Scînteia, iulie 1989 (Anul 58, nr. 14577-14602)

1989-07-01 / nr. 14577

SCÂNTEIA — simbată 1 iulie 1989 PAGINA 3 OPŢIUNEA ÎNTREGULUI PARTID, OPŢIUNEA ÎNTREGULUI POPOR « Unanimă şi entuziastă aprobare a propunerii de realegere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului Cu vie satisfacţie şi vibrantă mîndrie patriotică, se arată in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BRAŞOV AL P.C.R., comuniştii, toţi locuitorii judeţului Braşov îşi exprimă totala adeziune şi aprobă pe deplin hotărirea Plenarei Comitetului Central al partidului de a propune Congresului al XIV-lea reinvestirea dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, erou intre eroii neamului, eminent conducător al destinelor naţiunii noastre, genial ctitor al României socialiste, personalitate proeminentă a lumii contemporane, în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Aprobind din toată inima proiectul Tezelor și proiectul Programului- Directivă privind dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1991—1995 și in perspectivă pină în anii 2000—2010, supuse dezbaterii Plenarei Comitetului Central al partidului, dăm glas sentimentelor noastre de dragoste fierbinte şi neţărmurită recunoştinţă faţă de dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, pentru contribuţia decisivă, de excepţională valoare teoretică şi practică, la elaborarea acestor magistrale documente care deschid grandioase perspective înaintării neabătute a piatriei noastre pe calea socialismului şi comunismului. Cu aceleaşi sentimente de aleasă stimă şi vie recunoştinţă aducem un respectuos omagiu tovarăşei Elena Ceauşescu, ilustru om politic şi savant de largă recunoaştere internaţională, pentru aportul remarcabil la elaborarea acestor minunate documente, în cadrul cărora ştiinţei, invăţămintului şi culturii i* revine un rol fundamental. Vă încredinţăm, mult stimata * iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că organizaţia judeţeană, de partid, toţi oamenii munciidin judeţul Braşov vor acţiona cu abnegaţie şi răspundere patriotică pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor ce ne vor reveni din istoricele hotăriri ale Congresului al XIV-lea al gloriosului nostru partid. Comuniştii, toţi oamenii muncii din Comitetul de Stat al Planificării, se spune in telegrama trimisă de BIROUL EXECUTIV AL CONSILIULUI DE CONDUCERE AL C.S.P. SI COMITETUL DE PARTID, au urmărit cu viu interes și mîndrie patriotică lucrările Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, care, prin problematica multilaterală şi complexă supusă dezbaterilor, reflectă încă o dată preocuparea neabătută a conducerii partidului, a dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, pentru afirmarea tot mai puternică a factorilor calitativi ai dezvoltării societăţii româneşti. O dată cu încrederea şi optimismul ce au însufleţit puternic dezbaterile din cadrul plenarei, menite să prefigureze noi şi luminoase dimensiuni României socialiste, oamenii muncii din Comitetul de Stat al Planificării trăiesc sentimente de neţărmurită bucurie, de vibrantă şi legitimă mindrie patriotică prilejuite de Hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. privind propunerea de realegere a dumneavoastră In funcţia supremă a partidului nostru, cel mai iubit fiu al poporului, conducător revoluţionar de excepţie, eminent ginditor şi promotor al aplicării creatoare la condiţiile concrete ale României a legităţilor socialismului ştiinţific, strălucită personalitate a lumii contemporane. Folosim acest prilej de a aduce un fierbinte omagiu tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv, prim viceprim-ministru al guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi Invăţămintului, savant de înalt prestigiu internaţional, prin a cărei strălucită şi laborioasă activitate ştiinţa românească îşi aduce o contribuţie mereu sporită la înflorirea continuă a patriei noastre. Exprimindu-ne totala adeziune la politica partidului şi statului nostru, vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu toată fermitatea şi răspunderea, astfel incit să intimpinăm cu rezultate cit mai bune cea de-a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944 şi Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. Cu inimile vibrind de neţărmurită bucurie şi înaltă mindrie