Scânteia Tineretului, iunie 1952 (Anul 7, nr. 968-992)

1952-06-10 / nr. 975

Proletari din baie ţările, uniţi-v o! Seria ll-a Anul IV Nr. 975 4 PAGINI — 20 BANI Marţi 10 Iunie 1952 Să înfăptuim în viaţă propunerile şi hotărîrile adunărilor de alegeri Utemiştii întâmpină peste tot marea sărbătoare a alegerilor printr’o îmbunătăţire a muncii lor în producţie şi pe linie de organizaţie, îşi totalizează realizările, examinează lipsurile, fac bilanţul muncii colective, într’un cuvânt se pregătesc să aducă o contribuţie cât mai de seamă la ridicarea nivelului activităţii organizaţiei. In adunările de dare de seamă şi alegeri au loc vii schimburi de idei, se frământă problemele vitale ale organizaţiei respective, utemiştii ţin să-şi spună părerile despre succesele şi despre lipsurile care au existat în munca lor. Discuţiile, criticile şi propunerile făcute sunt consemnate în procesele verbale ale adunărilor şi conferinţelor de dare de seamă şi alegeri. Pentru noile comitete U. T. M., care au fost alese în urma votului utemiştilor — vot prin care utemiştii şi-au manifestat dorinţa de a întări munca organizaţiei, încredinţând sarcinile de răspundere celor mai buni tovarăşi ai lor — aceste documente reprezintă o mare valoare, întrucât ele conţin iniţiativele, experienţa utemiştilor. Odată adunările de alegeri sfârşite, noile comitete şi birouri U. T. M. păşesc la lucru. Mulţi dintre membrii noilor organe conducătoare au însă pentru prima oară o asemenea sarcină de răspundere, sunt lipsiţi de experienţă. Şi atunci în majoritatea cazurilor, ei se întreabă: Ce să facem mai întâi ? Cu ce să începem ? Răspunsul la aceste întrebări poate fi găsit prin studierea docuiireifielui de la adunarea sau conferinţa de alegeri. In cadrul discuţiilor la alegeri, utemiştii au făcut propuneri interesante, au adus critici întemeiate. Au luat cuvântul deasemeni membri de partid, care au arătat, în spirit critic comunist, neajunsurile muncii utemiştilor, precum şi metodele prin care aceştia îşi pot îndrepta lipsurile. Iată îndrumări de nepreţuit care trebue folosite din plin. Au mai luat cuvântul invitaţi din partea conducerilor întreprinderilor, şcolilor, a sindicatului, maiştri, au vorbit reprezentanţi ai organelor superioare U. T. M. Toate aceste sfaturi trebuesc luate în seamă. Studierea problemelor discutate şi a hotăririlor trecute în procesele verbale constitue primul pas în munca noului comitet. Al doilea pas este alcătuirea proectului planului de muncă. Planul trebue astfel alcătuit încât în el să se recunoască cu uşurinţă îndrumările partidului şi ale organelor superioare U. T. M., lucrurile juste pe care le-au cerut utemiştii, trebue să se vadă că noul comitet este hotărît să realizeze în practică toate propunerile juste făcute în adunarea de alegeri. Aceasta înseamnă o respectare profundă a democraţiei întemeiată de pildă la adunarea de alegeri de la secţia mecanicul şef de pe Şantierul Tineretului de la Hunedoara, utemiştii au cerut să se analizeze cu regularitate munca brigăzilor pentru a se înlesni schimbul de experienţă, îndată după alegeri s’a trecut la aplicarea în viaţă a acestei propuneri, tot aşa cum la secţia construcţii mecanice s’au luat măsuri pentru îmbunătăţirea învăţământului politic în urma criticilor aduse în adunarea de alegeri. Noul comitet al organizaţiei de bază U. T. M. de la Şcoala Pedagogică de fete din Gura Humorului a analizat discuţiile care au avut loc cu ocazia alegerilor şi şi-a întocmit pe această bază, proectul planului de muncă. Fiecare membru al comitetului a fost însărcinat să se ocupe de îmbunătăţirea învăţăturii în vederea examenelor în una sau două clase. Astfel au fost întărite grupele de învăţătură, s-au organizat temeinic studiul individual şi ajutorarea elevilor mai slabi. In urma acestor măsuri s’au înregistrat progrese la învăţătură. La adunarea de alegeri a organizaţiei de bază U. T. M. din comuna Negrileasa, regiunea