Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2017 (Anul 29, nr. 8196-8214)

2017-01-16 / nr. 8207

»BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8207- luni, 16 ianuarie 2017 - 16 pagini - 2 lei Consiliul Județean Timiș are un nou președinte Ședința în plen de sâmbătă a Consiliului Județean Timiș a decurs conform așteptărilor. In fața unei asistențe foarte numeroase, formate atât din susținători socialdemocrați, cât și din membri ai altor partide, doi consilieri județeni noi, din partea PSD, au fost validați de colegii lor și au depus jurământul. Este vorba despre Nicolae Avram și Roxana Tîrpe, care i-au înlocuit pe fostul președinte Sorin Grindeanu și pe deputatul Adrian Pan. S-a trecut apoi la alegerea noului președinte al CJT, singura candidatură depusă fiind cea a lui Călin Dobra, din partea social-democraților. Acesta a primit 24 de voturi, ceea ce înseamnă că a primit și două voturi din partea liberalilor, în afară de cele 15 de la PSD, două de la PMP, două de la ALDE și trei de la UNPR. "Le mulțumesc celor care m-au votat, dar și celor care nu m-au votat. Continuare în pagina 3 O nouă controversă privind vaccinurile Peste o sută dintre bolnavii de rujeolă au fost vaccinați, unii chiar și de două ori! Numărul cazurilor de rujeolă înregistrate începând cu primăvara trecută și până în prezent a ajuns la 2.165, Timișul ocupând locul al treilea pe țară, cu peste 14 procente din 33 de județe plus Capitala. Cele mai multe cazuri de rujeolă au fost diagnosticate în Arad (509), județ urmat de Caraș-Severin (403). S-au înregistrat 13 decese, dintre care trei în județul nostru, existând și o suspiciune în cazul unui băiețel care a pierdut lupta cu boala în cursul săptămânii trecute. "în prezent, mai sunt circa 30 de copii internați în spital; în cazul sugarului decedat recent, analizele serologice efectuate anterior nu au confirmat , dar nici nu au infirmat boala. Probele recoltate la necropsie urmează să fie analizate la București", a precizat medicul Virgil Musta, purtător de cuvânt al Spitalului de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie "Victor Babeș" Timișoara. Continuare în pagina 2 Cei 15 kilometri de pe autostrada Lugoj - Deva se deschid luna viitoare "Am identificat și am eliminat obstacolele birocratice la CNAIR și, astfel, secțiunile A, B și C, în lungime de 15 kilometri, din obiectivul de investiții autostrada Lugoj- Deva Lotul 2 sunt finalizate și au conexiunea asigurată prin intermediul nodurilor rutiere de la Dumbrava și Margina, putând fi deschise traficului imediat după efectuarea recepției la terminarea lucrărilor. Continuare în pagina 4 Subvenția pentru motorină va intra în conturile fermierilor Printr - un Ordin al ministrului agriculturii, Petre Daea, au fost aprobate cantitățile de motorină aferente perioadei 1 iulie - 30 septembrie 2016, pentru care fermierii urmează să încaseze,în cursul zilelor următoare, subvenții de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură. Valoarea ajutorului de stat, care este o diferență dintre acciza standard și cea redusă, pentru carburantul folosit de fermieri, este de 1,79 lei pe litrul de motorină utilizată în lucrările mecanizate din agricultură și zootehnie. Continuare în pagina 5 ! Telefonul / cititorului fi*) 7f.1 Aff 11C este numărul la care ne puteți sesiza probaju í7U dvs.,iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei Capricii și delicii în achizițiile publice la Primăria Timișoara VREMEA, MÂINE Trimism wwwjenasterea.ro CURSUL VALUTAR 4,2204 lei 4,4920 lei m mrfti / 162,5395 lei/gram Soarele răsare la 8,11