patriotică, se arată in telegrama CONSILIULUI NAŢIONAL AL ORGANIZAŢIEI PIONIERILOR, vă rugăm să ne permiteţi să exprimăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in numele pionierilor, şcolarilor şi şoimilor patriei, al tuturor copiilor ţării şi al cadrelor care le îndrumă activitatea, adeziunea noastră fierbinte şi deplină la Hotărirea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român ca dumneavoastră, cel mai iubit fiu al naţiunii noastre, să fiţi reales, la cel de-al XIV-lea Congres, in suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Exprimînd voinţa Înflăcărată a comuniştilor, a întregului nostru popor, propunerea plenarei privind realegerea dumneavoastră în această înaltă funcţie reprezintă un act de profundă semnificaţie politică şi patriotică, o opţiune istorică de înaltă responsabilitate comunistă, garanţia sigură a înfăptuirii neabătute a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, a dezvoltării libere, independente şi demne a scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România. Gîndurile noastre se îndreaptă, totodată, cu aleasă preţuire şi dragoste către tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, care cu atenţie şi grijă părintească veghează permanent la creşterea şi educarea noastră ca viitori cetăţeni devotaţi partidului şi patriei, exprimindu-ne, totodată, respectul şi admiraţia faţă de activitatea sa de eminent om politic şi savant de largă reputaţie internaţională, pentru excepţionala contribuţie pe care o aduce la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la dezvoltarea invăţămintului, ştiinţei şi culturii româneşti. Invăţînd şi muncind cu pasiune şi răspundere, ne angajăm solemn, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să nu precupeţim nici un efort pentru a fi la înălţimea glorioasei epoci pe care o trăieşte România socialistă, să intimpinăm cu noi şi importante realizări cea de-a 45-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944 şi Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român, să vă urmăm cu fermitate şi hotărîre spre gloria scumpei noastre patrii. Republica Socialistă România, spre viitorul ei de aur — comunismul. Asemenea întregului nostru partid şi popor, toţi oamenii muncii din judeţul Gorj — se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN GORJ AL I.C.R. — au luat cunoştinţă cu deosebită bucurie de Hotărirea adoptată de Plenara Comitetului Central al partidului cu privire la realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de către Congresul al XIV-lea în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Exprimăm cu nemărginit entuziasm satisfacţia profundă şi adeziunea înflăcărată faţă de această hotărire care reflectă pe deplin conştiinţa întregului partid, voinţa de neclintit şi dorinţa fierbinte ale întregului popor de a vă urma neabătut, recunoaşterea calităţilor remarcabile ale personalităţii dumneavoastră, a clarviziunii şi abnegaţiei revoluţionare cu care conduceţi destinele poporului şi ale partidului, a contribuţiei remarcabile la dezvoltarea creatoare a socialismului ştiinţific. Sub semnul sentimentelor de neţărmurită dragoste, admiraţie şi recunoştinţă pe care le nutrim faţa de dumneavoastră, aprobăm cu întreaga noastră fiinţă Hotărirea adoptată de Plenara Comitetului Central, fiind convinşi că reinvestirea dumneavoastră la Congresul al XIV-lea în funcţia de secretar general al partidului reprezintă un puternic factor de întărire a unităţii şi coeziunii partidului, a încrederii şi adeziunii întregului popor la politica internă şi externă a României, constituindu-se în cea mai sigură garanţie a înaintării noastre victorioase spre cele mai îndrăzneţe culmi ale civilizaţiei socialiste şi comuniste. Folosind acest prilej, vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, că minerii, energeticienii, petroliştii, constructorii, ţăranii cooperatori, toţi oamenii muncii din Gorj, in frunte cu comuniştii, vor acţiona cu inaltă abnegaţie, cu dăruire revoluţionară, astfel ca anul celei de-a 45-a aniversări a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi al Congresului al XIV-lea al partidului să se înscrie ca o grandioasă şi strălucită pagină in măreaţa epopee a făuririi orinduirii noi. In atmosfera vibrantă, de puternic avint patriotic şi angajare revoluţionară, pentru