Scînteia Tineretului, septembrie 1971 (Anul 27, nr. 6933-6958)

1971-09-15 / nr. 6945

„SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 2MIERCURI 15 SEPTEMBRIE 1971 Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a trimis tovarăşului TODOR JIVKOV, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Bulgar, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Bulgaria, următoarea telegramă : In numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România și al meu personal, vă adresez dumneavoastră, Partidului Comunist și întregului popor bulgar calde felicitări cu prilejul celei de-a XXV-a aniversări a proclamării Republicii Populare Bulgaria. Dorind poporului frate bulgar noi succese în opera de edificare a societăţii socialiste dezvoltate, ne exprimăm convingerea că relaţiile de prietenie tradiţională şi colaborare multilaterală dintre partidele şi ţările noastre vor cunoaşte o continuă dezvoltare, în interesul popoarelor român şi bulgar, al cauzei socialismului şi colaborării internaţionale. Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a trimis lui JOSE FIGUERES FERRER, preşedintele Republicii Costa Rica, următoarea telegramă : Cu prilejul celei de a 150-a aniversări a zilei naţionale a Republicii Costa Rica, adresez Excelenței Voastre felicitări cordiale împreună cu cele mai bune urări de progres poporului postarican. Vicepreşedintele Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste, Mihai Drăgănescu, a primit marţi delegaţia Frontului Popular Patriotic din R.P. Ungară, compusă din tovarăşii: Nagy József, preşedinte al Comitetului judeţean Bekeş al Frontului Popular Patriotic, şi Hajos Vilmos, secretar al Comitetului judeţean Győr al Frontului Popular Patriotic, care face o vizită în ţara noastră la invitaţia Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste. în aceeaşi zi, delegaţia a purtat discuţii pentru documentare şi schimb de experienţă la Consiliul Municipal Bucureşti al Frontului Unităţii Socialiste, a vizitat noi ansambluri de locuinţe, monumente istorice şi culturale din Capitală. O delegaţie economică iraniană, condusă de J. Salmanpour, ministru adjunct al economiei din Iran, se află în aceste zile în ţara noastră, pentru a participa la lucrările de pregătire a celei de a VII-a sesiuni a Comisiei ministeriale româno-iraniene. Marţi după-amiază, membrii delegaţiei au fost primiţi de Cornel Burtică, ministrul comerţului exterior. In cursul întrevederii au fost discutate probleme referitoare la dezvoltarea schimburilor comerciale bilaterale și a cooperării economice româno-iraniene. ÎNAPOIEREA DIN CHILE A TOVARĂŞULUI MARŢIAN DAN Marţi s-a reîntors din Chile delegaţia U.T.C., condusă de tovarăşul Marţian Dan, prim-secretar al G.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, care a participatla întîlnirea tineretului“ din America Latină şi de Nord, precum şi la Sesiunea Comitetului Executiv al Federaţiei Mondiale a Tineretului Democrat. La sosire, pe aeroportul Otopeni, au fost prezenţi secretari, membri ai Biroului şi activişti ai C.C. al U.T.C. Un instrument al intervenţiilor eficiente (Urmare din pag. 1) măsuri al organizaţiei U.T.C. din secţia montaj. Slaba responsabilitate a tinerilor pentru îndeplinirea sarcinilor cu care sunt investiţi, manifestările deindividualism, lacunele în ceea ce priveşte cinstea şi principialitatea comunistă nu se descoperă printre obiectivele cuprinse in planul de măsuri. Şi, în acest caz, însă, prejudiciile aduse colectivului au fost pe larg tratate in adunare. N-am reţinut decit două exemple, dintre cele mai