Sportul Popular, decembrie 1966 (Anul 21, nr. 5141-5167)

1966-12-10 / nr. 5149

Handbalistele românce învingătoare in R.F. Germană Continuîndu-şi turneul în RFGermană, selecţionata feminină (tineret) de handbal a Capitalei a jucat în compania formaţiei vest-germane T.V.D. Velbert. Victoria a revenit jucătoarelor românce cu scorul de 10—6 (3—2). Ambele formaţii au desfăşurat un joc de bună calitate, în prima repriză meciul a fost echilibrat. în partea a doua, superioritatea a fost de partea româncelor, dar scorul nu a luat proporţii datorită formei excelente a apărării formaţiei gazdă. Din echipa învingătoare o impresie bună au lăsat Aneta Stamco, autoare a 4 goluri, şi Elena Dobîrceanu, care a înscris două goluri. Cele mai multe puncte ale formaţiei vest-germane le-au marcat Jakob (3) şi Dembkowski (2). Petre Purje învingător în concursul de popice de la Ane In localitatea Ane (R.D. Germană) au continuat întrecerile de popice din cadrul „Cupei Werner Seelebinder“ la care au luat parte sportivi din Austria, Ungaria, Cehoslovacia, Iugoslavia, România și R.D. Germană. Proba de „maraton“ (300 bile mixte) a revenit sportivului român, maestrul emerit al sportului Petre Purje cu rezultatul de 1332 p.d. Pe locurile următoare s-au clasat în ordine E. Luther (R.D.G.) 1322 p.d. și Leo Grom (Iugoslavia) 1309 p.d. Clasamentul general al „Cupei Werner Seelebinder“ este următorul : 1. PETRE PURJE (ROMANIA) 2192 PUNCTE (3 bile „goale“) ; 2. W. Cristof (R.D.G.) 2175 p. (15 bile „goale"); 3. E. Luther (R.D.G.) 2172 p. (1 bile „goale”). In întrecerea feminină, clasamentu general al „Cupei Werner Seelebinder are următoarea înfăţişare : 1. S. Lindner (R.D.G.) 1011 p. ; 2. A. Schmid (R.D.G.) 998 p.; 3. A. Preller (R.D.) 992 p. Sportiva română Elena Trandafir s-a clasat pe locul IX. in „Cupa campionilor europeni“ la baschet In sferturile de finală ale „Cupei campionilor europeni" la baschet masculin s-au disputat primele întîlniri La Atena, A.E.K. Atena a întrecut cu scorul de 64—53 (23—30) formaţia franceză Villeurbanne. Deţinătoarea trofeului, formaţia spaniolă Real Madrid, a jucat în deplasare cu echipa vest-germană U.S.C. Heidelberg, pe care a învins-o cu scorul de 93—88 (58—40). La Budapesta, campioana Ungariei, Honved, a învins la mare liptă formația belgiană Racingalines cu 80—76 (46—42), iar Vorwärts Leipzig, jucînd pe teren propriu, a întrecut echipa Legia Varşovia cu scorul de 57-51 (31—30). HELSINKI. In cadrul optimilor de finală ale „Cupei cupelor“ la baschet masculin, la Helsinki s-a desfăşurat întîlnirea dintre formaţiile H.K.T. Jhelsinki şi wista cracovia, au obţinut victoria cu scorul de 97—77 (47—30). ★ BUENOS AIRES. La Mendoza (Argentina) au continuat întrecerile din cadrul campionatului Americii de Sud la baschet. Echipa Braziliei a învins cu scorul de 82—43 ( 49—20) selecționata Ecuadorului, iar reprezentativa Uruguayului a întrecut formația Columbiei cu 79—56 (36—18). PE SCURT CIUDAD DE MEXICO. — Mexicanul Heriberto Diaz continuă să conducă in clasamentul general al turului ciclist al Mexicului, urmat la 1:20 de compatriotul său Melesio Soto. Cea de-a 16-a etapă, desfășurată contracronometru individual pe un circuit de 42 km in orașul Vera Cruz, a fost ciştigată de sportivul maghiar Bela Juhasz. MOSCOVA. O combinată de hochei pe gheaţă a cluburilor Empor Rostock şi T.S.C. Berlin (R.D. Germană) intreprinde în prezent un turneu in U.R.S.S. In primul joc, hocheiştii din R.D. Germană au întîlnit la Perm echipa locală „Molot“, care activează in liga a doua a campionatului unional Hochoiștii