Sportul Popular, iunie 1959 (Anul 14, nr. 3417-3434)

1959-06-20 / nr. 3428

Campionatul republican de popice , ORAŞUL STALIN 19 (prin telefonde la trimisul nostru). — Din cauza orei tîrzii, în numărul trecut al ziarului nostru am anunţat doar că echipa campioană feminină a ţîrii, Recolta Bucureşti, era condusă din primul schimb de formalta Voinţa Tg. Mureş cu diferenţa de 80 p.d Şi totuşi, seara tîrziu, campioanele erau fericite : la capătul unui meci de bună calitate, pasionant prin evoluţia scorului, ele au reuşit să învingă la o diferenţă de numai 4 p.d. (2276—2272 p.d.) ! Vă imaginaţi cîtă putere de luptă, cîtă voinţă de a învinge le-au trebuit bucureştencelor pentru a remonta acest handicap în faţa unei echipe lafel de valoroase. In acest duel al nervilor (rezultatul final a fost incert pentru ambele echipe pînă la ultimele 3 zile), Recolta Bucureşti a învins datorită în mare parte comportării neaşteptat de bună an trei jucătoare Crista Rezac, care, în schimbul patru, a întrecut pe dubla noastră campioană Margareta Szemany cu 40 p. Crista Rezac a doborât din 100 bile mixte 421 p.d. Din echipa învingătoare s-a mai remarcat Aurelia Balcangiu (409 p.d.) iar de la Voința, Ecaterina Domo 1 (407 p.d.). Jocurile masculine C.F.R. Timişoara .— C.S. Oradea şi I.O.R. Bucureşti — Constructorul Piteşti s-au încheiat cu scorurile de 4733—4507 şi respectiv, 4491—4321. Joi am asistat din nou la meciuri aprig disputate. Pe arena C.F.R., care are patru piste, s-au întîlnit C.S. Oradea cu Constructorul Piteşti şi I.O.R. Bucureşti cu Unirea F. Roman. Deşi campionii ţării (C.S. Oradea) au condus tot timpul în confruntările individuale, ei au fost nevoiţi să încline steagul în faţa formaţiei din Piteşti, datorită neprezentării în timpul regulamentar (?!?) a jucătorului orădean Paul Possar. Scor final: 4397—3842 p. d. pentru Constructorul. Popicarii bucureşteni de la I.O.R. au opus o rezistenţă meritorie în faţa fostei campioane a ţării Unirea F.Z. Roman, care a avut în recordmanul ţării Vasile Leancă (809 p.d. — penultimul schimb) din pilon hotărîtor în obţinerea victoriei. Scor: 4652—4526 p.d. pentru Unirea. Pe arena Metrom care găzduieşte întîlnirile feminine s-au disputat joi următoarele meciuri: Voinţa Tg. Mureş a depăşit cu uşurinţă tînăra echipă Hîrtia Piatra Neamţ cu 2160—1799 p.d., în schimb întîlnirea dintre Voinţa Timişoara şi Rapid Bucureşti ne-a oferit o dispută de un ridicat nivel tehnic în care feroviarele, conduse cu li p. după schimbul doi, au evoluat în continuare foarte crispat (în special jucătoarele Coman şi Anzulatu). Voinţa Timişoara a obţinut o grea, dar meritată victorie cu 2285—2245 p.d. Vineri s-au înregistrat rezultate normale. Echipa feminină Rapid Bucureşti a întrecut mai uşor decît ne aşteptam pe Voinţa Tg. Mureş cu scorul de 2221—2164 p.d. Margareta Semani (Voinţa Tg. Mureş) a realizat în acest meci cel mai mare punctaj al finalelor : 422 p.d. La ora cînd telefonez, jucătoarele de la Recolta Bucureşti conduc după patru schimburi în partida cu Hîrtia P. Neamţ cu 1452— 1225 p.d., iar la jocurile masculine dintre C.F.R. Timişoara—Constructorul Piteşti şi C. S. Oradea—Unirea F. Z. Roman, situaţia după cinci schimburi este următoarea : C.F.R Timişoara — Constructorul 3979—3772; C.’S.O. — Unirea 3769—3765. ■ Azi şi mîine