Renaşterea Bănăţeană, iunie 2014 (Anul 26, nr. 7414-7437)

2014-06-10 / nr. 7420

Start la bacalaureat Astăzi, absolvenții clasei a XI-a, din promoția actuală și din cele anterioare, vor intra în examenul de bacalaureat. Până vineri, elevii vor trece prin examinarea competențelor de comunicare în limba română și în limba maternă. Proba de evaluare a competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română începe astăzi și se va desfășura până în 12 iunie. Intre 11 și 13 iunie va avea loc evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă pentru elevii minorităților naționale. Săptămâna următoare, între 16 și 20 iunie, candidații vor susține evaluările competențelor digitale, apoi va urma o săptămână de evaluare a competențelor de comunicare într-o limbă străină (23 - 27 iunie). Examenul scris la limba și literatura română va avea loc în 30 iunie, iar cel la limba și literatura maternă,în 1 iulie, în 2 iulie,candidații vor susține în scris proba obligatorie a profilului, iar în 4 iulie, proba la alegere a profilului și specializării. Rezultatele vor fi afișate în 7 iulie, până la ora 12, și tot în aceeași zi (între orele 12 și 16) candidații vor putea depune contestații. Rezultatele finale vor fi afișate în 11 iulie. (S.V.) www .renaștereaso Codrul nu e frate cu timișoreanul De mai mulți ani, tot auzim de amenajarea Pădurii Verzi ca un parc pentru recreere, numai bun pentru ca timișorenii să-și petreacă la aer curat zilele de weekend sau pe cele de sărbătoare. în alte părți de țară se poate, cum ar fi în Dumbrava Sibiului sau în Pădurea Hoia de la Cluj-Napoca, dar la Timișoara nici măcar Grădina Zoologică nu s-a putut extinde, demersurile împiedicându-se în contradicții administrative amânate până la Sfântul Așteaptă. Oamenii merg la Zoo, mai improvizează câte un picnic pe terenul din fața Muzeului Satului, au la dispoziție trei trasee pentru bicicliști și cam atât, adică destul de puțin pentru o populație de 320.000 de locuitori. O dată ce am ratat punerea în valoare a apelor termale, timișorenii fugind la ștrandul din Arad sau la numeroasele ștranduri din Ungaria (mult mai bine dotate și mai prietenoase cu clienții), riscăm să ratăm și altă șansă pe care ne-a dat-o natura, Pădurea Verde, oaza de verdeață neexploatată din oraș. Continuare în pagina 7 A început Festivalul Artelor Teatrul european iese pe străzi La doar câteva ore după închiderea ediției a șaptea a Festivalului de artă stradală "AccesArt", un eveniment similar a luat, ieri, startul în metropola bănățeană, Festivalul Artelor Timișorene, aflat la prima sa ediție. Continuare în pagina 3 Cea de-a doua secțiune a Festivalului Dramaturgiei Românești și al Artelor Europene ale Spectacolului se va deschide astăzi, la ora 19, la sala mare a Teatrului Național "Mihai Eminescu", cu spectacolul-concert "Les Mefaits du Tabac" (foto), susținut de Teatrul "Bouffes du Nord" din Paris. Mâine, de la ora 19, la sala TNT 2 din Parcul Civic, Teatrul "Odeon" din Capitală va prezenta piesa "Șaraiman", iar joi, pe aceeași scenă și de la aceeași oră, va fi jucat spectacolul "De-ale noastre", montat de Teatrul Național București. Cea de-a doua secțiune va mai cuprinde spectacolele de sală "Hai iu iu nu Hey you, you?" (concert in memoriam Maria Tănase - vineri, ora 19, sala marș), "Ze Mumau" (concert, vineri, ora 22, sala TNT 2), "Parallel" (Teatrul "Colectiv A" Cluj-Napoca - sâmbătă, ora 19, sala TNT 2), "Beznă de mină" (Teatrul Național Târgu Mureș - hini, ora 19, sala TNT 2), "Pilgrimage" (Teatrul "Snow" Polonia -17 iunie, ora 17, sala TNT 2), "întoarcerea acasă" (Teatrul "Metastazio" Toscana -17 iunie, ora 18, sala mare) și, respectiv, "Zic Zac" (Teatrul "Godot Cafe" București -17 iunie, ora 22, sala TNT 2). Alte șase spectacole vor avea loc, gratuit, în Piața Victoriei: "Do Do Land" (mâine și joi,de la ora 22), "Lazard" (sâmbătă și duminică,de la aceeași oră), "Geografia inutil" (luni, de la ora 17), respectiv, "Alro" (luni, de la ora 22). (L.N.) Titlurile zilei