semnificative, care pun însă intr-o lumină elocventă faptul că organizaţiile U.T.C. n-au reuşit să se apropie efectiv, la modul soluţiilor practice, de problematica reală, educativă, a membrilor lor. Nu-i mai puţin adevărat însă că in unele privinţe s-a încercat să se dea un răspuns pozitiv problemelor în suspensie. Dar, şi în acest caz, elaborarea planului de măsuri suferă obiecţii. De pildă, organizaţia U.T.C. din secţia energetic şef şi-a propus să dezvolte la tineri sentimentul de dragoste pentru muncă. Pentru atingerea acestui scop sunt prevăzute unele întîlniri cu mai mulţi lucrători din uzină. Ele au fost organizate şi în trecut şi după cite ne spunea chiar secretarul organizaţiei, Iordan Papuc, nu au avut efectul scontat. Apoi, faptul că s-a rămas numai la ele a îndepărtat organizaţia de îndeplinirea scopului propus, în această situaţie, constatată chiar de reprezentanţii organizaţiei, împrospătarea registrului de mijloace folosite ar fi fost cit se poate de necesar. Or, planul de măsuri nu exprimă cîtuşi de puţin un efort convingător în această direcţie. La fel stau lucrurile şi la montaj. Aici, organizaţia îşi propune să combată neajunsurile prin popularizarea lor, de două ori pe lună, la fostul U.T.C. de control. Atît ! Consultîndu-l pe Ioan Gherguș, membru al biroului, am aflat că această modalitate este practicată de mai multă vreme, iar rezultatele sînt minime. Cu toate acestea, nu s-a întreprins nimic pentru completarea ei şi cu alte acţiuni care ar putea servi creşterea eficienţei intervenţiilor organizaţiei. Părerea lui Ioan Gherguş că într-o asemenea împrejurare „este foarte posibil ca lipsurile să persiste“, ni se pare pe deplin îndreptăţită. De fapt, ce conţinut au planurile de măsuri, dacă multe din problemele de fond sunt scăpate din vedere şi dacă alte obiective sunt precizate de aşa manieră incit nu oferă certitudinea realizării lor? La o privire de ansamblu aceste documente datorează foarte mult laturii administrative a activităţii, precum şi direcţiilor principale de acţiune. Sunt prevăzute ţinerea evidenţelor, numirea propagandiştilor, excursiile, vizionări de spectacole, expuneri şi conferinţe despre al căror scop şi conţinut exact nu se spune mare lucru. Asemenea prevederi ţin locul acţiunilor educative concrete, care fuseseră solicitate în adunările generale. In privinţa solicitudinii cu care birourile organizaţiilor U.T.U au cooptat în planurile de măsuri propunerile făcute de utecişti, am avut surpriza de a intilni şi cazul desconsiderării lor. Astfel, în procesul verbal al adunării organizaţiei U.T.C. din atelierul modelărie al secţiei oţelărie sunt menţionate propunerile privind petrecerea organizată a timpului liber (s-a pornit de la faptul că unii tineri vagabondează) şi iniţierea unor acţiuni pentru cunoaşterea mai profundă a legilor ţării. Nici una nu este prinsă în planul de măsuri, deşi din cele spuse de Zaharia Popescu, locţiitorul secretarului U.T.C., am înţeles că ele s-au bucurat iniţial de un ecou favorabil. Precizasem la începutul articolului că pentru organizaţiile U.T.C. la care ne referim adunările generale de dezbateri au avut loc. Nu întîmplător am făcut acest lucru. In săptămînile care au trecut de atunci era momentul să descoperim planurile de măsuri integrate deja eforturilor practice. Singurul colectiv unde acest deziderat a devenit un fapt real este organizaţia U.T.C. din secţia mecanic şef. Dintre toate colectivele investigate acesta a fost singurul care şi-a conceput un plan de măsuri apropiat de ceea ce înţelegem prin instrument de intervenţie. Astfel, se