Sportul, decembrie 1988 (Anul 44, nr. 12111-12137)

1988-12-01 / nr. 12111

Sub preşedinţia tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU ieri a avut loc PLENARA CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, miercuri, 30 noiembrie, a avut loc Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Pe ordinea de zi a plenarei au fost înscrise : 1. Proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economicosocială a Republicii Socialiste România in anul 1989 ; 2. Proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și gospodăririi apelor în anul 1989; 3. Proiectul Bugetului de stat pe anul 1989 ; 4. Programul privind autoconducerea și autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe anul 1989 ; 5. Raport privind creşterea rolului şi atribuţiilor organismelor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste In realizarea planurilor şi programelor de dezvoltare economico-sociala a patriei. Pe marginea problemelor aflate pe ordinea de zi au luat cuvîntul tovarăşii: Maria Ghiţulică, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R.; Gheorghe Dona, director al Trustului de foraj şi extracţie Voineşti, membru al Biroului executiv al Consiliului judeţean Bacău al F.D.U.S.; Mihai Niculiţă, preşedintele Consiliului judeţean Maramureş al F.D.U.S.; Adrian Călin, secretar al Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist; Virginia Székely, director adjunct al întreprinderii de stofă pentru mobilă şi ţesători tehnice Gheorgheni, judeţul Harghita ; Dinu Daniliuc, preşedinte al C.A.P. Gurbăneşti, judeţul Călăraşi, membru al Consiliului judeţean al F.D.U.S.; Rodica Vîlcu, preşedinta Comitetului municipal al femeilor Bucureşti; Antonie Plămădeală, mitropolitul Ardealului; Dumitru Radu Popescu, preşedintele Uniunii Scriitorilor; Victoria Rusu, preşedintele Comitetului judeţean Bistriţa- Năsăud al C.D.U.S. ; Voicu Tache, rector al Institutului Politehnic Bucureşti; Alexandru Toader, preşedinte al Comitetului Uniunii Sindicatelor din mine, petrol, geologie şi energie electrică. Dezbaterile s-au desfăşurat în atmosfera de puternică angajare patriotică, revoluţionară generată de Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la şedinţa comună a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti. Participanţii la dezbateri au subliniat în mod unanim rolul determinant al secretarului general al Partidului, preşedintele Republicii tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in fundamentarea planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării pe anul 1989, în elaborarea şi înfăptuirea întregii politici interne şi externe a partidului şi statutul. Dezbaterile au pus în evidenţă justeţea şi viabilitatea concepţiei partidului nostru, a secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, privind organizarea, orientarea şi conducerea procesului revoluţionar în lumina cerinţelor democraţiei muncitoreşti, care sunt pe deplin confirmate de viaţă, de rezultatele remarcabile obţinute de poporul român în dezvoltarea multilaterală a ţârii. Vorbitorii au subliniat că prevederile proiectelor de plan aflate pe ordinea de zi a plenarei sunt în deplină concordanţă cu obiectivele stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, cu cerinţele dezvoltării economico-sociale a României în perioada actuală, asigurînd dezvoltarea în continuare a forţelor de producţie, dezvoltarea intensivă şi modernizarea industriei, agriculturii, a tuturor ramurilor economiei naţionale, sporirea nivelului de trai material şi spiritual al naţiunii noastre socialiste, în spiritul ideilor şi orientărilor din Expunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, participanţii la dezbateri au analizat activitatea desfăşurată de consiliile judeţene, municipale, orăşeneşti şi comunale ale F.D.L.S., de organizaţiile de masă şi obşteşti componente pe linia mobilizării tuturor categoriilor de oameni ai muncii în îndeplinirea sarcinilor de plan pe anul în curs, în înfăptuirea programelor de îmbunătăţire a organizării şi modernizare a proceselor de producţie, de ridicare a nivelului tehnic, calitativ şi de competitivitate al produselor, de sporire a eficienţei economice în