Sălăjeanul, octombrie-decembrie 2016 (Anul 13, nr. 2975-3032)

2016-10-14 / nr. 2984

Infrastructură Se asfaltează drumul dintre Pericei și Bădăcin Cetățenii din comuna Pericei nu vor mai fi nevoiți să ocolească prin Șimleu Silvaniei pentru a ajunge în localitatea Bădăcin. Drumul care face legătura directă între Pericei și Bădăcin este în curs de asfaltare. Lucrările de asfaltare executate pe drumul comunal 103, care face legătura directă între Pericei și Bădăcin, sunt în curs de finalizare. Porțiunea de 720 m aflată pe raza comunei Pericei este în curs de asfaltare, iar în aproximativ două săptămâni va fi executată recepția lucrărilor. Contactat de Sălăjeanul, Boncidai Csaba, primarul comunei Pericei, a declarat că drumul comunal 103 este important pentru comunitate. „Decizia modernizării acestui drum a fost luată pe baza a două considerente: în primul rând, este necesar să existe legătură directă între Pericei și Bădăcin, fără ocolire prin Șimleu Silvaniei și pentru decongestionarea circulației de pe drumul național 1H, pe tronsonul Pericei-Șimleu-Zalău și corelativ”, a punctat edilul. Valoarea proiectului este de 430.000 lei. Lucrări de asfaltare sunt întreprinse și de Primăria orașului Șimleu Silvaniei, pentru o porțiune de 600 m a aceluiași drum. Proiectul de modernizare a drumului comunal 103 a fost demarat de Primăria comunei Pericei, în colaborare cu Primăria orașului Șimleu Silvaniei. Smaranda CIOBAN Sălăjeanul Editat de SC MEDIA GRUP SRL ZALĂU str. Cloșca, nr. 56, tel.: fax: 0260660133, mobil: 0757074153 e-mail: office@salajeanul.ro, redacția@salajeanul.ro www.salajeanul.ro ISSN 1584 - 7047 director Cristina PUIE redactori Cristina POI, Anca OLAHUȚ Diana BAIDOC, Smaranda CIOBAN, Ana TUDORAN; tehnoredactor: Ioana HOLHOȘ www.facebook.com/salajeanu www.facebook.com/salajeanulTV Tiparul executat la SC GARAMOND TIPOGRAFIE SRL Cluj-Napoca Potrivit art. 205 și 206 CP responsabilitatea pentru conținutul articolelor aparține autorului, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Pentru orice nereguli privind difuzarea vă rugăm sunați la telefon 0260 660133. ACTUALITATE/EVENIMENT Sălăjeanul Vineri, 14 octombrie 2016 www.salajeanul.ro Zalaul mai vrea blocuri reabilitate Nouă proiecte vor fi depuse de municipalitate pentru reabilitarea energetică a unor blocuri din Zalău. Dorel Sabo cere ca și înlocuirea lifturilor, în cazul blocurilor cu lift, să se realizeze în cadrul proiectelor de reabilitare termică. Ana TUPORAN Consilierii locali din Zalău au aprobat documentațiile de avizare a lucrărilor de intervenție (DALI) pentru nouă proiecte de creștere a eficienței energetice a unor blocuri din municipiu. Primăria intenționează să acceseze fonduri europene pentru realizarea acestor proiecte în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa Prioritară 3. Singurul amendament a venit din partea consilierului Dorel Labo, ca a cerut să fie introdusă și înlocuirea lifturilor, în cazul blocurilor cu lift, în proiect. „Am o observație: acolo unde sunt blocuri cu lift, cred că este necesar să prindem și schimbarea acestora, pentru că au deja 40 de ani și nu mai sunt la fel de eficiente energetic. Dacă tot avem posibilitatea să le includem în proiect, dacă reușim să schimbăm lifturile din blocurile care au lift, pe bani europeni, ar fi un câștig pentru zălăuani”, a precizat Dorel Labo. Consilierii locali au votat în unanimitate aprobarea acestor documentații de avizare a lucrărilor de intervenție la clădirile propuse pentru reabilitare. Sancțiuni Angajatori amendați de ITM Sălaj Pe parcursul lunii septembrie 2016, Inspectoratul Teritorial de Muncă Sălaj a desfășurat controale în domeniul relațiilor de muncă și securității și sănătății în muncă privind respectarea legislației în vigoare. Activitatea inspectorilor de muncă a vizat cu prioritate identificarea și sancționarea muncii nedeclarate în vederea descurajării și diminuării acestui fenomen care, în fapt, reprezintă tot o formă de evaziune fiscală. O parte din aceste controale s-a desfășurat în cadrul următoarelor activități: acțiuni de control desfășurate în colaborare cu ANAF pentru identificarea activităților economice care se desfășoară fără respectarea prevederilor legale în materie financiar-fiscală și de legislația muncii, precum și sancționarea persoanelor responsabile, cu predilecție în domeniile construcții, alimentație publică, silvicultură, transport, confecții, pază și protecție. Campania națională privind identificarea cazurilor de muncă nedeclarată la agenții economici care au ca obiect de activitate cod CAEN 56 - restaurante și alte activități și servicii de alimentație publică (baruri, cluburi, cafenele). în domeniul relațiilor de muncă au fost controlați un număr de 72 de agenți economici, dintre care 32 au fost sancționați, aplicându-se 15 amenzi și 48 de avertismente. în urma controalelor au fost depistate șapte persoane care munceau fără a avea întocmite contracte individuale de muncă, șapte angajatori fiind sancționați cu amenzi în valoare totală de 80.000 lei. Opt angajatori au fost sancționați cu amenzi în valoare totală de 33.000 lei pentru nerespectarea dispozițiilor legale privind munca suplimentară, respectiv munca de noapte; nerespectarea de către angajator a obligației ca anterior începerii activității să înmâneze salariatului un exemplar din contractul individual de muncă; folosirea de către beneficiar a muncii cu zilieri pentru alte activități decât cele reglementate expres de Legea nr.52/2011, neîndeplinirea sau îndeplinirea parțială a măsurilor dispuse la controlul anterior. Alte deficiențe constatate pentru care s-au aplicat avertismente se referă la: stipularea în contractul individual de muncă a unor clauze contrare dispozițiilor legale; nerespectarea dispozițiilor legale privind repausul săptămânal; nerespectarea prevederilor legale privind sărbătorile legale; nerespectarea obligației de a ține evidența orelor de muncă prestate de fiecare salariat; nerespectarea prevederilor Legii nr.52/2011 privind completarea Registrului de evidență a zilierilor înainte de începerea activității; necompletarea elementelor contractelor individuale de muncă în registrul general de evidență al salariaților în format electronic, respectiv netransmiterea acestuia la termenele legale, completarea registrului general de evidență a salariaților cu date eronate sau incomplete în domeniul securității și sănătății în muncă au fost controlați un număr de 45 de agenți economici, aplicându-se o amendă de 5.000 lei pentru neconsemnarea în fișe a instruirii lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă și 31 de avertismente. Deficiențele constatate și sancționate cu avertisment se referă la: lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăviri profesionale pentru toate locurile de muncă și a planului de prevenire și protecție; neutilizarea de către lucrători a echipamentului individual de protecție; neasigurarea măsurilor de electrosecuritate; neefectuarea controlului medical la angajare și/sau periodic conform prevederilor H.G. nr. 355/2007, în fișa postului nu sunt cuprinse atribuțiile și răspunderile ce le revin lucrătorilor din punct de vedere al securității și sănătății în muncă. Diana BAIDOC