sovietici au învins cu scorul de 14—3 (7-1, 3-2, 4-0). PRAGA. — După primul tur, în meciul de șah Moscova—Praga, conduce echipa sovietică cu 5,5—1,5 puncte. La prima masă, marele maestru V. Smislov a cîștigat la Hort. Gimnastii sovietici in Canada 7 MONTREAL (Agerpres). Răspunzînd unei invitaţii a forurilor sportive din Canada, selecţionatele de gimnastică ale U.R.S.S. au sosit la Montreal,venind din Japonia, pentru a susţine o serie de demonstraţii în mai multe oraşe canadiene. In loturile sportivilor sovietici se remarcă prezenţa campionului mondial Mihail Voronin şi a cunoscutei gimnaste Natalia Kucinskaia, deţinătoare a trei medalii de aur la ultimele campionate mondiale. în competiţiile europene de fotbal LISABONA, 9 (Agerpres). — In meci retur pentru optimile de finală ale „Cupei cupelor“ la fotbal, formaţia portugheză Sporting Braga a întrecut pe teren propriu cu 2—0 (1—0) pe Vasas Győr. In tur : 3—0 pentru Vasas Rapid Viena — Spartak Moscova 1—0 (in tur 1—1). ★ In „Cupa Europei centrale“ : Wacker Innsbruck — Tatabanya 1—2 (in tur 0—1) ; Florentina — Vienna 3—1 (in tur 3-4). Un bilanț îmbucurător (Urmare din pag. 1) — Dinamo și-a început turneul la Trobetan, întîlnind echipa antrenată de fostul campion mondial, Bertil Antonsson. După meciuri mult aplaudate de spectatori, victoria ne-a revenit cu rezultatul de 6/2— 0/1. Punctele au fost realizate de Stoiciu, Alionescu, Buha, Popescu, Popovici , Martinescu (învingători) şi Ciorcilă (meci egal). Tinărul S. Olteanu, care l-a înlocuit pe Ţăranu, a pierdut la puncte. A doua confruntare a avut loc în nordul Suediei la Sundswall, în compania formaţiei oraşului, aflată pe locul II în campionatul primei categorii. Din această echipă face parte şi P. Svensson care la el „acasă", şi-a luat revanşa asupra lui Martinescu. A fost singurul punct „lăsat" la Sundswall, toţi ceilalti dinamovişti cîşligind la puncte -ai prin tuş. La Sofia am reîntîlnit echipa care, în primăvară, a participat la turneul nostru internaţional de la Timişoara. Dinamo a primit aci cea mai puternică replică. In cele din urmă, însă, am cîştigat cu 6—2, prin victoriile realizate de Alionescu, Ţăranu, Stoiciu, Ciorcilă, Martinescu şi Popovici. Popescu şi Buha au terminat la egalitate, iar Olteanu a pierdut la puncte. Ultima întîlnire am susţinut-o la Torebota şi am obţinut un categoric 7—1. Am aliniat aceeaşi formaţie ca la Sandswall fiind schimbat numai Ţăranu cu Olteanu, care a fost învins la puncte. — Deci, pe echipe, nici o în- tringere în acest turneu. — Intr-adevăr aşa este. De precizat că echipa noastră nu a cunoscut pînă în prezent înfrîngerea în competiţiile internaţionale din Suedia. „Triunghiularul“ internaţional de scrimă de la Bucureşt a fost contramandat Concursul internaţional triunghiula de scrimă cu participarea echipele bucureştene Progresul şi Universitate şi a formaţiei Gornik (Polonia), car urma să se desfăşoare în Capitală, fost contramandat. In ultimul moment clubul polonez a anunţat că echipa de crimă nu mai poate face deplasare la Bucureşti, deoarece o parte dintr Zece secunde... Atit au arătat acele cronometrului pentru cursa-record pe 100 m a lui Armin Hary, pe stadionul din Zürich, acum şase ani. După cum se ştie, pe lista recordmanilor mondiali, atletului vest-german i-au urmat — cu aceeaşi performanţă — alţi patru : Harry Jerome (Canada), Horacio Estevez (Venezuela), Robert Hayes (S.U.A.) şi Cen Ceaoluan (R.P. Chineză). In prezent unii specialişti consideră că rezultatul viitorului campion olimpic în proba de 100 m de la J.O. din 1968, la