şi o va fini negreşită în termin de 12 ţlile din împreună şi cu râdicarea loră, observândă însă ca în această operaţiune se nu facă nici o stricăciune erbei şi plantaţiunelor din grădină, căci la cază contrarii va fi în respundere. IV. Toate groapele din care se vor scoate dublii, cumpărătorul este obligat a le astupa cu pământ. CONDIŢIUNI. Conform publicaţiunei făcute prin Prefectura Poliţiei Iaşi, cu batere de darabană pe toate stradele urbei, astăzii fiind clipa ficsală pentru darea în antrepriză a facerea unui paravane din noă de tavanuri în faţa privatelor de la etajul superior al palatului Primăriei, se deschide concurenţă cu condiţiunele ce urmează: I. Se admite pe oricine a concura la astă antrepriză, dacă mai întâi va depune o garanţa de 2 galbeni în numerariă. II. Persoana asupra cartea se va face adjudecaţiunea este datoare a aduna toate materialele necesare cuprinse în devisul respectivă şi numai după esaminarea ce li se va face de câtră D. Arhitect al comunei le va pute pune în lucrare. A III. In toată lucrarea acestui paravan, antreprenorul este datorit a se conforma instrucţiunilor ce i se vor da de D. Arhitect şi a face lucrul cu toată soliditatea cuvenită, la din contra Primăria va ave dreptul a desfiinţa ori ce lucru reă făcut pe conta antreprenorului, fără a ţine samă de nici o justificare din partea I. IV. Suma banilor rămasă de la licitaţiune a se plăti D-luî antreprenoră, se va respunde îndată ce lucrul va fi pregătit în totul şi constatat de D. Arhitect prin prescriptul verbal, că este conformă devisului şi în soliditatea cuvenită, totă atunci se va libera şi garanţa depusă. D. Gusti. Domnilor, după însercinarea ce mi s’au pus de onorari. Consiliu în şedinţa de la 28 Aprilie trecut de a mă înţelege cu D. Iancu Zagură proprietarul locului plutonului de pompieri din Beilic, amu întrat în convorbire, şi D-sa după mai multă târguire aălasat cu 35 galb. preţul anuală, însă cu condiţiune a’l închirie Primăria pe 5 s’aă 10 ani, aceasta o supun la cunoştinţa onor. Consiliu, dar pentru chestiunea caselor Bucşânescului încă nu m’am înţelesă cu Dl. Zalaiă, pentru aceasta voi refera în urmă. Consiliul au admis închirierea numai pe 5 ani cu preţul de 35 galb. pe ană, cerându-se şi aprobarea Ministerului. D. Primariu. D. Comisariu a despărţirei a 3 ea prin referatulă No. 3487 aduce la cunoştinţă, că în toamna anului trecut, când s’au făcut reparaţie la localul acel comisii, una dintre camere fiind ocupată cu nişte lucruri nu s’au putut strămuta, şi aă remas ne reparată, însă pentru dânsa s’au oprit antreprenorului de Primărie 35 lei, şi că acum aă reperat’o cu acest preţă, aă mai fost necesitate a deschide şi o uşă de comunicaţie în apartamentul al 2-le, şi după înţălegirea avută cu proprietarul i s’aă permis aceasta şi aă şi esecutat lucrarea D. Comisariu cu 80 lei, acum cere a i se libera atât suma de 35 lei pentru repararea camerei cât şi aceşti 80 lei pentru uşă, în total 115 lei cursul pieţei. Consiliul a admis plata acestor bani din reparaţiilor edificiurilor comunale. D. Primariu. Epitropul bisericei Sf. Voîvoţh pronumite lipşca, prin suplicareaă dată Primăriei, a cerut a se permite ca se facă asigurare binarilor bisericei, ce are în despărţirea a 4-a, la una din casele de asigurare, căci aceasta pe de o parte las că i se reclamă de chirigii, dar apoi pune în siguranţie şi averea bisericei. Consiliulu deliberândă întru aceasta aă admisă ca, D-luî epitropul să facă aseminea asigurare binurilor bisericei. Orele fiind înainte şedinţa s’au rădicat. Şedinţa a 30-a de la 8 Main 1807. Preşedinţa D-lui Primariu Theodor Tăutu. Şedinţa se deschide prin apelă nominală, la orele 7 la suta. Membrii prezenţi 10, şi anume: Domnul Dimitrie Gusti, Costachi Balaisi, Sandu Dudescu. Nicolaî Gh. Macarescu. Gheorghie Hristoforu. Costachi Corjescu. Alecsandru Şendrea. Alecsandru Racoviţa. Costachi Panaitescu. „ Kconomu A. I^rescu. Absenţi. „ Panaite J^erin. „ N. Ro^et Roznovanu. n Urgu Iorga. Se ceteşte procesul verbal al şedinţei precedente şi Se aprobă. D. Primariu comunică Consiliului următoarele : 1 ) Suplica D. N. Gherca, epitropul bisericel Bu-