Sălăjeanul, martie 2007 (Anul 4, nr. 753-774)

2007-03-01 / nr. 753

Suntem în cartierul tău!!! Cartierul Brădet Echipa SALAJEANUL se așteaptă joi, ora 17,00, în stația de autobus din fața complexului alimentar, lângă chioșcul de ziare. www.salajeanul.ro Ediția I • Anul III • Nr. 753 • Joi, 1 martie 2007 • 12 pagini Preț 70 bani Declarație joc a lui > • Radu Sârbu Fostul președinte al Fondului Proprietății de Stat, Radu Sârbu, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, de ieri, susținută la Zalău, că toți președinții României „au fost aleși la voința serviciilor secrete”. paginal Atestate pentru români S-a aprobat procedura de atestare a pregătirii și experienței profesionale dobândite în România, pentru recunoașterea acestora în statele membre ale Uniunii Europene. paginal Se anunță proteste în agricultură Sute de producători agricoli s-au strâns, ieri, în centrul Clujului, nemulțumiți de faptul că Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale nu are o pregătită o strategie post-aderare și că riscă să ajungă la faliment. pagina 4 Dacă ai ceva de spus, scrie-ne! Așteptăm scrisorile tale la sediul redacției sau pe adresa de e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro Scandalul de Plopiș ■ Scandalul dintre primarul comunei Plopiș, Pisek Francisc, și viceprimarul Victor Pop a ajuns la un nou episod. Motivul a rămas același: schimbarea din funcție a viceprimarului. ■ Pe avizierul din fața Primăriei Plopiș, ia loc de cinste, tronează două articole din presa locală, în care este dezbătută deja celebra neînțelegere dintre cei doi edili ai comunei. pagina 6 PUBLICITATE în ziua de 02.03.2007, deputații PSD Filonaș Chiș și Iuliu Nosa organizează audiențe cu cetățenii în orașul Cehu Silvaniei. Activitatea se va desfășura la sediul primăriei orașului, între orele 10,00-13,00. Declarație șoc a lui Radu Sârbu: „Toți președinții au fost aleși la voința 1 I serviciilor secrete” Fostul președinte al Fondului Proprietății de Stat, Radu Sârbu, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă, de ieri, susținută la Zalău că toți președinții României „au fost aleși la voința serviciilor secrete”. In contextul „circului din viața politică”, Sârbu a afirmat că „există o cauză care guvernează același efect”, referindu-se la conflictul dintre președinte și premier; în opinia sa, cauza o reprezintă Constituția și „împărțirea puterii” între cei doi. pagina 2 știrile zilei Comisie de anchetă Senatorii și deputații au decis înființarea unei comisii parlamentare, care să ancheteze faptele președintelui Traian Băsescu. Pentru înființarea comisiei au votat 258 de parlamentari, ^ președintele comisiei de k1-5 anchetă fiind Dan Voiculescu, președintele PD. Din această comisie vor face » parte 15 membri, deputați și senatori, cu excepția celor 1~ democrați. PD a anunțat că nu va desemna cei doi parlamentari care-i revin în Comisia parlamentară de anchetă a președintelui Traian Băsescu, astfel că PSD va avea 5 reprezentanți, PNL -3, PRM - 2, UDMR, PC și minoritățile câte unul, membrii comisiei având ca termen de redactare a raportului, finalul lunii martie. Reglementare inaplicabilă Legea prin care accidentele rutiere ușoare pot fi rezolvate pe cale amiabilă ar putea scumpi asigurările. Companiile specializate susțin că această reglementare nu poate fi aplicată prea curând, pentru că nu există baze de date cu istoricul accidentelor. In aceste condiții, societățile din domeniul asigurărilor vor fi nevoite să angajeze mai mulți oameni și să specializeze personalul în „daune auto”. Principalii beneficiari ai constatării amiabile vor fi conducătorii auto, care vor fi scutiți de drumurile la Poliția Rutieră. Risc România riscă un proces cu Uniunea Europeană, din cauza neîndeplinirii măsurilor de mediu pe care trebuia să le realizeze în perioada preaderării. Anunțul a fost făcut de reprezentantul Direcției Integrare Europeană din cadrul Ministerului Mediului și Gospodăririi Apelor, Roxana Nicolau, care a afirmat că, la momentul aderării, au rămas o serie de măsuri nerealizate de România, în conformitate cu planul prevăzut în calendarul anual stabilit prin negocierile de aderare, fapt care ar putea duce România într-un proces cu Uniunea Europeană”. .