Scînteia Tineretului, februarie 1986 (Anul 42, nr. 11406-11429)

1986-02-01 / nr. 11406

„SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 2 întregul popor, angajat cu toate forţele pentru îndeplinirea exemplară şi depăşirea sarcinilor de plan MOBILIZATOARE CHEMĂRI LA ÎNTRECERE CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresata de întreprinderea de materiale izolatoare Vaslui tuturor întreprinderilor din industria cimentului şi materialelor de construcţii CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea de execuţie şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare laşi tuturor întreprinderilor de execuţie şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Oamenii muncii de la întreprinderea de materiale izolatoare „PREMI“ Vaslui, acţionind cu înaltă răspundere şi exemplară dăruire pentru transpunerea in fapte a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, a orientărilor şi indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, au încheiat ultimul an al cincinalului 1981—1985 cu depăşirea tuturor indicatorilor de plan. In lumina indicaţiilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 13—14 noiembrie 1985 şi la Plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii din decembrie 1985, colectivul de oameni ai muncii de la întreprinderea de materiale izolatoare Vaslui adresează tuturor unităţilor din industria cimentului şi materialelor de construcţii chemarea la întrecerea socialistă pe anul 1980, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Realizarea peste plan a 25 milioanne lei producţie-marfă, 7 milioane lei producţie netă şi peste 20 milioane lei producţie-marfă vîndută şi încasată. 2. Depăşirea planului de export cu 2 la sută, realizind la timp şi în condiţii ireproşabile de calitate toate comenzile. 3. Depăşirea cu 5 la sută a planului de produse noi şi reproiectate, urmărindu-se creşterea gradului de valorificare a materiilor prime şi materialelor, reducerea consumurilor energetice şi de manoperă, ridicarea parametrilor tehnico-economici ai produselor. La produsele de nivel calitativ mondial vom adăuga in acest an încă două : tapetele din pînză de sticlă și produsele hidroizolatoare aditivate. 4. Prin aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar vom reduce cheltuielile totale şi materiale planificate la 1000 lei producţiemarfă cu cel puţin 2 lei. De asemenea, ln condiţiile aplicării noilor norme de consum, vom economisi 120 MWh energie electrică, 80 tone combustibil convenţional şi vom reduce consumurile de materiale cu 1 la sută. 5. Depăşirea productivităţii muncii, planificate cu cel puţin 10 000 lei pe om al muncii, prin îmbunătăţirea tehnologiei de fabricaţie a ratei minerale, reorganizarea fluxului la produsele hidroizolatoare, reducerea timpului de staţionare a utilajelor in reparaţii, creşterea gradului de utilizare a maşinilor cu 3 la sută faţă de plan, ridicarea pregătirii profesionale a Întregului personal şi calificarea in a doua meserie a cel puţin 80 de muncitori. 6. Creşterea cu 1,5 la sută a indicelui de utilizare a timpului de lucru al muncitorilor faţă de nivelul realizat in 1985. 7. Obţinerea de beneficii peste plan in valoare de cel puţin 4 milioane lei. 8. Depăşirea planului de recuperare, valorificare şi reintroducere în circuitul productiv a materialelor refolosibile cu 4 la sută la oţel, 10 la sută la deşeuri hirtie şi 5 la sută la metale neferoase; 9. îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de muncă şi de viaţă ale personalului muncitor prin asigurarea unui microclimat corespunzător la fiecare loc de muncă, dezvoltarea activităţilor la gospodăria anexă, diversificarea şi îmbunătăţirea meniurilor la cantină şi microcantine, creşterea ponderii preparatelor, şi semipreparatelor culinare tip gospodina, construirea in regie proprie a unui bloc de locuinţe de serviciu, amenajarea unei zone de agrement in vecinătatea întreprinderii, in care scop se vor efectua cel puţin 100 000 ore de muncă patriotică. 