află într-o fază avansată organizarea expunerilor de propagandă ateistă la fel comisiile de tineri care vor susţine informările politice ; s-a trecut la elaborarea materialelor care vor fi afişate la gazeta satirică sau publicate în ziarul uzinal ; s-a luat legătura cu clubul uzinei pentru iniţierea unor manifestări care să ocupe timpul liber al tinerilor Stadiul valorificării practice a planurilor de măsuri constituie de fapt un certificat al calităţii lor. Am văzut că acolo unde concepţia care a stat la baza elaborării lor a ţinut seama de problemele reale ale colectivului, unde tonul este dat de acţiuni nu de intenţii, s-au parcurs deja primii paşi spre realizare. Această apreciere poate fi totodată şi concluzia investigaţiei noastre. Anume aceea că analizele din adunările generale trebuie să se traducă în programe de acţiuni efective, cu care organizaţiile să poată opera pe terenul educaţiei politico-ideologice a membrilor lor. Numai în măsura în care ele se prezintă ca instrumente de intervenţie şi nu ca „note de probleme“, administrative, de principiu, imperativul perfecţionării întregii activităţi îşi va afla exprimarea practică. In acest registru trebuie găsit indicativul că dezbaterile organizate și-au atins scopul, că ele asigură realmente un plus de calitate eforturilor uteciștilor. DISTINŞI CU DIPLOMA DE ONOARE I-am întâlnit în această vară pe şantierul viitorului Complex sportiv turistic de la Buşteni sau la extinderea Uzinei de mecanică fină Sinaia situată în perimetrul oraşului Breaza. I-am cunoscut pe unii dintre ei la Fabrica de conserve alimentare din Vălenii de Munte sau la Fabrica de cărămidă „1 Mai“ Bucov. Am relatat despre activitatea brigadierilor pe şantierele muncii voluntar patriotice din construcţii, în industrie şi agricultură în mai multe rînduri. Tinerii recunoscuţi în albastrul salopetei de brigadier sub dogoarea verii îşi dau astăzi, 15 septembrie, din nou întîlnire la şcoală pentru a relua activitatea de instruire teoretică şi practică, după ce au făcut timp de săptămini dovada vredniciei lor. Pentru aceste rezultate deosebite în activitatea voluntar-patriotică a celor mai destoinice brigăzi le va fi oferită, în semn de preţuire a eforturilor depuse, Diploma de Onoare a Comitetului judeţean Prahova al Uniunii Tineretului Comunist. Asemenea momente festive sunt programate în cadrul organizaţiilor U.T.C. de la Şcoala profesională Sinaia, Grupul şcolar „1 Mai“ Ploieşti, Grupul şcolar energetic Câmpina, Şcoala profesională Teleajen, la Liceul din Vălenii de Munte şi liceele nr. 1, 2 şi 5 din municipiul Ploieşti. N. O. „BUN VENIT IN JUDEŢUL COVASNA, TINERI ABSOLVENŢI !" în sala festivă a Consiliului popular judeţean Covasna a avut loc duminică întîlnirea tinerilor absolvenţi ai unor instituţii de învăţămînt superior şi şcoli de specialitate, repartizaţi în judeţ, cu membri ai Biroului Comitetului judeţean Covasna al P.C.R., ai Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean şi Comitetului judeţean U.T.C. Covasna. In acest an, în rîndurile marelui colectiv de oameni ai muncii din judeţul Covasna se vor integra încă 77 ingineri, 68 In cel de al patrulea meci susţinut în cadrul campionatelor europene masculine de baschet, selecţionata României a intilnit la Essen formaţia Poloniei. După ce la pauză scorul a fost egal: 39—39, in final victoria a revenit baschetbaliştilor polonezi cu 80—74. La Böblingen, în grupa B a competiţiei, Cehoslovacia a invins cu scorul de 113—85 (55—40) echipa Israelului. Astăzi echipa României va juca cu reprezentativa Spaniei. Arbitrul Gheorghe