Suceava, uternistul Viorel Buzilă a propus ca noul comitet să caute a obţine loc pentru un teren de sport precum şi echipament sportiv, pentru ca tinerii să poată practica cultura fizică şi sportul, să se antreneze pentru cucerirea insignee CL M. A. Comitetul s-a preocupat de îndeplinirea dorinţelor utemiştilor şi a realizat sarcina prevăzută în plan, obţinând un teren de sport şi echipament sportiv. Unitatea dintre cuvânt şi faptă, dintre hotărîre şi executare, străduinţa de a îndeplini toate propunerile juste şi hotărîrile adoptate cu ocazia alegerilor, trebue să caracterizeze activitatea noilor birouri şi comitete alese. Cum justifică însă încrederea acordată de utemişti comitetul organizaţiei de bază U. T. M. de la fabrica „Drapelul Roşu“ din Sibiu, când el nu a luat nicio măsură pentru îmbunătăţirea muncii, când două brigăzi continuă să fie desorganizate, când fruntaşii în producţie şi metodele lor nu sunt popularizate, când învăţământul politic este lăsat în părăsire, deşi utemiştii au atras atenţia asupra acestor lipsuri cu ocazia alegerilor ? Noile organe conducătoare ale organizaţiilor U. T. M. îşi îndeplinesc o datorie de cinste răspunzând cerinţelor manifestate de utemişti, dând urmare hotărârilor şi propunerilor adoptate cu ocazia alegerilor, astfel ca primele dări de seamă ale noilor organe alese să oglindească felul în care aceste propuneri s’au îndeplinit. st numărul de azi: SA APLICAM AGROMINIMUL, PENTRU OBŢINEREA UNEI RECOLTE BOGATE, (pagină specială) (pag. 2-a). F. MAHLER : O măreaţă armă ideologică a forţelor păcii (— 10 ani de la apariţia lucrării lui I. V. Stalin „Despre Marele Război al Uniunii Sovietice pentru Apărarea Patriei“). (pag. 3-a) NICOLAE VASU : Cum lupt pentru folosirea deplină a tehnicii. (pag. 3-a) Au început examenele de sfârşit de an. (pag. 3-a) EVA DEUTSCH: Tânăra bibliotecară. (pag. 3-a) Să înceteze odioasele provocări fasciste din Franţa. (pag. 4-a) Apelul prizonierilor coreeni de pe insula Kocledo. (pag. 4-a) NOUTĂȚI SPORTIVE. (pag. 4-a). Urmăm drumul trasat de partid Tineretul patriei noastre — alături de vârstnici — 2^1 manifestă bucuria neţărmurită față de alegerea tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej, ca Preşedinte al Consiliului de Miniştri, în adunări şi meetinguri, cu ocazia schimburilor de onoare şi prin numeroase scrisori, tinerii se angajează în faţa partidului şi a tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej să lupte cu toate puterile pentru înfăptuirea întocmai a liniei politice a partidului, împotriva oricăror devieri oportuniste, să lupte pentru construirea socialismului în ţara noastră. Pentru înfăptuirea politicii partidului Zile de început de Iunie. Zile de muncă şi luptă dârză pentru poporul nostru muncitor. La strung, pe ogoare, la catedră, prin munca lor oamenii muncii îşi exprimă dragostea neţărmurită pentru iubitul conducător al poporului, tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej. Muncitorii şi muncitoarele — tineri şi vârstnici — de la fabrica „Brainer Béla“ din Bucureşti au pornit cu mult avânt să-şi îndeplinească angajamentele luate în scrisoarea adresată tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej. Privind graficele din fiecare secţie constaţi că nivelul producţiei a crescut simţitor în ultimele zile. In secţia de confecţii, articole de sport, majoritatea muncitoarelor sunt tinere iar brigăzile utemiste sunt în fruntea întrecerii socialiste. Brigada utemistă nr. 3 este brigada fruntaşă pe secţie. Exemplul de elan tineresc cu care lucrează tânăra responsabilă a brigăzii, Ancei Elisabeta, este urmat şi de celelalte membre ale brigăzii, printre care Cojocaru Ştefania, Berechet Victoria şi Borzaş Maria, care îşi depăşesc cu regularitate normele. La secţia de confecţii tricotaje tânăra stahanovistă Adriana Taifas lucrează la 10 mașini de tricotat. „Vreau ca fabrica noastră — a spus utemista stahanovistă Taifas