Sălăjeanul, iulie-septembrie 2016 (Anul 13, nr. 2911-2974)

2016-08-23 / nr. 2946

Sălăjeanul www.salajeanul.ro Marți, 23 august 2016 ACTUALITATE/EVENIMENT Reușită Șase sălăjence, admise la Academia de Poliție . Șase tinere au fost admise, în urma examenului, să studieze la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București. Acestea sunt din Zalău și Jibou, cea mai mare notă de promovare fiind 9.20. Anca OLĂHUȚ admise zălăuancele Sabou Larisa Diana (9.20), Prodan ........................................................................................... Ioana Patricia (8.60), Pop Mădălina Patricia (8.60) și Este vorba de Pușcaș Andreea (9.20) din Zalău și Jibouanca Călinescu Dorina Alexandra (8.90), Ilieș Diana Florina (8.70) din Jibou, ambele admise la Din județul nostru s-au înscris 48 de tineri, din care specializarea Drept. 45 pentru specializarea Ordine și Siguranță Publică și La specializarea Ordine și Siguranță Publică au fost trei pentru specializarea Drept. Investiții la API și „Mihai Eminescu” Două școli primesc 100.000 de lei pentru asfaltarea terenului de sport. Este vorba despre Colegiul Tehnic API și Școala Gimnazială „Mihai Eminescu”. în lista de investiții la școlile din municipiu au fost introduse două obiective noi la ultima ședință de Consiliu Local. Consilierii au aprobat alocarea sumei de 55.000 de lei pentru reparații capitale la Colegiul Tehnic „Alesandru Papiu Marian”, respectiv pentru asfaltarea terenului de sport și a aleilor din jurul acestuia, precum și asfaltarea curții interioare în suprafață de 1.800 mp. Suma de 45.800 de lei a fost alocată Școlii Gimnaziale „Mihai Eminescu” pentru asfaltarea terenului de sport în suprafață de 850 mp. La Școala Gimnazială „Simion Bărnuțiu” nu s-au alocat sume suplimentare pentru investiții, însă s-a modificat proiectul de investiții pentru care exista deja alocare bugetară. Astfel, aici s-a renunțat la reabilitarea grupului sanitar situat în curtea școlii și s-a decis investirea sumei respective în reabilitarea a două săli de clasă și a unui spațiu de depozitare. Amenajarea unui cabinet medical, prevăzută în proiectul inițial, a rămas ca obiectiv de investiție. Ana TUDORAN *mumuu luanuț Anul școlar 2016-2017 Școli fără lemne pe iarnă. Primarii dau asigurări că situația este sub control Chiar dacă mai sunt doar câteva săptămâni până la debutul noului an școlar, nu toate untățile de învățământ sunt pregătite să-i întâmpine pe elevi. în unele școli nu au fost livrate încă lemnele pentru încălzire. Potrivit inspectorului școlar general adjunct Irina Kovács, în Sălaj, cei mai mulți elevi se vor încălzi și în această iarnă cu sobe pe lemne pentru că două treimi din unitățile de învățământ din județ funcționează în acest fel. Dintr-un total de 398 de unități de învățământ, în 101 încălzirea sălilor de clasă are loc cu ajutorul sobelor cu lemne, în alte 195 elevii se încălzesc prin centrale proprii pe lemne, iar în 95, încălzirea este asigurată de instalațiile care funcționează pe bază de gaz și doar în șapte de aparatură electrică. Potrivit datelor centralizate la nivel județean, până în acest moment nu toate unitățile de învățământ au asigurat necesarul de lemne pentru iarnă. Cele 10 școli care au asigurat necesarul de lemne în proporție de sub 50 la sută sunt Școala Gimnazială Nr. 1 Băbeni, Școala Gimnazială Nr. 1 Jebucu, Școala Gimnazială Nr. 1 Bălan, Școala Gimnazială Nr. 1 Chieșd, Școala Gimnazială Nr. 1 Cristolț, Școala Gimnazială Nr. 1 Dobrin, Școala Gimnazială Nr. 1 Dragu, Liceul Tehnologic „Liviu Rebreanu” Hida, Școala Gimnazială „Petre Dulfu” Sălățig, Școala Gimnazială Nr. 1 Sînmihaiu Almașului. Cristina POP