Limona a primit ecusonul F. I.F.A. • ZILELE acestea, forul international de fotbal a acordat ecusonul FIFA arbitrului român Gheorghe Limona. In acest fel nouă arbitri din ţara noastră sunt in prezent deţinători ai ecusonului FIFA. In afară de Gheorghe Limona acest titlu a mai fost acordat anterior următorilor arbitri : Mihai Popa, Vasile Dumitrescu, Aurel Bentu, Alexandru Pîrvu, Iosif Ritter, Cornel Niţescu, Andrei Rădulescu şi Nicolae Mihăilescu. Concursuri de selecţie la atletism Şcoala sportivă de atletism din Bucureşti, prin profesorii săi, organizează zilnic, în perioada 20—25 septembrie a.c. pentru elevii bucureşteni care vor să practice atletismul, concursuri de selecție pe terenurile de la „Viitorul" și „Tineretului" în vederea anului școlar 1971—1972. F. C. Hibernians Paola - Steaua: 0-0! Pe un timp incert (noros), circa 10 000 de spectatori au urmărit pe „Stadionul Muncipal“ din La Valletta primul meci dintre echipele F. C. Hibernians Paola si Steaua Bucureşti, contind pentru „Cupa Cupelor“ la fotbal. Partida s-a încheiat la egalitate : 0-0. In acest joc echipa Steaua a aliniat următoarea formaţie : Coman, Sătmăreanu, Smarandache, Negrea, Cristache, Naom, Vigu, Pantea, Tătaru (din min. 56 Aelenei), Iordănescu, Nastase. Campionatele europene de baschet profesori, 28 economişti, 14 educatoare, 11 învăţători, 6 medici, 4 jurişti, precum şi şase subingineri, 50 cadre tehnice cu studii postliceale şi 50 absolvenţi ai unor licee de specialitate. Tovarăşul Carol Király, prim-secretar al Comitetului judeţean Covasna al P.C.R., preşedintele Consiliului popular judeţean, a urat celor prezenţi „bun venit" cu ocazia ocupării locurilor de muncă în judeţ. In cuvîntul de răspuns, inginerul Martin Sisman a mulţumit pentru grija de care se bucură încă de la început tinerii absolvenţi, angajîndu-se în numele colegilor să fie la înălţimea acestei încrederi prin întreaga lor activitate, cu elanul caracteristic vîrstei. TUROK CLARA VASILE CATARGIU, şeful departamentului pentru promovarea vînzărilor din cadrul Agenţiei Române de Publicitate Internaţională — PUBLICOM — In ultimii ani, România a jucat un rol tot mai activ în sfera comerţului internaţional. Sarcini deosebite revin în aceste condiţii propagandei şi reclamei comerciale menite să sprijine activităţile de export-import. Cum se reflectă aceasta în activitatea PUBLICOM? — Avind în primul rînd menirea de a contribui la promovarea exporturilor româneşti, prestăm pentru unităţile de comerţ exterior o gamă largă de servicii ca : acordarea de asistenţă de specialitate la întocmirea planului de acţiuni publicitare, recomandarea celor mai potrivite medii şi suporturi publicitare pe o terţă piaţă, organizarea de campanii publicitare ale întreprinderilor româneşti participante la tîrguri şi expoziţii internaţionale. Totodată, contractăm cu agenţii de publicitate, edituri, reviste şi ziare, in numele I.S.C.E.-urilor, serviciile destinate să realizeze prevederile din planul de acţiuni publicitare întocmit de fiecare întreprindere. Pentru a crea în străinătate o imagine a ceea ce înseamnă România azi, în ultimii doi ani, PUBLICOM a realizat pagini speciale şi suplimente in publicaţii cu reputaţie internaţională din Elveţia, R.F.G., Iran, Anglia, India, Austria ; a întocmit capitolul editorial pentru anuarul comercial 1971 Scandinavia — Ţările socialiste, a publicat în 10 ziare din 8 ţări materiale despre potenţialul economic al R.S.R. Campaniile publicitare organizate de PUBLICOM în presa de specialitate şi cotidiană din diferite ţări ale lumii au rolul de a informa