Renaşterea Bănăţeană, august 2012 (Anul 24, nr. 6860-6885)

2012-08-29 / nr. 6883

miercuri, 29 august 2012 Elvețienii cred în șansa lor Președintele FC Basel, Bernhard Heusler, a declarat că, în ciuda înfrângerii de pe teren propriu în prima manșă a play-off-ului Ligii Campionilor, echipa sa are puterea să treacă de CFR Cluj, cu condiția să fie eficientă și să aibă noroc. "Nu este un început de sezon sub cele mai bune auspicii pentru noi, mai avem mult de muncă. Criticile la adresa antrenorului Heiko Vogel sunt normale în contextul rezultatelor, dar este un tehnician care lucrează bine. Simtem în aceeași barcă, învingem împreună și pierdem împreună. Urmează returul cu CFR Cluj, eu cred că șansele noastre de calificare sunt intacte, dar trebuie să fim eficienți și să avem și norocul de partea noastră. O eventuală necalificare în grupele Ligii Campionilor nu va avea impact asupra bugetului nostru, banii respectivi nu au fost trecuți la buget. Plus că accesul garantat în Liga Europa ne aduce cam cinci milioane de franci",a spus Heusler. Meciul CFR Cluj - FC Basel, din manșa secundă a play-off-ului Ligii Campionilor, va avea loc mâine, de la ora 21,45, pe stadionul "Dr. Constantin Rădulescu" din Cluj-Napoca. în tur, echipa clujeană a câștigat la Basel cu scorul de 2-1. Stamate va juca în liga a doua Interul stânga Alexandru Stamate a părăsit campioana HCM Constanța, urmând să evolueze la fosta sa echipă, HCM Baia Mare, cu care a semnat un contract valabil pe un sezon. Stamate, care este și component al echipei naționale, revine astfel în orașul în care a evoluat în urmă cu câțiva ani, la Minaur, numită acum HCM. Formația băimăreană evoluează în eșalonul secund și a "repatriat" încă doi jucători autohtoni în 2012: Alin Bondar și Bogdan Mihai, ambii de la U Transilvania Cluj-Napoca. Alexandru Stamate va juca pentru HCM Baia Mare vineri și sâmbătă, în partidele amicale cu formația de ligă secundă ungară Nyíregyháza. PAOK Salonic și Rapid Viena au fost sancționate de UEFA Gruparea elenă PAOK Salonic și clubul austriac Rapid Viena au fost sancționate de UEFA cu mai multe meciuri cu porțile închise, precum și cu excluderea din competiția europeană, decizie cu suspendare, după incidentele cu suporterii de la meciul din Liga Europa, de joia trecută. PAOK, grupare la care este legitimat și Costin Lazăr, va juca următoarele trei meciuri din competiții europene pe teren propriu cu porțile închise și a primit o amendă de 150.000 de euro, în timp ce Rapid va juca o partidă fără spectatori și va plăti sumă de 75.000 de euro. Această sancțiune nu se aplică pentru meciul retur de joi de la Viena; în tur, PAOK s-a impus, scor 2-1. Cele două cluburi au fost sancționate și cu descalificarea sau excluderea dintr-o competiție europeană. Această sancțiune este însoțită însă de suspendare pe o perioadă probatorie de trei ani. Forțele de ordine au utilizat gaze lacrimogene pentru a pune capăt incidentelor între suporterii formațiilor PAOK Salonic și Rapid Viena, înainte de meciul tur din play-off-ul Ligii Europa, de joi seară, de la Salonic. Debutul meciului a fost întârziat cinci minute pentru a permite disiparea fumului. Circa 800 de fani austrieci s-au deplasat în Grecia, iar lângă stadion suporterii echipei PAOK au aruncat în direcția lor cu pietre, sticle și fumigene. Suporterii au continuat incidentele și în stadion, fiind nevoie de intervenția forțelor de ordine. Pandiani, la Villarreal Atacantul Uruguayan Walter Pandiani, în vârstă de 36 de ani, a semnat un contract pentru un sezon cu Villarreal, a anunțat gruparea spaniolă. Pandiani, care sezonul trecut a jucat la Espanyol Barcelona, va avea numărul 12 pe tricou. Stagiunea precedentă, el a marcat pentru Espanyol trei goluri în 15 meciuri. Walter Pandiani a mai evoluat de-a lungul carierei la formațiile Progreso, Balanez, Penarol, Deportivo La Coruna, Mallorca, Birmingham City și Osasuna. La prima reprezentativă a țării sale, el are patru prezențe, nereușind să marcheze nici un gol. Reyes, trei săptămâni pe tușă Mijlocașul ofensiv al formației FC Sevilla, Jose Antonio Reyes, s-a accidentat la meciul cu echipa Granada, din campionatul Spaniei, el urmând să fie absent circa trei săptămâni. Reyes a fost înlocuit în minutul 36 al meciului cu Granada, după ce a suferit o entrosă acriomioclaviculară la