Ciudad de Mexico, va fi egal cu 9,7—9,8 sec. Deci sub graniţa celor 10 secunde. .. Firește, în această problemă, este interesant de aflat care este şi părerea lui Armin Hary, primul atlet care a eliminat zecimile de secundă din urma fatidicei cifre 10. Iată răspunsul recordmanului mondial la ARMIN HARY — primul sprinter care a alergat 100 m in 100 0 sec. Răsfoind presa străină ZECE SECUNDE NU VOR FI SUFICIENTE PENTRU VICTORIE întrebările puse de revista vest-germana „KICKER“ : — Cind credeţi că va fi bătut recordul mondial pe care-1 deţineţi ? — Sincer vorbind, credeam că acest lucru se va intimpla chiar la Olimpiada de la Tokio. Dar s-a văzut încă o dată că este infinit mai greu să fie ameliorat timpul in proba de 100 m, decit la probele de fond. Pentru stabilirea de recorduri la sprint sunt necesare cele mai favorabile condiţii (care, drept vorbind, nu au existat la J.O. din Japonia). In primul rind, un start excepţional de rapid. Consider totuşi că recordul meu va cădea, in sfirşit, la Olimpiada de la Ciudad de Mexico. Cred că, acolo, zece secunde nu vor fi suficiente pentru victorie... — Şi acest lucru se va produce fără să ţinem seama de altitudine ? — La altitudinea oraşului Olimpiadei, alergătorii pe distanţele medii şi lungi, intr-adevăr, vor fi handicapaţi, dar sprinterii, după părerea mea, vor fi chiar avantajaţi. Este adevărat insă, că alergătorii trebuie să se obişnuiască din timp cu altitudinea viitorului oraş al Olimpiadei. — Veţi mai participa la competiţii ? — Acest lucru este imposibil ! Am părăsit de mult sportul şi nu voi fi nici măcar antrenor. In primul rind, nu am de loc timp pentru antrenamente. Apoi, doresc acum prea mult să mă odihnesc, după eforturile depuse După primele starturi in campionatul european și înaintea jocurilor preliminarii din turneul olimpic de Mal • Pînă acum, o singură surpriză: înfrîngerea Portugaliei pe teren propriu • Clasamentele celor opt grupe * Spicuiri din regulamentul preliminariilor olimpice După cum se știe, echipa României face parte din grupa B (zona europeană) a preliminariilor olimpice, împreună cu echipele R. D. Germane, Greciei, Turciei şi Bulgariei. Acum, sîntem în posesia altor amănunte, privind desfăşurarea jocurilor preliminarii. Echipa României va trebui să dispute cele două meciuri cu învingătoarea dintre Grecia şi R.D. Germană între 30 iunie 1967 şi 31 decembrie 1967. Cîştigătoarea acestui meci va întîlni apoi în perioada 1 ianuarie 1968—30 iunie 1968 pe învingătoarea întîlnirilor dintre Turcia şi Bulgaria. La meciurile preliminare s-a hotărît ca portarul să poată fi înlocuit în timpul întregului joc, iar un jucător de cîmp poate fi schimbat pînă la pauză. O altă clauză a regulamentului prevede că în cazul cînd două echipe obţin acelaşi număr de puncte şi au aceeaşi diferenţă de goluri, în meciul al doilea să se joace prelungiri de două reprize a cite 15 minute. Dacă egalitatea persistă, învingătorul va fi desemnat prin tragere la sorţi. In privinţa folosirii jucătorilor in preliminarii şi în turneul final, F.I.F.A. precizează următoarele : au drept de joc numai jucătorii care figurează pe lista celor 20 înaintată la F.I.F.A. şi care răspund la definiţia F.I.F.A. „amator“. Jucătorii care au participat la preliminariile campionatului mondial şi la turneul final nu au drept de joc, dar federaţiile naţionale care doresc să folosească asemenea jucători trebuie să probeze statutul lor de „amatori". Cu alte cuvinte, în ţările în care nu există un statut de profesionism, pot fi folosiţi orice jucători, indiferent dacă aceştia