Adriana — să-și îndeplinească cu cinste angajamentul luat in scrisoarea trimisă tovarășului Gh. Gheorghiu-Dej. Caut ca munca de fiecare zi să însemne noi succese, noi depăşiri ale planului“. Fiecare utemistă din fabrică se strădueşte ca prin munca de zi cu zi, să obţină noi succese în muncă să contribuie astfel şi mai mult la consolidarea succesului reformei băneşti. Alături de muncitorii vârstnici, utemiştii şi utemistele muncesc cu drag pentru a putea raporta tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej, că îşi duc cu cinste angajamentul la îndeplinire, că sunt hotărîţi să lupte pentru aplicarea întocmai a politicii partidului, împotriva oportunismului şi împăciuitorismului, că sunt hotărîţi să sprijine, prin munca lor, lupta partidului pentru ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, pentru pace. Angajamente înfăptuite în viaţă In primele zile ale lunii iunie, în zilele în care studenţii patriei noastre şi-au început sărbătoreşte examenele de sfârşit de an, iubitul conducător al partidului şi poporului nostru muncitor, tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, , a fost ales Preşedinte al Consiliului de Miniştri al R.P.R. Cu multă însufleţire au primit studenţii Institutului de Petrol şi Gaze din Bucureşti marea veste. In cadrul meetingului care s’a ţinut, utemiştii, s’au angajat să lupte pentru întărirea principiului conducerii organizaţiei de tineret de către partid, să-şi întărească vigilenţa şi combativitatea revoluţionară şi — în cinstea măreţului eveniment — să obţină în această sesiune de examene numai note bune. Pornind să realizeze în fapte angajamentele lor, rezultatele au început să se arate. De pildă, studenţii Niculae Boţocan, Radu Bulăceanu şi Beno Terniak, din anul III al Facultăţii de Foraj, au obţinut nota 9 la examenul de extracţie a ţiţeiului. Deasemeni, studenţii grupei a I-a din anul I al Facultăţii de Utilaj au dovedit cu ocazia examenului dat la marxism-leninism, că s-au pregătit temeinic pentru acest examen, că sunt hotărîţi să devină cadre folositoare construcţiei socialiste. Examenul s’a desfăşurat la un înalt nivel, studenţii obţinând numai note de 9 şi 10. In toate facultăţile Institutului de Petrol şi Gaze se obţin — în cadrul actualei sesiuni de examene — numeroase succese. Privind graficele cu notele obţinute de studenţii fiecărei facultăţi, îţi dai seama cât de mult i-a însufleţit pe tineri evenimentul măreţ, produs în viaţa poporului nostru. La toate materiile, studenţii s-au străduit să obţină succese deosebite. Faptul că studenţii Artopolescu Ion, Imre Ferencz, Gheorghe Horhoianu ca şi mulţi colegi ai lor din anul IV al Facultăţii de Foraj au obţinut la examenul de extracţie a ţiţeiului nota 10, faptul că în general, studenţii tuturor facultăţilor se prezintă bine pregătiţi la examene, dovedeşte hotărîrea tinerilor de a lupta fără preget pentru însuşirea ştiinţei, pentru a deveni cadre capabile să lupte, sub conducerea partidului nostru drag pentru construirea socialismului. Pentru construirea socialismului în ţara noastră Cu nemărginită bucurie au primit minerii de la exploatarea de cărbuni din Comăneşti ştirea că iubitul conducător al poporului nostru muncitor, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, a fost ales preşedinte al Consiliului de Miniştri. In cadrul meetingului sărbătoresc care a avut loc, au luat cuvântul mai mulţi muncitori, printre care şi prim-minerul stahanovist Alexandru Frăţilă care, în numele colectivului său, şi-a luat angajamentul să pornească cu şi mai multă hotărîre lupta pentru a da patriei tot mai mult cărbune. Vorbitorii şi-au afirmat hotărîrea de a lupta împotriva oricăror devieri de la linia partidului, de a lupta pentru construirea socialismului în ţara noastră. In aplauze nesfârşite, cei prezenţi au hotărît trimiterea unei telegrame tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej. In această telegramă, minerii