Renaşterea Bănăţeană, iulie 2008 (Anul 20, nr. 5616-5642)

2008-07-22 / nr. 5634

NBANAȚEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 5634 - marți, 22 iulie 2008 - 16 pagini - 1 leu Știrile zilei Salbă de medalii Prezentă la cea de-a V-a a World Choir Games, care s-a desfășurat, recent, la Graz, Austria, Corala "Memorial" din Timișoara a revenit acasă cu două merituoase distincții: argint la categoria "folclor" și bronz la "cor de cameră mixt". Desfășurată sub motto-ul "Participarea este cea mai înaltă onoare", prestigioasa manifestare corală a lii 441 de formații din 93 de țări. România fiind reprezentată (prin formații corale din București, Cluj- Napoca, Orăștie și Timișoara) la șapte din cele 28 de categorii: cor de copii, coruri de tineret (mixt și voci egale), muzică sacră, gospel, folclor și folclor open, prin care și-a adjudecat o medalie de aur, cinci de argint și una de bronz. Formația timișoreană, a cărei prezență la Graz a fost posibilă grație sprijinului Casei de Cultură a Municipiului Timișoara, a fost dirijată de Alexandru Crețescu. Următoarea ediție a World Choir Games va avea loc la Shiaoxing, China, în anul 2010. (L.N.) Deponeul se împiedică de... PET-uri Văzând că nu mai au cum să facă uitată problema gropii de gunoi, autoritățile timișene caută soluții pentru a evita posibilele amenzi ale Comisiei Europene. Vicepreședintele CJT, Adam Crăciunescu, spune că astăzi, de la ora 14, va avea loc ședința Comisiei de urbanism adrus administrației județene,care va analiza proiectul de hotărâre privind aprobarea documentației pentru sistemul integrat de management al deșeurilor. Autoritățile încearcă să închidă cât mai repede bomba ecologică de la Pavța, astfel că, până în luna septembrie, Rétim trebuie să realizeze un plan de măsuri care să fie pus în practică la începutul anului următor. Doar că, acum, a apărut o altă problemă, cum că în România nu ar exista nici o firmă de reciclare a PET-urilor. "Cei de la Retim spun că nu are cine să preia PET-urile în țară", a declarat Crăciunescu. Adevărul este că, la nivel național,există destule firme de profil, chiar și cel mai mare colector de materiale reciclabile din sud-estul Europei,Greentech, așa că noua scuză găsită de factorii (i)responsabili nu are nici o logică. (M.V.) Tratative avansate Nu au mai rămas decât cinci zile până la debutul noii ediții de campionat, iar abonații UPC din județul Timiș nu știu încă dacă vor putea urmări la televizor partidele elevilor lui Dusan Uhrin. Tratativele dintre operatorul de cablu amintit și trustul Intact sunt avansate și se speră că va fi găsită o soluție pentru introducerea posturilor gsp în grila de programe. "UPC România este deschisă dialogului cu grupul Antena și am demarat discuții cu privire la termenii contractuali, în urma negocierilor cu grupul Antena, sperăm să ajungem la un rezultat pozitiv și să avem cât mai curând vești bune pentru clienții noștri", a declarat Ștefan Stanciu, manager regional de comunicare al UPC România. (D.P.) www .renașterea JTO Toate-s noi și... vechi sunt toate într-un oraș de cinci stele, "Mama Flavia" și "Tanti Aurora" rămân la putere, chiar dacă încep, treptat, să-și trădeze vârsta și să facă o ușoară plecăciune în fața marilor firme Amenzi suspendate Ministerul Transporturilor (MT) va suspenda, în perioada 21 -31 iulie, aplicarea amenzilor în cazul șoferilor depistați fără roviniete, ca urmare a introducerii unor noi modele, operațiune din cauza căreia pot exista puncte de distribuție fără stocuri de roviniete. "Având în vedere introducerea noilor modele de roviniete, precum și faptul că rovinietele - ecuson și rovinietele matcă - cupon nu pot fi eliberate simultan de punctele de lucru ale aceluiași distribuitor din cauza aplicațiilor informatice diferite utilizate la eliberarea acestora, pot exista puncte de distribuție care nu vor dispune de stocuri de roviniete. Din cauza acestor modificări (...), MT a luat decizia să suspende aplicarea amenzilor contravenționale utilizatorilor depistați fără rovinietă valabilă în perioada 21.07.2008 - 31.07.2008", se arată într-un comunicat al instituției. Firma Eltromis a început să livreze Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), săptămâna trecută, prima tranșă de 200.000 de roviniete matcă-cupon cu valabilitate de o zi, o săptămână și o lună, care vor fi distribuite către toți furnizorii, mai puțin Poșta Română. Pentru utilizatorii care doresc achitarea tarifului pentru o perioadă de 12 luni, rovinietele - ecuson vor fi disponibile în continuare la oficiile poștale până la data la care vor fi repartizate și rovinietele matcă-cupon cu valabilitate de un an. (M. F.) CURSUL VALUTAR Pagina 73,5474 lei 69,3358 lei/gram