Scînteia, mai 1981 (Anul 50, nr. 12034-12059)

1981-05-01 / nr. 12034

SClNTEIA — vineri 1 MAI 1981 PAGINA 3 ADUNAREA POPULARA CONSACRATA ZILEI DE 1 MAI CUVÎNTUL TOVARĂŞULUI CORNEL ONESCU membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C. C. al P. C. R., preşedintele Consiliului Central al U. G. S. R. Mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Dragi tovarăşi şi tovarăşe, Sărbătorim astăzi, cu sentimente de profundă bucurie şi satisfacţie, ziua de 1 Mai, ziua muncii libere, sărbătoare tradiţională a clasei noastre muncitoare, a întregului popor, simbol al unităţii şi frăţiei oamenilor muncii, al hotărîrii lor revoluţionare de a ridica tot mai sus edificiul socialismului şi comunismului în România. Cinstim, totodată, 1 Mai ca zi a solidarităţii internaţionale a muncitorilor de pretutindeni, a tuturor forţelor progresiste şi democratice în lupta pentru libertate socială şi naţională, pentru independenţă şi suveranitate, pentru progres, pace şi colaborare intre popoare ! La marea sărbătoare a celor ce muncesc, clasa muncitoare, întregul nostru popor se prezintă într-o unitate trainică în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, înfăptuind cu dăruire şi elan patriotic hotărîrile Congresului al XII-lea, grandiosul Program de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Clasa muncitoare din România, în strînsă alianţă cu ţărănimea şi intelectualitatea, lichidînd exploatarea şi asuprirea, desfiinţînd clasele exploatatoare, a devenit o clasă cu totul nouă, de proprietari deplini ai mijloacelor de producţie, de producători şi beneficiari a tot ceea ce se realizează în societatea noastră. Sub conducerea partidului- clasa noastră muncitoare îşi îndeplineşte în prezent cu înaltă răspundere rolul de clasă conducătoare a societăţii, de catalizatoare a energiilor naţiunii în lupta pentru edificarea noii orinduiri, aduce o contribuţie hotărîtoare la dezvoltarea economică şi socială a ţării, la ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, la asigurarea independenţei şi suveranităţii României. Sărbătorirea din acest an a zilei de 1 Mai are loc în preajma gloriosului jubileu al Partidului Comunist Român — aniversarea a 60 de ani de la făurirea sa. Viaţa a demonstrat cu putere justeţea politicii partidului, care aplică creator adevărurile şi legităţile generale ale socialismului ştiinţific, concepţia revoluţionară materialist-dialectică şi istorică la condiţiile concrete din România. Partidul comunist, a cărui forţă rezidă în legătura trainică, indestructibilă, cu clasa muncitoare, cu masele largi populare, îşi îndeplineşte cu cinste rolul său istoric de forţă politică conducătoare a societăţii, unind şi orientind eforturile constructive ale întregului popor în opera de făurire a socialismului şi comunismului în România. Măreţele realizări în construcţia socialistă a ţării, obţinute cu deosebire în anii care au trecut de la Congresul al IX-lea al partidului, sunt nemijlocit legate de prodigioasa activitate şi personalitatea conducătorului partidului şi statului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. (Aplauze puternice, urate, se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“), înnoitor şi dinamizator al gindirii social-politice şi practicii revoluţionare, secretarul general al partidului a îmbogăţit tezaurul socialismului ştiinţific cu noi teze şi idei, de profundă originalitate, imprimînd un spirit revoluţionar întregii activităţi economice şi sociale, asigurînd adîncirea democraţiei socialiste în viaţa ţării, promovarea fermă a principiilor umanismului socialist, ale eticii şi echităţii socialiste, stimularea eforturilor creatoare ale naţiunii noastre socialiste. Poporul român are tot dreptul să privească cu profundă satisfacţie marile realizări obţinute prin munca eroică, plină de abnegaţie a clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate. România socialistă prezintă astăzi tabloul unei ţări cu o economie dinamică, cu o viaţă socială tot mai înfloritoare. In ultimii zece ani, producţia