partenerii străini despre calitatea, caracteristicile şi parametrii tehnici ai produselor româneşti. Numai in 1970 au apărut peste 4 400 reclame privind 230 de subiecte în circa 300 de reviste de specialitate şi 120 cotidiene din 45 de ţări de pe toate continentele. In acest an am Întreprins şi primii paşi pe linia organizării unor conferinţe tehnice. Amintesc in acest sens manifestarea „Zilele tehnicii româneşti“ in Belgia. Tot în sfera de activitate a PUBLICOM-ului intră şi organizarea în ţară pentru exportatorii sau exportatorii potenţiali străini, a diverselor manifestări ca expoziţii, simpozioane, conferinţe, tipărituri de cataloage, pliante, prospecte etc. Avind in vedere că toate acestea se dovedesc un veritabil schimb de experienţă între specialiştii români şi cei străini, care vor fi pe viitor preocupările in acest sens ? Anual, aproape 400 de firme şi întreprinderi de comerţ exterior din străinătate beneficiază de serviciile noastre. O formă nouă de manifestări o constituie expoziţiile specializate cu participare multinaţională, care facilitează posibilităţile de cunoaştere a unor oferte mai largi, în diverse domenii, în vederea selecţionării pe această bază atit a produselor celor mai corespunzătoare la import cit şi a celor mai competitivi furnizori. Concomitent, oferim specialiştilor noştri posibilitatea de a cunoaşte noutăţile intervenite pe plan mondial intr-un anumit domeniu. După expoziţiile colective de ambalaje şi maşini de ambalat, de aparataj electronic, aparataj şi instrumentar medical-dentar, am organizat cea de a doua ediţie a expoziţiei de produse abrazive urmînd ca pe 14 septembrie să se deschidă expoziţia colectivă de sîrme, benzi rezistive, conductori bobinaj, cabluri şi conductori electrici. în această perioadă ne preocupă promovarea unor forme noi de reclamă cit mai adecvate şi eficiente, menite să sprijine exporturile ţării noastre, să mărim considerabil numărul de expoziţii colective specializate. I. V. O invitație pentru tineri din partea clubului „Dinamo“ CINE VREA SĂ PRACTICE SPORTUL ? Clubul sportiv Dinamo Bucureşti, organizează, în continuare, până la 4 octombrie 1971 o serie de concursuri de selecţie pentru copii şi tineri la următoarele discipline sportive : atletism, baschet, box, călărie, fotbal, gimnastică, haltere, handbal, lupte, rugbi, tenis de cîmp, tir şi volei. Concursurile se vor desfăşura după următorul program : miercuri, 15 septembrie ora 8,30; luni 20 septembrie ora 8,30 şi 16,30 ; luni, 27 septembrie ora 8,30 şi 16,30 ; luni 4 octombrie ora 8,30 şi 16,30. Copiii şi tinerii care doresc să practice disciplinele sportive anunţate mai sus, care doresc să se dedice activităţii de performanţă şi se prezintă in acest scop la concursurile de selecţie — acestea vor avea loc pe terenurile bazei sportive din şoseaua Ştefan cel Mare — trebuie să aibă asupra lor echipamentul sportiv necesar. O iniţiativă lăudabilă a clubului bucureştean care vine să confirme preocuparea pentru promovarea tineretului, pentru sprijinirea acestuia in practicarea sportului ! Nu putem să nu ne reamintim acum în momentul deschiderii noului an şcolar că acelaşi club a fost primul care a pornit iniţiativa de a pune terenurile de care dispune la dispoziţia elevilor in anumite zile şi la anumite ore, fapt care a impulsionat activitatea sportivă in rindurile tineretului şcolar. • PE RINGUL instalat în arena circului „Krone“ din München a început turneul preolimpic de box la care participă 71 de pugilişti din 23 de ţări, printre care şi România. In prima gală a turneului, cei doi sportivi români