10. Sub conducerea organizaţiei de partid, Consiliul Oamenilor Muncii, organizaţiile de sindicat şi tineret vor desfăşura acţiuni de masă în cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României“ şi a competiţiei sportive „Daciada“ care să vizeze antrenarea personalului muncitor la creaţia tehnico-ştiinţifică, educarea moral-politică şi cetăţenească, petrecerea plăcută şi utilă a timpului liber. Acţionind cu întreaga răspundere pentru înfăptuirea grandiosului program de îmbunătăţiri funciare, elaborat din iniţiativa şi cu contribuţia hotăritoare a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi beneficiind de sprijinul permanent acordat de conducerea partidului şi statului nostru, colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea de execuţie şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Iaşi a încheiat anul 1985 cu importante depăşiri la toţi indicatoriide plan. Cu hotărirea nestrămutată de a răspunde prin fapte de muncă exemplare la însufleţitoarele îndemnuri ale conducătorului partidului şi statului nostru, privind ridicarea potenţialului productiv şi valorificarea deplină a fondului funciar — bunul cel mai de preţ al Întregului popor — colectivul nostru adresează tuturor întreprinderilor de execuţie şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare chemarea la întrecerea socialistă pe anul 1986, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea cu 5 la sută a planului de construcţii-montaj, realizindu-se pină la sfîrşitul anului o producţie suplimentară de cel puţin 12 milioane lei. 2. Punerea în funcţiune cu trei luni înainte de termen a unei suprafeţe de 8 700 hectare amenajate pentru irigaţii in sistemele hidroameliorative Sculeni — Tuţora — Gorban şi Ţigănuşi — Perieni şi cu 2 luni înainte a 8 000 hectare amenajate antierozional în bazinele hidrografice Voineşti, Tuţora, Gorban şi Cîrlig. 3. Depăşirea planului la producţia industrială, cu 10 milioane lei. 4. încheierea cu o lună înainte de termenul planificat a reviziilor şi reparaţiilor la staţiile de pompare pentru desecări, asigurind în acest fel condiţii optime de eliminare a excesului de umiditate de pe 50 000 hectare. 5. Creşterea gradului de folosire a maşinilor, utilajelor şi instalaţiilor cu 10 la sută faţă de nivelul planificat. 6. Aplicind cu consecvenţă principiile noului mecanism economico-financiar, ale autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti vom realiza : — creşterea productivităţii muncii cu cel puţin 7 la sută faţă de plan ; — reducerea cheltuielilor totale planificate la 1 000 lei producţie de construcţii-montaj cu 18 lei, obţinînd pe această cale un beneficiu suplimentar de peste 4,6 milioane lei ; — obţinerea unor venituri peste plan din activitatea de transporturi de peste 2,5 milioane lei. 7. Prin generalizarea în toate subunităţile de producţie a iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ vom realiza economii in valoare de cel puţin 1 350 lei pe fiecare om al muncii, prin reducerea consumurilor normate cu 300 MWh energie electrică, 20 tone combustibil convenţional, 300 tone ciment, 100 tone oţel-beton şi cu 3 milioane lei la alte materiale de construcţii ; valoarea materialelor refolosibile recuperate şi a pieselor de schimb şi subansamble recondiţionate peste plan va fi de 2 milioane lei. 8. Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă ale personalului muncitor vom dota brigăzile de producţie cu 10 Vagoane dormitor şi vom înfiinţa incă o cantină pentru asigurarea mesei calde pe şantierele de construcţii-montaj, în lumina orientărilor şi indicaţiilor formulate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Plenara C.C. al P.C.R. din 13—14 noiembrie 1985, ne angajăm ca, sub conducerea Comitetului judeţean de partid, Să depunem toate eforturile pentru Îndeplinirea exemplară a planului pe acest an şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă, contribuind astfel la creşterea rodniciei pămintului, la obţinerea unei producţii agricole mari, sigure şi stabile, la înfăptuirea noii revoluţii agrare. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. 4. Introducerea in proiecte a 30 soluţii şi tehnologii noi şi perfecţionate, care să conducă la creşterea productivităţii muncii şi scurtarea duratei de execuţie a lucrărilor în şantiere. 5. Reducerea cu 80 milioane lei a costului investiţiilor, proiectate la faza P.E. faţă de indicatorii tehnico-economici din notele de comandă. 6. Realizarea, prin proiectare, a unei economii de 10 000 tone combustibil convenţional prin extinderea folosirii surselor neconvenţionale de energie, în special a energiei solare, la construcţiile de pe litoral, cit şi a energiei reziduale din unităţile industriale ale judeţului Constanţa. 7. Efectuarea peste plan a 6 500 ore de asistenţă tehnică, pe şantierele Consiliului Popular Judeţean Constanţa, în vederea implementării unor tehnologii noi de execuţie îmbunătăţite şi asigurării sporirii calităţii lucrărilor de construcţii. 8. Reducerea consumului de energie electrică cu 2 000 MWh pe an în activitatea de gospodărie comunală prin studii de optimizare a sistemului complex de alimentare cu apă în municipiul Constanţa şi pe litoral, prin crearea unor subsisteme, cît şi prin rezolvarea canalizării, in soluţie preponderent gravitaţională, şi utilizarea energiei biogazului la toate staţiile de epurare. 9. Extinderea utilizării la construirea unui număr de 1 200 apartamente şi 20 CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI obiective social-culturale şi tehnico-edilitare a cenuşilor de termocentrală şi a zgurilor de furnal, care să înlocuiască materiale cu energie înglobată mare, cum sunt cimentul, plăcile din beton celular autoclavizat ş.a. 10. Asigurarea ridicării generale a nivelului de urbanizare a comunelor şi centrelor agroindustriale, prin prevederea dotărilor necesare, urmărind totodată utilizarea intensivă a teritoriului şi restrângerea perimetrelor construibile ale localităţilor rurale. în acest sens, în anul 1986, se vor reactualiza şi îmbunătăţi schiţele de sistematizare pentru 60 la sută din comunele judeţului. 11. Elaborarea a două proiecte tip, proprii, peste prevederile planului de tipizare pentru locuinţe in mediul rural, cu P plus 1 şi P plus 2 etaje, cu structură de rezistenţă din materiale locale, cu o plastică arhitecturală specifică judeţului. 12. Reducerea consumului energetic cu 6 000 tone combustibil convenţional pe an, in activitatea de transport orăşenesc, prin studii de optimizare a acestuia in municipiul Constanţa şi prin introducerea transportului cu tramvaie, întregul colectiv de oameni ai muncii din institut, sub conducerea organizaţiei de partid, este ferm hotărît să facă totul pentru realizarea sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate, contribuind astfel la traducerea în viaţă, in mod exemplar, a hotărîrilor celui de-al XIII-lea Congres al partidului. ORGANIZAȚIA DE BAZA P.C.R. ORGANIZAȚIA DE BAZA U.T.C CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL DE PARTID COMITETUL SINDICATULUI COMITETUL U.T.C CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de întreprinderea poligrafică Iaşi tuturor întreprinderilor poligrafice Alături de toţi oamenii muncii din ţara noastră tipografii ieşeni au obţinut in anul 1985 importante succese în realizarea sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate In întrecerea socialistă, aducindu-şi contribuţia la istoricele realizări obţinute de patria noastră în epoca pe care cu îndreptăţită mindrie şi demnitate patriotică o numim, spre gloria celui ce a infăptuit-o, „Epoca Nicolae Ceauşescu“, în anul 1986, primul an al celui de-al VllI-lea cincinal, care pentru oamenii muncii din unitatea noastră va fi un an al calităţii şi eficienţei, suntem hotăriţi ca sub conducerea organizaţiei de partid să amplificăm rezultatele bune obţinute pină acum, conştienţi fiind de faptul că aceasta constituie premisa esenţială in vederea înfăptuirii sarcinilor ce ne revin pentru aplicarea hotărîrilor Congresului al XIII-lea al P.C.R. Animaţi de aceste ţeluri, adresăm tuturor unităţilor din ramura industriei poligrafice o entuziastă chemare la întrecerea socialistă, asumindu-ne următoarele angajamente : 1. Depăşirea planului la producţiamarfă cu 4,5 la sută şi la producţia netă cu 6,5 la sută. 2. Realizarea unei producţii fizice suplimentare de 1 500 mii eoliţe, echivalent cu 170 mii volume de cărţi. 