înfăptuirea măreţelor obiective de dezvoltare multilaterală a patriei, membrii COMISIEI CENTRALE DE REVIZIE A PARTIDULUI COMUNIST ROMAN, în deplină unitate de cuget şi simţire cu întregul partid şi popor, îşi reafirmă, incă o dată, din adîncul inimii, totala adeziune la Hotărirea recentei Plenare a Comitetului Central cu privire la realegerea dumneavoastră la cel de-al XIV-lea Congres în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Acest act politic de importanţă supremă in viaţa naţiunii noastre reprezintă pentru noi toţi un moment înălţător şi angajant pentru cauza partidului, a unităţii rîndurilor sale, a creşterii rolului său conducător şi constituie o garanţie pentru prezentul şi viitorul socialist şi comunist al patriei noastre — Republica Socialistă România. Profund cunoscător al realităţilor româneşti, al legităţilor obiective de dezvoltare a societăţii, aplicînd în mod creator principiile generale ale socialismului ştiinţific la condiţiile concrete ale ţării noastre, aţi imprimat un ritm înnoitor, dinamic, revoluţionar întregii vieţi politice, economice şi sociale, perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, de cind conduceţi destinele naţiunii, inscriindu-se ca cea mai bogată in izbinzi remarcabile ale poporului român, intrată definitiv in istoria naţională cu numele de „Epoca Nicolae Ceauşescu“. Cu convingerea nestrămutată în triumful idealurilor socialiste şi comuniste pe pămintul României, cărora le-aţi consacrat întreaga viaţă, vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu toate forţele, cu abnegaţie şi totală dăruire pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor ce ne revin din documentele partidului, pentru a intimpina cu noi şi tot mai mari succese cea de-a 45-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944 şi cel de-al XIV-lea Congres al Partidului Comunist Român. In acest moment de vibrant patriotism, se arată în telegrama CONSILIULUI DE CONDUCERE AL MINISTERULUI CONSTRUCŢIILOR DE MAŞINI, ne exprimăm adeziunea şi profunda satisfacţie faţă de Hotărirea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român privind realegerea dumneavoastră de către cel de-al XIV-lea Congres in suprema funcţie de secretar general al partidului, cel mai iubit si stimat fiu al naţiunii noastre, comunist de profundă omenie, luptător neînfricat pentru triumful idealurilor nobile de pace şi progres pe planeta noastră. Ne facem o datorie de conştiinţă de a sublinia şi cu acest prilej suflul nou pe care l-aţi imprimat, după Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, in toate domeniile vieţii politice, economice şi sociale, rolul decisiv şi contribuţia hotărîtoare pe care le aveţi in elaborarea şi înfăptuirea politicii partidului şi statului nostru, la edificarea României socialiste moderne. Călăuziţi de clarviziunea gîndirii dumneavoastră, au fost descătuşate energiile creatoare ale poporului, s-au deschis perspective fără precedent înaintării patriei noastre pe calea civilizaţiei şi progresului, afirmării ei demne in rindul naţiunilor lumii. Oamenii muncii din industria constructoare de maşini sunt conştienţi de marile răspunderi ce le revin şi alături de întregul popor se angajează să acţioneze cu toată fermitatea pentru creşterea productivităţii muncii, ridicarea calităţii produselor, reducerea consumurilor de materii prime, materiale, combustibil şi energie, mobilizindu-şi întreaga forţă pentru a întîmpina cel de-al XIV-lea Congres al partidului şi cea de-a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă cu rezultate superioare in toate domeniile activităţii noastre industriale. Puternic însufleţiţi de cele mai profunde sentimente de înălţătoare mindrie patriotică, neţărmurită recunoştinţă şi aleasă dragoste, comuniştii, toţi cei ce trăiesc şi muncesc in Vrancea legendară, intr-o indestructibilă unitate cu întreaga naţiune, se arată in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN VRANCEA AL P.C.R., aprobă, cu toată căldura inimilor, Hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. ca dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să fiţi reales de către Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român in funcţia supremă de secretar general al partidului. In aceşti ani luminoşi, poporul român a parcurs o etapă de glorioase realizări in