industrială a crescut de 2,9 ori, valoarea producţiei agricole de circa 1,6 ori, iar volumul comerţului exterior de 5 ori. Numărul personalului muncitor a sporit în această perioadă cu 2 milioane de oameni. S-au dezvoltat puternic ştiinţa, învăţămîntul şi cultura. Bunăstarea materială şi spirituală, calitatea vieţii oamenilor muncii de la oraşe şi sate au cunoscut în aceşti ani o continuă creştere. In cincinalul 1976—1930 s-a realizat cea mai puternică sporire a veniturilor băneşti ale populaţiei din întreaga perioadă a construcţiei socialiste. Retribuţia medie nominală a crescut de la 1595 lei lunar, în 1975, la 2 238 lei în 1980, iar retribuţia reală s-a mărit, pe întregul cincinal, cu circa 29 la sută, faţă de 18—20 la sută cit se prevăzuse iniţial. Au fost majorate substanţial pensiile şi alocaţiile pentru copii, au sporit cheltuielile social-culturale de la bugetul statului, au fost construite în ultimii 10 ani aproape un milion şase sute de mii de locuinţe. Au fost promovate importante măsuri pentru ocrotirea sănătăţii, s-a lărgit baza materială a activităţii de turism, odihnă şi tratament balnear. Toate acestea pun cu putere în lumină adevărul că oamenii muncii beneficiază nemijlocit de înfăptuirile societăţii noastre socialiste, că bunăstarea şi fericirea lor constituie ţelul suprem al politicii partidului şi statului, esenţa însăşi a societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe care o edificăm. (Vii aplauze). Cu sentimente de deplină aprobare au întimpinat oamenii muncii, la recentul Congres al sindicatelor, aprecierea secretarului general al partidului (citez) . „Putem afirma pe drept cuvînt că cei ce muncesc sînt adevăraţii stăpîni ai bogăţiei naţionale, stăpîni ai propriului lor destin, liber şi demn. Aceasta a devenit posibil pentru că în societatea noastră a fost lichidată deplin şi definitiv exploatarea, că proprietatea socialistă şi relaţiile socialiste de producţie asigură o justă şi echitabilă repartiţie a venitului naţional, în conformitate cu principiile socialismului, cu aportul fiecăruia la dezvoltarea generală a ţării şi în deplină concordanţă cu normele şi cerinţele eticii şi echităţii socialiste“. Ne aflăm, tovarăşi, la începutul noului cincinal 1981—1985, cînd forţele întregii naţiuni sunt angajate plenar în marea întrecere socialistă pentru realizarea hotărîrilor Congresului al XII-lea al partidului, asigurînd continuarea, pe o treaptă superioară, a îndeplinirii programului partidului, creşterea în ritm susţinut a economiei naţionale, a gradului de civilizaţie, întărirea şi mai puternică a orînduirii noastre socialiste, a suveranităţii şi independenţei României, înfăptuirea marilor obiective definite de congres impune, aşa cum sublinia secretarul general al partidului, o nouă calitate în întreaga activitate economico-socială, pe baza afirmării puternice, în toate domeniile, a cuceririlor revoluţiei tehnico-ştiinţifice, valorificarea la un nivel superior a resurselor materiale şi umane ale ţării, obţinerea unei înalte eficienţe economice, întărirea autogestiunii şi autoconducerii muncitoreşti. Luminoasele perspective de dezvoltare a patriei noastre, de creştere a bunăstării in noul cincinal însufleţesc conştiinţele şi mobilizează forţele clasei noastre muncitoare, ale ţărănimii şi intelectualităţii, ale tuturor celor ce muncesc în realizarea cu succes a planului unic de dezvoltare economico-socială. Subliniem cu satisfacţie că în primul trimestru al anului 1931, dezvoltind larg întrecerea socialistă în întîmpinarea zilei de 1 Mai şi a gloriosului jubileu al Partidului Comunist Român, oamenii muncii din industrie, construcţii, agricultură, din celelalte domenii au obţinut succese de seamă în muncă. Au fost livrate peste plan importante cantităţi de produse industriale, între care peste 21 000 tone oţel, 24 000 tone laminate, 230 mii tone motorină, 120 mii tone ciment, peste 5 700 tone de utilaje tehnologice, un milion şi jumătate metri pătraţi de ţesături de lină, 370 mii bucăţi tricotaje, 1 800 tone preparate