îşi iau, printre altele, angajamentele să mărească productivitatea muncii cu 2 la sută, să realizeze economii de materiale în valoare de 50.000 lei, să mărească indicii de mecanizare cu 5 la sută faţă de cel planificat la înaintări şi cu 1 la sută la transporturi-abataje, etc. BUZAU (De la corespondentul nostru Cristea Bocioacă). Marea veste că tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, a fost ales Preşedinte al Consiliului de Miniştri al R.P.R., a umplut de bucurie inimile tinerilor muncitori, ţărani muncitori şi elevi din regiunea Buzău. Participanţii la meetingul de la fabrica Metalurgica-Buzău, sute de muncitori, tehnicieni şi funcţionari şi-au manifestat dragostea lor neţărmurită pentru iubitul conducător al poporului nostru. Ei s’au angajat în faţa partidului să realizeze planul de producţie pe anul 1952 la toţi indicii până la 1 Noembrie, să re alipe de neuitat dacă preţul de cost al produselor, realizând economii de peste 5.000 lei. In cadrul meetingului muncitorii fabricii „Metalurgica" şi-au manifestat hotărîrea de a sprijini prin muncă lupta partidului pentru industrializarea patriei noastre şi consolidarea succesului reformei băneşti, de a lupta fără contenire împotriva oricăror devieri de la linia partidului, împotriva oricăror manifestări de împăciuitorism. ★ Un însufleţit meeting a avut deasemeni loc şl la Depoul C.F.R.-Buzău. Numeroşi muncitori care au luat cuvântul şi-au exprimat prin cuvinte pornite din adâncul inimii dragostea pentru iubitul conducător al oamenilor muncii din patria noastră tovarăşul Gh. Gheorghiu-Dej, înfierând pe toţi deviatorii de dreapta care s’au abătut dela linia partidului, muncitorii dela Depoul C.F.R.-Buzău s’au angajat să lupte fără cruţare împotriva oportunismului, împăciuitorismului, aplicând întocmai linia marxist-leninistă trasată de partid. Muncitorii ceferişti, ca şi toţi oamenii muncii din regiunea Buzău, strâns uniţi în jurul partidului, sunt hotărâți să lupte pentru construirea socialismului în patria noastră. ________________ Din ţara constructorilor comunismului O staţiune electrică plutitoare Colectivul biroului de protecţie al Ministerului Flotei Maritime a U.R.S.S. a făcut proiectul unei staţiuni electrice Diesel, plutitoare. Acest vas neobişnuit cu o lungime de 66 metri şi lăţimea de 12 metri este destinat Principalului Canal Tyromen. Staţiunea va fi înzestrată cu 8 generatoare Diesel cu 10 cilindri în doi timpi şi va fi deservită de 30 de oameni. Staţiunea electrică plutitoare va alimenta cu energie electrică staţiunile de pompe şi instalaţiile de pe ţărm. Capacitatea ei de exploatare este de 6.000 kilowaţi. Combaterea vătămătorilor ogoarelor Colhoznicii sovietici obţin din an în an recolte tot mai îmbelşugate — rodul unei munci dârze, al aplicării măsurilor agrotehnice. Aportul tineretului este şi act deosebit de însemnat. In colhozul ucrainian „Leninschi sliah", din raionul Canevo, se dă o mare importanță combaterii vătămătorilor ogoarelor. Ieşind dimineața pe câmp, comsomolista Oxana Cucer a observat câteva tulpine aplecate spre pământ. Ceva mai departe, ea văzu din nou frunze îngălbenite. Scurmând pământul ea a descoperi o gărgăriţă mare care rodea rădăcina plantei. In curând, pe câmp s’au adunat zeci de tineri şi tinere. Ei au muncit până seara târziu pentru înlăturarea gărgăriţelor care ar fi putut provoca multe stricăciuni culturilor. Biroul comitetului raional al Comsomolului din Canevo a închinat o şedinţă specială luptei cu vătămătorii ogoarelor. Răspunzând la chemarea comsomoliştilor, peste 5000 de tineri şi tinere au ieşit pe ogoare. In câteva zile, ei au strâns şi au nimicit 55 tone de gărgăriţe. Noi şcoli la Moscova Anul acesta, elevii Moscovei vor primi 27 şcoli noi care se construesc acum în diferite raioane ale oraşului. Clădirile acestor şcoli vor avea câte 5 etaje. Fiecare din ele va cuprinde 22 clase spaţioase cu 880 locuri, laboratoare pentru