toate domeniile activităţii şi vieţii economico-sociale, în perfecţionarea organizării şi conducerii ştiinţifice a societăţii, afirmarea cu putere a democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale. Asemenea tuturor fiilor ţării trăim intens via satisfacţie pentru faptul că România se bucură, în prezent, de un imens prestigiu, de respectul şi preţuirea Întregii lumi, rod al eforturilor şi contribuţiei de inestimabilă valoare pe care dumneavoastră, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, personalitate proeminentă a mişcării comuniste şi muncitoreşti internaţionale, o aduceţi la dezvoltarea teoriei şi practicii construirii socialismului, la înfăptuirea celor mai nobile idealuri de înţelegere şi colaborare, de dezvoltare paşnică şi suverană a tuturor naţiunilor. Exprimindu-ne adeziunea totală la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, ne angajăm solemn să îndeplinim exemplar planul pe acest an şi la întregul cincinal, să cinstim prin înaltă gîndire şi atitudine revoluţionară, prin demne fapte creatoare cea de-a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi cel de-al XIV-lea Congres al partidului, sporindu-ne tot mai substanţial efortul şi contribuţia la Înflorirea necontenită a naţiunii noastre, pe treptele superioare ale civilizaţiei socialiste şi comuniste. CONSILIUL POLITIC SUPERIOR AL ARMATEI, toţi comuniştii şi uteciştii din armată, animaţi de cele mai alese sentimente de stimă şi deosebită preţuire, îşi manifestă deplina adeziune faţă de Hotărirea adoptată de Plenara C.C. al P.C.R. privind realegerea dumneavoastră la cel de-al XIV-lea Congres al partidului în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Asemenea întregului popor, toţi cei care slujim patria sub faldurile tricolorului, se arată în telegramă, vedem în această opţiune istorică o grăitoare expresie a consensului naţional, voinţa unanimă, neabătută a tuturor cetăţenilor ţării de a vă avea, în continuare, în fruntea gloriosului nostru partid comunist, pe dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit şi preţuit fiu al naţiunii, conducătorul încercat şi eminent al partidului şi statului nostru, ilustru ginditor comunist, militant revoluţionar şi patriot înflăcărat, simbol al minciriei, demnităţii şi libertăţii poporului, ctitorul Înţelept al României socialiste moderne, proeminentă personalitate a contemporaneităţii, cea mai sigură garanţie pentru îndeplinirea măreţelor obiective ale ridicării României pe noi culmi de progres şi civilizaţie, a afirmării ei in rindul ţărilor libere ale lumii, pentru asigurarea independenţei şi suveranităţii naţionale a patriei, mersului ferm pe calea socialismului, certitudinea viitorului nostru comunist. Şi cu acest prilej dăm expresie sentimentelor de profundă preţuire şi ales respect faţă de tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, eminent om politic şi de stat, savant de largă reputaţie internaţională, pentru remarcabila contribuţie adusă la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru, la înflorirea invăţămintului, ştiinţei şi culturii româneşti. Vă încredinţăm şi cu acest prilej, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că ne vom consacra întreaga energie şi capacitate înfăptuirii întocmai a sarcinilor şi orientărilor cuprinse in monumentala dumneavoastră operă, perfecţionindu-ne necontenit stilul şi metodele de muncă in scopul ridicării conştiinţei politice, patriotice, revoluţionare a efectivelor, creşterii capacităţii de luptă a armatei, intăririi ordinii şi disciplinei militare, realizării ireproşabile a obiectivelor in economia naţională, a tuturor misiunilor încredinţate, împreună şi în strînsă unitate cu Întreaga naţiune, comuniştii, toate efectivele DEPARTAMENTULUI SECURITĂŢII STATULUI au primit cu alese sentimente de mindrie patriotică, cu deosebită bucurie şi profundă satisfacţie propunerea realegerii dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la cel de-al XIV-lea Congres, în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Această propunere legitimă, istoric şi obiectiv necesară, este expresia elocventă a unităţii indestructibile a poporului în jurul gloriosului nostru partid, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a simţămintelor de fierbinte dragoste, înalt respect şi nemărginită preţuire