Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2016 (Anul 28, nr. 8173-8195)

2016-12-08 / nr. 8178

□BĂNĂȚEANĂ :Pirector onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8178 - joi, 8 decembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Sute de viroze și pneumonii în Timiș Valul de aer rece care a cuprins județul în primele zile ale lunii decembrie a băgat în spital aproape 150 de persoane, iar de zece ori mai multe au fost țintuite la pat de viroze și pneumonii. "în săptămâna 28 noiembrie-4 decembrie au fost raportate 1.326 de cazuri de viroză, dintre care 77 au necesitat internarea în spital. De asemenea, au fost diagnosticate 267 de persoane cu pneumonie, iar pentru 71 dintre acestea s-a impus internarea într-o unitate spitalicească", a precizat Dana Șpac, purtător de cuvânt al Direcției de Sănătate Publică (DSP) Timiș. Potrivit acesteia, în județul nostru nu a fost depistat încă nici un caz de gripă. Continuare în pagina 4 Promisiuni "arestate" în Garnizoană Timișoara ar putea să rămână și fără Muzeul Național al Revoluției, și cu clădirea Garnizoanei nereabilitată. Situată în Piața Libertății și flancată de cei doi stejari plantați în anul 1923 de Regele Ferdinand și Regina Maria, clădirea a avut destinație militară încă de la ridicarea ei, la începutul secolului al XVIII-lea. Sfârșitul anului 2015 avea să aducă, însă, o schimbare de destinație a imobilului considerat cel mai vechi din Timișoara. Conducerea Consiliului Județean Timiș a anunțat preluarea Garnizoanei pentru a muta acolo Biblioteca Județeană; între timp, s-a ivit posibilitatea unei finanțări de la Ministerul Culturii pentru Muzeul Național al Revoluției în aceeași clădire, dar și aceasta s-ar putea pierde, în timp ce imobilul, care merită un tratament mai bun, se coșcovește pe zi ce trece. Clădirea Garnizoanei a trecut la Consiliul Județean Timiș în toamna anului 2015. La momentul respectiv, era vorba ca aici să fie mutată Biblioteca Județeană, răspândită în mai multe spații din oraș. Continuare în pagina 3 Refugiații au creat panică pe Calea Aradului Pe strada Martir Dan Carpan din Timișoara, chiar lângă baza sportivă "Textila" (Calea Aradului), au fost ridicate două corpuri de clădire de tip container. Mai exact, e vorba de locuințe ieftine, realizate rapid și cu costuri minime. Execuția a fost finalizată, clădirile sunt deja conectate la rețelele de utilități, urmând a fi populate cu locatari. Pe toată perioada derulării lucrărilor, după cum spun vecinii din zonă, nu a existat nici o placă referitoare la beneficiarul imobilelor și la destinația lor. Continuare în pagina 6 Zeci de timișoreni nu pot să-și facă viața ceva mai ușoară Ei doresc o mică modificare a traseului parcurs de troleibuzul 11, dar nu pot ajunge la primar pentru că nu au Facebook O femeie din Timișoara încearcă, de aproape un an, să convingă autoritățile locale să modifice traseul unui mijloc de transport în comun, astfel încât să fie în beneficiul mai multor locuitori din zona Fabric. Continuare în pagina 3 Titlurile zilei Accident mortal chiar în "pădurea" de semafoare Pagina www.renașterea.«) CURSUL VALUTAR 4,1980 lei 4,5007 lei Soarele răsare la 8.03 și apune la 16,51