fizică, chimie şi biologie, săli de sport şi de festivităţi. Aspectul exterior al noilor clădiri atrage privirile tuturor trecătorilor. Zidurile şcolilor sunt din cărămidă roşie. Primele etaje sunt îmbrăcate în plăci de ceramică de culoare deschisă, iar pervazul ferestrelor şi uşilor este împodobit cu ornamente din beton armat alb. Cântece compuse de oamenii muncii In Uniunea Sovietică, creşte din ce în ce mai mult numărul oamenilor muncii care compun astfel de cântece — expresie a dragostei lor pentru Patria Sovietică şi marele Stalin, a dragostei lor de viaţă. Muncitorul — zidar G. Golovasticov este, autorul cântecului cunoscut în Bielorusia „Minunate sunteţi, zări aurii” care a intrat în repertoriul multor coruri şi se execută deseori la radio. Compozitorul acesta auto-didact a mai creat multe opere muzicale. Conducătorul casei de lectură din Prisancov, P. Sidlovschi, a scris şi el textul şi muzica câtorva cântece, dintre care deosebit de populare sunt: „Cântec despre cocsagâz şi „Jnivnaia” („Cântec despre seceriş“). Multe cântece au scris învăţătorul V. Bogatov din oraşul Postova, colaboratorul trustului de construcţii din Grodno, I. Matin şi alţii. Sala tineretului din Biblioteca „V. I. Lenin“ In clădirea Bibliotecii de Start „V. I. Lenin" din Moscova se găseşte şi o sală de lectură pentru copii şi tineret care este frecventată zilnic de 700—800 tineri. Sala de lectură pentru copii a fost deschisă în bibliotecă acum 10 ani. Din an în an creşte tot mai mult numărul cititorilor. Pentru a face cunoscute cititorilor noutăţile literare, în sala de lectură se ţin sistematic referate asupra cărţilor apărute. La secţia de informaţii şi bibliografie se răspunde anual la câteva mii de întrebări în legătură cu cele mai diferite probleme. Pentru a se da ajutor elevilor s-au creiat cartoteci speciale pentru istorie, botanică, geografie şi altele. Deasemeni se dau consultaţii la matematică, limba engleză şi diferite alte obiecte. Lucrările ştiinţifice ale studenţilor Studenţii Institutelor de învăţământ superior din U.R.S.S. duc o intensă muncă de cercetări ştiinţifice, în cadrul asociaţiilor ştiinţifice studenţeşti. Rezultatele obţinute în anul acesta de studenţi au fost discutate la conferinţele ştiinţifice card au avut loc în toate institutele de învăţământ superior din U.R.S.S. La Institutul de maşini-unelte „I. V. Stalin“ din Moscova au fost luate în discuţie peste 80 de lucrări ştiinţifice. Studenţii au propus o nouă metodă de uscare a formelor de turnat, cu ajutorul razelor infraroşii, care a început să se aplice la uzinele „Stancolit” şi „Boreţ"' din Moscova. Studenţii institutului au construit un automat pres perfecţionat. Folosirea noului agregat ridică de 7 ori productivitatea muncii în atelierele de montaj. Anul acesta, la trecerea în revistă a lucrărilor ştiinţifice ale studenţilor din Moscovaiau parte 62 de institute de învăţământ superior. Vor fi examinate peste 600 din cele mai bune referate ale studenţilor, din diferite domeniiale ştiinţei. Multe din lucrări au fost aplicate în practică în producţie. La Moscova s-a deschis o interesantă expoziţie a lucrărilor executate de elevii şcolilor rezervelor de muncă din U.R.S.S. Un loc important îl ocupă, în cadrul expoziţiei lucrările tehnice — combaine, ■ strunguri şi alte maşini executate cu multă măestrie. In clişeu, un strung construit de elevii școlii profesionale nr. 6 din Moscova. întrecerea socialistă în cinstea lui 23 August ★ ★ Aplică metoda graficului orar SIBIU. — (De la corespondentul nostru). încă două brigăzi din oraşul Sibiu au început să aplice metoda graficului orar a Valentinei Hrisanova, cu ajutorul căreia ele realizează zilnic şi oră de oră o producţie ritmică. Acestea sunt brigăzile conduse de Eva Balint şi Valeria Roman de la cele două benzi de confecţii ale fabricii „Ţesătura Nouă”. Prin grija conducerii fabricii şi a comitetului organizaţiei de bază U.T.M., au fost