3. Creşterea cu 3,5 la sută a indicelui de folosire a utilajelor de imprimare, printr-o mai bună organizare a producţiei şi a muncii şi perfecţionarea pregătirii personalului muncitor, ceea ce va duce la realizarea unei producţii suplimentare de 3 000 mii coli-hîrtie-tiraj-culoare. 4. Creşterea productivităţii muncii cu 4 la sută, prin mai buna organizare a producţiei şi a muncii, folosirea raţională a capacităţilor de producţie şi a forţei de muncă. 5. Aplicând cu fermitate noul mecanism economico-financiar vom reduce cheltuielile totale planificate la 1000 lei producţie marfă cu 4 lei, a celor materiale cu 3 lei şi vom depăşi beneficiul planificat cu 5 la sută. 6. Prin generalizarea Iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ vom obţine o economie de cel puţin 1 350 lei pe fiecare om al muncii, concretizată in economii faţă de plan de 20 tone combustibil convenţional, 10 000 kWh energie electrică, 4 tone deşeuri feroase, 3 tone deşeuri din cupru, 1 tonă deşeuri din zinc şi 16 tone deşeuri din hârtie şi cartoane. 7. Ridicarea nivelului calitativ al producţiei prin continua perfecţionare a întregului personal şi însuşirea celei de-a doua meserii de către 30 muncitori, generalizarea autocontrolului in secţiile de imprimare şi finisare şi antrenarea unui număr mai mare de participanţi la faza de masă a concursului profesional „Cartea de aur“. 8. Intensificarea activităţii culturaleducative In vederea ridicării calităţii acţiunilor organizate in cadrul Festivalului naţional „Cîntarea României“. 9. Antrenarea organizaţiilor de masă şi de tineret în stimularea activităţii sportive de masă şi efectuarea a peste 10 000 ore de muncă patriotică pentru Îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă, gospodărirea şi înfrumuseţarea locurilor de muncă. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresata de Direcţia judeţeană de poştă şi telecomunicaţii Satu Mare tuturor unităţilor de poştă şi telecomunicaţii Dind glas voinţei unanime de a răspunde prin noi fapte de muncă îndemnurilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, cuprinse în istoricele documente ale Congresului al XIII-lea al partidului, colectivul de oameni ai muncii din cadrul Direcţiei judeţene de poştă şi telecomunicaţii Satu Mare adresează colectivelor de muncă din toate direcţiile judeţene de poştă şi telecomunicaţii chemarea la întrecere pe anul 1986, angajîndu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea volumului valoric al activităţii de poştă şi telecomunicaţii cu 2 la sută prin utilizarea deplină a capacităţilor din centralele telefonice şi telegrafice, promovarea mai largă a progresului tehnic, buna întreţinere şi exploatare a tuturor instalaţiilor de telecomunicaţii. 2. Depăşirea planului de prestări servicii către populaţie cu 2 la sută prin organizarea mai bună a activităţii, folosirea mai eficientă a bazei materiale şi a timpului de lucru, întărirea ordinii şi disciplinei, servirea exemplară a publicului. 3. Depăşirea planului de prestări în unităţi fizice cu 3 la sută îndeosebi prin creşterea numărului de abonaţi telefonici. 4. Diminuarea cheltuielilor totale la 1 000 lei venituri cu 3 la sută prin reducerea consumurilor materiale, de combustibil şi energie, buna gospodărire şi întreţinere a bazei materiale, creşterea productivităţii muncii. 5. Depăşirea cu 5 la sută a beneficiului planificat prin diminuarea cheltuielilor CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI ______________• şi creşterea volumului de prestaţii. Prin generalizarea iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ vom realiza o economie anuală de cel puţin 1300 lei pe fiecare om al muncii. 