din carne , 2100 tone uleiuri comestibile, 1 400 tone produse zaharoase şi altele. Au fost date în folosinţă noi apartamente şi obiective social-culturale ; lucrătorii ogoarelor acţionează intens pentru încheierea lucrărilor agricole de primăvară, pentru sporirea producţiei vegetale şi animale. Comitetul Central al partidului, secretarul sau general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Consiliul de Stat şi guvernul ţării dau o înaltă apreciere muncii depuse şi rezultatelor obţinute în înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XII-lea, a planului de dezvoltare economico-socială a patriei şi adresează clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului nostru popor cele mai calde felicitări, împreună cu cele mai alese urări de noi şi strălucite realizări în slujba propăşirii României socialiste (Aplauze îndelungi, urale). Tovarăşi, Acţionînd cu toată răspunderea, în spiritul indicaţiilor conducerii partidului privind aşezarea întregii activităţi a întreprinderilor şi instituţiilor pe principiile autogestiunii economice şi financiare, în centrul preocupărilor tuturor colectivelor trebuie să se afle în continuare realizarea integrală a producţiei fizice şi nete planificate, a producţieimarfă vîndute şi încasate, creşterea venitului naţional. Obţinerea unei înalte productivităţi, ridicarea eficienţei şi realizarea unei calităţi superioare în activitatea economică impun preocupări stăruitoare, iniţiativă şi spirit gospodăresc, pentru reducerea consumurilor de materii prime, materiale, energie şi combustibili, folosirea judicioasă a maşinilor şi instalaţiilor, a timpului de lucru, introducerea largă a progresului tehnic, intrarea în funcţiune la termenele stabilite a tuturor obiectivelor de investiţii, realizarea exemplară a sarcinilor de export. Eforturi sporite se cer în aceste zile din partea oamenilor muncii din agricultură pentru încheierea grabnică a tuturor lucrărilor de primăvară, întreţinerea culturilor, creşterea efectivelor de animale şi a producţiilor, asigurîndu-se astfel buna aprovizionare a populaţiei cu produse agroalimentare şi a industriei cu materii prime. La sărbătoarea zilei de 1 Mai, poporul nostru, strîns unit sub conducerea Partidului Comunist Român, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, îşi afirmă hotărirea fermă de a face totul pentru înfăptuirea mai departe a programului partidului, pentru dezvoltarea continuă a industriei şi agriculturii, a întregii economii naţionale — temelia sigură a creşterii nivelului de trai material şi cultural al tuturor oamenilor muncii, a întăririi suveranităţii şi independenţei României ! (Aplauze puternice, se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). Stimaţi tovarăşi, Măreaţa operă de edificare a orînduirii noi, socialiste in România constituie o contribuţie internaţionalistă de seamă la creşterea influenţei socialismului în lume, la întărirea forţelor păcii şi progresului. In acelaşi timp, clasa noastră muncitoare, în frunte cu Partidul Comunist Român, manifestă o permanentă preocupare şi acţionează neabătut pentru întărirea unităţii de acţiune a clasei muncitoare pe plan internaţional, a mişcării comuniste şi muncitoreşti, în lupta împotriva politicii imperialiste de dominaţie şi dictat, a colonialismului, neocolonialismului şi rasismului, pentru promovarea unei politici de colaborare şi prietenie intre toate naţiunile, de pace şi securitate în întreaga lume. La temelia activităţii sale internaţionale, România situează principiile deplinei egalităţi în drepturi, independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestecului în treburile interne, avantajului reciproc, nerecurgerii la forţă şi la ameninţarea cu forţa, respectării dreptului fiecărui popor de a fi stăpîn pe destinele sale, de a se dezvolta liber şi independent. Subliniem şi cu acest prilej sărbătoresc, cu îndreptăţită mîndrie şi recunoştinţă, rolul hotărîtor al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, în elaborarea şi înfăptuirea politicii externe a României socialiste. (Aplauze îndelungate, se scandează „Ceauşescu — pace !