asigurate brigăzilor condiţiile necesare pentru aplicarea metodei Valentinei Hrisanova. Au fost luate măsuri de aprovizionare la timp cu materiale şi măsuri pentru defalcarea planului pe ore şi pe fiecare om în parte. In prima zi de lucru, dorinţa fiecărui membru al acestor brigăzi era să-şi vadă sarcinile îndeplinite. Către sfârşitul primei ore de lucru, privirile tuturor se îndreptau nerăbdătoare către panoul graficului orar. Becul roşu, însoţit de cel albastru care arăta depăşirea angajamentului a fost aprins. Brigada dăduse 14 bluze peste plan. La sfârşitul schimbului, maistrul a anunţat rezultatele obţinute de brigada condusă de Eva Ballot. Angajamentul brigăzii a fost depăşit cu 72 bluze în 8 ore. In schimbul doi, brigada condusă de Valeria Roman a început deasemeni lucrul după graficul orar. In prima oară şi această brigadă a dat peste plan 18 cămăşi iar până la sfârşitul celor 8 ore de lucru a dat 150 cămăşi mai mult decât prevedea planul. De atunci, aceste două brigăzi lucrând după metoda graficului orar a Valentinei Hrisanova, realizează oră de oră o producţie ritmică şi o depăşire însemnată a angajamentelor luate. întrecere pe bază de contracte CANALUL DUNARE-MAREA NEAGRA. (De la corespondentul nostru ION. JURCAN). Pentru ca rezultatele muncii să fie cât mai bune, comitetul organizaţiei de bază U.T.M. de la atelierele mecanice de pe canalul Dunăre-Marea Neagră, a luat o serie de măsuri organizatorice menite să contribue la antrenarea tinerilor în lupta pentru îndeplinirea înainte de termen a planului. O primă măsură organizatorică luată de comitet, a fost antrenarea tinerilor în întrecerea socialistă pe bază de contracte cu puncte precise. Realizările pe care le-au obţinut în urma acestui fapt ce 42 de tineri antrenaţi în luna Mai în întrecere socialistă, sunt dintre cele mai însemnate. Brigada utemistului Ioniţă Gheorghe — de pildă — din atelierul cazangerie, lucrând la confecţionarea cuptoarelor de topit fontă şi-a terminat sarcinile de plan pe luna Mai cu 2 zile înainte de termen. Deasemeni, brigada a mai înscris în această lună în contul său colectiv de economii, încă 521 lei. Metodele sovietice Gotlear, Voroşin şi Lidia Corabelnicova, au fost aplicate în luna Mai, de toţi membrii brigăzii. Rezultate frumoase au obţinut şi alţi numeroşi tineri. Strungarul utemist Gheorghe Bădică — de pildă — prin aplicarea metodelor Bâkov-Bortkevici şi Lidia Corabelnicova şi-a depăşit planul pe luna Mai, cu 22,3 la sută şi a făcut economii însemnate. Rezultate frumoase au obţinut şi utemiştii Aurel Enache, Dădălău Emilia, Marin Gheorghe şi alţii. Utemistul Velişcu Ion, sudor, lucrează şi el cu multă pricepere şi dragoste. El a calificat în ultimul timp patru tineri, care astăzi sunt fruntaşi în producţie. In ceea ce priveşte calificarea tinerilor, comitetul organizaţiei de bază U.T.M. are aceasta ca o preocupare de frunte. La şcoala de calificare frecventează regulat 35 de tineri, iar alţi 27 se califică la locul de muncă după iniţiativa maistrului Creman Francisc. In această direcţie tinerii primesc un sprijin deosebit din partea maiştrilor comunişti Strava Atanase şi Vrânceanu Ion. Cu toate că s’au obţinut unele succese, în munca acestei organizaţii de bază U.T.M. mai sunt şi o serie de lipsuri care trebue grabnic înlăturate. Aşa, de pildă, cu toate că în ateliere există un mare număr de tineri, aci nu a fost organizată decât o singură brigadă utemistă. Posibilitatea de a se înfiinţa mai multe brigăzi există însă. Comitetul organizaţiei de bază U.T.M. nu a avut iniţiativă în această direcţie şi a lăsat lucrurile de azi pe mâine. Deasemeni, mai sunt tineri care lipsesc nemotivat de la serviciu. In legătură cu ei comitetul organizaţiei de bază U.T.M. n’a luat nicio măsură. Comitetul organizaţiei de bază U. T. M. trebue să ia măsuri pentru lichidarea urgentă a lipsurilor existente. Numai în acest fel el îşi va putea consolida realizările obţinute.