continuă ultimele întreceri ale turneului final. TR. IOANIESUU Triplitoris numească in concursul internaţional de iabtine „Cupa Mirei” (Urmare din pag. 1) pregătire, „se plimbaseră“ pe parcursul celor patru regate, cîştigînd detaşat concursul, după cim o arată şi clasamentul general: SIAR: 1. P. Manu — Gh. Petrescu (R.P.R.) 2335 p. 2. E. Groza — A. Nahabedian (R.P.R.) 1256 p. 3. P. Sulga — T. Lilov (R.P.R.) 1206 p. 4. J. Kovalevski — H. Bedinski (R.P.P.) 604 p. Dată fiind situaţia clasamentelor în care românii deţineau întîietatea la snaip şi iolă, iar sportivul polonez Y. Szloser la finn, ultima zi a competiţiei prezenta interes mai ales prin prizma luptei între concurenţii noştri. Astfel, la clasa snaip urma să se decidă care dintre echipajele româneşti va totaliza cel mai mare punctaj. Este vorba de ambarcaţiunile conduse de V. Costescu şi T. Millia, în vreme ce laială ultima regată urma să rezolve lupta dintre M. Runcu şi P. Svoboda. Talentatul echipaj T. Millie — M. Saghin a cîştigat această ultimă confruntare la snaip şi cu ea şi primul joc în clasamentul general. Acelaşi lucru l-a făcut la ială şi Mircea Runcu, tranşind in favoarea sa disputa cu colegul de echipă P. Svoboda. La finn, redutabilul Szicser, beneficiind de un start excelent, s-a impus şi în această ultimă regată obţinînd astfel primul loc în concurs. Iată acum configuraţia clasamentelor finale: IOLA : 1. Mircea Runcu (R.P. Romînă) 3000 p. 2. P. Svoboda (R.P. Romînă).. 2222 p. 3. Q. Encev (R.P.B.) 1796 p. 4. P. Rokicki (R.P.P.) 1541 p. 5. S. Boianov (R.P.B.) 1046 p. FIN: 1. Y. Szlosev (R.P.P.) 3398 p. 2. E. Enopian (R.P. Romînă) 1644 p. 3. F. Danailov (R.P.B.) 1422 p. 4. P. Purcea (R.P Romînă). 1422 p. 5. Al. Horoveanu (R.P. Romînă) 1329 p. SNAIP: I. Tascu ,Milio—Mihai Saghin (R. P. Romînă) 2921 p. 2. V. Costescu — I. Naum (R.P. Romînă) 2745 p. 3.I. Tazbir—W. Sotczinski (R.P.P.) 2046 p. 4. Z. Mihalski—J. Romanovski (R.P.P.) 1291 p. 5. V. Nicolov—I. Gheorghiev (R.P.R.) 602 p. A patra ediţie a „Cupei Victoriei“ la iahting la care au participat reliști polonezi ,bugări şi români, s-a încheiat cu o frumoasă festivitate de premiere. O’BRIE—19,405 m, nou record mondial la aruncarea greutăţii Sezonul atletic al acestei primăveri a fost dominat în S.U.A. de lupta a trei aruncători de greutate, experimentaţii Parry O'Brien şi B. Nieder şi tînărul Dallas Long. Fiecare dintre ei a reuşit performanţe superioare recordului mondial oficial (19,25 m), dar de fiecare dată rezultatele nu puteau fi omologate, neîndeplinind toate cerinţele regulamentare. Dar iată că la începutul acestei săptămîni în cadrul concursului de la Pomona, desfăşurat în faţa oficialilor Uniunii Amatoare de Atletism din S.U.A. şi a... 65 de spectatori, O’Brien a aruncat greutatea la 19,405 m întrecînd cu 15,5 cm propriul său record mondial. După cum transmit agenţiile de presă, performanţa luiJ’Brien îndeplineşte toate condiţiile pentru a fi omologia ca nou record al lumii. Despre ciclistul luxemburghez Gaul, cîştigătorul turului ciclist al Italiei, ziarele au scris foate puţin. In schimb au ridicat în slăvi... maşina de rîşnit cafea „BAI“, firmă căreia Gaul i-a făcut reclamă în timpul turului. Cine culege laurii victoriei Concursul republican de călărie de la Craiova CRAIOVA, 19 (prin telefon). Călăreţi