ce vi le poartă întreaga naţiune şi constituie, totodată, garanţia deplină că drumul ales de poporul român pentru edificarea socialismului şi comunismului va fi marcat de noi şi măreţe realizări în înaintarea fermă a patriei spre culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie. Adresăm, totodată, cele mai alese sentimente de stimă, preţuire şi profund respect tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, eminent om politic şi savant de renume mondial, militant de frunte al partidului şi statului, pentru contribuţia deosebită la elaborarea şi înfăptuirea programelor de dezvoltare a ţării, la progresul ştiinţei, învăţămintului şi culturii, la afirmarea demnă a României in rindul naţiunilor lumii. Călăuziţi permanent de luminosul şi însufleţitorul dumneavoastră exemplu de viaţă şi luptă revoluţionară, de orientările şi indicaţiile de inestimabilă valoare teoretică şi practică izvorite din magistrala cuvîntare la Plenara Comitetului Central, vă rugăm să ne permiteţi, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să dăm expresie hotăririi noastre nestrămutate de a întimpina cea de-a 45-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi cel de-al XIV-lea Congres al partidului prin îndeplinirea exemplară a sarcinilor şi misiunilor încredinţate pentru apărarea securităţii statului, a independenţei, suveranităţii şi integrităţii teritoriale ale scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România. Cuprinşi de cele mai alese sentimente de bucurie, entuziasm şi deplină satisfacţie faţă de Hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. privind realegerea dumneavoastră în funcţia supremă de secretar general al partidului, de către Congresul al XIV-lea, se spune in telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN CLUJ AL P.C.R., vă adresăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, in numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muzeii din judeţul Cluj, cu nestăpînita emoţie şi întreaga căldură a inimilor şi fiinţei noastre, cele mai respectuoase felicitări, împreună cu urarea de sănătate şi putere de muncă, de ani mulţi fericiţi, de noi şi măreţe izbinzi in realizarea strălucitei opere istorice pe care o înfăptuieşte poporul român. Realegerea dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al partidului constituie chezăşia unităţii de nezdruncinat a naţiunii noastre socialiste, a întregului partid şi popor, este garanţia înfăptuirii neabătute a luminoaselor prevederi ale Programului partidului, a programelor de dezvoltare multilaterală a patriei, a bunăstării şi fericirii poporului. Vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, că, puternic mobilizaţi de marele moment istoric pe care-l trăim cu bucuria dorinţei împlinite de însufleţitoarele hotăriri adoptate de Plenara Comitetului Central al partidului, vom munci cu întreaga putere şi capacitate de care dispunem pentru a fi la înălţimea noii etape de progres şi dezvoltare multilaterală a scumpei noastre patrii, pentru a intimpina cu realizări deosebite marile evenimente politice ale anului : aniversarea a 45 de ani de la actul istoric din august 1944 şi Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. Luind cunoştinţă cu adincă mîndria patriotică de Hotărirea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, comuniştii, toţi oamenii muncii din MINISTERUL INDUSTRIEI CHIMICE ŞI PETROCHIMICE îşi manifestă puternica şi unanima adeziune pentru propunerea de realegere a dumneavoastră în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, ce va fi supusă apropiatului Congres al XIV-lea al partidului, fapt ce ne umple inimile de bucurie şi ne oferă, alături de întregul popor, un prilej de neţărmurită satisfacţie şi recunoştinţă, creindu-ne totodată garanţia dezvoltării ascendente a patriei noastre, pe drumul ales şi construit cu clarviziune de gîndirea dumneavoastră revoluţionară, pentru victoria socialismului şi comunismului în ţara noastră. Realizările acestei perioade de prodigioasă şi fertilă activitate poartă pecetea gindirii novatoare, a viziunii ştiinţifice a dumneavoastră, mult stimate tovarăşe secretar general al partidului, garanţia obţinerii de noi succese in toate domeniile. In această minunată epocă, pe care cu mindrie patriotică o numim „Epoca Nicolae Ceauşescu“, chimia şi petrochimia