“). Concepţiile şi acţiunile de amplă rezonanţă internaţională ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, apelurile, iniţiativele şi demersurile sale, pătrunse de înaltă răspundere pentru destinele socialismului şi păcii în lume, au adus României preţuirea şi respectul popoarelor lumii, au înălţat continuu prestigiul şi autoritatea conducătorului partidului şi statului nostru. Cu deosebită pătrundere şi capacitate de analiză a proceselor lumii contemporane, cu profundă încredere în forţa unită a clasei muncitoare, a organizaţiilor democratice, progresiste, a popoarelor, caracteriza recent tovarăşul Nicolae Ceauşescu situaţia internaţională (citez) : „In lume au loc mari prefaceri revoluţionare, sociale şi naţionale. Se afirmă tot mai puternic voinţa popoarelor de a pune capăt cu desăvirşire politicii imperialiste şi colonialiste de asuprire şi dominaţie, de a fi stăpine pe destinele lor, pe bogăţiile naţionale, de a-şi asigura dezvoltarea liberă, aşa cum o doresc, fără nici un amestec din afară. In acelaşi timp, asistăm la o serie de acţiuni imperialiste, în vederea consolidării sau reîmpărţirii zonelor de influenţă, la ascuţirea contradicţiilor pe plan mondial între diferite state şi grupări de state, la apariţia de noi conflicte şi stări de încordare, care au determinat o agravare a situaţiei internaţionale, creînd noi şi serioase pericole pentru securitatea şi independenţa popoarelor, pentru pacea întregii lumi“. Avînd în vedere caracterul complex şi contradictoriu al evoluţiei lumii contemporane, tovarăşul Nicolae Ceauşescu sublinia cerinţa stringentă a unirii şi conlucrării tot mai strînse a forţelor sociale şi politice înaintate, a popoarelor, pentru oprirea agravării situaţiei internaţionale, pentru promovarea unei politici de destindere şi colaborare, de libertate şi independenţă, de egalitate şi pace între popoare. (Aplauze puternice). în spiritul acestei orientări, partidul şi statul nostru militează pentru o largă colaborare internaţională, pentru eliminarea politicii de forţă, dominaţie şi dictat, pentru soluţionarea pe cale paşnică, prin tratative, a stărilor conflictuale şi diferendelor dintre state, pentru întărirea păcii şi securităţii în lume. Pornind de la comunitatea de interese şi orînduire socială, de la ţelul fundamental comun, în activitatea sa internaţională, România acordă o atenţie deosebită prieteniei şi colaborării cu toate ţările socialiste, întăririi solidarităţii lor — condiţie primordială pentru creşterea prestigiului şi influenţei ţărilor socialiste, a socialismului în întreaga lume. De ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc adresăm clasei muncitoare, oamenilor muncii, popoarelor tuturor ţărilor socialiste un călduros salut prietenesc şi urarea de noi succese în edificarea noii orânduiri sociale, în lupta pentru triumful cauzei socialismului, independenţei şi păcii în lume ! (Vii aplauze). Ţara noastră îşi extinde continuu relaţiile de solidaritate şi colaborare cu ţările în curs de dezvoltare, cu ţările nealiniate, întăreşte solidaritatea cu popoarele din Africa, Asia, America Latină în lupta împotriva imperialismului, pentru progres şi independenţă naţională. In spiritul principiilor coexistenţei paşnice, extindem relaţiile cu ţările capitaliste dezvoltate, cu toate statele, fără deosebire de orînduire socială, aceasta servind deopotrivă intereselor reciproce, creării unui climat de destindere şi înţelegere. Trăind în Europa, România acordă o atenţie deosebită edificării securităţii şi cooperării pe continent. în cadrul reuniunii de la Madrid, ţara noastră a manifestat şi va manifesta o permanentă iniţiativă, prezentînd propuneri constructive menite să dea un nou impuls transpunerii în viaţă a Actului final de la Helsinki. România consideră că trebuie făcut totul pentru întărirea cooperării şi securităţii pe continent, pronunţindu-se în acest scop pentru dezangajare militară şi dezarmare, convocarea unei conferinţe