din 10 asociaţii şi cluburi sportive (Recolta Bucureşti, C.C.A., Dinamo Bucureşti, Echipa Hipică Ploeşti, Petrolul Ploeşti, Independenţa Sibiu, C.S.U. Bucureşti, C.S.A. Cluj, C.S.A. Craiova şi Jiul Craiova) au luat startul joi după-amiză în cel de-al IV-lea concurs republican al anului, care se desfăşoară pe baza hipică din Parcul Poporului. întrecerile au început cu probele de dresaj pentru juniori şi fete şi categoria mijlocie. învingător în proba juniorilor a fost declarat T. Podeanu (Petrolul Ploeşti) pe Mona Lisa cu 531.30 p, urmat, în ordine, da: Richard Bart (Ind. Sibiul pe Mîndra cu 520.80 p, şi de Gh. Păvălucă (Din. Buc.) pe Făget cu 513.45 p. Primul loc în proba de dresaj, categoria mijlocie a revenit lui Ion Oprea (Lot R.P.R.) pe Sulina cu 710 p, urmat de 1. Molnar (C.C.A.) pe Pelinaş cu 664 p. Vineri, concursul a continuat cu probele de obstacole începători şi categoria semi-uşoară. Iată rezultatele înregistrate: începători: 1. 1. Pîrjol (Jiul Cr.) pe Sunet 0 p. timp 38,6 sac.; 2. M. Jovmir (Jiul Cr.) pe Sorica cu 0 p. 40,2 sec. ; 3. Gh. Ştefan (Jiul Cr.) pe Turda 0 p. 47,1 sec. Categoria semi-uşoară : 1. H. Fröhlich (Ind. Sibiu) pe Ser 0 p. timp 44,3; 2. R. Schuster (Ind. Sibiu) pe Florinel 0 p. 50,8 sec.; 3. Ion Gheorghe (E. H. Ploeşti) pe Horn 4 p. 43,2 sec. Concursul continuă sîmbătă şi duminică dimineaţă şi după amiază cu probe de dresaj, obstacole şi atelaje. ROMICA SCHULTZ coresp. regional. Stefan Petrescu (Bria) învingător in etapa a ll-a a concursului ciclist al şcolilor sportive U.C.F.S. SINAIA, 19 (prin telefon). Joi s-a desfăşurat pe distanţa Ploeşti-Sinaia (64 km) cea de a Il-a etapă a concursului ciclist rezervat şcolilor sportive U.C.F.S. In prima jumătate a cursei, cei 36 de ciclişti au mers în bloc. In continuare, Constantin Burtea evadează din pluton şi trece primul la Posada şi Breaza. Eforturile depuse la cele două puncte de căţărare, au fost însă prea mari pentru tînărul Burtea şi, cu puţin înainte de intrarea în Sinaia, el a fost prins din urmă de un grup de şase alergători. La sprintul final, cel mai rapid se dovedeşte a fi Ştefan Petrescu, care — în aplauzele spectatorilor — trece primul linia de sosire. Iată clasamentul etapei: 1. Ştefan Petrescu (Brăila) 1 h. 57:40 (cu bonificaţie 1 h. 57:10); 2. Constantin Burtea (Ploeşti) 1 h. 57:40 (cu bonificaţie 1 h. 57:20); 3. Petre Ghiţă (Brăila) 1 h. 57:40 (cu bonificaţie 1 h 57:30). In acelaşi timp au sosit: Ştefan Padiu (Ploeşti), Valeriu Coslovschi (Timişoara), H. Chelaidite (Victoria Bucureşti), Willi Gross (individ. Dr. Stalin). Pe echipe, etapa a fost cîştigată de echipa şcolii sportive U.C.F.S. Brăila cu timpul de 5 h. 53:46, urmată de şcoala sportivă U.C.F.S. Ploeşti cu 5 h. 55:10 şi şcoala sportivă U.C.F.S Oraşul Stalin cu 5 h. 55:18 In clasamentul celor mai buni căţărători conduce Constantin Burtea cu 10 puncte, urmat de Willi Gross cu 6 puncte. După două etape, clasamentele generale au următoarea formă : INDIVIDUAL : 1. ŞTEFAN PETRESCU (Brăila) 3 h. 27:14; 2. Constantin Burtea (Ploeşti) 3 h. 27:16; 3. Petre Ghiţă (Brăila) 3 h 27:26; 4. Ştefan Padiu (Ploeşti) 3 h. 27:36. ECHIPE : 1. ŞC. SP. U.CF.S. BRAILA 10 h 23:42 ; 2. Şc. sp. U.C.F.S. Ploeşti 10 h. 24:58; 3. Şc. sp. U.C.F.S. Oraşul Stalin 10 h. 25:06. Astăzi are loc etapa a III a pe