au cunoscut valenţe fără precedent, avind astfel obligaţia şi datoria de a contribui prin eforturile şi realizările noastre la progresul întregii naţiuni. Ne angajăm, cu fermitate şi responsabilitate revoluţionară, mult stimate şi iubite tovarăşe secretar general, ca, strâns uniţi în jurul partidului, să nu precupeţim nici un efort, să antrenăm şi să utilizăm întregul potenţial uman şi tehnic de care dispunem, pentru ca noi, oamenii muncii din industria chimică şi petrochimică, să îndeplinim sarcinile ce ne revin din hotăririle Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului şi să intimpinăm cu succese tot mai mari Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român şi marea sărbătoare naţională de la 23 August. In deplin consens de gîndire şi simţire cu toţi fiii ţării, se arată în telegrama CONSILIULUI DE CONDUCERE AL MINISTERULUI COMERŢULUI INTERIOR, exprimăm cele mai vibrante şi alese sentimente de vie satisfacţie ale oamenilor muncii din comerţul socialist faţă de Hotărirea Plenarei Comitetului Central privind realegerea dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, cel mai iubit fiu al naţiunii, de către Congresul al XIV-lea al partidului, în suprema funcţie de secretar general al gloriosului nostru partid comunist. Din adincul inimilor şi cu neasemuită bucurie, toţi lucrătorii din comerţ susţin această propunere adoptată de Comitetul Central al partidului, care corespunde dorinţei celei mai vii şi voinţei neclintite a tuturor comuniştilor, a întregului popor, de a avea şi mai departe in fruntea partidului şi a destinelor ţării pe dumneavoastră, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, strălucitul ctitor al României moderne, marele Erou intre eroii neamului, genial strateg al mersului viguros înainte pe drumul făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării ferme spre comunism, în condiţii de pace, prietenie şi colaborare cu toate popoarele lumii. Vă asigurăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom acţiona cu întreaga răspundere pentru înfăptuirea neabătută a sarcinilor privind realizarea unei tot mai bune aprovizionări şi serviri a populaţiei, a prevederilor de plan pe anul 1989 şi întregul cincinal, intîmpinînd cu rezultate deosebite marile evenimente ale acestui an — a 45-a aniversare a istoricului act de la 23 August 1944 şi Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. Asemenea întregii ţări, comuniştii şi împreună cu ei toţi oamenii muncii din judeţul Botoşani, angajaţi deplin in această perioadă hotăritoare intr-o intensă activitate pentru realizarea sarcinilor economice ale anului 1989, se arată în telegrama COMITETULUI JUDEŢEAN BOTOŞANI AL P.C.R., au luat cunoştinţă cu neţărmurită bucurie de propunerea făcută şi hotărirea adoptată privind realegerea dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, la cel de-al XIV-lea Congres al partidului, in funcţia supremă de secretar general al P.C.R., propunere care întruneşte şi adeziunea noastră totală, fiind incă o dovadă a expresiei dragostei şi voinţei de neclintit a tuturor locuitorilor din această vatră strămoşească. Oamenii muncii din judeţul Botoşani, judeţ care in anii care-i numim cu justificată mindrie patriotică „Epoca Nicolae Ceauşescu“ a cunoscut cea mai strălucită dezvoltare, dau o înaltă apreciere titanicei activităţi pe care o desfăşuraţi in fruntea partidului şi a ţării, pentru dezvoltarea echilibrată a tuturor judeţelor. Vă mulţumim din adîncul inimilor noastre pentru că judeţul Botoşani s-a bucurat îndeaproape de grija şi interesul constant al partidului, al dumneavoastră personal, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, al tovarăşei academician doctor inginer Elena Ceauşescu, fapt care a dus la ridicarea necontenită a acestor mindre şi frumoase străvechi locuri româneşti pe noi culmi de progres şi civilizaţie. Vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că vom aplica neabătut politica înţeleaptă a partidului comunist, centrul vital al societăţii noastre, cu convingerea nestrămutată că aceasta este calea sigură de a construi în scumpa noastră patrie. Republica Socialistă România, societatea socialistă multilateral dezvoltată şi Înaintarea fermă spre comunism, prin munca noastră de zi cu zi, care ne străduim să fie tot mai spornică. Vom acţiona cu toată