Sălăjeanul, noiembrie 2010 (Anul 7, nr. 1685-1706)

2010-11-25 / nr. 1703

2 Sălăjeanul POLITICA - ADMINISTRAȚIE Joi, 25 noiembrie 2010 Gheorghe Ialomițieanu „Perspectivă bună pentru 2011” Ana TUDORAN Gheorghe Ialomițieanu, ministrul de Finanțe, crede că anul 2011 va fi mai bun pentru români, că „avem o perspectivă mai bună”. Prezent la Zalău, la alegerile conducerii organizației județene a PDL Sălaj, Gheorghe Ialomițieanu a transmis un mesaj clar de mobilizare pentru accesarea de fonduri europene, în virtutea reabilitării economice a României. Ghinion, au câștigat alegerile! Ministrul de Finanțe a declarat că, dacă PDL a câștigat alegerile în 2008, partidul său a avut ghinionul să preia țara în plină criză economică, cu un sistem de finanțare deficitar și nu mai putea merge mai departe. „Era în situația să intre în incapacitate de plată pentru că guvernarea din 2008 a utilizat banii aiurea, fără să investească, fără să asigure o stabilitate financiară”, acuză Ialomițțeanu. Astfel, în viziunea ministrului, România nu mai avea credibilitate pe piețele financiare și a fost obligată să încheie un acord cu FMI, Comisia Europeană, Banca Mondială pentru a căpăta în primul rând credibilitate pe piețele financiare. „Nu putea să-și asigure resursele financiare pentru finanțarea deficitului bugetar. Dobânzile erau foarte mari. România a fost obligată, în plină criză, să facă reforme structurale, să asigure un sistem sustenabil privind finanțarea cheltuielilor”, a spus Ialomițeanu. Greu la noi, dar și la alții Ministrul Finanțelor recunoaște că am traversat o perioadă dificilă și că nu au fost luate suficiente măsuri de redresare economică, cel puțin nu suficiente pentru a mulțumi mediul privat. „Sigur că România trebuia să reducă cheltuielile publice pentru a nu intra într-un deficit foarte mare pe care nu putea să-l finanțeze. Au fost o serie de măsuri luate și pentru a ajuta mediul de afaceri, dar nu suficient pentru ceea ce dorea mediul de afaceri. Au fost luate măsuri foarte dure, dar necesare”, mărturisește ministrul PDL. Iar peste toate, trebuia avut grijă de cei cu venituri mici și foarte mici, așa că s-a introdus pensia minimă. „România trebuia, deci, să ia aceste măsuri. Vedeți că celelalte țări care nu au luat măsuri încep să ia măsuri, mă refer la Marea Britanie, mă refer la Germania, Franța, sunt țări care nu au scăpat de situația grea mă refer la Irlanda, mă refer la Spania, Portugalia, chiar Italia, în momentul de față nicio țară nu poate să spună că a scăpat de criză, nici Statele Unite, și ați văzut măsurile luate de administrația Obama și, totuși, efectele nu se văd. Criza a fost foarte puternică și încă nu am scăpat”, mai spune Ialomițieanu, cel puțin în ultima declarație contrazicând declarațiile președintelui Băsescu. Și, totuși, 2011 va fi un an mai bun Cu toate că nu este foarte optimist în ceea ce privește depășirea crizei, Gheorghe Ialomițieanu prevede un an 201te mai bun pentru români. „ în primul rând, ne permitem să recuperăm din acele reduceri de salarii (sigur că ne doream mai mult), putem să asigurăm bani mai mulți pentru investiții, cofinanțare, în negocierea cu FMI am reușit un lucru extraordinar, dar lucrurile depind de noi”, opinează ministrul de Finanțe și atrage atenția că trebuie accesate fondurile europene pentru a se putea face investițiile necesare, dar și pentru a ne asigura că nu vor exista repercusiuni din partea Uniunii Europene. „Din punct de vedere financiar noi asigurăm resursele, dar trebuie să trecem de la a întocmi proiecte în a duce lucrurile până la capăt. Sunt convins că la nivel local este o determinare foarte mare și noi, de la nivel central, trebuie să vă ajutăm cât mai mulți bani pentru investiții în infrastructură și alte lucruri care sunt necesare la nivel local”, mai spune ministrul. La final, șeful de la Finanțe trage o concluzie lămuritoare: „Sigur că guvernarea nu e ușoară și trebuie să fie solidaritate”. Iar solidaritatea la care speră ministrul de Finanțe va fi folosită pentru adoptarea unor legi importante și finalizarea legii bugetului înainte de Crăciun. De ce? „Ar fi un lucru foarte bun pentru România, pentru 