ruta Sinaia—Ploeşti (64 km) iar duminică se va alerga etapa a IV-a pe ruta Ploeşti—Urlaţi—Ploeşti. Această etapă va avea o semietipă (Ploeşti— Urlaţi) contra cronometru, iar în cea de a doua parte a ei (Urlaţi—Mizil— Ploeşti) plecarea se va da în bloc. L. DUMITRESCU arbitru PE SCURT Pe stadionul din Alexandria s-a desfăşurat joi în nocturnă, un, concurs internaţional de atletism la care au participat sportivi din R. P. Romînă, R. F. Germană, Iugoslavia, Grecia, Turcia şi Republica Arabă Unită. Atletul român Zoltán Vamos s a clasat pe primul Inc în proba de 1500 m plat cu timpul de 3:56.4. Locul doi a fost ocupat de Blatt (R. F. Germană) cu 3:57.2. Alte rezultate: 100 m plat — Nuscke (R. F. Germană) 10,8 sec.; 400 m plat — Sillis (Greta) 1 8,9 sec.; 110 m garduri — Nuscke (R. F. Germană) 14,6 sec. ; prăjină — Lessek (Iugoslavia) 4,42 m (nou record iugoslav) : 5000 m — Papavasiu (Grecia) 14:38,2; lumi me — Spiropulos (Grecia) 6,98 m. • LA 18 IUNIE a sosit la Moscova echipa de lupte libere a S.U.A. care va susţine 4 întîlniri amicale cu echipele U.R.S.S., R.S.F.S. Ruse, R.S.S. Ucrainene şi R.S.S. Gruz'ne. Prima întîlnire va avea loc la 20 iunie la Moscova între echipele S.U.A. şi U.R.S.S. Luptătorii americani încorc cu acest prilej vizita luptătorilor sovietici care au susţinut anul trecut 4 meciuri în S.U.A. Turneul internaţional de volei Sportivii din U. P. Chineză vor fi primii oaspeţi Zilele acestea la Federaţia romînă de volei se desfăşoară o activitate intensă. Se pregăteşte pînă în cele mai mici amănunte de organizare şi desfăşurare, competiţia internaţională de volei care va avea loc în Capitală între 1 7 iulie. După cum am anunţat la timpul potrivit, la aceste întreceri organizate în cinstea celei de a XV-a aniversări a eliberării patriei noastre de sub jugul fascist şi-au anunţat participarea cele mai puternice echipe masculine şi feminine din Europa, în frunte cu reprezentativa masculină a R. Cehoslovace, campioană mondială şi europeană şi reprezentativele oraşului Moscova. De asemenea, vor mai lua parte echipele R.P. Chineze. Pentru a doua oară vor evolua annul acesta în faţa spectatorilor bucureşteni voleibalişti din R. P. Chineză. Prima lor apariţie în ţara noastră a avut loc cu ocazia turneului internaţional „Cupa Dinamo“ discutată în luna mai şi la care a participat formaţia masculină chineză M.S.P. Reprezentativele voleibaliştilor şi voleibalistelor din China populară vor sosi în ziua de 25 iunie cu un lot masiv de 30 persoane. Celelalte echipe participante sunt așteptate în ziua de 39 iunie. Meciurile se vor disputa pe două terenuri la patinoarul artificial „23 August“ : un teren central, acoperit cu podium, pe locul fostului teren de hochei pe gheață şi un alt teren acoperit cu zgură în imediata apropiere a patinoarului. Jocurile vor începe zilnic la ora 17 şi vor continua în nocturnă. Evoluţia tuturor echipelor, atît cele masculine cit şi cele feminine, este aşteptată cu mare interes, întrucît acest turneu reprezintă ultima verificare a acestora, înaintea campionatelor mondiale studenţeşti ce vor avea loc în Italia şi a „Cupei continentelor“ al cărei teatru de desfăşurare va fi sala Pierre de Coubertin din Paris. CONCURSUL INTERNATIONAL DE CANOTAJ ACADEMIC DE LA MILANO Ieri au plecat în Italia schimiştii români