care au urcat treptele ringului au terminat învingători. In limitele categoriei uşoară, Paul Dobrescu a obţinut o spectaculoasă victorie prin K.O. tehnic în rundul trei in faţa boxerului vestgerman Burkhardt Barnowski. La categoria semiuşoară, Gheorghe Ciochină a cîştigat la puncte, după o luptă strînsă, meciul cu pugilistul sovietic Boris Kuzneţov. In urma acestui succes, Gheorghe Ciochină s-a calificat direct în semifinală, urmînd să intilnească, probabil, pe maghiarul László Iuhasz, Învingător la puncte in faţa polonezului, Jerzy Lewandowski. VICTORII LA MÜNCHEN! NOI SECŢII DE SUBINGINERI La Facultatea de mecanică a Institutului politehnic din Galaţi au luat fiinţă două noi secţii de subingineri cu specialităţile : Construcţia corpurilor de nave şi Instalaţii navale de bord, cursuri de zi şi serale. Concursul de admitere la aceste secţii începe la data de 24 septembrie. înscrierile se fac pînă la data de 22 septembrie la secretariatul Facultăţii de mecanică. Probele de concurs sînt cele publicate în broşura „Admiterea în învăţămîntul superior — 1971“, pentru secţia Tehnologia prelucrării la rece. „AŞTEPTAREA" — OMAGIU LUI ŞTEFAN CIUBOTĂRAŞU În dimineaţa zilei de ieri, la A.C.I.N. a avut loc o conferinţă de presă cu principalii realizatori ai recentei premiere a Studioului cinematografic „Bucureşti“ : „Aşteptarea“. După cum se ştie, scriitorul Horia Pătraşcu a scris scenariul filmului pentru artistul poporului Ştefan Ciubotăraşu. Moartea prematură a acestuia, într-una din dimineţile cinci era aşteptat pe platou, înainte de sfîrşitul filmului, a impus restructurarea întregului scenariu, astfel incit, azi, „Aşteptarea“ reprezintă, dincolo de o reuşită artistică a filmului românesc de actualitate, un omagiu adus celui care, prin farmecul personalităţii sale şi prin marele său talent a marcat o dată în istoria artei interpretative romăneşti. Regizorul filmului, Şerban Creangă, scriitorul Horia Pătraşcu, arhitectul-scenograf Radu Călinescu, ceilalţi realizatori prezenţi la conferinţa de presă au evocat cu emoţie pe omul şi artistul Ştefan Ciubotăraşu, au răspuns întrebărilor legate de dificultăţile inerente ducerii la bun sfirşit a filmului, şi-au anunţat proiectele de viitor. SALUTARI... AMARE Pasiunea de a schimba şi a colecţiona ilustrate am întilnit-o la foarte mulţi tineri. La fel de egală în cazul celui care trimite şi al celui care aşteaptă. Ce se poate trimite din Comăneşti ? Salutări... amare. Oraşul este frumos dar nimeni nu s-a gindit la o singură vedere in culori. Deunăzi am primit o scrisoare din partea consiliului orăşenesc al elevilor. Ne vorbea despre pitorescul oraşului, despre industria sa in plină, dezvoltare. „De ce oare — ne întreba Radu Eugen — nu se imortalizează astfel de aspecte ? Aici, in Comăneşti — continuă corespondentul — există palatul fostului prinț Ghika, unul din primii exploratori ai Africii. Ar putea fi fotografiat. Sau noul cartier „Zăvoi“, sau — de ce nu — panorama orașului văzută din avion...“. Am reprodus aceste rînduri dorindu-le o sugestie pentru forurile în drept. MINISTERUL INDUSTRIEI UŞOARE I. ŞCOALA PROFESIONALA DÎMBOVIŢA — BUCUREŞTI , Str. Poet Cerna nr. 1 — Sector IV  ANUNŢ . Se aduce la cunoştinţa celor interesaţi, că în perioada 20— 25 septembrie 1971 se ţine un nou examen de admitere pentru învăţămîntul profesional de zi şi ucenicie la locul de muncă, la următoarele meserii : I • Prelucrători cauciuc şi confecţioneri articole din cau- I ciuc (băieţi) ) • Finisori (băieţi şi fete) . • Electricieni (băieţi) • Sticlari (băieţi şi fete). Recrutarea candidaţilor se