Scînteia Tineretului, decembrie 1988 (Anul 44, nr. 12285-12311)

1988-12-01 / nr. 12285

.SCâNTEIA TINERETULUI" pag. 2 SUB PREŞEDINŢIA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi în CUVÂNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU (Ur,nare din pag. 1) , de aur, întărirea continuă a independenţei şi suveranităţii României ! (Aplauze puternice, prelungite). Doresc să atrag atenţia asupra programului de autoconducere şi autoaprovizionare. După cum aţi putut constata, ei asigură o bună bază materială pentru satisfacerea in bune condiţii a necesităţilor întregului nostru popor, in toate domeniile da activitate. Acum, hotărâtor este să luăm toate măsurile pentru realizarea in cele mai bune condiţii a prevederilor acestui program. Cred că aţi reţinut — referindu-mă la problemele alimentare — că s-a pornit de la necesitatea ca, în raport de populaţia fiecărui judeţ, să se asigure efectivele de animale pentru fiecare judeţ, care să fie in grija consiliilor populare, a organelor locale din toate domeniile. Am pornit de la faptul că, realizînd greutatea — nu prea mare— la tăiere, stabilită prin lege, asigurăm o bună aprovizionare cu carne şi produse din carne pentru întreaga populaţie. Judeţele care vor realiza o creştere mai mare a greutăţii animalelor vorbeneficia de intrearga cantitate de carne suplimentară, alulind in acest fel prevederile din lege, anterioare, care stabileau ca numai 50 la sută să rămină in judeţele respective. Dar, tot aşa, judeţele care nu vor acţiona pentru a asigura realizarea îngrăşării animalelor la greutatea prevăzută in lege, vor avea carne mai puţină. Stă, deci, în puterea fiecărui consiliu popular, a oamenilor muncii şi, desigur, în primul rind a celor din agricultură, din fiecare judeţ, de a asigura realizarea in cele mai bune condiţii a programului de autoaprovizionare. Este necesar ca toate consiliile populare, toate organismele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste să acorde o atenţie deosebită şi prioritară realizării acestui program. Trebuie să avem permanent in vedere că tot ceea ce realizăm in societatea noastră este destinat omului, bunăstării şi fericirii poporului, că noi construim socialismul cu poporul şi pentru popor — şi trebuie să facem totul pentru bunăstarea şi fericirea sa . (Aplauze puternice, prelungite, se scandează : „Ceauşescu şi poporul !“). Deoarece s-a discutat Raportul privind activitatea organismelor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, doresc să subliniez şi să atrag atenţia asupra necesităţii perfecţionării şi îmbunătăţirii activităţii organismelor Frontului nostru, a tuturor organizaţiilor participante. Trebuie să folosim acest larg cadru democratic pentru a dezbate toate problemele privind activitatea din toate judeţele, localităţile, unităţile econopiicosociale din întreaga ţară. Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste, organismele sale trebuie să devină mult mai active, să desfăşoare o activitate mai intensă pentru a asigura participarea maselor largi populare, a întregului nostru popor la viaţa economico-socială a ţării. Este neapărat necesar să acordăm mai multă atenţie activităţii de educare şi formare a omului nou, activităţii cultural-educative, să dăm noi dimensiuni Festivalului naţional „Cîntarea României“, care reprezintă un minunat cadru de afirmare a forţei creatoare a poporului nostru în toate domeniile, de afirmare a minunatelor tradiţii culturale, artistice, dar şi de creaţie ştiinţifică şi in alte sectoare de activitate. Să facem astfel ca poporul nostru, care este, de fapt, adevăratul creator al culturii şi limbii sate, să aibă, in continuare, rolul hotărîtor in dezvoltarea culturii, a civilizaţiei româneşti, deoarece numai aşa va fi o cultură şi o civilizaţie care să corespundă năzuinţelor întregii noastre naţiuni . (Aplauze puternice, prelungite). Stimaţi tovarăşi şi prieteni, Sărbătorim la 1 Decembrie, anul acesta, împlinirea a 70 de ani de la formarea statului naţional unitar român, care a constituit victoria luptei de veacuri a poporului român pentru a trăi unit, intr-un stat unitar, în care să fie stăpîn pe destinele saie. (Aplauze puternice, prelungite). Să cinstim, şi in acest cadru, al Consiliului National al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, pe toţi cei care, prin lupta şi jertfele lor, au contribuit la înfăptuirea acestui deziderat al poporului nostru, la realizarea statului naţional unitar român ! (Vii şi puternice aplauze.) Mai presus de toate, să cinstim şi să omagiem minunatul nostru popor, adevăratul făuritor al întregii istorii a patriei noastre — deci şi făuritor al statului naţional unitar român, acum 70 de ani — adevăratul garant al dezvoltării continue a României pe calea civilizaţiei, spre visul de aur, spre societatea comunistă ! (Urale şi aplauze prelungite ; se scandează îndelung : „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — eroism, România — comunism !