care vor participa la concursul international de canotaj academic de la Milano. In vederea acestor mari întreceri, care se vor desfășura mîine, au făcut deplasarea: Radu Nicolaie, St. Rurescu, Pongratz, Iosif Varga, Petre Milincovici, Ion Bulugiaiu, Ferenczi şi Ştefan Lupu. Lotul este condus de tov. Vasile Grigore, secretar general al federaţiei române de sporturi nautice. Sportivii noştri sunt, de asemenea, însoţiţi de antrenorul Sergiu Zelinschi. La concurs şi-au anunţat participarea o serie de echipaje deosebit de valoroase cum sunt cele din U.R.S.S., Elveţia, R.F.G. etc. Sportivii noştri vor concura la simplu, 4 f.c., 4 + 1 şi 2. f.c. „Harlam Globe Trotters“ va evolua la Moscova După cum anunţă ziarul „Sovetski sport“ echipa americană- profesionistă de baschet „Harlem Globe Trotters“, care întreprinde acum un turneu în Europa, va vizita şi Uniunea Sovietică. Timp de o săptămînă „magicienii negri“ — cum sînt denumiţi virtuoşii jucători din Harlem — vor susţine 9 intîlniri demonstrative în Palatul Sporturilor de la Lujniki. Sosirea baschelbaliştilor profesionişti americani în capitala U.R.S.S. este aşteptată în primele zile ale lunii iulie. Adversarii echipei Harlem în aceste originale spectacole sportive vor fi baschetbaliştii profesionişti din San Francisco, care îi însoţesc în turneu. Concursul hipic internaţional de la Leipzig LEIPZIG 19 (prin telefon). Joi dimineaţă s-a deschis într-un cadru festiv concursul internaţional de călărie la care iau parte călăreţi din Cehoslovacia. UR.S.S. (numai în probele de dresaj), Bulgaria, Lngaria, Romînia, Polonia, R. F. Germană şi R. D. Germană. Sportivii români s-au bucurat de o primire călduroasă din partea gazdelor şi a publicului spectator care cunoştea evoluţiile anterioare ale călăreţilor romîni. Concursul a început cu proba de dresaj categoria mijlocie cîştigată de Filatov (U.R.S.S.) pe calul Absinth. Reprezentantul nostru N. Mihalcea cu calul Corvin s-a clasat pe locul 7. O frumoasă comportare au avut călăreţii români Gh. Teodorescu cu calul Cincinal şi N. Mihalcea cu calul Bolero în proba de dresaj „Sf. Gheorghe“, unde s-au clasat pe locurile 2 şi 3. Teodorescu a fost întrecut de cehoslovacul Sembrero la o diferenţă de mai puţin de un punct (178,56 faţă de 177,66). De subliniat faptul că Gh. Teodorescu n-a intrat încă în concurs cu calul Palatin, acesta neavînd dreptulsă participe derit la probele olimpice înscrise în program abia pentru ziua de duminică. In probele de obstacole reprezentanţii noştri au ocupat locuri mulţumitoare, dintre care cele mai bune sunt cele obţinute de tînărul C. Vlad cu calul Nor în proba de viteză (locul 8 cu 82,8 sec.) şi Gh. Langa pe calul Rapsod (locul 5 cu 82,9 sec.). In celelalte probe de obstacole desfăşurate joi şi vineri, Vasile Pinciu a avut cea mai bună comportare dintre călăreţii români, el ocupînd locurile 6 şi 7 în proba de deschidere, (manşa I şi respectiv manşa a II-a) şi locul 6 în proba de forţă cu caii Sucitu şi Prundiş. Concursul continuă sîmbătă și duminică. Redacţia si administraţia: Bucureşti, str Vast'e Con»» m Ifi. te'etw» 11 7*t 73 _ 7 7ft Mf i _ o nus 3452, întreprinderea Poligrafică Nr. 2, str. Brezoianu hir. 23—25 * * A Abonamentele se fac la pliciile pustile prin factori poştali şi difuzori voluntari din întreprinderi