un duel cu brazilianul Irineu Santos. Granada și FC Sevilla au remizat, scor 1-1, în etapa a doua a campionatului Spaniei, prin golurile marcate de Rico '36, respectiv Negredo '44. Mijlocașul Gabriel Torje a intrat la Granada în minutul 64. Renașterea bănățeană 9 Suspendare confirmată în apel Comisia de Apel a UEFA a confirmat suspendarea atacantului danez Nicklas Bendtner, care a înscris două goluri la meciul cu Portugalia, scor 2- 3, la Euro 2012, și a încălcat regulamentul UEFA privind sponsorizarea, arătând numele unei firme pe chiloți atunci când a sărbătorit reușitele sale. "Instanța de Apel a UEFA a respins recursul contra suspendării pentru un meci în cazul lui Bendtner și a decis să mențină decizia Comisiei de Disciplină, adică de suspendare și amendă de 100.000 de euro", a scris UEFA într-un comunicat. Bendtner a plătit deja amenda, precizează UEFA. El va fi suspendat pentru următorul meci al echipei naționale,în cazul în care va fi convocat. Nicklas Bendtner, care a înscris două goluri la meciul cu Portugalia, scor 2-3, a încălcat regulamentul UEFA privind sponsorizarea, arătând numele unei firme pe chiloți atunci când a sărbătorit reușitele sale. Bendtner și-a lăsat puțin în jos șortul, lăsând să se vadă pe chiloți numele unei firme de pariuri. Viera, chemat la naționala Coastei de Fildeș Căpitanul echipei Pandurii Târgu Jiu, Ousmane Viera, a fost convocat la prima reprezentativă a Coastei de Fildeș, care va întâlni, la 8 septembrie, pe teren propriu, reprezentativa Senegalului, în preliminariile Cupei Africii 2013. "Căpitanul echipei Pandurii Târgu Jiu, Ousmane Viera, va fi din nou convocat la naționala din Costa de Fildeș în următoarea pauză din campionat. Viera a devenit anul acesta un component de bază al lotului naționalei Coastei de Fildeș, fiind convocat la toate acțiunile din 2012. Evoluțiile bune de la echipa de club și faptul că Pandurii este liderul Ligii I a făcut ca și alți selecționeri să privească cu atenție jucătorii străini din lotul echipei Pandurii. Astfel că la următoarele acțiuni ale echipei naționale a Lituaniei va fi convocat și atacantul Deivydas Matulevicius", se arată pe site-ul oficial al grupării gorjene. Stop la fileu . Jucătoarea de tenis Simona Halep, locul 53 WTA, s-a calificat, luni seară, în turul doi la US Open, ultimul turneu de Grand Slam al anului. Halep a învins-o, în rundă inaugurală, cu scorul de 7-5, 7-6 (7/ 5), după aproximativ două ore, pe Iveta Benesova (Cehia), poziția 63 în ierarhia mondială; în turul doi, Simona Halep o va întâlni pe Nadia Petrova (Rusia), cap de serie numărul 19 și locul 22 WTA, care a trecut, cu scorul de 6-3,7-6 (7/3), de Jarmila Gajdosova (Australia), poziția 99 în clasamentul mondial. ■ Jucătoarea Edina Gullovits-Hall, locul 135 WTA, a învins-o pe elvețianca Stefanie Voegele, ocupanta poziției 137 în ierarhia mondială, scor 7-5,6-4, în primul tur al probei de simplu feminin de la US Open. Edina Gallovits-Hall a trecut de Voegle după 90 de minute de joc și va juca în turul doi cu favorita numărul 7, australianca Samantha Stosur, deținătoarea titlului, care a învins-o pe Petra Martici, din Croația, scor 6-1, 6-1. ■ Jucătoarea de tenis Sorana Cârstea, locul 38 WTA, s-a calificat la rândul ei, luni seară, în turul doi la US Open. Cârstea a învins-o, în runda inaugurală, cu scorul de 4-6,6-2,6-2, după o oră și 44 de minute, pe Sabine Lisicki (Germania), cap de serie numărul 16 și poziția 23 în ierarhia mondială. Partida a fost întreruptă în setul trei, la scorul de 1- 0 pentru jucătoarea română, din cauza ploii, pentru aproximativ două ore și 15 minute, în turul doi, Sorana Cârstea o va întâlni pe Anna Tatișvili (Georgia), locul 73 WTA, care a trecut, cu scorul de 6-2,6-0, de Stephanie Foretz Gacon (Franța), poziția 86 în clasamentul mondial. ■ Jucătoarea de tenis Alexandra Cadanțu, locul 68 WTA, a ratat, luni seară, calificarea în turul doi la US Open, fiind învinsă, în runda inaugurală, cu scorul de 6-0, 6-3, de Aleksandra Wozniak (Canada), poziția a 48-a în ierarhia mondială. ■ Tenismanul Adrian Ungur a fost învins, luni seară, de germanul Daniel Brands, jucător venit din calificări, în runda inaugurală la US Open. Daniel Brands a trecut de Adrian Ungur, în trei seturi, scor 7-6 (7/4), 6-4, 7-6 (7/5), după un meci care a durat două ore și 17 minute.