“). Să ne luăm, şi în acest cadru, angajamentul de a sluji, prin activitatea noastră în toate domeniile, cauza independenţei şi suveranităţii, cauza bunăstării şi fericirii poporului, de a face totul pentru a asigura naţiunii noastre un joc demn, intr-o lume mai dreaptă şi mai bună, într-o lume în care poporul român să-şi poată pune deplin în valoare capacităţile sale creatoare, să-şi asigure o viaţă demnă, aşa cum o doreşte! (Aplauze şi urale puternice, prelungite). Să ne angajăm, şi în acest cadru, că vom acţiona cu toată hotărîrea pentru înfăptuirea politicii externe, de colaborare cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială ! România socialistă, întregul popor român vor face totul şi în viitor pentru a contribui la realizarea dezarmării şi, în primul rînd, a dezarmării nucleare, pentru o lume fără arme, fără războaie,pentru soluţionarea intr-un mod nou, democratic, a problemelor complexe ale lumii contemporane, pentru renunţarea la forţă şi la ameninţarea cu forţa, pentru securitate şi cooperare în Europa, pentru soluţionarea problemelor subdezvoltării şi realizarea noii ordini economice mondiale, care să asigure progresul tuturor popoarelor şi, îndeosebi, al ţărilor in curs de dezvoltare. Vom face totul pentru a întări colaborarea cu toate ţările socialiste, cu ţările in curs de dezvoltare, cu ţările capitaliste dezvoltate, pornind de la necesitatea că numai in pase şi colaborare fiecare naţiune — deci şi naţiunea noastră -- îşi va putea înfăptui programele de dezvoltare economico-sociala, că numai in acest fel se va asigura triumful raţiunii, însăşi existenţa vieţii pe planeta noastră, în numele vieţii, al oamenilor vom face totul pentru pace, pentru dreptul fiecărui popor de a se dezvolta liber şi independent! (Aplauze şi urale puternice, se scandează îndelung: „Ceauşescu — Pace!“), în încheiere, doresc să exprim convingerea că toţi participanţii la plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, toate organismele şi organizaţiile Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste vor acţiona intr-o deplină unitate, vor face totul pentru a contribui la realizarea tuturor programelor de dezvoltare economico-socială, pentru a asigura ridicarea continuă a bunăstării materiale și spirituale a poporului nostru! Cu aceasta, vă urez tuturor succese in întreaga activitate, multă sănătate şi fericire! (Aplauze puternice; se scandează îndelung: „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“). Declar închise lucrările plenarei. Spor la muncă, tovarăşi! (Aplauze puternice, prelungite ; se scandează îndelung: „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — Pace!“, într-o puternică unitate şi într-o atmosferă de mare entuziasm toţi cei prezenţi in sală ovaţionează îndelung pentru Partidul Comunist Român— forţa conducătoare a întregii naţiuni — pentru secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU). Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, miercuri, 30 noiembrie, a avut loc Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Pe ordinea de zi a plenarei au fost înscrise : 1. Proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economicosocială a Republicii Socialiste România in anul 1988 ; 1._Proiectulinului de dezalimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor in anul 1989; 3. Proiectul Bugetului de stat pe anul 1989 ; 4. Programul privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizonări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe anul 1989 ; 5. Raport privind creşterea rolului şi atribuţiilor organismelor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste în realizarea planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a patriei. Pe marginea problemelor aflate pe ordinea de zi, au luat cuvîntul tovarăşii : Maria