6. Realizarea integrală a planului de investiţii şi punerea în funcţiune cu 90 de zile mai devreme a lucrării de telecomunicaţii determinată de construirea noului pod peste riul Someş, in municipiul Satu Mare. , 7. Depăşirea volumului activităţii pe o persoană cu 2 la sută prin creşterea nivelului de pregătire profesională a întregului personal, policalificarea a 60 de oameni ai muncii, utilizarea la maximum a timpului de lucru, creşterea operativităţii în soluţionarea sarcinilor de serviciu; 8. îmbunătăţirea calităţii prestaţiilor de poştă şi telecomunicaţii la nivelul cerinţelor mereu crescinde ale beneficiarilor prin : efectuarea unor lucrări de întreţinere şi reparaţii de cea mai bună calitate; reducerea cu 10 la sută, faţă de anul trecut, a convorbirilor telefonice interurbane întîrziate, reducerea proporţiei deranjamentelor în echipamentul telefonic interurban cu 8 la sută şi a duratei acestora cu 6 la sută ; reducerea proporţiei deranjamentelor la posturi telefonice din reţelele locale cu 2 la sută şi a duratei lor cu 4 la sută. Oamenii muncii din unitatea noastră vor acţiona ferm pentru asigurarea bunului mers al activităţii de producţie, pentru îndeplinirea cu maximă eficienţă a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate în Întrecerea socialistă. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Inspectoratul silvic judeţean Bacău tuturor inspectoratelor silvice judeţene Colectivul de oameni ai muncii din Inspectoratul silvic judeţean Bacău, acţionind sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, a obţinut în anul 1985 şi cincinalul 1981—1035 /realizări importante in îndeplinirea sarcinilor de gospodărire a pădurilor, stabilite prin „Programul naţional pentru conservarea şi dezvoltarea fondului forestier in perioada 1976—2010“. Puternic mobilizaţi de orientările şi indicaţiile tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului. Şi de sarcinile stabilite de documentele Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român, comuniştii, toţi oamenii muncii din silvicultura judeţului Bacău, cheamă la întrecerea socialistă toate inspectoratele silvice judeţene, propunindu-şi următoarele obiective : 1. Depăşirea producţiei unităţilor silvice cu 5 milioane lei in condiţiile reducerii volumului de masă lemnoasă predată spre exploatare cu 6 la sută faţă de plan. Valoarea producţiei silvice pe fiecare om al muncii va fi cu 2 la sută mai mare decit in anul 1985, pe seama perfecţionării profesionale a întregului personal, aplicării in practică a 25 teme de cercetare, precum şi pe seama valorificării superioare a produselor apicole, vinătoreşti, piscicole şi a altor produse de pădure. 2. Depăşirea planului de livrări de mărfuri la fondul pieţei cu 4 la sută. 3. Depăşirea sarcinilor de plan la export cu 5 la sută, prin diversificarea gamei produselor. 4. îndeplinirea planului anual de împădurire în campania de primăvară, pină la 1 mai, depăşind planul de plantaţii cu 3 la sută, precum şi realizarea unui indice de reuşită a culturilor de minimum 92 la sută. Se va acţiona pe plan local pentru identificarea şi împădurirea a cel puţin 90 hectare terenuri degradate, improprii altor utilizări, punînd la dispoziţia deţinătorilor de terenuri ptuieţii necesari şi asistenţa tehnică. 5. Realizarea cu 45 de zile înainte de termen a planului anual de investiţii in regie proprie şi cu 30 zile la lucrările In antrepriză. 6. Prin aplicarea fermă a principiilor noului mecanism economico-financiar si instituirea unui sever regim de econo-CONSILUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI mii, vom asigura reducerea cheltuielilor de producție planificata cu 2 milioane lei și depăşirea planului de beneficii cu 3 milioane Iei. 7. Extinderea tratamentelor care asigură regenerarea naturală și promovarea speciilor autohtone valoroase şi de mare productivitate, astfel ca acestea să reprezinte cel puţin 65 la sută în arboretele în care se practică tăieri cu regenerare sub masiv. 