Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2012 (Anul 24, nr. 6911-6937)

2012-10-23 / nr. 6930

ul BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 6928 - sâmbătă, 20 octombrie 2012 - 16 pagini - 1,5 lei Soare în Banat Pentru acest sfârșit de săptămână, meteorologii prognozează o vreme destul de caldă în regiunea vestică a țării. Astăzi, la Timișoara se vor înregistra 23 de grade Celsius. Norii însă vor acoperi soarele mai ales în a doua parte a zilei. Noaptea, temperatura va coborî până la 8 grade Celsius. Și în Banatul montan se anunță o vreme frumoasă, cu temperaturi ce ajung până la 24 de grade Celsius ziua și între 5 și 8, noaptea. Mâine sunt așteptate valori termice ceva mai scăzute. La Timișoara, nu vor fi mai mult de 21 de grade Celsius peste zi și 6 grade, noaptea. Cerul va fi mai mult senin, iar vântul va sufla cu intensitate redusă. La Reșița, se vor înregistra 20 de grade, iar la Cansebeș, 22. Noaptea, temperaturile vor coborî din nou sub zece grade Celsius. Săptămâna viitoare se va menține în același registru termic, valorile maxime pe timp de zi fiind cuprinse între 18 și 20 de grade Celsius. (G.l.) Bega navigabilă, între realitate și multe promisiuni electorale de ani și ani, autoritățile locale, dar și cele județene, pentru materializarea acestei idei. Prima etapă de decorvorbesc despre proiectul Bega navigabilă. Unii oameni mature a Canalului Bega a fost realizată în cele din politici au adus acest subiect în discuție din motive urmă, după multe intervenții pentru obținerea fondurilor strict electorale, alții chiar au încercat să obțină fonduri necesare. Continuare în pagina 2 Candidații la șoferie, mai puțini, dar mai bine pregătiți Dacă parcul auto al județului Timiș a ajuns la cote apreciabile, peste 217 mii de vehicule figurând în momentul de față înscrise în circulație, numărul șoferilor cu patalama se apropie hotărât de jumătate din populația Timișului, cu femei, bătrâni și copii cu tot. Desigur, cifra de 305.046 de posesori ai permiselor de conducere capătă dimensiuni și mai semnificative atunci când știi că, pentru majoritatea categoriilor acestui document, nu te poți înscrie la examenul de șofer decât după împlinirea vârstei de 18 ani. "Sunt pagina 5 Oportunitate pentru investițiile în ferme întreprinzătorii interesați de finanțări nerambursabile pentru investiții în ferme de vaci și în depozite de legume și fructe vor avea la dispoziție, în curând, sume consistente, tot ce le rămâne de făcut fiind să întocmească proiecte viabile pentru a pune mâna pe bani. Agenția de Plăți pentru Dezvoltare Rurală și Pescuit (APDRP) va lansa, la jumătatea lunii noiembrie, două sesiuni de depunere de solicitări de finanțare de către producătorii agricoli, fondurile europene puse la dispoziția potențialilor beneficiari, prin Programul național de dezvoltare rurală, fiind estimate la circa 250-300 de milioane de euro. Mai exact, alocările financiare pentru investiții pot fi obținute prin măsura 121, privind investițiile în ferme, cu prioritate în cele pentru vaci de carne și pentru reproducția porcilor, și prin măsura 123, care va viza în principal partea de depozite de legume și fructe. în cadrul măsurii 123 vor avea prioritate beneficiarii care vor încheia parteneriate fie cu producători, fie cu societăți care au în structură producători agricoli. Continuare în pagina 6 Titlurile zilei Pagina Două aniversări și un nou început de drum plin de optimism și speranță Fabrica "1 Iunie" ar putea fi preluată de angajați Pagina 4 Greva de la internatul MII) - doar un "fâs" ( Pagina 7 A văzut moartea cu ochii Pagina wwwjenasterea.ro