Renaşterea Bănăţeană, iunie 2017 (Anul 29, nr. 8319-8341)

2017-06-10 / nr. 8324

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 8324 - sâmbătă, 10 iunie 2017 - 16 pagini - 2 lei Procese compensatorii Proiectul de lege care prevede vaccinarea obligatorie este deficitar din foarte multe puncte de vedere, în special pentru că încalcă o serie de drepturi fundamentale înscrise în legislația națională și internațională, susțin reprezentanții Asociației "Pro Decizii Informate". Astfel, potrivit acestora, "obligativitatea în sine este un aspect pe care îl considerăm abuziv și sancționabil în sensul că vaccinul, fiind un medicament care nu este lipsit de riscuri, nu poate fi administrat unui cetățean fără acordul său". "Aceasta este o decizie pe care o ia un părinte sau un cetățean informat, după o atentă dezbatere a situației sale particulare împreună cu medicul său. Acesta trebuie să îl informeze corect, în conformitate cu legea care reglementează drepturile pacienților, inclusiv consimțământul informat" , a precizat, din partea asociației, avocata Alexandra Oberschi. . „ , Continuare in pagina 4 Timișoara a mai făcut un pas important spre evenimentul cultural din anul 2021 Biroul de Informare al Parlamentului European în 2021. Oportunitate de dezvoltare locală și regională", în România, împreună cu partenerii săi, Primăria Teatrul Național din Timișoara a spus întotdeauna CA Timișoara, Institutul Intercultural Timișoara, Asociația evoluției societății prin cultură, sănătății morale pe "Timișoara Capitală Europeană a Culturii" și Teatrul care o poate asigura doar întâlnirea dintre oameni într-un Național Timișoara, a organizat, ieri, la Sala 2, spirit pozitiv, creator, dinamic, dezbaterea "Timișoara, Capitală Europeană a Culturii Continuare în pagina 3 Vară capricioasă în acest weekend, vremea va fi destul de instabilă, iar temperaturile nu vor mai atinge valorile înalte din zilele precedente. De la cerul variabil și atmosfera căldură din prima zi se va ajunge la precipitații și răcoare în cea de-a doua. Astăzi, norii vor fi destul de prezenți pe cerul Banatului, temperaturile minime așteptate fiind cuprinse între 10 și 18 grade Celsius, iar cele maxime,între 26 și 29 de grade. Pentru mâine, Administrația Națională de Meteorologie a prognozat o vreme mai răcoroasă, instabilă, cu posibile precipitații, descărcări electrice și intensificări ale vântului. Temperaturile minime se vor situa între 9 și 13 grade, iar cele maxime, între 20 și 26 de grade. (D.D.) Telefonul cititorului Atenție la amenajarea locuințelor! Nu vă lăsați ademeniți de ofertele firmelor, care, la prima vedere, par de nerefuzat De câțiva ani, sectorul imobiliar se află din nou pe o pantă ascendentă, nu doar la capitolul vânzărilor de locuințe, ci și la cel de amenajări. Ca o consecință a cererilor mari, firmele specializate, copleșite de comenzi, au început să-și mărească tarifele. în Timișoara, manopera pentru amenajarea completă a unui apartament cu două camere (inclusiv partea sanitară și cea electrică), de exemplu, este de aproximativ 5.000 de euro! Continuare în pagina 5 Titlurile zilei și Descindere la Modex A cincea generație de apicultori îndulcește viața în Cărpiniș Pagina 8 "Cupa Timișoarei" la ciclism, gata de start Pagina 3 www .renașterea jo Soarele răsare la 5,45 și apune la 21,24