8. Depăşirea cu minimum 5 la sută a suprafeţei planificate cu tăieri de îngrijire în păduri tinere. 9. Organizarea mai bună a campaniei de recoltare a fructelor de pădure, realizând peste plan 120 tone fructe şi 5 tone ciuperci comestibile din flora spontană şi cultură. 10. Depăşirea planului la păstrăv de consum cu 10 la sută. Amenajarea unui fond de pescuit model in zona de munte ; deversarea a 450 mii puieţi păstrăv şi menţinerea in perfectă stare de funcţionare a amenajărilor şi instalaţiilor piscicole. 11. Efectuarea întregului complex de lucrări în răchitării, în vederea obţinerii unei producţii medii la hectar cu cel puţin 10 la sută mai mare faţă de plan, întreaga cantitate urmîhd a fi utilizată In atelierele proprii pentru produse destinate exportului. 12. Executarea la timp şi In condiţii de calitate a lucrărilor planificate pe păşunile montane din administrarea directă şi cele ale altor deţinători, astfel ca producţia de masă verde obţinută la hectar să fie mai mare cu cel puţin 1 500 kg faţă de producţia planificată. 13. Asigurarea şi menţinerea unei stări fitosanitare corespunzătoare a pădurilor prin organizarea de ample acţiuni de igienizare şi curăţire de arbori uscaţi, doboriţi şi rupţi de vint şi de zăpadă, etc., pe întreaga suprafaţă a fondului forestier, valorificînd pe această cale minimum 180 mii mc., prin antrenarea în această direcţie a unităţilor de exploatare, personalului silvic, populaţiei, cooperativelor agricole de producţie şi altor unități din zonă. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Institutul de proiectare judeţean Constanţa tuturor unităţilor de proiectare din subordinea consiliilor populare Oamenii muncii din Institutul de proiectare judeţean Constanţa păşesc in primul an al cincinalului 1986—1990 angajaţi cu toate forţele lor creatoare în efortul general al întregului popor, consacrat traducerii în viaţă a istoricelor hotărîri ale Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român şi îndeplinirii ferme a indicaţiilor şi orientărilor date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Puternic mobilizaţi de cerinţele ce stau in faţa unităţilor de proiectare din ţara noastră izvorîte din documentele Congresului Ştiinţei şi învăţămlntului, de sarcinile prevăzute în programele de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi introducere a progresului tehnic elaborate sub îndrumarea directă şi cu aportul hotăritor al tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, prim viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi învăţământului, colectivul Institutului nostru cheamă la întrecere socialistă pe anul 1986 toate unităţile de proiectare din subordinea consiliilor populare, angajîndu-se să înfăptuiască următoarele obiective : 1. Depăşirea cu 5 la sută a planului de proiectare prin realizarea unui volum sporit de documentaţii tehnico-economice pentru 500 apartamente, instalații de preparare a apei calde menajere cu ajutorul energiei solare la un număr de 16 obiective și proiecte de sistematizare pentru 8 centre de comune. 2. Scurtarea cu 15 000 ore a duratei normate de elaborare a lucrărilor de proiectare, din planul pe acest an, asigurind predarea de documentații tehnicoeconomice, beneficiarilor, înainte de termen. 3. Creşterea productivității pe om al muncii cu 4 000 lei peste nivelul planificat prin scurtarea ciclului de proiectare folosind programarea și efectuarea calculelor cu mijloace automate. LÍMBATA 1 FEBRUARIE 1986 CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresată de Uniunea judeţeană a cooperativelor de producţie, achiziţii, desfacere a mărfurilor şi de credit Neamţ tuturor uniunilor judeţene ale cooperativelor de producţie, achiziţii, desfacere a mărfurilor şi de credit Colectivul de oameni al muncii din cadrul Uniunii judeţene a cooperativelor de producţie, achiziţii, desfacere a mărfurilor şi de credit Neamţ, mobilizaţi de istoricele hotărîri ale Congresului al XIII-lea al partidului, de