face din localitatea Bucureşti * şi comunele situate pe o rază de 50 km. I e Tăbăcari (băieţi). I Recrutarea candidaţilor pentru meseria de tăbăcari se face din toată ţara. * Examenul constă din următoarele probe : . o Matematică — scris şi oral la toate meseriile. • Fizică — scris şi oral pentru meseria electricieni. • Chimie — scris şi oral pentru meseriile : cauciucuri, * tăbăcari. Unisori, sticlari. I Condiţiile ce , trebuie îndeplinite de candidaţi sunt: LIUÎJf Să fie absolvenţi : 10 sau 8 clase şi să aibă vîrsta intre I 15 şi 18 ani. I Informaţii suplimentare la telefon : 21.25.80, 22.50.31. La catedră: profesorii TIBERIU BAN şi DUMITRU HÎTRU Printre zecile şi sutele de scrisori primite pe marginea cursului nostru, foarte multe ne semnalează „scăparea“ unor lecţii din diferite motive : vacanţă, plecare din localitate etc. Desigur, cititorii care sunt abonaţi la ziarul nostru n-au însă parte de astfel de surprize. Ion Marinel — Teleorman; Aurel Nica — Galaţi ; Gabriel Popa — Buzău ; Dorel Giurgiu — Călan ; Gh. Siminiuc — Iaşi ; Siegfried Weber — Sibiu ; Nicolae Constantin — U.M. 0192 ; Vasile C. Stoica — Cîmpeni-Vrancea şi mulţi alţii au „goluri“ în suita de lecţii apărute în coloanele ziarul „Scînteia tineretului“. Ce este de făcut ? Redacţia — cu toată înţelegerea şi bunăvoinţa — nu poate să le trimită numerele lipsă. Ar fi vorba de sute şi sute de ziare ! Deoarece cursul nostru şi-a dovedit din plin popularitatea, cit şi utilitatea, deşi aţii pomenit de citeva ori, nu ezităm să Lecţia a XXI a spunem că ne străduim să vă oferim un mijloc eficace de a cîştiga forţă şi sănătate, şi nu în ultimul rînd, armonie. încercăm să întîmpinăm numeroasele voci din rîndurile cititorilor exprimate sintetic de Viorel Sicobeanu din Luduş : „acum. .. şi o carte despre culturism“ redactată sub forma lecţiilor apărute în ziar. După încheierea celor 24 de lecţii, autorii studiază posibilitatea editării unei lucrări care alături de materialele apărute în cadrul cursului practic de culturism să cuprindă numeroase alte îndrumări utile, tabele antropometrice, scurt istoric al culturismului etc. EXERCIŢIULE SAPTAMINII A XXI-A (băieţi) După exerciţiile de încălzire repetăm exerciţiile : 77 ; 78 ; 79 şi 80. Apoi, trecem la lecţia de zi : Ex. 81. Din poziţie stînd depărtat pe scîndură, în semigenuflexiune cu bastonul la nivelul umerilor, împingem de jos în sus. Dozare : 2 x 5 secunde. Ex. 82 (membrele superioare). Din poziţie stind depărtat, îndoirea braţelor, cu ducerea ganterelor sub axilă. Se va lucra alternativ. Dozarea 2 (10 x 2 - 4 kg). Ex. 83. (trunchiul). Din poziţia stînd depărtat, cu greutatea (ţeavă) la piept, răsuciri ale trunchiului spre stingă şi spre dreapta. Dozare : 2 (10 x 10 - 15 kg.) Ex. 84 (membrele inferioare). Din poziţia stînd depărtat cu greutatea pe umeri sărituri uşoare in sus. Dozare: 2 (10x10 — 15 kg). PENTRU TIMPUL DV. OIER AȘTEPTAREA : rulează la Capitol (orele 9,15; 11,30; 14; 16,30; 18,45; 21), Grădina Doina (ora 19,15). BOXERUL : rulează la Luceafărul (orele 9; 11,16; 13,30; 16; 18,30; 20,45). ÎNCREDEREA : rulează la Victoria (orele 9; 11,15; 13,30; 16; 13,30; 20,45). DUPĂ VULPE : rulează la Sala Palatului (orele 17,15; 20,15), București ( orele 9; 11,15; 13,30; 16,30; 18,45; 21). MARELE PREMIU : rulează la Patria (orele 9,30; 13; 16,30; 20), CROMWELL : rulează la Scala (orele 10; 12,30; 17, 20,30), Central (orele 10; 13,30; 16,45; 20), Favorit (orele 9,15; 12,30; 16; 19,30), Grădina Select (ora 19,30), Grădina Capitol (ora 19,15). PARADA CIRCULUI : rulează la Festival (orele 9; 11,15; 13,30; 