au participat sau nu la jocurile preliminarii sau în turneul final al C.M. de fotbal. Iată componenţa celorlalte grupe din zona europeană. Grupa A. Turul I : U.R.S.S. — Albania. Turul al ll-lea : Polonia cu învingătoarea dintre U.R.S.S. şi Albania; Cehoslovacia — Iugoslavia. Turul al lll-lea : învingătoarele din turul al II-lea se întîlnesc în două meciuri decisive. Grupa C. Turul I : Finlanda — Olanda; turul al ll-lea _• Franţa cu învingătoarea dintre Finlanda şi Olanda, Elveţia — Austria. Turul al 111-lea: învingătoarele din turul al II-lea se întîlnesc în două meciuri decisive. Grupa D. Turul I : Islanda — Spania. Turul al ll-lea : Italia cu învingătoarea dintre Islanda şi Spania : Anglia — R.F. Germană. Turul al III-lea : învingătoarele din turul al II-lea se întîlnesc în două meciuri decisive. Pentru turneul final se califică ÎS echipe. Şi anume : din Europa se califică cele 4 cîştigătoare de grupe (plus Ungaria — învingătoare la ultima ediţie), 2 din America de Nord şi Centrală, 3 din Asia, 2 din America de Sud, 3 din Africa, plus Mexicul ca ţară gazdă. Nici nu s-au stins bine ecourile campionatului mondial de fotbal din Anglia şi iată că echipele reprezentative de pe continentul nostru au fost angrenate într-o altă competiţie de mari proporţii. In locul „Cupei Europei“ s-a organizat campionatul european, la care participă 31 de ţări. Deocamdată, competiţia se află într-o fază incipientă şi un comentariu privind şansele cîştigătoarelor celor opt grupe ar fi prematur. In competiţie n.au intrat încă o serie de echipe valoroase : cele ale U.R.S.S., Cehoslovaciei, R.D.G., R.F.G., Iugoslaviei etc. care, desigur, vor avea un rol important în acest campionat. In cele 20 de partide desfăşurate pînă acum, rezultatele au fost în general normale. Singura excepţie o face rezultatul formaţiei Portugaliei, învinsă pe teren propriu de selecţionata Suediei, care după cum se ştie, n-a reuşit să se califice în turneul final al C.M. din Anglia. Iată clasamentele „la zi”, în cele opt grupe, înaintea reluării partidelor în primăvara anului viitor. GRUPA A I-A GRUPA I Spania 2 110 2—0 3 Irlanda 3 1112—33 Turcia 10 0 11—21 Cehoslovacia 0 0 0 0 0—0 0 VEŞTI DIN HOCHEI Preşedintele Asociaţiei canadiene de hochei amator, F. Page, a făcut recent declaraţii în legătură cu participarea echipei Canadei la viitorul campionat mondial. Page a declarat: „Hocheiul a atins in prezent, in Europa, un nivel atit de ridicat, incit o selecţionată de amatorianadieni nu mai poate emite pretenţii de victorie la campionatul mondial“. n consecinţă, Page propune ca repreentativa canadiană care va participa la viitoarea ediţie a C.M. să fie întărită ntr-o măsură mai mare cu hocheişti roşli profesionişti, reamatorizaţi. In acest scop, Asociaţia canadiană de hediei amator va invita jucători care au dat parte la meciurile din cadrul ligii profesioniste americano-canadiene, dar nu au mai participat timp de două seroine în asemenea competiţii profesioniste. Cu cinci luni înaintea începerii camionatului mondial de hochei de la Viena, se vînduseră — în Austria şi în alte ţîini — peste 2 500 de abonamente pentru toate jocurile din programul competiţiei. Această cifră reprezintă un ■ecord „sui generis“, pe care nu l-au putut realiza organizatorii ediţiilor anerioare ale C.M. RetimRd şi administraţia: slt. Vasile Conta nr 16, telefon 11.10.05, interurban 72 şi 286 Telex: sportrom buc 180. Tiparul: L P. .Informația*, str. Brezoianu 23—25. PREŢUL ABONAMENTULUI: 1 lună: 6,50 lei; 3 luni: 19,50 lei; 6 luni; 39 lei ( 1 an : 78 leu 40365