orientările şi indicaţiile date de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Congresul al III-lea al consiliilor populare, adresează tuturor uniunilor de profil din ţară o vibrantă chemare la Întrecerea socialistă pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor de plan pe anul 1986, primul an al celui de-al VIII-lea cincinal, angajindu-se să realizeze următoarele obiective : 1. Depăşirea planului producţiei industriei mici cu 15 milioane lei, prin : înfiinţarea a 26 noi puncte de lucru, care sa valorifice superior resursele de materii prime locale, materialele recuperabile şi refolosibile ; proiectarea, reproiectarea, asimilarea şi introducerea in producţia de serie a cel puţin 250 noi produse, astfel ca, la finele anului 1986, peste 60 la sută din produsele noastre să fie noi sau reproiectate ; realizarea in fiecare comună a unor unităţi pentru producerea de băuturi răcoritoare, precum şi a 16 puncte pentru conservarea legumelor şi fructelor ; intensificarea acţiunii de semiindustrializare a legumelor şi fructelor şi obţinerea pe această caie a unei producţii de 200 tone, reducerea cu 30 de zile a termenului de execuţie a 4 obiective de investiţii şi punerea in funcţiune a 6 noi instalaţii de panouri solare, 5 instalaţii eoliene şi 2 staţii de biogaz, pină la data de 30 iunie 1986. 2. Depăşirea planului de prestări servicii către populaţie cu 2 milioane lei, prin : înfiinţarea de noi unităţi de prestări, generalizarea transportului hipo către populaţie la toate cooperativele din judeţ ; creşterea capacităţilor de cazare în unităţile turistice cu 50 locuri, depăşirea cu 5 la sută a încasărilor planificate din prestări de agrement şi turism. 3. Depăşirea planului valoric de livrări la fondul de stat de la gospodăriile populaţiei cu 10 la sută , contractarea şi predarea peste plan a 35 tone carne, 200 mii ouă, 150 tone legume, 100 tone fasole, 500 tone fructe, 800 tone fin, sprijinirea gospodăriilor populaţiei prin producerea şi distribuirea a 1,3 milioane pui, 12 mii iepuri, acordarea de credite peste plan in valoare de 2 milioane lei pentru creşterea de animale ; asigurarea a 18 mii pomi şi arbuşti fructiferi, duzi şi diferite soiuri de seminţe, precum şi întreaga gamă de maşini şi unelte agricole; creşterea peste prevederi a efectivelor de animale in gospodăriile anexe ale cooperativelor cu cel puţin 900 oi, 400 porci, 20 vaci pentru lapte, 700 iepuri matcă, 50 mii păsări, 400 stupi ; extinderea suprafeţei planificate de producere a ciupercilor cu 400 mp, a răsadniţelor şi solariilor cu 1 200 mp şi respectiv 2 500 mp. 4. Prin creşterea gradului de prelucrare şi valorificare superioară a materiilor prime locale şi ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor vom depăşi planul la export cu 5 la sută. 5. Depăşirea planului la desfacerea mărfurilor cu amănuntul cu 20 milioane lei, din care 5 milioane lei la unităţile de alimentaţie publică, prin creşterea cu 15 la sută a ponderii preparatelor culinare şi a mincrurilor pe bază de legume şi peşte şi cu 60 la sută a ponderii produselor de cofetărie şi patiserie ; modernizarea a 26 unităţi comerciale pentru desfacerea mărfurilor nealimentare şi a 13 unităţi de alimentaţie publică. 6. Livrarea peste plan la fondul pieţei a unui volum de mărfuri in valoare de 13 milioane lei. 7. Aplicarea strictă a principiilor noului mecanism economico-financiar va asigura creşterea eficienţei economice, concretizată in : depăşirea planului la producţia netă şi beneficii cu 3 la sută ; reducerea costurilor totale planificate la 1 000 lei producţie marfă cu 8 lei şi a celor materiale cu 5 lei. 6. Depăşirea nivelului planificat al productivităţii muncii in sectorul de producţie cu 6 la sută şi în sectorul comercial cu 2 la sută, prin dotarea corespunzătoare cu utilaje şi echipamente de lucru, organizarea superioară a muncii in acord global şi cuprinderea întregului personal muncitor în cursurile de perfecţionare a pregătirii profesionale. 