Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2012 (Anul 24, nr. 6686-6708)

2012-01-14 / nr. 6694

Primăriile cu proiecte au prioritate la bani Bugetul Consiliului Județean Timiș (CJT) se va vota în ședința din 31 ianuarie. în această săptămână, comisiile de specialitate vor începe să se reunească pentru a asigura condițiile tehnice necesare pentru aprobarea bugetului. După votarea bugetului județean, administrațiile locale trebuie să-și definitiveze sumele cu care pleacă la drum până în 10 februarie; în mod cert, banii județeni vor fi mai puțini,întrucât s-a redus ponderea repartizării impozitului pe venit. Astfel, dacă anul trecut, la bugetele locale,comunale,orașenești și municipale s-a virat 44 la sută din azilul pe venit, acum procentul este de doar 41,7 la sută. De asemenea, s-au diminuat și procentele repartizate la bugetul consiliului județean și la trezorerie, de la 12 la sută și 21 la sută, la 11,2 la sută și 18,5 la sută. Continuare în pagina 4 Amplu protest antiprezidențial desfășurat în weekend la Timișoara Demisia lui Raed Arafat de la Ministerul Sănătății în Îoâtă 12T2, consecințe neașteptate. Pornind de la acest pretext, a început o amplă serie de proteste, care s-a întins în toate marile orașe din România. Timișoara nu face excepție, cu deosebirea că în orașul de pe Bega nu s-a ajuns la confruntări violente ca în capitală. După ce vineri mișcarea de protest, îndreptată, în special, împotriva președintelui, nu a găsit prea mulți adepți, în Piața Operei fiind prezenți mai ales membri ai asociațiilor revoluționare timișorene, sâmbătă, prezența a fost ceva mai numeroasă, ajungând la câteva sute de oameni, pentru ca totul să culmineze ieri, cu câteva mii de oameni în stradă. Protestatarii, din toate categoriile de vârstă, dar preponderent tineri, au purtat steaguri și pancarten ÎG Zhi Cî au îi prezidsnîvile și antiguvernamentale, strigând lozinci în același ton. Participanții la protest au devenit mult mai numeroși pe măsură ce orele au înaintat, cu toate că după-amiază era doar un grup restrâns în Piața Operei. Protestele de vineri dădeau senzația că se vor înscrie în seria obișnuită de manifestații organizate de revoluționari, la care participarea nu a fost foarte numeroasă. Continuare în pagina 3 Școala "Discovery" pornește în Timiș cu stângul "Școala Discovery" demarează astăzi, se adresează elevilor cu vârsta între 10 și 18 ani și are două componente principale: o serie de programe educative pe teme legate de învățământul științific, ce vor putea fi urmărite pe Discovery Channel, și materiale didactice disponibile online, care să ajute profesorii să integreze aceste programe în activitățile didactice curente. Continuare în pagina 2 Vestimentația de toamnăiarnă s-a ieftinit spectaculos Magazinele au afișat mari reduceri fără să mai aștepte startul oficial al soldărilor îmbrăcămintea și încălțămintea de sezon s-au ieftinit spectaculos încă de săptămâna trecută, la o sumedenie de magazine timișorene, cu toate că încă nu se dăduse startul oficial al soldărilor, perioadă care se întinde din 15 ianuarie până în 15 aprilie. Când spunem spectaculos ne referim la prețuri mai mici cu până la 70 la sută, la numeroase unități comerciale din oraș, după ce, trebuie spus, multe dintre acestea au făcut ceva reduceri încă din luna cadourilor, dar cu o mână nici pe departe atât de largă ca acum. Continuare în 3 KT O ■ Titlurile zilei Performanță, modernizări și... deficit de medicamente De ce se sinucid timișorenii? Debut bun de an pe autostrada Timișoara - Lugoj I www.renasterea.ro f ■nMMBHHMHMHMH