Renaşterea Bănăţeană, iunie 2016 (Anul 28, nr. 8019-8043)

2016-06-03 / nr. 8021

BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8021 - vineri, 3 iunie 2016 - 16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 3 lei (AB) Nume noi pentru podurile Timișoarei Conform deciziei consilierilor locali timișoreni, denumirile unora dintre podurile din oraș au fost schimbate. Astfel, Podul Muncii - situat între bd. Iuliu Maniu și str. George Pop de Băsești - va deveni Podul Iuliu Maniu. Podul Ștefan cel Mare, situat pe bd. General Dragalina, se va numi Podul General loan Dragalina. Podul Traian, de pe bd. 16 Decembrie 1989, se va chema Podul Maria; Podul Mitropolit Andrei Șaguna - între Bd. Mihai Viteazu și bd. Regele Ferdinand - va deveni Podul Mihai Viteazul; pasarela dintre Parcul Copiilor și Parcul Poporului a fost rebotezată Pasarela îndrăgostiților. Podul Decebal, dintre Bd. Revoluției și Bd. 3 August 1919, se va numi Podul Traian; Podul Dacilor (între Str. Dacilor și Piața Badea Cârțan) va deveni Podul Decebal; Podul Mihai Viteazul - situat între Calea Dorobanților și str. Andrei Șaguna va deveni Podul Andrei Șaguna. (D.D.) Primăria Dumbrăvița face jonglerii riscante cu bani europeni în penultima zi a anului trecut,în comuna Dumbrăvița, s-a inaugurat cu fast Centrul de zi pentru îngrijirea copiilor, o clădire impozantă, amplasată în apropierea primăriei și ridicată din fonduri europene, valoarea proiectului fiind de 7.898.468,40 lei, adică în jur de 1.750.000 de euro. Conform proiectului, spațiul respectiv este destinat unui număr de 216 copii proveniți din familii dezorganizate sau copii cu dizabilități, cu vârste cuprinse între trei și 14 ani. De asemenea, 45 de persoane urma să asigure deservirea acestui centru. în acea zi de 30 decembrie 2015 Jurnaliștilor prezenți la inaugurare li s-a explicat că termenul de finalizare a indicatorilor de funcționare este 30 iunie 2016, acest lucru însemnând că, de fapt, s-a inaugurat, pur și simplu, un imobil, o clădire, și aceasta urma să fie populată de cei pentru care a fost construită de-abia în perioada următoare. Cu alte cuvinte că de-abia din 30 iunie va fi dată cu adevărat în folosință. Percheziții DIICOT cu arma-n mână în cazul unei escrocherii de milioane de euro Telefonul cititorului . Peste 20 de percheziții domiciliare pe raza a patru județe - Timiș, Bihor, Dolj și Mehedinți - au fost efectuate, ieri, sub coordonarea procurorilor DIICOT Timișoara, la membrii unei grupări infracționale specializate în evaziune fiscală. Acțiunea s-a derulat cu sprijinul polițiștilor de la birourile de criminalitate organizată din Timișoara, Oradea, Craiova, Mehedinți și cu cel al jandarmilor. Prejudiciul, în acest caz, este estimat la circa 15 milioane de lei. Grupul infracțional, format din 20 de persoane cu vârste între 28 și 60 de ani, era structurat pe mai multe paliere. Mobilul urmărit de grupare era realizarea de profit ilicit, prin diminuarea taxelor datorate la stat. Continuare în pagina 6 Medicii, acuzați că recomandă doar anumite medicamente Problemele din sistemul de sănătate românesc par să nu se mai sfârșească. După recentele dezvăluiri privind dezinfectanții diluați și infecțiile nosocomiale, călătoriile medicilor peste hotare sponsorizate de firme din domeniu ori studiile clinice făcute ca să ajute finanțatorul în detrimentul bolnavilor, Consiliul Concurenței aduce, la rândul său, acuze; medicii prescriu medicamente mai scumpe și direcționează pacienții doar spre anumite farmacii, fiind influențați de bugetele de marketing ale companiilor farmaceutice. Continuare în pagina 2 Titlurile zilei Condiții mai bune pentru elevii de la Liceul "J.L. Calderon" Momente de "cascadorii râsului" în campania electorală din Dumbrăvița Continuare în pagina 101 www.renasterea.ro] Soarele răsare la 5,48 și apune la 21,19