toate sectoarele. Participanţii la plenară au aprobat, în unanimitate, documentele înscrise pe ordinea de zi a plenarei, precum şi Hotărârea-Apel a Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Intimpinat cu deosebită însufleţire, a luat cuvintul tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu a fost urmărită cu viu interes şi deplină aprobare, fiind subliniată în repetate rînduri cu indelungi aplauze. Atmosfera entuziastă, de puternică vibraţie patriotică în care s-au desfăşurat lucrările plenare, a ilustrat în mod pregnant unitatea de nezdruncinat a întregii noastre naţiuni în jurul partidului, al secretarului său general, hotărîrea unanimă a tuturor oamenilor muncii de a transpune exemplar în practică obiectivele stabilite de Congresul al XIl-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului, de a-şi spori eforturile în direcţia dezvoltării multilaterale a patriei noastre socialiste, ridicării ei pe trepte tot mai înalte de progres şi civilizaţie. In încheierea lucrărilor plenarei, a fost intonat imnul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste —■ „E scris pe tricolor unire !“ „Turneul celor trei pirtii“ la sanie ECHIPAJUL ROMÂN - PE Dublul român Ioan Apostol — Liviu Cepoi a avut o comportare foarte bună la concursul de sanie Inaugural al „Turneului celor trei pirtii“, clasîndu-se pe locul 5 (1:24,753) după echipajele R.D Germane (1:24,009) și R. F. Germania (1:24,463) şi înaintea celor ale U.R.S.S. (3 echipaje) S.U.A., Cehoslovaciei şi Poloniei. Aceasta este cea mai bună performanţă obţinută de un echipaj din ţara noastră la competiţia respectivă. Datorită locu- LOCUL 3 LA OBERHOF lui 3 în clasamentul concursului (găzduit de pîrtia de la Oberhof — R.D. Germană), cei doi sportivi (antrenori: Iacob Ispas şi Victor Ifrim) au obţinut 8 puncte în clasamentul „Turneului celor trei pirtii“. La celelalte probe, sportivii noştri au avut rezultate modeste — simplu fete: Livia Pelin locul 13, Corina Terecoasă locul 15; simplu băieți: 1. Apostol locul 17. FI. Cripti locul 26; dublu: L. Bălăşoiu — R. Mussi locul 11. ŞEDINŢA COMUNĂ A PLENAREI CUITlilul CENTRAL Al PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, A ORGANISMELOR DEMOCRATICE • Şl ORGANIZAŢIILOR Dl MASĂ Şl OBŞTEŞTI (Urmare din pag. 1) său conducător, a patriei noastre socialiste, libere, demne şi înfloritoare. Animaţi de înălţătoare ginduri şi simţăminte, toţi cei prezenţi în marea piaţă au făcut tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, la ieşirea din Sala Palatului, o entuziastă primire. S-a aclamat îndelung, s-a scandat, din amincul inimii, „Ceauşescu şi Poporul.". ..Stima noastră şi mîndriă, Ceauşescu — România !“. „Ceauşescu — Pace !“ Prin toate aceste grăitoare şi vibrante manifestări, cei veniţi la marea adunare au ţinut să exprime secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sentimentele lor de dragoste şi înaltă preţuire pentru activitatea neobosită ce o consacră, cu neasemuită dăruire şi abnegaţie revoluţionară, înfloririi continue a patriei, dezvoltării tuturor judeţelor ţării, bunăstării şi fericirii poporului, creşterii rolului şi prestigiului României în lume, cauzei generale a socialismului şi păcii. Indreptîndu-se spre sediul Comitetului Central al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au străbătut Piaţa Republicii, printr-un adevărat culoar viu, format din delegaţi ai tuturor judeţelor ţării şi ai municipiului Bucureşti. Pe întregul traseu, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşă Elena Ceauşescu au fost înconjurate cu nemărginită bucurie Atmosfera de sărbătoare şi entuziasm era întregită de cîntecele şi dansurile populare interpretate de numeroase formaţii artistice. Din mulţime s-au desprins pionieri şi şoimi ai patriei, tineri şi tinere, în costume naţionale, oameni ai muncii, care au oferit flori tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, în faţa sediului Comitetului Central al partidului zeci de tineri şi tinere, prinşi intr-o mare Horă a Unirii, au ţinut să amintească astfel de o îndelungată tradiţie — emoţionant simbol al voinţei de unire, de unitate a poporului român. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi să se prindă în această frumoasă horă a unirii, de rezonanţă istorică. In marea piaţă, a răsunat apoi vibrantul cîntec „Partidul — Ceauşescu — România !“ S-a aclamat, din nou, cu înflăcărare, pentru partidul nostru comunist, sub conducerea căruia şi-au găsit împlinirea idealurile scumpe de unitate, libertate, independenţă şi progres ale poporului nostru, pentru secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul României socialiste moderne. De la balconul Comitetului Central, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a rostit o scurtă şi insufleţitoare cuvîntare, urmărită cu dragoste, cu deosebit Interes, de toţi participanţii la marea adunare şi, prin intermediul transmisiei de radio şi televiziune, de întreaga ţară. Prin însufleţire şi îndelungi aplauze, cu puternice urale şi ovaţii, cei prezenţi în marea piaţă din inimaCapitalei României au exprimat hotărîrea lor de a cinsti gloriosul eveniment de la 1 Decembrie 1918 prin vrednice fapte de muncă, puse în slujba progresului multilateral al ţării, de a edifica cea mai dreaptă, mai umană orinduire pe pămîntul patriei — socialismul şî comunismul. A fost exprimată, în fapt, voința unanimă a întregului popor, strîns unit în jurul partidului, al secretarului său general, unitate ce constituie trăinicia şi forţa de neînvins a orînduirii noastre socialiste. FOTBAL MERIDIANE PRELIMINARIILE C.E. de Juniori (A — pînă la 18 ani) , echipa Spaniei a dispus cu 4—2 de cea a Danemarcei. Din această grupă (a 7-a) mai fac parte reprezentativele României și Austriei. ÎN RUNDA a doua a preliminariilor C.M. (zona Americii Centrale și a Caraibilor — CONCACAF) reprezentativele Honduras şi Trinidad Tobago au terminat la egalitate (1—1) în meciul retur. In prima manşă scorul a fost tot egal : 0—0. Pentru golul marcat în deplasare, selecţionata Trinidad Tobago s-a calificat pentru etapa a treia, ce va însemna grupa finală a acestei zone , vor mai participa echipele S.U.A., Costa Rica, Guatemalei și învingătoarea din dubla manșă El Salvador — Antilele Olandeze (în primul joc 1—0). Primele două clasate în această ultimă etapăse vor califica pentru turneul final al C.M. din Italia. La PIREU, în meci amical, reprezentativa Greciei a dispus de selecţionata Ungariei cu 3—0 (1—0), prin golurile marcate de Lagonidis (min. 53) şi Salouchidis (min. 52 şi min. 54). GRUPA a 7-a a preliminariilor C.E. (tineret) , la Nitra, selecţionata Cehoslovaciei a fost învinsă cu 3—0 de reprezentativa similară a Belgiei ! ÎN CAMPIONATUL Turciei continuă să conducă Fenerbahce cu 34 puncte, urmată de Beşiktaş — 31 p și Ankaragiku — 31 p. în etapa a 15-a, Fenerbahce a întrecut în deplasare cu 3—1 pe Adana. Merită remarcată forma excelentă în care se află portarul de la Fenerbahce, vestgermanul Toni Schumacher (trecut de 33 de ani) care, în 15 partide a primit doar 10 goluri . Alte rezultate : Trabzon — Adanademir 4—1, Bolu — Bursa 2—0, Ankaragiku — Sansun 1—0, Besiktas — Karhramanmaras 7—0, Eskişehir — Altay 1—1. PE SCURT • PE SCURT ATLETISM • Englezul Gary Staines a terminat învingător în cursa de la Madrid, fiind înregistrat pe distanța de 11,800 km cu timpul de 33:24. La start s-au aliniat peste 14 000 de concurenţi. BOX . In turneul de la Copenhaga, la categoria supergrea, pe locul întîi s-a clasat danezul Brian Nielsen, care l-a întrecut la puncte cu o decizie de 3—2 pe bulgarul G. Hapzanov. La categoria grea, Artem Agopian (U.R.S.S.) l-a învins la puncte pe Mark Hulstroem (Danemarca), iar la categoria mijlocie Rino Ramirez (Cuba) și-a adjudecat victoria la puncte în fața americanului James Crisp. CICLISM . Etapa a 9-a a cursei ce se desfășoară In Mexic a fost cîştigată de rutierul sovietic Aleksandr Turbin, Înregistrat pe 149 km cu 3h 47:0. Lider al clasamentului general se menţine mexicanul Miguel Arroyo. Sadsația f) administraţia: «od ram București st». 9- Coots ia at P.T IA r* aeotrajfl ii.!».7o și NI.S0.5»; coresc it S4.5C; interurban *37; telex io 350 romsp. Telefax: «in Nr. ii.80.3s. Pentru MrtînBtats »bonimente prin RompresflisteUa. sectorul export-import presă P.O-B. tl-201 telex rosi&. pr*3fb București, Caisa Ghiriţai ne. M-8CU 368 Tiparul I.P. „informați**