europene pentru încredere şi dezarmare, stabilirea unor măsuri concrete menite să ducă la oprirea amplasării şi dezvoltării de noi rachete în Europa şi trecerea la tratative în vederea eliminării lor complete, promovarea mai activă a cooperării economice şi tehnico-ştiinţifice, a schimburilor de valori materiale şi culturale. Un obiectiv central al activităţii internaţionale a partidului şi statului nostru pentru realizarea căruia clasa muncitoare, întregul popor militează neabătut îl constituie încetarea cursei înarmărilor, realizarea dezarmării, şi în primul rînd a dezarmării nucleare. In această zi de sărbătoare a muncii, adresăm clasei muncitoare de pretutindeni, tuturor popoarelor apelul de a acţiona cu energie pentru a se pune capăt cursei înarmărilor, imensei irosiri de resurse materiale, financiare şi umane în scopuri militare, pentru trecerea la reducerea cheltuielilor militare şi alocarea acestor fonduri în scopul dezvoltării economico-sociale, progresului şi prosperităţii popoarelor. Ne exprimăm speranţa că toate statele, oamenii muncii, organizaţiile sindicale vor înţelege această necesitate şi vor acţiona pentru promovarea unei politici de contacte şi tratative care să permită găsirea căilor spre destindere şi dezarmare, spre întărirea colaborării şi păcii internaţionale , în spiritul concepţiilor partidului nostru, clasa muncitoare din România este convinsă că lichidarea subdezvoltării şi edificarea unei noi ordini economice mondiale este soluţia ce corespunde intereselor fundamentale de progres ale tuturor naţiunilor şi că ea trebuie să fie rodul eforturilor comune ale tuturor statelor, indiferent de mărime şi nivel de dezvoltare, de sistem economic şi social. România consideră că trebuie făcut totul pentru asigurarea unei dezvoltări neîngrădite şi pe baze noi a cooperării între naţiuni, pentru aşezarea relaţiilor economice internaţionale pe principiul echităţii şi egalităţii. Ţinînd seama de rolul hotărîtor pe care îl au popoarele, şi în primul rînd clasa muncitoare, în dezvoltarea progresistă a societăţii, ■ în lupta împotriva forţelor reacţionare, neofasciste, pentru democraţie, pace şi colaborare internaţională, este mai necesar ca oricind să se facă totul pentru întărirea solidarităţii şi unităţii clasei muncitoare din toate ţările, forţa cea mai puternică a lumii contemporane, in stare să unească in jurul său celelalte clase şi categorii sociale, toate forţele progresiste in lupta împotriva imperialismului, pentru promovarea unei politici noi, de egalitate şi respect între naţiuni. (Vni aplauze). Cu prilejul zilei de 1 Mai, clasa muncitoare din România adresează un fierbinte mesaj de prietenie şi solidaritate clasei muncitoare şi oamenilor muncii din întreaga lume, o vibrantă chemare la lupta comună, unită, pentru triumful idealurilor nobile ale păcii, libertăţii, democraţiei şi progresului ! (Vii aplauze). La această mare sărbătoare a oamenilor muncii, adresăm, de asemenea, un cald salut revoluţionar partidelor comuniste şi muncitoreşti din întreaga lume, partidelor socialiste şi social-democrate, mişcărilor de eliberare naţională, tuturor forţelor democratice şi antiimperialiste, odată cu urarea de noi succese în lupta pentru apărarea şi promovarea intereselor oamenilor muncii din patria lor, pentru progres social, independenţă şi pace ! (Vii aplauze). Dorim să asigurăm incă o dată clasa muncitoare şi oamenii muncii de pretutindeni, popoarele lumii că România, partidul comunist şi poporul nostru vor milita şi în viitor neabătut pentru o politică de pace, destindere şi largă cooperare internaţională, de dezvoltare liberă şi independentă a tuturor popoarelor. (Aplauze puternice). Stimaţi tovarăşi, Cu prilejul zilei de 1 Mai, in ajunul glorioasei aniversări a partidului, să ne angajăm solemn de a nu precupeţi nici un efort, a muriri cu însufleţire şi dăruire revoluţionară pentru înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, pentru realizarea exemplară a planului de dezvoltare economică şi socială, asigurînd în continuare dezvoltarea viguroasă, progresul și prosperitatea scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. (Aplauze puternice). Trăiască 1 Mai, marea sărbătoare a clasei muncitoare, a tuturor oamenilor muncii! (Aplauze puternice, urale). Trăiască gloriosul Partid Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu ! (Puternice şi îndelungi aplauze, urale, se scandează „Ceauşescu — P.C.R.!