Ghiţulică, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R. ; Gheorghe Dona, director al Trustului de Foraj şi Extracţie Voineşti, membru al Biroului executiv al Consiliului judeţean Bacău al F.D.U.S. ; Mihai Niculiţă, preşedintele Consiliului judeţean Maramureş al F.D.U.S. ; Adrian Călin, secretar al Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist, care a spus : Vă rog să-mi permiteţi ca de la tribuna celui mai larg şi reprenoastre muncitoreşti revoluţionare, să exprim deplina adeziune a tinerei generaţii a patriei socialiste, „Generaţia Epocii Nicolae Ceauşescu", la magistrala Expunere pe care aţi prezentat-o în deschiderea lucrărilor şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, document politic de excepţională importanţă teoretică şi practică, impresionantă sinteză a etapelor progresului României şi a problematicii deosebit de complexe a lumii contemporane, care reprezintă pentru tineretul României socialiste un minunat şi însufleţitor program de muncă şi luptă revoluţionară. Raportez plenarei, dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că, acţionind consecvent pentru înfăptuirea neabătută a tezelor din aprilie, a indicaţiilor şi orientărilor date tinerei generaţii, organele şi organizaţiile Uniunii Tineretului Comunist acţionează ferm şi responsabil, sub conducerea organizaţiilor de partid, pentru creşterea contribuţiei tineretului la înfăptuirea sarcinilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal. In industrie, agricultură, în unităţile de invăţămint şi cercetare, pe şantierele tineretului, am desfăşurat o amplă activitate polireuşind să îndeplinim şi să depăşim planul la muncă patriotica pe acest an. In colaborare cu celelalte organizaţii componente ale Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, am iniţiat acţiuni vizînd ridicarea pregătirii politico-ideologice şi profesionale a tineretului, promovarea susţinută a noului, a cuceririlor revoluţiei ştiinţifice şi tehnice în toate domeniile de activitate. Totodată, s-au intensificat şi diversificat activităţile privind mobilizarea tinerilor la realizarea unor importante obiective economice, social-edilitare, pentru buna gospodărire şi modernizarea localităţilor. Arătînd că în activitatea organelor şi organizaţiilor U.T.C. se mai manifestă încă unele neajunsuri, vorbitorul a informat că au fost stabilite sarcini şi măsuri concrete pentru eliminarea cît mai grabnică a deficienţelor şi perfecţionarea întregii activităţi potrivit cerinţelor şi exigenţelor actualei etape de dezvoltare a patriei. Exprimîndu-ne deplinul acord faţă de documentele supuse dezbaterii şi aprobării plenarei Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste — a spus vorbitorul în încheiere —, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că toţi tinerii patriei, crescuţi şi educaţi de partid, vor acţiona cu dăviaţă grandioaselor obiective stabilite de Congresul al XIII- lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, spre gloria şi strălucirea României socialiste, în continuare au luat cuvîntul: Virginia Székely, director adjunct al întreprinderii de Stofă pentru Mobilă şi Ţesături Tehnice Gheorghieni, judeţul Harghita ; Dinu Daniliuc, preşedinte al C.A.P. Gurbăneşti, judeţul Călăraşi, membru al Consiliului judeţean al F.D.U.S. ; Rodica Vîlcu, preşedinta Comitetului municipal al femeilor Bucureşti ; Antonie Plămădeală, mitropolitul Ardealului ; Dumitru Radu Popescu, preşedintele Uniunii Scriitorilor ; Victoria Rusu, preşedintele Comitetului judeţean Bistriţa-Năsăud al O.D.U.S.; Voicu Tache, rector al (Continuare in pag. a IV-a) JOI 1 DECEMBRIE 1983 CUVINTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU la marea manifestare populară consacrată aniversării a 70 de ani de la crearea sa unitar Dragi tovarăşi. Cu prilejul marii noastre sărbători de la 1 Decembrie, cînd se împlinesc 70 de ani de la formarea statului naţional unitar român, doresc, să vă adresez tuturor celor care aţi venit la această mare manifestare a Unirii, întregului nostru popor, un salut călduros, cele mai bune urări de succes în toate domeniile ! (Urale şi aplauze puternice ; se scandează: „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul !“). Realizarea statului naţional unitar, cu 70 de ani in urmă, a reprezentat împlinirea năzuinţelor de veacuri ale poporului nostru de a trăi unit, de a munci împreună, pentru a-şî făuri o viaţă nouă, mai bună, liberă şi fericită.Urale şi aceste 120 000 de cetăţeni s-au adunat, miercuri dimineaţa, în Piaţa Republicii din Capitală, pentru a cinsti, printr-o mare şi impresionantă manifestare, făurirea, în urmă cu 70 de ani, a statului naţional unitar român. „ Toţi cei prezenţi au urmărit, in transmisie directă, cuvîntarea rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la încheierea şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, eveniment de însemnătate istorică în viaţa partidului şi a ţării, care, printr-o fericită coincidenţă, s-a desfăşurat în ajunul glorioasei aniversări. In marea piaţă din centrul Capitalei, se aflau reprezentanţiai tuturor judeţelor ţării şi municipiului Bucureşti — muncitori, ţărani, intelectuali, elevi şi studenţi. Prezenţa lor făcea să vibreze aici inima întregiiţări, într-o unitate de cuget şi simţire cu întreaga naţiune, ei au venit pentru a exprima, in acest moment de profundă semnificaţie patriotică, omagiul lor patriei iubite, care, liberă şi stăpină pe destinele sale, trăieşte anii de glorie ai împlinirilor socialiste. In această zi de intensă trăire patriotică, mulţi dintre ei purtau drapelul şi stema ţării, plauze puternice, îndelung repetate). Acum, cînd aniversăm 70 de ani de la realizarea statului naţional unitar, putem afirma cu îndreptăţită mindrie că numai socialismul a reuşit să asigure ridicarea generală a bunăstării poporului, să asigure întărirea independenţei, a suveranităţii, să înfăptuiască năzuinţele de veacuri ale poporului nostru la o viaţă mai bună, liberă, independentă. (Urale şi aplauze puternice, prelungite). Aşa cum am declarat cu puţin timp înainte, la încheierea marelui forum democratic, să ne luăm angajamentul de a face totul pentru înfăptuirea programelor de dezvoltare economico-socială a patriei ! Să cinstim pe făuritorii statului naţional unitar român! Să cinstim poporul român uade aveau petrecută peste umeri eşarfa tricoloră. Numeroşi oameni ai muncii purtau, cu mindrie, portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, drapele, stema judeţului pe care il reprezentau, pancarte cu urări la adresa eroicului nostru partid comunist, a încercatului său conducător, a patriei noastre socialiste, libere, demne şi înfloritoare. Animaţi de înălţătoare gînduri şi simţăminte, toţi cei prezenţi în marea piaţă au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, la ieşirea din Sala Palatului, o entuziastă primire. S-a aclamat îndelung, s-a scandat, din adincul inimii, „Ceauşescu şi Poporul !“, „Stima noastră şi mîndria, Ceauşescu — România !“, „Ceauşescu — Pace !“. Prin toate aceste grăitoare şi vibrante manifestări, cei veniţi la marea adunare au ţinut să exprime secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sentimentele lor de dragoste şi înaltă preţuire pentru activitatea neobosită ce o consacră, cu neasemuită dăruire şi abnegaţie revoluţionară, înfloririi continue a patriei, dezvoltării tuturor judeţelor ţării, bunăstării şi fericirii poporului, creşterii rolului şi prestigiului vârâtul făuritor al acestui act istoric, al istoriei patriei noastre in general — cu noi şi noi realizări, cu hotărîrea fermă de a realiza neabătut Programul partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare spre comunism! (Urale şi aplauze puternice, îndelung repetate). Şi la această mare manifestare, doresc să asigur pe prietenii noştri de peste hotare, toate statele din Europa şi din întreaga lume că poporul român, unit, stăpîn pe destinele sale doreşte să trăiască in colaborare şi prietenie cu toate popoarele, să-şi făurească viaţa in mod liber, aşa cum o doreşte. Dorim să conlucrăm pentru pace, pentru dezarmare, pentru o lume mai dreaptă şi mai bună! (Aplauze şi urale puternice ; se scandează îndelung : României în lume, cauzei generale a socialismului şi păcii. Indreptindu-se spre sediul Comitetului Central al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au străbătut Piaţa Republicii, printr-un adevărat culoar viu, format din delegaţi ai tuturor judeţelor ţării şi ai municipiului Bucureşti. Pe întregul traseu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost înconjuraţi cu nemărginită bucurie. Atmosfera de sărbătoare şi entuziasm era întregită de cintecele şi dansurile populare interpretate de numeroase formaţiiartistice. Din mulţime s-au desprins pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere, in costume naţionale, oameni ai muncii, care au oferit flori tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu. In faţa sediului Comitetului Central al partidului zeci de tineri şi tinere, prinşi într-o mare Horă a Unirii, au ţinut să amintească astfel de o îndelungată tradiţie — emoţionant simbol al voinţei de unire, de unitate a poporului român. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să se prindă în această frumoasă horă a unirii, de rezonanţă istorică. In marea piaţă, a răsunat, apoi, vibrantul cintec „Partidul „Ceauşescu — Pace!“. Vă mulţumesc, dragi tovarăşi şi prieteni, pentru această mare manifestare consacrată cinstirii proclamării statului naţional unitar român şi vi urez succese tot mai mari în întreaga activitate, multă sănătate şi fericire! (Aplauze şi urale puternice , se scandează îndelung : „Ceauşescu — România, stima noastră şi mîndria !“, „Ceauşescu să trăiască, România să-nflorească!“, „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — Pace !“Î ntr-o puternică unitate de gînd şi simţire, toţi cei aflaţi la marea manifestare populară aclamă şi ovaţionează îndelung pentru Partidul Comunist Român, pentru secretarul său general, preşedintele ţării, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU). — Ceauşescu — România !“. S-a aclamat, din nou, cu înflăcărare, pentru partidul nostru comunist, sub conducerea căruia şi-au găsit împlinirea idealurile scumpe de unitate, libertate, independenţă şi progres ale poporului nostru, pentru secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul României socialiste moderne. De la balconul Comitetului Central, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a rostit o scurtă şi însufleţitoare cuvintare, urmărită cu dragoste, cu deosebit interes, de toţi participanţii la marea adunare şi, prin intermediul transmisiei de radio şi televiziune, de întreaga ţară. Prin însufleţire şi îndelungi aplauze, cu puternice urale şi ovaţii, cei prezenţi în marea piaţă din inima Capitalei României au exprimat hotărîrea lor de a cinsti gloriosul eveniment de la 1 Decembrie 1918 prin vrednice fapte de muncă, puse în slujba progresului multilateral al ţării, de a edifica cea mai dreaptă, mai umană orînduire pe pămîntul patriei ,şi socialismul şi comunismul. A fost exprimată în fapt voinţa unanimă a întregului popor, strips unit în jurul partidului, al secretarului său general, unitate ce constituie trăinicia şi forța de neînvins a orînduirii noastre socialiste. PNIA COMUNĂ A PLENAREI COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, A ORGANISMELOR DEMOCRATICE Şl ORGANIZAŢIILOR DE MASĂ Şl OBŞTEŞTI (Urmare din pag. 1) Cale a oamenilor muncii de la întreprinderea de Utilaj Chimic Ploieşti, judeţul Prahova, Constantin Olteanu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R. Ultima parte a şedinţei comune a fost condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. In unanimitate, participanţii la şedinţa comună au adoptat proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România în anul 1989 ; proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor in anul 1989 ; proiectul Planului financiar centralizat al activităţii economico-sociale şi proiectul Bugetului de stat pe anul 1989 ; Programul privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pen- tru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe anul 1989, care, prin prevederile lor, asigură creşterea forţei economice a ţării, trecerea României socialiste într-un stadiu nou, superior de dezvoltare, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor. într-o însufleţitoare unanimitate, exprimînd voinţa comuniştilor, a tuturor cetăţenilor patriei, participanţii au adoptat Hotărîrea prin care magistrala Expunere prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în deschiderea lucrărilor şedinţei comune, document de excepţională însemnătate, teoretică şi practică, devine program de muncă şi acţiune revoluţionară al partidului, al întregului popor. A fost adoptată, de asemenea, Hotărîrea şedinţei comune a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, care se va da publicităţii. In încheierea lucrărilor, a luat cuvîntul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general a! Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu a fost urmărită cu deosebit interes, cu deplină aprobare şi profundă mindrie patriotică, fiind subliniată, in repetate rînduri, cu vii şi îndelungi aplauze, cu urale şi ovaţii, însufleţiţi de îndemnurile, de mobilizatoarea cuvintare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, participanţii la şedinţa comună au exprimat angajamentul ferm al întregului nostru popor de a acţiona, cu dăruire şi abnegaţie, în spirit revoluţionar, pentru transpunerea neabătută in viaţă a hotărîrilor adoptate, a obiectivelor stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale P.C.R., de a cinsti prin noi şi măreţe înfăptuiri glorioasa aniversare de la 1 Decembrie, de a întări unitatea şi coeziunea în jurul partidului, al secretarului său general, de a sluji, cu credinţă şi devotament, cauza socialismului şi comunismului, independenţa şi suveranitatea României socialiste. HOTĂRÎREA cu privire la aprobarea Expunerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi adoptarea ei ca Program de muncă şi acţiune revoluţionară al partidului, al întregului popor Participanţii la şedinţa comună a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti, din 28—30 noiembrie 1983, intr-o atmosferă de profundă vibraţie patriotică, aprobă în deplină unanimitate Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, cu privire la Stadiul actual al societăţii socialiste româneşti şi perspectivele dez.vnUârii. v9.ie..V.0t03'jf ..nerfcftiooacea.conmocraţiei muncitoreşti-revoluţionare ; rolul statului şi al organismelor democratice. Creşterea rolului Partidului Comunist Român activitatea ideologică, politico-educativă; ridicarea nivelului de cunoaştere ştiinţifică, de cultură, a conştiinţei revoluţionare. Raportul de forţe şi caracteristicile fundamentale ale situaţiei internaţionale. Plenara dă cea mai înaltă apreciere activităţii revoluţionare desfăşurate cu abnegaţie, spirit creator şi înflăcărat patriotism de tovarăşul Nicolae Ceauşescu — cel mai iubit fiu al naţiunii, eminent conducător al partidului şi statului, genial ctitor şi strateg al României socialiste moderne, al înaintării ei pe drumul victorios al socialismului şi comunismului, strălucit gînditor, personalitate proeminentă a lumii contemporane, militant consecvent pentru aplicarea fermă şi afirmarea principiilor socialismului şi comunismului. Erou al păcii, prieteniei şi colaborării între toate popoarele. Avînd convingerea că, prin aplicarea exemplară in viaţă a noilor teze şi orientări elaborate de secretarul general al noastru,se va înscrie pe dezvoltării viitoare a României , să devină programul de muncă şi acţiune revoluţionară al comuniştilor, al întregului popor, al organelor şi organizaţiilor de partid, de masă şi obşteşti, al organismelor democraţiei muncitoreşti-revoluţionare pentru mobilizarea tuturor oamenilor muncii şi Unirea eforturilor lor creatoare la edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare fermă a patriei noastre spre comunism, Plenara hotărăşte ca aprecierile, oriende pregătire şi desfăşurare a Congresului al XIV-lea al P.C.R., a noului plan cincinal 1991—1995 si a programului de dezvoltare pină in anul 2000 a României socialiste. PLENARA ADRESEAZA TUTUROR COMUNISTILOR, ORGANELOR ŞI ORGANIZAŢIILOR DE PARTID, DE MASA SI OBŞTESTI, ORGANISMELOR DEMOCRATIEI MUNCITORESTI-REVOLUTIONARE, ÎNTREGULUI NOSTRU POPOR VIBRANTA CHEMARE DE A ACŢIONA CU ÎNALT SPIRIT REVOLUŢIONAR, DE A-SI CONSACRA ÎNTREAGA PUTERE DE MUNCĂ SI CREAŢIE PENTRU TRANSPUNEREA EXEMPLARA IN VIATA A MAGISTRALEI EXPUNERI PREZENTATE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU - LUMINOS PROGRAM DE RIDICARE A ROMÂNIEI SOCIALISTE, LIBERE, SUVERANE ŞI INDEPENDENTE PE CULMI TOT MAI ÎNALTE DE PROGRES ŞI CIVILIZAŢIE. socialistă şi comunistă, participanţii la Plenară hotărăsc ca Expunerea prezentată de tovarăşul Nicolae Ceauşescu — document de excepţionali valoare teoretică şi practică, ce jalonează coordonatele i Plenara Comitetului Central al P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, miercuri dimineaţă, a avut loc Plenara Comitetului Central al partidului. Plenara a avut la ordinea de zi probleme organizatorice. Plenara a hotărît eliberarea tovarăşului Ion Radu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., din funcţia de secretar al Comitetului Central al partidului, în legătură cu trecerea sa ln altă muncă. Plenara a ales in funcţia de secretar al C.C. al P.C.R. pa tovarăşul Ion Sirbu.