energia pentru ca anul 1989, hotăritor pentru realizarea actualului cincinal, să fie un an record in toate domeniile de activitate, să intimpinăm a 45-a aniversare a eliberării patriei şi Congresul al XIV-lea al P.C.R. cu noi şi tot mai prestigioase succese in muncă. Urmărind cu deosebit interes şi mindrie patriotică lucrările Plenarei Comitetului Central al partidului, se spune in telegrama CONSILIULUI DE CONDUCERE AL MINISTERULUI AGRICULTURII, exprimăm totala noastră adeziune faţă de Hotărirea plenarei de a propune celui de-al XIV-lea Congres al Partidului Comunist Român ca in înalta funcţie de secretar general să fiţi reales dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu. Aducem cu acest prilej un profund omagiu şi întreaga noastră recunoştinţă fierbinte faţă de neobosita activitate revoluţionară pe care, cu neasemuită înţelepciune şi fermitate, o desfăşuraţi in slujba idealurilor de propăşire şi fericire ale poporului, independenţei şi suveranităţii patriei, înfăptuirii destinului socialist al României. Măsurile adoptate la propunerea dumneavoastră privind creşterea cantităţilor de produse pentru retribuirea in natură, precum şi anularea datoriilor cooperativelor agricole şi asociaţiilor economice intercooperatiste contractate pină la sfîrşitul anului 1985 reprezintă un sprijin imens acordat acestora, reflectă permanenta preocupare a conducerii partidului, a dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, faţă de ţărănime, pentru înflorirea satului românesc şi dezvoltarea şi modernizarea continuă a agriculturii, pentru care vă rugăm să primiţi Întreaga noastră recunoştinţă. Mindrn de propunerea plenarei partidului ca la „Congresul victoriei depline a socialismului in România“ să fiţi reales in înalta funcţie de secretar general, vă încredinţăm, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că toţi oamenii muncii din agricultură, in frunte cu comuniştii, nu-şi vor precupeţi eforturile pentru a înfăptui preţioasele indicaţii date de dumneavoastră spre a obţine in acest an cele mai mari producţii agricole, intimpinind in acest fel cu succese remarcabile cea de-a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă de la 23 August 1944 şi Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român. Comuniştii din COMITETUL PENTRU PROBLEMELE CONSILIILOR POPULARE, toţi activiştii organelor locale ale puterii şi administraţiei de stat, se arată in telegrama trimisă secretarului general al partidului, au luat cunoştinţă cu deplină satisfacţie şi mindrie patriotică, alături de întregul nostru popor, de Hotărirea recentei Plenare a Comitetului Central al partidului ca dumneavoastră, mult stimate şi iubita tovarăşe Nicolae Ceauşescu, fiu devotat al poporului român, strălucit militant revoluţionar şi patriot înflăcărat, să fiţi reales in înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Cu sentimente de neţărmurită bucurie ne alăturăm propunerii făcute în legătură cu realegerea dumneavoastră în Înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, expresie elocventă a preţuirii neobositei activităţi pe care o desfăşuraţi cu exemplară dăruire revoluţionară în conducerea destinelor poporului român pe calea înfăptuirii socialismului şi comunismului in scumpa noastră patrie, Republica Socialistă România. Este pentru noi toţi, ca şi pentru Întreaga naţiune, o datorie de inaltă conştiinţă patriotică şi revoluţionară să reafirmăm şi în aceste momente adeziunea noastră totală la politica partidului şi statului, elaborată şi înfăptuită sub nemijlocita dumneavoastră conducere, să ne exprimăm întreaga admiraţie şi preţuire pentru concepţia ştiinţifică şi acţiunile pe care le consacraţi promovării idealurilor nobile ale României, de pace şi bună înţelegere între popoare, statornicirii şi generalizării unor relaţii de tip nou între toate statele lumii, care v-au adus una-nima recunoaştere ca eminent conducător politic şi personalitate marcantă a vieţii internaţionale. Comuniştii, personalul muncitor din MINISTERUL APROVIZIONĂRII TEHNICO-MATERIALE ŞI CONTROLULUI GOSPODĂRIRII FONDURILOR FIXE, asemenea întregii noastre naţiuni, au luat cunoştinţă, cu nemărginită satisfacţie şi vibrantă mindrie patriotică, de Hotărirea Plenarei Comitetului Central cu privire la realegerea dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, ilustru