9. Reducerea consumurilor normate de materii prime şi materiale cu 2 milioane lei, economisirea peste plan a 150 MWh şi 50 tone combustibil convenţional. 10 Generalizarea iniţiativei „Contul de economii al grupei sindicale“ va conduce la depăşirea planului de recuperare a materialelor refolosibile cu 24 la sută la feroase, 20 la sută la hîrtie-carton, 30 la sută la textile şi conservarea prin deshidratare a 350 tone legume şi fructe pe seama recuperării căldurii de la brutării. COMITETUL DE PARTID COMITETUL U.T.C. CONSILIUL UNIUNII JUDEȚENE COMITETUL SINDICATULUI CHEMAREA LA ÎNTRECERE adresata de întreprinderea pentru contractarea, achiziţionarea şi păstrarea produselor agricole Ori tuturor întreprinderilor pentru contractarea, achiziţionarea şi păstrarea produselor agricole Ferm hotăriţi să ne aducem întreaga contribuţie la sporirea producţiei agricole şi constituirea integrală a fondului centralizat al statului de produse agricole, la aplicarea neabătută a principiilor autoconducerii şi autoaprovizionării teritoriale, colectivul de oameni ai muncii din întreprinderea pentru contractarea, achiziţionarea şi păstrarea produselor agricole Olt cheamă la întrecere toate Întreprinderile de profil din ţară, pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor ce ne revin din Planul de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare pe anul 1986, luindu-şi următoare angajamente : 1. Depăşirea sarcinilor de preluare cu 5 la sută, prin imbunătăţirea activităţii de contractare, sprijinirea unităţilor producătoare in aplicarea tehnologiilor de cultură şi atragerea la fondul de stat a tuturor cantităţilor de produse disponibile. 2. Reducerea cu 5 la sută a cheltuielilor de recepţionare, depozitare şi conservare şi cu 20 la sută a cheltuielilor de livrare a produselor agricole, prin optimizarea transporturilor, diminuarea costurilor de incărcare-descărcare şi eliminarea abaterilor de la normele de calitate. 3. Realizarea in termenii de calitate a lucrărilor de investiţii ; punerea in funcţiune in devans cu 20 de zile, a 6 platforme multifuncţionale — 6 000 tone capacitate — şi a unui şopron dotat cu instalaţie de captatori solari — 3 500 tone capacitate — pentru campania de vară şi cu 30 de zile mai devreme a obiectivelor prevăzute pentru campania de toamnă : 100 pătule circulare şi şoproane multifuncţionale, cu capacitatea de 7 000 tone CONSILIUL OAMENILOR MUNCII COMITETUL SINDICATULUI 4. Generalizînd la toate locurile de muncă iniţiativa „Contul de economii al grupei sindicale“, vom reduce consumurile normate cu 150 tone combustibil convenţional şi 70 MWh energie electrică, iar valoarea materialelor refolosibile recuperate şi a pieselor şi subansamblelor recondiţionate va fi cu 820 mii Iei peste prevederile de plan, revenind pe ansamblu 1 360 lei pe fiecare om al muncii. 5. Prin aplicarea cu consecvenţă a principiilor noului mecanism economicofinanciar, a autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti vom depăşi beneficiul planificat cu 8,2 milioane lei, ceea ce reprezintă 18 la sută faţă de plan. 6. Vom lua măsuri ca întreaga cantitate de produse secundare rezultată din condiţionarea cerealelor şi plantelor tehnice să fie bine gospodărită şi livrată in mod ritmic unităţilor beneficiare. 7. Pentru buna gospodărire a silozurilor şi bazelor de recepţie vom efectua 10 000 ore de muncă patriotică. 8. Se va asigura îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă a personalului muncitor prin introducerea mecanizării la locurile de muncă ce solicită un efort fizic mare. Tot in acest scop, vom înfiinţa in subunităţile din teritoriu 5 microcantine. Sub conducerea organizaţiei de partid vom munci cu dăruire intr-un spirit de înaltă răspundere, de ordine şi disciplină, pentru a ne aduce o contribuţie sporită la înfăptuirea obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea al P.C.R., a indicaţiilor şi orientărilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului. BIROUL ORGANIZAŢIEI DE BAZA P.C.R. BIROUL ORGANIZAŢIEI DE BAZA U.T.C