2011”, a tras concluzia Gheorghe Ialomițieanu. Mirel Taloș, aprobat de CNA Propunerea legislativă inițiată de deputatul PNL Mirel Taloș privind modificarea și completarea Legii Audiovizualului este susținută și de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA). Astfel, potrivit proiectului inițiat de Taloș, televiziunile generaliste vor fi obligate să difuzeze săptămânal cel puțin 120 de minute de emisiuni culturale sau educative, iar posturile de știri trebuie să transmită în fiecare zi câte 15 minute de astfel de programe. „Televiziunea formează gust public și are un impact enorm, inclusiv capacitatea de a forma modele culturale și de a lansa direcții culturale, în acest context televiziunea are o uriașă responsabilitate. Pe de o parte, există în fața televiziunii o așteptare din partea publicului interesat de cultură, așteptare care de prea puține ori este răsplătită de programele de televiziune. Pe de altă parte, televiziunea trebuie să-și asume cu responsabilitate un rol activ în formarea gustului public prin trezirea interesului pentru cultură și prin cultivarea interesului pentru cultură. Absența emisiunilor cu conținut cultural din programele de televiziune este una din cauzele scăderii generale a interesului pentru cultură, remarcat în ultimii ani, pe fondul transformării divertismentului în cultură”, se arată în motivarea proiectului de lege. 15.000 de lei pentru oferte culturale Primăria municipiului Zalău scoate la bătaie 15.000 de lei pentru susținerea activităților culturale. In acest sens se organizează o sesiune de selecție a ofertelor culturale pentru data de 14 decembrie 2010, ora 10,00, la sediul Primăriei municipiului Zalău. Potrivit anunțului postat pe site-ul Primăriei, atribuirea contractelor de finanțare nerambursabilă se va face exclusiv pe baza selecției publice de proiecte, drept pentru care, persoanele interesate de astfel de finanțări sunt invitate să depună documentația de solicitare la Centrul de Informare pentru Cetățeni din Cadrul Primăriei Municipiului Zalău. Cuprinsul documentației, formularele și condițiile de acordare a finanțării nerambursabile de la bugetul local, pentru programe/proiecte și acțiuni culturale de interes local, în municipiul Zalău, se pot consulta sau obține, în format electronic, de către cei interesați de pe site-ul oficial al instituției, www.zalausi.ro. Termenul limită pentru primirea cererilor de finanțare este 13 decembrie 2010, ora 15,00. Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56 tel. fax: 0260 660 133 sau 0360 810 500 mobil: 0757 074 153 e-mail: mediagrup@zalau.astral.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cosmina ARDELEAN cosmina ardelean@salajeanul.ro redactor șef Adrian LUNGU tel. 0757 074 150, e-mail: adrian lungu 80@yahoo.com secretar general de redacție Silvia PRODAN tel.: 0757 074151, e-mail: prodan.deac@yahoo.com O nouă sesiune de proiecte de mediu Consiliul Județean Sălaj este gazda lansării sesiunii a IV-a a selecției de proiecte pe POS Mediu, Axa Prioritară 4 - „Implementarea sistemelor adecvate de management pentru protecția naturii”, lansare organizată de Organismul Intermediar POS Mediu Cluj - Napoca special pentru județul Sălaj. Fondurile alocate pentru finanțarea acestor proiecte se ridică la aproximativ 215 milioane euro, din care aproximativ 172 milioane euro reprezintă finanțare din Fondul European de Dezvoltare Regională și redactor politică - administrație Ana TUDORAN tudoran_ana@yahoo.com redactor sănătate - eveniment Bianca BĂICAN tel. 0757 074152, e-mail: bianca_baican@yahoo.com redactor social Augusta TEȘINSCHI atesinschi@yahoo.com Investim In mediu. Credem In viitor aproximativ 43 milioane euro cofinanțare de la bugetul de stat. La întâlnire vor fi prezentate informații privind documentele necesare aplicațiilor pentru proiecte. Pagină realizată de Ana TUDORAN Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE tehnoredactor SRL Cluj-Napoca Andrei BEJAN Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului. In cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la tel. 0260 660133. pos media 2007-2013 responsabil de număr Augusta TELINSCHI