Renaşterea Bănăţeană, iunie 2014 (Anul 26, nr. 7414-7437)

2014-06-30 / nr. 7437

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7437 - luni, 30 iunie 2014 - 16 pagini - 2 lei Bani de la guvern pentru "una bucată bloc" Oricât de interpretabile ar putea părea lamentările municipalității cu privire la "politica Guvernului României de ignorare a Timișoarei, unul dintre cei mai mari contributori la bugetul centralizat, când vine vorba de finanțarea obiectivelor de interes major pentru oraș", nu poate fi contestat că Bucureștiul ne iubește cam ca sarea-n ochi si apa-n cizme. Cel puțin așa reiese din lista imobilelor de locuințe cuprinse în Programul național multianual privind creșterea performanței energetice a blocurilor de locuințe, cu finanțare în anul 2014, cuprinsă într-un recent ordin al ministrului dezvoltării regionale și al administrației publice. Pentru întreg județul Timiș, lista acestor imobile se compune din "una bucată bloc", în speță Bl. 75 din str. Bucovina nr. 70 din Timișoara. 20 de apartamente are unicul bloc din județ demn de a fi cuprins în programul cu bani de la guvern, în condițiile în care Aradul, ca să ne raportăm doar la vecini, figurează în lista cu 26 de blocuri, iar Moldova Nouă cili. Continuare în pagina 3 Cartierele timișorene rămân fidele folclorului Cartierele timișorene Sever Bocu (Lipovei) și periferie rurală a Timișoarei) și Lipovei/Sever Bocu Plopi-Kuncz s-au aflat, la acest sfârșit de săptămână,o zonă apărută pe harta orașului cu două generații în în sărbătoare, cu prilejul hramului de Sfinții Apostoli urmă, în epoca industrializării forțate care reunesc Petru și Pavel, pe care îl poartă principalele parohii împreună puțin peste o zecime din populația municipiului din cele două zone urbane. Fapt devenit deja un nu fac excepție: aici, serbările de cartier, inițiate de fenomen generalizat, sărbătorile cartierelor din centrele consiliile consultative de cartier și consiliile parohiale urbane, bănățene și nu numai, au adoptat tipicul rugilor respective, cu absolut necesarul spirijin al municipalității, (nedeilor) tradiționale de la sate, dobândind o au deja o mică istorie, care a permis ca programele popularitate deosebită mai ales în zonele urbane non- festive să adauge la consacratele spectacole de muzică constituite sau ai căror locuitori actuali provin ca și dansuri populare o serie tot mai cuprinzătoare de precădere din mediul rural și și-au păstrat un pronunțat manifestări cultural-sportive, caracter popular. Zonele Plopi-Kunz (la origine, o Continuare în pagina 2 w wwwrenasterea.ro Cu conducte, dar fără gaz Mii de timișoreni care domiciliază pe mai multe străzi din vecinătatea Pieței Unirii vor rămâne astăzi fară flacără la aragaz. De vină sunt lucrările la sistemul de distribuție a gazelor naturale, E.ON Gaz Distribuție anunțând că este nevoită să sisteze alimentarea, începând cu ora 9, pe următoarele străzi: Oituz, Sergent Constantin Mușat, Paul Chinezul, George Coșbuc, Regimentul 5 Vânători, Piața Dr. I.C. Brătianu și Piața Mărăști. Reluarea serviciului de distribuție a gazelor naturale se va efectua treptat, imediat după finalizarea acestor lucrări, cel mai probabil începând cu ora 21. Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, să supravegheze, după reluarea distribuției gazelor, modul de ardere a acestora timp de 30 minute, iar în cazul în care simt miros specific de gaz, să anunțe imediat dispeceratul de urgență al E.ON Gaz Distribuție la tel. 0800.800.928 sau 0265.200.928. (M.H.) Scădere zdravănă a înregistrărilor de filme în Timiș înmatriculările de filme au cunoscut o dinamică negativă în luna mai, fiind vorba despre un recul cu 112 la sută față de situația din urmă cu 12 luni. Mai exact, în timp ce în mai 2013 se operau 52.692 de înmatriculări în registrul comerțului, acum au fost doar 46.772, în județul Timiș, scăderea înregistrărilor de firme noi a fost mai pregnantă, de 13 la sută, mai precis de la 2.495 la 2.171 înmatriculări, în condițiile în care, la nivelul întregii țări, numărul operatorilor economici noi a fost crescător doar în Cluj, Maramureș și Ilfov, județele Regiunii Vest nu s-au constituit în excepții de la regulă. Doar în Arad scăderea cu 6,6 la sută a fost sub media națională, aceasta fiind mult depășită, însă, în Caraș-Severin și Hunedoara, unde numărul de firme nou-apărute pe parcursul lunii mai a fost cu 23,4, respectiv cu 28,2 la sută mai mic decât în același interval calendaristic al anului trecut. (T.M.L.) Titlurile zilei Ploaie de stele în luna iulie Piețele Libertății și Sfântu Gheorghe ar putea fi finalizate în acest an Herghelia de la Izvin, lumea cailor din rasa Nonius Pagina M Mnt -