Steagul Roşu, noiembrie 1971 (Anul 26, nr. 5825-5849)

1971-11-26 / nr. 5846

Pag. 2 Fără îndoială, ii cunoașteți, în ziarul nostru s-au publicat, nu o dată, rînduri despre ei, imagini din spectacolele jucate ; pe micul ecran au apărut de cîteva ori, uimind prin naturalețea jocului, prin farmecul lor, intr-un cuvînt prin calități artistice deosebite. De aceea, astăzi, ne vom permite să adăugăm că „trupa" Melaniei Ghica a cîștigat, în ultimul timp, inimile copiilor și ale publicului matur, cu o nouă reprezentație — „Varietăți școlare" —, un program în care, prin cîntec și vers, unele aspecte din universul școlăresc sînt descrise, comentate cu vervă și umor. Dar ceea ce incintă e felul cum „marii artiști" din școlile generale ale municipiului Bacău spun pe scenă ceea ce au de spus — sincer, firesc, mimînd spontaneitatea în succesiunea diverselor momente, de parcă te afli la o improiitație scenică realizată intr-un moment de rară inspirație. Melodiile uneori dificile (vai, câtă nevoie avem de cîntece pentru copii!), nu pun în încurcătură pe nici unul dintre artiștii amatori. Iar dacă ar fi să ne referim la poezia spectacolului, apoi aceasta nu trebuie căutată decit in atmosfera de ansamblu care surprinde și redă cu delicatețe o lume fascinantă ca aceea a copilăriei, avind totuși micile și marile ei probleme de viață. Este în primul rînd, meritul conducărtoarei grupului, pasionata Melania Ghica. Cheltuind multe ore din timpul său liber, a reușit să-și apropie și să cîștige pentru teatru eleve ca Pușa Potoroacă, Mihaela Gavril, Carmen Chirieș, Camelia Rotaru, Carmen Tomozei, Lili Petrilă, Carmen Tiron, Luminița Micii artiști și „marea“ lor reprezentație Gheorghiu, Carmen Șchiopu. Li s-a alăturat Iulia Apostol, ceva mai mare ca vîrstă dar, neputîndu-se despărți de cercul artistic în care activează de mulți ani. Ar mai trebui adăugat aportul orchestrei condusă de Sile Neniță pentru o enumerare cu de cit completă a celor ce concură la reușita spectacolului. Săptămîna aceasta, „Varietățile școlare" sunt din nou prezente pe afișul Casei de cultură „Vasile Alecsandri" — duminică, 28 noiembrie, ora 16,30. Pentru a 14-a oară, (între timp au mai avut loc 3 reprezentații la Piatra Neamț). Și publicul nu pare să se fi plictisit. Sutele de copii aflați în sală, aplauzele frenetice de la ultimul spectacol pot constitui și ele o dovadă in acest sens. M. MARDARE MEMENTO TELEVIZIUNE VINERI 26 NOIEMBRIE 1971 18.00 Deschiderea emisiunii. Căminul. 18.50 Lumea copiilor. 19.10 Tragerea Loto. 19.20 1.001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Cronica politică internă de Eugen Mândric. 20.15 Intermezzo muzical cu orchestra Valențiu Grigorescu. 20.25 Film artistic : „Nemurire””. 22.05 Panoramic științific. 22.35 Telejurnalul de noapte. RADIO BUCUREȘTI VINERI 26 NOIEMBRIE 1971 PROGRAMUL I 15.00 Buletin de știri. 18.05 Revista economică. 15.30 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 18.15 Muzică de promenadă în interpretarea Fanfarei reprezentative a Armatei. 18.30 Melodii de Richard Stein și Petre Mihăescu. 16.50 Publicitate radio. 17.00 Pentru patrie. 17.30 înregistrări din spectacolul törmapei artistice „Ciociha" din București. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Cintă Ioana Cristea. 20.55 știința la zi. . 21.00 Revista șlagărelor. 21.30 Ionel Periea la pupitrul Orchestrei simfonice din Bamberg. 21.45 Din repertoriul cîntărețului Petre Alexandru. 22.00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22.30 Concert de seară. 22.55 Moment poetic. 23.00 Concert de seară (continuare). 24.00 Buletin de știri. 