conducător de partid şi de ţară, strălucită personalitate a lumii contemporane, înflăcărat luptător pentru libertatea, independenţa şi prosperitatea poporului român, în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, expresie a sentimentelor de aleasă stimă, neţărmurită dragoste şi fierbinte recunoştinţă pe care toţi cei ce trăiesc şi muncesc în România socialistă de astăzi le nutresc faţă de exemplara şi prodigioasa dumneavoastră activitate consacrată înfloririi patriei, bunăstării şi fericirii poporului, triumfului socialismului şi comunismului pe pămintul românesc, al cauzei păcii şi colaborării in lume. Puternic mobilizaţi de tezele, ideile şi orientările profund ştiinţifice cuprinse în monumentala dumneavoastră operă, de înaltul exemplu de muncă şi viaţă pe care ni-l oferiţi zi de zi, vă rugăm să ne permiteţi, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, să vă asigurăm şi cu acest prilej de întreaga noastră adeziune la politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, că ne vom dedica toate forţele şi energia creatoare pentru înfăptuirea Programului partidului, pentru îndeplinirea sarcinilor ce ne revin în acest an şi în întregul cincinal, întimpinînd astfel cu noi şi importante realizări marile evenimente ale acestui an — aniversarea a 45 de ani de la revoluţia de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi Congresul al XIV-lea al partidului. Oamenii muncii de la ÎNTREPRINDEREA DE UTILAJ CHIMIC „GRIVIŢA ROŞIE“-BUCUREŞTI, în deplină unitate de cuget şi voinţă cu întreaga suflare românească, se arată în telegrama acestui colectiv de muncă, îşi exprimă cu profundă mindrie patriotică, cu dragoste fierbinte şi neţărmurit devotament adeziunea la Hotărirea Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. Vizitele de lucru pe care le-aţi efectuat in cadrul întreprinderii, frecventele întilniri şi dialogul viu purtat cu oamenii muncii, indicaţiile şi orientările, îndemnurile pe care le-aţi dat au stimulat iniţiativa şi responsabilitatea celor peste 5 000 de muncitori, ingineri şi tehnicieni, care, în cinstea celei de-a 45-a aniversări a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă ai Congresului al XIV-lea al partidului, sunt puternic mobilizaţi pentru introducerea în fabricaţie a unor tehnologii de virf în domeniul sudurii oţelurilor speciale, realizăm şi depăşim planul la toţi indicatorii, astfel incit să ne situăm din nou pe un loc fruntaş în ampla întrecere socialistă desfăşurată în cinstea acestor istorice evenimente din viaţa partidului şi poporului nostru. Cu sentimente de profundă mindrie patriotică, revoluţionară, comuniştii, toţi lucrătorii din întreprindere, se arată in telegrama COMITETULUI DE PARTID ŞI CONSILIULUI OAMENILOR MUNCII DE LA ÎNTREPRINDEREA AGRICOLA DE STAT „INSULA MARE A BRĂILEI", JUDEŢUL BRAILA, asemenea tuturor fiilor ţării, îşi exprimă cu entuziasm adeziunea totală la Hotărirea Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român privind realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român, garanţie sigură a ridicării patriei noastre pe cele mai inalte culmi de progres şi civilizaţie socialistă. Sub semnul mobilizatorului şi responsabilului angajament comunist de a obţine in acest an rezultate deosebite în toate sectoarele de activitate, comuniştii, toţi oamenii muncii de pe ogoarele celei mai mari întreprinderi agricole de stat din ţară, dind expresie admiraţiei pe care o poartă înaltei dumneavoastră personalităţi, mult stimate tovarăşe secretar general Nicolae Ceauşescu, vă asigurăm că nu vom precupeţi nici un efort in vasta operă constructivă de edificare a civilizaţiei socialiste şi comuniste in patria noastră, pentru a întimpina cu cinste măreţele evenimente ale acestui an, cea de-a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi cel de-al XIV-lea Congres al Partidului Comunist Român. • Expresie a sentimentelor de dragoste şi admiraţie faţă de strălucitul conducător al partidului şi statului nostru, promotor neobosit al idealurilor socialismului şi comunismului, al înfăptuirii măreţei opere de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate in România. • Hotărire de a munci cu abnegaţie şi răspundere pentru îndeplinirea în cele mai bune condiţii a sarcinilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal.