Scînteia Tineretului, februarie 1960 (Anul 15, nr. 3333-3356)

1960-02-02 / nr. 3333

întrecerile „Cupei Prieteniei“ Baschet Turneul de baschet, aşteptat cu mult interes de spectatorii bucureşteni, s-a relevat cu prisosinţă ca o întrecere dinamică bine venită pentru confruntarea speranţelor baschetului din această parte a Europei. Dar înainte de unele consideraţii, soco', ni merită o succintă prezentare a formaţiilor participante. Jucătorii bulgari se remarcă în primul rînd prin înălţimea lor(media echipei 185 cm.) cit şi prin tinereţe, căci majoritatea nu depăşesc 18-19 ani. Deşi foarte tineri, aceşti jucători selecţionaţi după turul final al campionatului de juniori al R. P. Bulgaria unde se admit jucători până la 19 ani (la noi pînă la 18) au dovedit că posedă o bună pregătire fizică şi tehnico-tactică. Jocul lor se bazează pe variante active ale apărării om la om, iar un atac pe combinaţii simple la 2-3 jucători, care urmăresc punerea in valoare atn a jucătorilor înalţi de care dispun cit şi a elementelor de pârindere. Secretul bunei lor pregătiri constă în faptul că şi-au însuşit cu prisosinţă abecedarul bascnetului. Toţi jucătorii au dovedit că cunosc la perfecţie poziţia fundamentală, deplasarea pe teren, acţiunile individuale tehnico-tactice de apărare şi atac şi de asemenea pasarea, prinderea şi aruncarea mingii la coş. Ceea ce îi caracterizează în joc pe baschetbaliştii albanezi este dîrzenia, combativitatea, dorinţa de a se afirma în jocul colectiv. Consider că printr-o perfecţionare continuă a jocului în apărare, prin pregătirea cîtorva jucători de talie mai înaltă şi mai ales prin sporirea numărului de jocuri pentru căpătarea rutinei , vor ajunge în scurt timp la o valoare apreciabilă pe plan internaţional. Începutul a fost făcut. Iată ce ne-a spus în această privinţă, Alice Merieg, căpitanul echipei : „Am învăţat multe lucruri noi in această competiţie baschetbalistă. Ne-am făcut mulţi prieteni. Doresc să mai revin în Bucureştiul pe care l-am văzut în anul trecut cu ocazia Balcaniadei de baschet, dar care se transformă minunat pe zi ce trece“. Cît priveşte evoluţia baschetbaliştilor din ţara noastră, ea poate fi cotată ca fiind satisfăcătoare. Baschetbaliştii noştri pot însă mai mult şi vor trebui s-o dovedească în viitor. Echipa noastră este tînără (media pe echipă 21 ani). Dar aceasta nu ne îngăduie să trecem cu vederea faptul că nu toţi jucătorii au o pregătire multilaterală, satisfăcătoare. întîlnirea tineretului şi studenţilor din regiunea balcano-adriatică ne-a prilejuit să vedem la lucru o selecţionată studenţească din R. P. Romînă. Baschetbaliştii studenţi s-au dovedit, mai maturi, posesori ai unei bogate experienţe de joc, pe care cei mai mulţi au căpătat-o în campionatul republican. OCTAV DIMITRIU antrenor federal * Competiţia baschetbaliştilor a fost inaugurată de meciul dintre selecţionatele de tineret ale R. P. Româno şi R. P. Albania în care victoria a revenit echipei noastre cu scorul de 61-40 (41-12). În cea de-a doua întîlnire au evoluat selecţionata studenţească a ţării noastre şi echipa de tineret a R. P. Bulgaria. Meciul, care a încheiat spectacolul baschetbalistic de duminică seara, a oferit celor prezenţi o interesantă dispută încheiată cu o nouă victorie românească: scor 84-70 (48-36). ★ Turneul de baschet a programat ieri, în sala sporturilor de la Floreasca două meciuri. Echipa R. P. Bulgaria a învins cu scorul de 73-28 echipa R. P. Albania, iar echipa studenţilor din R.P.R. a întrecut cu 67-59 selecţionata R.P.R. (tineret). Un arac inspirat soldat cu două noi puncte pentru selecţionata de baschet a U.A.S.R., care a dispus cu scorul de 84-70 de reprezentativa de tineret a R. P. Bulgaria Foto : V. RANGA Şah Competiţia de şah din cadrul „Cupei Prieteniei“ a început sâmbăta după amiază cu participarea şahiştilor din cinci ţâri: Albania, Bulgaria, Grecia, Iugoslavia şi Romînia. Printre participanţi există nume celebre în arena şahistă mondială, cum este cel al marelui maestru internaţional din Iugoslavia Ivkov, Angos, actualul campion al Greciei, maestrul internaţional Djurasevici. De asemenea tînarul jucător bulgar Stefanov, clasat în recentul campionat mondial al juniorilor din Elveţia pe locul IV. In acelaşi campionat mondial, tînărul jucător iugoslav, Parma, de altfel cel mai tînăr participant in această competiţie prietenească, a cucerit locul III. Un palmares îmbucurător au de asemenea reprezentanţii noştri Ghiţescu, Drîrner şi Pavlov. In runda I-a (sîmbătă) echipa Romîniei, compusă din maeştrii Ghiţescu, Drimer şi Pavlov a întâmpinat o dîrză rezistenţă din partea tinerei formaţii albaneze. După un joc spectaculos în care avantajul şi dezavantajul a oscilat de ambele părţi, jucătorii români au reuşit să-şi adjudece victoria cu scorul de 2-1. A doua întîlnire a fost aceea dintre Bulgaria şi Grecia. Mai bine pregătiţi teoretic decit şahiştii greci, tinerii bulgari au obţinut victoria cu 3-0. Echipa iugoslavă n-a evoluat în prima rundă. Duminică după amiază s-a jucat runda a II-a care a cuprins următoarele întâlniri : Grecia- Iugoslavia şi Bulgaria-Rorrânia. „Derby“-ul primei întîlniri i-a constituit partida dintre marele maestru Ivkov și campionul grec Angos. Intr-o partidă franceză, Ivkov a atacat vertiginos cu albele, dar în urma unei apărări foarte corecte a jucătorului grec, partida a rămas echilibrată pina în final, când în urma unei neatenţii a lui Angos, Ivkov a avut ocazia unei frumoase combinaţii Sacrificând un turn pentru un nebun, sportivul iugoslav a cîştigat spectaculos partida. Tinărul Panna a întrecut pe Psaroudachis într-un stil remarcabil. Partida dintre Vergopoulos- Djurasevici disputată pe făgaşul strict poziţional s-a întrerupt cu avantaj pentru Djurasovici. In a II-a întîlnire, reprezettânjii noştri au întâlnit un adversar redutabil. Deşi au începu, timoraţi, ceea ce Ie-a adus dezavantaj la toate trei mesele, jucătorii bulgari, dind dovadă de aceeaşi tenacitate care-i caracterizează, au reuşit să echilibreze jocul şi să obţină chiar avantaj in 2 partide : Bogdanov- Ghiţescu şi Tancov-Pavlov. Partida Drimer-Ştefanov s-a întrerupt intr-un final de turnuri mai avantajos jucătorului român. Echipa Albaniei n-a jucat în cea de-a II-a rundă. Paralel cu întrecerile băieţilor, se desfăşoară şi un mic turneu feminin la care participă şahista L. Iocici, actuala campioană a Iugoslaviei, bulgara Kuzmanova şi româncele A. Nicolau şi E. Polihroniade. După primele două runde în care s-au înregistrat rezultatele : Nicolau-Iocici 0-1 ; Polihroniade-Kuzmanova 1-0 ; Polihroniade-Nicolau 1-0; Kuzmanova-Iocici întreruptă cu avantaj pentru alb, conduce reprezentanta noastră Polihroniade cu 2 puncte urmată de Kuzmanova, Iocici și Nicolau. DR. O. TROIANESCU maestru internaţional de şah Tenis de masă Amatorii tenisului de masă şi-au dat intilnire de astă dată în sala Dinamo, care găzduieşte întrecerile acestei discipline din cadrul „Cupei Prieteniei“. Chiar din prima şi — respectiv sâmbătă — datorită prezenţei la mesele de joc a unor tinere elemente de valoare internaţională: V. Marcovici (Iugoslavia), Mariana Baresch, Adalbert Rethy (R.P.R.) întrecerile s-au anunţat deosebit de pasionante. Deşi majoritatea participanţilor sunt juniori în fiecare set sau partidă sportivii în dispută dovedesc multă putere de luptă, dorinţa firească de a învinge, de a învăţa da la partener. Discuţiile purtate de ei înainte sau după meciurile ce aveau de susţinut, sincerele felicitări după o nouă victori.e, sînt mărturii fidele ale sentimentelor trainice pe care le nutresc ei pentru închegarea unei strînse prietenii intre tineretul regiunii Balcanice şi a Mării Adriatice. Terminarea primelor Întreceri ne-au adus şi primii învingători: formaţia feminină de tineret a ţării noastre (Maria Alexandru şi Mariana Barasch) care a cucerit primul loc în întrecerea pe echipe a fetelor, precum şi reprezentativa masculină de tineret a R.P.F. Iugoslavia, care a câştigat turneul pe echipe rezervat băieţilor. O remarcabilă comportare au avut în aceste întreceri surorile Jandreescu (R.P.R.) şi sportivele bulgare Evghenia Kalorova şi Virginia Popova, care au luptat adesea de la egal la egal cu favoritele competiţiei. Ieri au continuat întrecerile individuale care s-au soldat CU rezultatele . Mariana Barasch (R.P.R.) a învins în finală de scorul de S-0 pe Maria Alexandru (R.P.R.). La masculin primul loc a revenit jucătorului iugoslav Markovici. Un remarcabil succes a repurtat perechea Covaci, Rethy (R.P.R.), cîştigătoarea probei de dublu băieţi. Cei doi jucători români au dispus cu 3-2 de redutabila pereche Markovici-Teran (Iugoslavia). Proba de dublu mixt a fost cîştigată de Maria Alexandru-Rethy (R.P.R.), iar cea de dublu fete de Mariana Barasch-Maria Alexandru (R.P.R.). în urma acestor victorii, „Cupa Prieteniei" a fost atribuită echipei R. P. Româno. Duminica sportivă , în cadrul competiţiei internaţionale masculine de baschet „Cupa campionilor europeni“ s-au desfăşurat două întâlniri contînd pentru optimile de finală. La Istanbul, echipa Academik Sofia a întrecut cu scorul de 69-61 (30-29) echipa Fenerbahce. Returul va avea loc la Sofia. Im Ljubljana echipa iugoslavă Asko Ljubljana a cîştigat cu scorul de 100-51 (45-21) în fața echipei austriece Union Babeinberg şi s-a calificat pentru sferturile de finală. • Selecţionata de hochei pe gheaţă a cluburilor din Moscova a întâlnit la 31 ianuarie în oraşul Winnippeg selecţionata de tineret a Canadei de apus pe care a învins-o cu scorul de 8-1 (3-0 ; 4-1 ; 2-0). Cu aceasta turneul hocheiştilor sovietici Canada a luat sfîrşit. • Cel de-al 27-lea campionat unional de şah a continuat cu disputarea partidelor din runda a 5-a, într-una dintre cele mai interesante partide, maestrul Lutikov din Novosibirsk l-a învins pe fostul campion al ţării marele maestru Juri Auerbach. Petrosian a repurtat o nouă victorie, de data aceasta în faţa lui Saharov, care a depăşit timpul de gîndire. Simaghin a câştigat la Lieberson, iar Sanikovici la Gufeld. Partidele Gheller- Radjirov şi Krogius Polugaevski s-au terminat remiză. în partidele întrerupte, Korcinoi are un pion în plus la Smislov şi Spasski avantaj material la Suetin. După 5 runde, în clasament conduce marele maestru Tigram Petrosian cu 4 puncte. 9 Campionatele mondiale feminine de patinaj viteză desfăşurate în oraşul suedez Oestersund au reunit , la startul probelor, sportive din U.R.S.S., R.P. Chineză, Norvegia, Finlanda, R. Cehoslovacă, R. P. Polonă, Suedia şi alte ţări. Cum era de aşteptat competiţia a fost dominată de reprezentantele U.IR.S.S. care au arătat o înaltă măiestrie, cucerind primele 4 locuri în clasamentul final şi victoria în toate cele patru probe ale campionatelor. Titlul de campioană mondială absolută a fost câştigat de Valentina Stenina, în vîrstă de 25 ani, inginer constructor din orașul Sverdlovsc. Fosta campioană a lumii Tamara Riova a ocupat de data aceasta locul doi. • Duminică seara s-a desfășurat la Tbilisi întîlnirea retur de baschet din cadrul „Cupei campionilor europeni" dintre echipele Dinamo Tbilisi, campioana U.R.S.S., şi C.C.A■ Bucureşti. Baschetbaliştii sovietici au prestat un joc excelent terminând învingători cu scorul de 90—68 (44—27). Echipa dinamovistă s-a calificat pentru sferturile de finală ale competiţiei. în sala de sport din b-dul Mendeleev nr. 34 va începe astăzi dimineaţă de la ora 9 un interesant concurs internaţional de tenis de masă dotat cu „Cupa Voinţa“. La întreceri vor participa 20 de jucători printre care se numără Gerdjikov, Kirin (R. P. Bulgaria), Kern, Teran (Iugoslavia), Radu Negulescu, Cobîrzan, Reti, Popescu (R. P. Romînă) şi membrii echipei Turciei sosită la Bucureşti pentru a lua parte la întrecerile „Cupei Prieteniei“. • Competiţia de tenis de masă dotată cu „Cupa federaţiei române“ a revenit echipeiR. P. Bulgaria. Iată rezultatele t tehnice înregistrate: R. P. Bulgaria-Turcia 5-0 ; R.P.R.-Turda 5-0 ; R. P. Bulgaria-R.P.R. 5-1. Duminică dimineaţă i-a disputat la Galaţi întîlnirea amicală de box dintre echipele cluburilor C. SJM. Galaţi şi Cetatea Bucur. Pugiliştii gălăţeni au terminat învingători cu scorul de 23—1 6. Campionul ţării la categoria semigrea, Petre Zaharia l-a învins la puncte pe Gh. Rossler. Alte Rezultate mai interesante : Paul Pavel întrece la puncte pe 1. Stoica; Popa Nicu dispune la puncte de 1. Boceanu ; Stan Bogoi întrece la puncte pe Marin Ion (decizie discutabilă); V. Bogoi întrece la puncte pe A. Gănescu. • Intr-un meci internaţional de volei disputat sîmbătă la Paris echipa masculină a Franţei a înviat cu scorul de 3-1 (10-15 ; 15-4 ; 15-9; 15-4) echipa reprezentativă a Turciei. • în primul meci din cadrul sferturilor de finală ale „Cupei campionilor europeni“ la baschet (feminin) echipa franceză A.S. Montferrandaise a învins cu scorul de 53-32 echipa iugoslavă Steaua Roșie din Belgrad. Returul acestei întâlniri se va disputa la Belgrad. Vremea cu adevărat primăvăratecă de duminică a chemat pe stadionul Dinamo din Capitală un număr mare de amatori ai fotbalului care au asistat la o primă confruntare de antrenament a echipelor bucureștene „Dinamo“ și „Pompierul“. In fotografia noastră portarul Cosma respinge un atac al înaintării formaţiei adverse. Foto : R. VASILE Tinărul nostru reprezentant, maestru Th. Ghiţescu susţine o partidă în compania şahistului bulgar Bogdanov. Foto : VAL. PIETREANU Elevele Teodorescu Mihaela şi Nicolescu Doina din clasa a X-a a Şcolii medii „A. Toma“ din Ploeşti citesc mult, în timpul liber, lată-le împrumutînd cărţi in biblioteca scolii. Foto : S. NICULESCU Sesiunea Sfatului popular al Regiunii Autonome Maghiare întruniţi în cea de-a 9-a sesiune, deputaţii Sfatului popular al Regiunii Autonome Maghiare au dezbătut execuţia bugetului pe anul 1959 şi au aprobat bugetul şi planul local pe anul în curs. Raportul comitetului executiv s-a ocupat pe larg de succesele obţinute de sfaturile populare în activitatea economică şi pe tărîm social-cultural. Industria locală şi-a sporit cu 14 la sută producţia în comparaţie cu 1958 pe seama creşterii productivităţii muncii, ca urmare a înzestrării diferitelor secţii cu noi maşini şi utilaje, precum şi prin intrarea în producţie a unor noi secţii. Au fost terminate şi date în funcţiune mai multe linii de înaltă tensiune prin care s-a rezolvat alimentarea cu energie electrică a unor localităţi ca Borsec, Topliţa şi altele. Totodată în cursul anului trecut au fost construite şi date în folosinţă mai mult de 430 de apartamente şi au început lucrările la alte aproape 460 apartamente care vor fi terminate în primul semestru ,al acestui an. Pentru acţiuni social-culturale sfaturile populare au cheltuit anul trecut cu 16 milioane lei mai mult decât în anul precedent. Raportul şi discuţiile deputaţilor şi invitaţilor au criticat unele lipsuri care s-au manifestat în proiectarea şi executarea construcţiilor, faptul că nu au fost respectate întotdeauna termenele de dare în folosinţă a diferitelor obiective. Aprobând bugetul şi planul local de stat pe anul in curs, sesiunea a recomandat comitetului executiv ca paralel cu mărirea producţiei in industria locală să aibă în vedere o mai justă profilare a întreprinderilor prin introducerea în fabricaţie a unor noi produse. Potrivit prevederilor bugetului şi planului local, în acest an se va acorda o mai mare atenţie lărgirii şi consolidării sectorului socialist al agriculturii şi în special creşterii animalelor, reparării şi modernizării drumurilor prin antrenarea la muncă voluntară a unui mare număr de oameni ai muncii de la sate, precum şi acţiunilor social-culturale. (Agerpres) Ion Vameş şi V. Ionescu-Cluj. Scrisorile trimise pentru concurs repetă aceleaşi fapte. Ele nu împărtăşesc din experienţa tinerilor despre care ne scrieţi. Simplele cifre redate sunt insuficiente şi neconvingătoare. In materialul pe care-l veţi scrie arătaţi pe larg în ce constă iniţiativele, experienţa înaintată şi munca entuziastă a tinerilor. Cînd scrieţi despre realizări, arătaţi eficacitatea economică a muncii tinerilor, precum şi efectul educativ al activităţii lor. Vasile Pătraşcu-Oradea: Numărul corespondenţelor care se trimit la concurs nu este limitat. Nu uitaţi că la stabilirea câştigătorilor concursului se iau în consideraţie, alături de calitate, şi numărul de corespondenţe trimise. De lipsa temelor nu vă puteţi plînge. Deoarece lucraţi pe un şantier, aşteptăm veşti despre contribuţia tinerilor mobilizaţi de organizaţia U.T.M., sub conducerea organizaţiei de partid, la reducerea consumului specific de ciment, oţel, beton, despre lupta pentru folosirea raţională a materialului lemnos etc. Virgil Szabo-Oraşul Stalin. Acordarea premiilor a marcat sfârşitul primei etape a concursului corespondenţilor voluntari şi cititorilor ziarului. Prin urmare corespondenţele trimise pentru prima etapă, nu se consideră în concurs şi pentru etapa a II-a. Locul d-tale de muncă oferă, însă, nenumărate, teme din viaţa şi munca tineretului pentru noi şi noi corespondenţe. Nu ne-ai scris nimic, pînă acum, de exemplu, despre lupta tinerilor pentru micşorarea consumurilor specifice de materii prime şi materiale, pentru scăderea necontenită a procentului de rebuturi, pentru economisirea metalului. Vorbeşte în corespondenţele pe care le trimiţi, despre munca desfăşurată de organizaţia U.T.M. pentru dezvoltarea spiritului gospodăresc al tinerilor. N. Pătru-Buhuş!, Florica Mişcu-Vatra Dornei. După cum s-a anunţat, etapa a II-a a concursului corespondenţilor voluntari şi cititorilor ziarului se desfăşoară în perioada 15 ianuarie — 5 mai a.c. Pentru alte amănunte, vă recomandăm să citiţi tematica concursului publicată în numerele 3313, 3314, 3315 din ianuarie a.c. ale ziarului nostru, Gheorghieş Marin-Petroşani. „ La concurs se primesc şi caricaturi. Este bine însă ca critica respectivă să aibă adresă. Simpla caricatură a malagambistului cu freză „creastă de cocoş“ şi „pantaloni strimţi“ era generală, fără ţintă precisă. Cum caricatura trimisă dovedeşte oarecare pricepere, te rugăm să ne trimiţi în continuare şi altele, inspirate din viaţa şi munca tinerilor de fiecare zi. Gabriela Stănculescu-Timişoara. Asupra problemelor pe care le trataţi nu trebuie să existe nici un fel de îndoială. Datele sau faptele pe care le trimite corespondentul voluntar ziarului trebuie să fie bine verificate, să corespundă îrntrutotul adevărului. Pe aceea corespondentul voluntar are datoria să verifice cu toată atenţia ca forurile competente datele culese, să se sprijine pe o documentare temeinică, şi să seziseze operativ problemele despre care scrie Marin Cincu-Baia Mare. Concursul iniţiat de ziarul nostru se adresează într-adevar tuturor tinerilor cititori şi corespondenţilor voluntari. La concurs se primesc informaţii, reportaje, raiduri ale posturilor de corespondenţi voluntari, note critice, foiletoane, epigrame, caricaturi şi fotografii. Precum vezi, poeziile nu intră în concurs. Așteptăm alte materiale de la dumneata, care să se încadreze în genurile de mai sus. La baza spiritului gospodăresc — calificarea ((Urmare din pag. la)bricii, a unei instrucţiuni a ministerului, s-a întîlnit cu nepăsarea unora dintre noi şi iată că se împlineşte în curînd un an de cînd nu am mai întreprins nimic în această problemă. Folosesc prilejul de acum — a spus în continuare inginerul Baichiu pentru a spune tovarăşilor din conducerea fabricii că nu e nevoie de nici o „aprobare“ pentru organizarea formelor noastre specifice, tinereşti, de ridicare a calificării, ci dimpotrivă, aceasta constituie o obligaţie permanentă a noastră. Eu mă angajez ca, sub conducerea şi îndrumarea organizaţiei de partid, să trec imediat la reorganizarea cursului de minim tehnic în schimbul meu pe care îl voi conduce personal. Reorganizarea cursului de minim tehnic va da posibilitate tinerilor muncitori să cunoască mai bine, să folosească mai raţional, de exemplu, pietrele abrazive, cele cgre nu mai pot fi folosite la repere mai mari, să se folosească la repere mai mici. De asemenea ei vor cunoaşte şi folosi cu mai multă competenţă dispozitivele. Din studiul făcut de mine — a încheiat inginerul Baichi — reiese că noi, cei din secţia rectificare vom putea economisi cu cel puţin 250.000 lei mai mult decit angajamentul luat anterior. Luînd apoi cuvintul strungarul Lascăr Onel — a criticat cabinetul tehnic, biblioteca tehnică şi cercul A.S.I.T. Ce au făcut tovarăşii de aici care sunt chemaţi să contribuie la ridicarea calificării tineretului ? — a întrebat el. Mai nimic. Cercul A.S.I.T. pornise anul trecut o acţiune potrivit căreia fiecare inginer şi tehnician trebuia să ia pe lingă el un tînăr muncitor şi să facă din acesta un pasionat cititor al cărţilor tehnice. Se ivise însă o piedică. Biblioteca nu avea cărţile necesare. Acum s-au adus cărţile. A uitat însă cercul A.S.I.T. de propria sa acţiune. E limpede că nu mai poate fi tolerată această stare de lucruri. În continuare Lascăr Onel a arătat că în secţia strungărie — secţie a tineretului — există tineri muncitori fruntaşi, meseriaşi buni, care posedă o calificare înaltă şi care dovedesc un deosebit spirit gospodăresc. Aşa sunt Mihai Piper, Ion Toderiţă, Dumitru Bălan care în luna aceasta încă nu au scos din magazie nici un cuţit. Ei mai realizează însemnate economii de metal prin folosirea capetelor de bară de la repere mai mari pentru strunjirea unor reperi mai mici. Şi asta pentru că au o înaltă calificare profesională. Organizaţia U.T.M. nu s-a gîndit însă că ar fi bine să repartizeze pe lingă fiecare tînăr fruntaş cite un tînăr sau doi cu o calificare mai scăzută, pentru ca aceştia să înveţe din experienţa fruntaşilor. Nu s-a gîndit să popularizeze şi să extindă experienţa celor mai buni tineri strungari. Evident că aceste lipsuri vor trebui urgent înlăturate. In general — a spus Constantin Patrichi — cei din secţia noastră (senterie) se „plîng“ că nu prea pot realiza economii în illicit noi depindem iţe celelalte secţii. Ca această concepţie nu corespunde adevărului este un fapt dovedit. Iată un exemplu : sfătuindumă într-o zi cu secretarul organizaţiei de partid şi cu cîţiva muncitori mai în vîrstă, am hotărit să recoc matriţele şi punctele de retezat de anumite dimensiuni şi să le folosesc apoi pentru alte dimensiuni. Acest procedeu de lucru a depăşit de acum faza experimentală. Am şi realizat astfel cîteva mii de lei economii. Mă angajez ca pînă la sfîrşitul anului să realizez prin acest procedeu economii în valoare de 100.000 lei. Au urmat apoi la cuvînt forjorul Gheorghe Siminică, Victor Călin de la secţia bile-role, rectificatorul P. Neghină, strungarul Gheţu Constantin, lăcătuşul Ion Ciomaga şi mulţi alţii. Înflăcăraţi, dovedind o judecată matură şi un înalt spirit gospodăresc, dovedind că înţeleg pe deplin contribuţia pe care trebuie să şi-o aducă la înfăptuirea hotărîrilor Plenarei din 3—5 decembrie 1959 a C.C. al P.M.R., ei s-au angajat să lupte pentru a nu risipi nici un leu. Ei şi-au luanifestat hotărîrea de a astupa toate canalele prin care se mai irosesc încă bani. Bunăoară, strungarii vor colecta şpanul de bronz care pînă acum nu era luat în seamă, reglorii îşi vor reduce cu 50 la sută coliviile de probă, cei de la întreţinere vor economisi curentul, cei de la reparaţii vor economisi scule şi piese etc. Tinerii, ca şi cei mai vîrstnici, prezenţi la consfătuire, şi-au manifestat convingerea că, sub conducerea şi cu sprijinul permanent al organizaţiilor de partid, vor lupta ca nu numai să-şi îndeplinească dar să şi depăşească chiar angajamentul luat. Consfătuirea a adoptat şi unele măsuri concrete ce urmează să fie aplicate în întreaga fabrică. Astfel, în fabrică vor fi create 9 cursuri de minim tehnic care vor fi conduse de cei mai buni ingineri şi tehnicieni tineri. Sub conducerea şi cu ajutorul organizaţiilor rte partid pe lingă fiecare muncitor fruntaş va repartizat ei»« un tînăr muncitor nu o calific»’» mai scăzută iar celor mai burţi ingineri şi tehnicieni le vor îşijaţi iu grijă ehe 3-5 muncitori a ceasta cu scopul ca toţi muncitorii să fie aduşi la nivelul fruntaşilor. Organizaţiile U.T.M în colaborare cu cabinetul tehnic, biblioteca tehnică şi cercul A.S.I.T îşi vor stabili un plan concret de măsuri potrivit căruia în fabrică urmează să se dea un nou impuls mişcării de inovaţii şi raţionalizări. Comitetul U.T.M. pe fabrică a hotărît ca asemenea consfătuiri să aibă loc în fiecare schimb Un lucru însă trebuie subliniat. Conducerea fabricii în frunte cu tovarăşul director Ştefan Dumitrescu, e necesar să acorde o mai mare atenţie ridicării calificării tinerilor muncitori. De acest lucru vor beneficia atît tinerii personal, cit mai ales întreaga fabrică. în acelaşi timp comitetul U.T.M. pe fabrică va trebui să desfăşoare o muncă colectivă, perseverentă şi să-l sprijine mai mult ca pînă in prezent pe inginerul Alexandru Georgescu responsabil cu producţia şi calificarea în comitet, astfel ca sarcinile ce-i revin în această privinţă să poată fi cu succes înfăptuite. Numai in felul acesta chemarea „Nici un leu risipit, fiecare leu fructificat“ va putea fi cu succes aplicată iar tinerii muncitori din vestita fabrică birlădeană vor puea raporta partidului noi și frumoase realizări.