“). Trăiască unitatea întregului nostru popor în cadrul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste ! (Aplauze puternice, urale). Trăiască solidaritatea ţărilor socialiste, a partidelor comuniste şi muncitoreşti, a tuturor forţelor mondiale care luptă pentru pace şi progres ! (Aplauze puternice, urale). Trăiască pacea şi prietenia intre toate popoarele lumii ! (Aplauze puternice, urale, se scandează „Ceauşescu — pace !“). ATMOSFERĂ SĂR DE VIBRANT PATRIOTISM (Urmare din pag. I) toate ţările socialiste, pentru extinderea colaborării cu ţările in curs de dezvoltare, nealiniate, cu celelalte state, fără deosebire de orînduire socială, pentru unitatea şi solidaritatea cu partidele comuniste şi muncitoreşti, cu toate celelalte partide ale clasei muncitoare, cu mişcările de eliberare, cu forţele democratice, progresiste şi antiimperialiste din Întreaga lume în lupta pentru înfăptuirea idealurilor de pace, colaborare, dezarmare, progres şi bunăstare ale tuturor popoarelor. Adunarea populară consacrată Zilei internaţionale a muncii a avut loc la Palatul sporturilor şi culturii, împodobit sărbătoreşte. Deasupra tribunei oficiale se afla portretul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, flancat de drapelele partidului şi statului, sub care era înscrisă urarea „Trăiască Partidul Comunist Român, in frunte cu secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu !“ Pe laturile sălii se aflau înscrise urările: „Trăiască patria noastră liberă şi independentă, Republica Socialistă România !“, „Stima noastră şi mîndria, Ceauşescu — România!“, „Trăiască unitatea de nezdruncinat a întregului nostru popor în cadrul F.D.U.S.“, „Trăiască solidaritatea şi colaborarea între partidele comuniste şi muncitoreşti, intre toate ţările socialiste, între forţele revoluţionare, progresiste, democratice şi antiimperialiste!“, „Trăiască lupta unită a popoarelor pentru pace şi colaborare, pentru o lume mai dreaptă şi mai bună!“, „Trăiască comunismul, viitorul luminos al omenirii!“. Deasupra scenei, ocupată de grupuri alegorice, reprezentînd toate categoriile de oameni ai muncii din patria noastră, se află urarea „Trăiască I Mai, Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua frăţiei muncitorilor de pretutindeni!“. In sală domneşte o atmosferă sărbătorească, plină de entuziasm şi optimism, specifică Intîiului de Mai. Aceeaşi atmosferă o regăsim şi in marele parc al Palatului sporturilor şi culturii, unde mii de bucureşteni s-au adunat pentru a întimpina pe conducătorul iubit al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Sosirea coloanei oficiale este salutată cu vii aclamaţii şi aplauze. Cei prezenţi flutură steguleţe ale partidului şi statului, ovaţionează îndelung pentru partid şi secretarul său general. Pe esplanada din faţa sălii, grupuri de şoimi ai patriei, pionieri, tineri şi tinere oferă tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu buchete de flori, ii îmbrăţişează cu dragoste şi bucurie, le urează multă sănătate şi putere de muncă. Se scandează cu însufleţire „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“. Coruri reunite intonează cîntecul „Partidul — Ceauşescu — România“. La intrarea în sală, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului sunt salutaţi cu apaze puternice, cu urale prelungite. Cei prezenţi scandează îndelung numele partidului şi secretarului său general, nume cu valoare de simbol în conştiinţa naţiunii noastre socialiste, dînd expresie sentimentelor de dragoste şi preţuire ale întregului nostru popor faţă de conducătorul stimat şi iubit al partidului şi statului nostru. (Continuare in pag. a IV-a)