Renaşterea Bănăţeană, februarie 2002 (Anul 14, nr. 3649-3672)

2002-02-04 / nr. 3651

Actualitate Lugoj Lucrările la pasajul denivelat vor fi reluate Pentru acest an, una dintre prioritățile edililor lugojeni este reabilitarea infrastructurii rutiere și pietonale a municipiului. Astfel, din bugetul local a fost alocată suma de 2,1 miliarde lei, din care un miliard va fi folosit pentru repararea trotuarelor din oraș. Din cele 65 miliarde lei, alocate județului Timiș din Fondul Special al Drumurilor, Primăria Lugoj a solicitat șapte miliarde lei pentru repararea unui tronson al DN6 (str. C. Wallisch, până la intersecția cu str. Bucegi). De asemenea, executivul intenționează continuarea lucrărilor la pasajul denivelat de pe Strada Buziașului. La acest obiectiv este vizată utilizarea unei sume totale de 15 miliarde lei, din care 5 miliarde lei ar urma să fie alocate de Consiliul Județean Timiș, 7,5 miliarde lei de Ministerul Lucrărilor Publice, Transportului și Locuinței, 2,5 miliarde lei fiind deja prevăzute în bugetul Consiliului Local Lugoj. Oricum, chiar dacă cele 15 miliarde lei vor fi integral utilizate, până la finalizarea pasajului va mai fi nevoie de câteva zeci de miliarde de lei. N. LAIETIU Păzea, vin jandarmii îi ultimii zece ani, în mediul rural s-a constatat o creștere alarmantă a faptelor de natură antisocială, caracterizată printr-o recrudescență a actelor de violență, a furturilor de toate felurile etc. Conform "Legii asupra gendarmeriei rurale" din 1893, "o supraveghere neîntreruptă și o acțiune preventivă constituie esența serviciului său". Mai bine de jumătate de secol, Jandarmeria a vegheat la respectarea legii în satele românești, până în 1949, când a fost desființată abuziv. Reînființată în 1989, ea a fost consfințită nouă ani mai târziu, prin Legea Jandarmeriei Române. Cu aprobarea Ministerului de Interne, recent, s-a pus în aplicare, în mediul rural, sistemul de patrule mobile care, în firm", funcționează cu efective din cadrul Batalionului Mobil de Jandarmi Timișoara, având rolul de a sprijini polițiștii de la posturile comunale. Deoarece au la dispoziție mașini, patrulele de jandarmi acoperă cea mai mare parte a județului dar, cu precădere, zonele de pe raza localităților Giarmata, Pișchia, Șandra, Satchinez și Lovrin. Batalionul Mobil de Jandarmi Timișoara își propune să acționeze în așa fel încât să descurajeze orice faptă care ar putea pune în pericol siguranța și liniștea cetățenilor din localitățile timișene. GH. TELBISZ Doua emisiuni de certificate de trezorerie au fost prelungite De la Direcția Generală a Finanțelor Publice Timiș am aflat că au fost prelungite cele două emisiuni de certificate de trezorerie pentru populație, cu scadența la 90 și la 180 de zile. Astfel, condițiile la emisiunea cod 10.55 sunt următoarele: termen de scadență 90 de zile, dobânda 31 la sută pe an, prelungirea subscripției în zilele de 6,7,8, 12, 13, 14, 15, 19,20,21, 22,26,27,28 februarie și 1 martie 2002, termen de răscumpărare în zilele de: 7, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 20, 21,22, 23, 27, 28, 29 ,30 mai 2002, închiderea operațiunii de vânzare în data de 1 martie 2002, ora 14, valoarea nominală 1.000. 000 de lei, tipărirea în valori de 1.000.000 de lei, 5.000.000 de lei, 10.000.000 de lei, 20.000.000 de lei, 50.000.000 de lei și 100.000. 000 de lei.Condițiile în cazul emisiunii cod 10.56 sunt: scadența la 180 de zile, dobânda 32 la sută pe an, prelungirea subscripției în zilele de 6,7, 8,13, 14, 15,20,21,22,27,28 februarie și 1 martie 2002, termenul de răscumpărare în zilele de 5,6,7, 12, 13, 14, 19, 20, 21, 26, 27, 28 august 2002, închiderea operațiunii de vânzare în data de 1 martie 2002, ora 14, valoarea nominală 1.000.000 de lei, tipărirea în valori de 1.000.000 de lei, 5.000.000 de lei, 10.000.000 de lei, 20.000.000 de lei și 50.000.000 de lei. STELA RADU ONU •.” Urmare din pagina 1 însă, în cererea depusă la primărie în vara anului trecut, Ana Maria Todiraș indică drept domiciliu apartamentul de pe Calea Victoriei. Băsescu a anulat repartiția făcută de Gherasim și a anunțat că, în cazul în care familia Todiraș nu va părăsi spațiul, va recurge la"'éYoüÜtarea acesteia. De asemenea, primarul general al Capitalei i-a cerut premierului Adrian Năstase să retragă sprijinul politic primarului Gherasim și viceprimarului Todiraș și să-i excludă din PSD "pentru fals și fraudă în atribuirea de locuințe". "Atâta timp cât primul-ministru construiește ilegal în inima Bucureștiului, atât timp cât construiește fără deviz, utilizând un secretar de stat care îi face construcția nerespectând nici o regulă, nici de arhitectură nici de cod comercial, e de înțeles că găsește clrca de la sectorul 3 care-și bagă mâinile în programul Vitioara și e de înțeles că primarul și viceprimarul de la sectorul 1 fac falsuri în atribuire, în folosul propriu, a spațiilor locative", a apreciat Băsescu. Primarul general a vorbit și despre construcția din strada Zambaccian "pe care o face primul-ministru în folos personal "și care reprezintă "monumentul propriei sale corupții. "Cred că pe drumul de la New York spre țară, primul-ministru ar trebui să reflecte foarte serios dacă își mai permite, având în vedere interesele majore ale României, să se joace de-a lupta împotriva corupției sau dacă ar trebui să facă ceva și din punct de vedere practic. Acest ceva ar însemna debarasarea de influența asupra sa a cooperativei corupției din Moldova, Ardeal și Oltenia", a comentat Băsescu. (MEDIAFAX) Basescul nu se lasă! 4 februarie 2002 _________________________tABĂNĂTEANA Renașterea Deși Senatul a decis ridicarea imunității parlamentare a liderului PRM Corneliu Vadim Tudor, care este cercetat pentru aceleași motive ca și Dănuț Saulea, deputații din Comisia juridică au amânat de mai multe ori să ia o decizie în acest caz. Deputații ar trebui să analizeze și proiectul de lege privind statutul aleșilor locali, dar acest lucru se va întâmpla doar după ce Comisiile juridică și de administrație publică își vor preciza punctul de vedere față de acest proiect de lege. După o zi de sesiune extraordinară și trei săptămâni în care comisiile permanente au lucrat pe rând. Senatul își reia, de asemenea, activitatea începând de luni, în sesiune ordinară. Lista priorităților legislative aflate în procedură parlamentară la 2001, lista cu numele magistraților desemnați pentru a candida la alegerea unui membru al Consiliului Superior al Magistraturii, iar Comisiile juridice ale celor două Camere urmează să audieze candidații propuși. La Curtea de Conturi Parlamentul va numi noi membri, Comisiile pentru buget-finanțe ale celor două Camere având sarcina să audieze candidații propuși. La Consiliul Național de Evaluare Academică și Acreditare mai este necesară numirea încă a unui membru pentru domeniul științelor agricole, conform Hotărârii Parlamentului nr.33/2000. Propunerea Guvernului pentru acest post a fost transmisă în iunie 2001, însă candidatura lui Nicolae Ioan Alecu, rectorul Universității de Științe Agronomice și Medicină Veterinară ca Urmare din pagina 1 Sesiunea parlamentara... Senat numără 37 de puncte, între acestea, cele mai importante sunt proiectul de lege privind audiovizualul, proiectul de lege privind organizarea și funcționarea Consiliului Suprem de Apărare a Țării, proiectul de lege privind comerțul electronic, proiectul de lege privind regimul juridic al precursorilor care pot fi folosiți la fabricarea ilicită a drogurilor, proiectul de lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 82/1999 privind înlocuirea închisorii contravenționale cu sancțiunea obligării contravenientului la prestarea unei activități în folosul comunității. Tot între priorități se înscriu și o serie de medieri, precum proiectul de lege privind organizarea și funcționarea Poliției Române, proiectul de lege privind prevenirea și combaterea marginalizării sociale, proiectul de lege pentru apobarea Ordonanței de Urgență 108/2001 privind exploatarile agricole sau proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de Urgența 105/2001 privind frontiera de stat a României. Tot în cursul primei sesiuni ordinare a Parlamentului, cele două Camere reunite trebuie să aprobe mai multe numiri de membri la diverse autorități și instituții publice. Astfel, la Consiliul Superior al Magistraturii Parlamentul trebuie să numească un judecător pe postul rămas vacant în urma numirii lui Vasile Culcea ca judecător la Curtea Supremă de Justiție. Ministrul Justiției a trimis la Senat, în iunie din București, a fost restituită Executivului de către Birourile Permanente ale celor două Camere. Astfel, Guvernul urmează să formuleze noi propuneri, iar comisiile pentru învățământ ale celor două Camere să realizeze audierile. Societatea Română de Radiodifuziune este condus interimar de Dragoș Șeuleanu, după ce raportul anual de activitate pe anul 2000 a fost respins de Parlament. Durata interimatului nu poate depăși șase luni, ceea ce înseamnă că noul Consiliu de Administrație al Societății Române de Radiodifuziune și directorul acestuia vor fi aleși de Parlament, în ședință comună, până cel târziu la mijlocul lunii iunie. Parlamentul va alege un nou membru în Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, mandatul lui Albin Biro urmând să expire în 27 iunie 2002. O situație similară este și la Comisia Națională a Valorilor Mobiliare unde mandatul de membru al lui Gabriel Octavian Merce va expira în iunie 2002, Parlamentul urmând să aleagă un nou membru, Senatul Și Camera Deputaților numi, fiecare, câte un nou membru în Consiliul Național al Audiovizualului, având în vedere că la sfârșitul lunii iunie două mandate de membri CNA vor expira. Este vorba despre Mircea Diaconu (numit de Senat) și Ralu Traian Filip (numit de Camera Deputaților, pentru restul mandatului Ecaterinei Oproiu care a demisionat în septembrie anul trecut). (MP) 89,7 FAZZ RADIO EUROPA NOVA JUCUU-TE DE MUZICA TA! 4