16; 18,30; 20,45), Doina (orele 11,80; 13,45; 16; 18,15; 20,30). ASEDIUL : rulează la Melodia (orele 9; 11,15; 13,30; 16; 18,30; 20,45), Tomis (orele 10; 12,30; 15; 17,30) , Grădina Tomis (ora 20). PROGRAM DE FILME DOCUMENTARE : rulează la Timpuri Noi (orele 9—20,15 în continuare). ARTICOLUL 420 : rulează la Excelsior (orele 9; 12,30; 16,30; 20,15), Gloria (orele 9; 12,30; 16; 19,30), Modern (orele 9; 12,30; 16, 20), Grădina Modem (ora 19). HAIDUCII : rulează la Moşilor (orele 15,30; 17,45), Grădina Moşilor (ora 20). SIMON BOLIVAR : rulează la Griviţa (orele 9,15; 11,45; 15,30; 18, 20,30) , Mioriţa (orele 10; 12,30; ■ 15; 17,30; 20). CANTAREŢUL BUCLUCAŞ : rulează la Popular (orele 15,30; 18; 20,15). OMUL ORCHESTRĂ: rulează la Floreasca (orele 15,30; 18; 20,30), Aurora (orele 9; 11,15; 13,30; 15,45; 18; 20,15), Grădina Aurora (ora 19). BRIGADA DIVERSE IN ALERTA : rulează la înfrăţirea (orele 15,30; 17,45; 20), Progresul (orele 15,30; 18; 20,15), HELLO DOLLY : rulează la Feroviar (orele 9; 12,30; 16,30; 20), Grădina Festival (ora 19,30). CORTUL ROŞU : rulează la Vitan (ora 16), Grădina Vitan (ora 19,30) . O FLOARE ŞI DOI GRĂDINARI : rulează la Lumina (orele 9; 12,15; 16; 9*80). RISCUL: rulează la Pacealorei( 15,45; 18, 20). SUNETUL MUZICII : rulează la Dacia (orele 8,30—18,45 în continuare), Viitorul (orele 16; 19,30). DIRECȚIA BERLIN : rulează la Crîngași (orele 16; 18, 20), TICK, TICK, TICK : rulează la Bucegi (orele 15,30; 17,45), Volga (orele 9,15; 11,30; 13,45; 16; 18,15; 20,30), Flamura (orele 9; 11,15; 13,30; 16; 18,15; 20,30), Grădina Bucegi (ora 20). IL CUNOAŞTEŢI PE URBANT: rulează la Buzeşti (orele 15,30; 18), Grădina Buzeşti (ora 20,15). SECRETUL PLANETEI MAIMUŢELOR : rulează la Lira (orele 15,30; 18), Grădina Lira (ora 20). FLOAREA SOARELUI : rulează la Arta (orele 15,30; 18), Grădina Arta (ora 20), Rahova (orele 15,30; 18; 20,15), ROMEO ȘI JULIETA : rulează la Cosmos (orele 15,30; 19). SAPTĂMINA NEBUNILOR : rulează la Munca (orele 16; 18; 20), Flacăra (orele 15,30; 18; 20,15). UN LOC PENTRU ÎNDRĂGOSTIȚI : rulează la Drumul Sării (orele 15,30; 17,45; 20), Giulesti (orele 15,30; 17,45; 20). GRESEALA FATALA : rulează la Unirea (orele 15,30; 18), Grădina Unirea (ora 20). INTILNIRE CU O NECUNOSCUTA : rulează la Ferentari (orele 15,30; 17,45; 20). GENOVEVA DE BRABANT: rulează la Laromet (orele 15,30; 17,30; 19,30) TINERETE FARA BATRINETE: rulează la Cinemateca „Union“ (orele 9; 10,45; 12,30; 14,15; 16; 18,15; 20,30). MIERCURI, 15 SEPTEMBRIE 1971 Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“ (La Teatrul de vară „Herăstrău“) : IUBIRE PENTRU IUBIRE — ora 20; Teatrul „C. Tănase“ (Sala Savoy) : SONATUL LUNII — ora 19,30. MIERCURI, 15 SEPTEMBRIE 1971 • 15,55 Deschiderea emisiunii. Fotbal ■ Dinamo Bucureşti-Spartak Trnava (Cupa Campionilor Europeni). Transmisiune directă de la Stadionul „23 August“. In pauză . Publicitate • 17,50 Solişti îndrăgiţi de muzică populară : Dumitru Sopon • 18,00 „Răspundem prezent !“. Deschiderea noului an şcolar. Transmisiuni de la : Liceul „Ion Neculce“ (Bucureşti) şi Centrul şcolar de chimie (Ploieşti) • 18,35 Mult e dulce şi frumoasă... • 18,50 Confruntări • 19,10 Tragerea Pronoexpres • 19,20 1001 de seri — emisiune pentru cei mici • 19,30 Telejurnalul de seară • 20,00 Ancheta TV : „Idealul tinereţii". Emisiune de Carmen Dumitrescu • 20,45 Telecinemateca : „Pisica îşi scoate ghearele“ — producţie a studiourilor franceze • 22,25 Teleglob : Itinerar chilian • 22,35 Tangouri celebre, îşi dau concursul orchestra şi baletul Operei Române • 22.50 Telejurnalul de noapte.