0.03—6.00 Estrada nocturnă. (Buletin de știri la orele 2.00 ; 5.00). PROGRAMUL U 18.00 Muzică ușoară de Gelu soloto- 11 eseu. 15.15 Arii celebre din operele lui Mo-25.30 Muzică populară cu Mia Barbul Gheorghe Lazar și Dumitru Poto- roacă. 16.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 18.15 Mari violoniști, Arthur Grumiaux. 16.55 Sfatul medicului. 17.00 Buletin de știri. 17.05 Concert de muzică populară. 17.30 La centenarul nașterii lui Harte Chendi. 17.50 Orchestra Michel Legrand. 19.00 publicitate radio. 16.20 Orfeu — mică enciclopedie muzicală. 19.00 Buletin de știri. 19.05 Melodii de estradă. 19.30 Citind din ultimele numere ale revistelor culturale. 19.50 Noapte bună, copii . 20.00 Seară de operă : „Werthe” de Jules Massenet (fragmente). 22.15 Melodii lirice. 22.30 Capodopere ale literaturii. 22.50 Șlagăre lansate de orchestra Paul Ghentzer. 23.00 Buletin de știri. 23.05 Muzică poloneză din secolul al XVII-lea. 23.35 Arii din operetele lui Filaret Barbu. 23.45 Sonate de Muzio Clementi. 0.15 Fantezie jubiliară de Eduard Claudella . Concertul in La major op. 262 pentru flaut și orchestră de Carl Reinecke. 0.55—1.00 Buletin de știri. SIMBATA 27 NOIEMBRIE 1971 PROGRAMUL I 6.00 Muzică și actualități. 6.20 Jurnal agrar. 6.30 Gimnastică 6.45 Bună dimineața, copii . 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 7.45 Sfatul medicului. 8.00 Sumarul presei. 8.08 Matineu muzical. 8.25 Moment poetic. 8.30 La microfon, melodia preferată. 9.00 Buletin de știri. 9.03 La microfon, melodia preferată (continuare). 9.30 Miorița. 10.00 Buletin de știri. 10.05 Scene din operete românești. 10.20 Piese instrumentale. 10.30 Emisiune muzicală de la Mosova. 11.0Q Buletin de știri. 11.05 Melodii lansate de Aurelian Andreescu. 11.15 Atențiune șoferi, atențiune pietoni I 11.35 Cintece interpretate de Corul ș. Orchestra de studio ale Radioteleviziunii. 12.00 Discul in foileton. 12.15 Recital de operă Lucia Stănescu. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.00 Radiojurnal. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.30 Radiorecording. Emisiune de divertisment muzical. PROGRAMUL NI 6.05 Buletin de Știri. 7.00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. Sport. 8.05 Tot înainte (emisiune pentru pionieri). . . 8.20 Compozitorul — interpret al lucrurilor sale : Darius Milhaud. 9.00 Cintă corurile de copii „Colitrî" al Școlii de muzică „Franc Sturm" și al Radioteleviziunii din Belgrad. 9.15 Mult mi-e dragă Dobrogea. 9.30 Buletin de știri. 9.35 Opera „Fata din Far-West“ de Puccini (fragmente). 10.05 Cenaclul artelor. 10.30 De la un șlagăr la altul. 10.50 Melodii populare. 11.15 Dansuri instrumentale de compozitori români. 11.30 Cintă Angela Simileaj Vikgil Will ruraștiința la zi. Buletin de știri. Avanpremieră cotidiană. Piese de virtuozitate. Muzică ușoară. Radiojurnal. Viața de concert a Capitalei. Selecțiuni din opereta „Victoria și al ei husar" de Paul Abraham. Buletin de știri. De toate pentru toți. IAȘI VINERI 26 NOIEMBRIE 1971 PROGRAM DE SEARA 17.00 Buletin de știri. 17.05 Cîntecul care mi-e drag. 17.30 Panoramic economic. 17.45 Partidului, inima și versul (montaj literar-muzical). 18.00 Estudiantina. 18.15 Piese clasice în interpretări moderne. 18.30 Cotidian sonor. 19.30 Pe portativul undelor, melodia preferată. 20.00 Serile muzicale ale studioului. 21.00 Pagini literare. 21.10 Serile muzicale ale studioului, (continuare). 21.30 Ce m-ai auzi bădița / Iar mindruța mi-ar ști dorul. 21.43 Album de romanțe: 22.00 Pagini alese din operete. 22.20 Melodii de pretutindeni (muzică ușoară). CINEMA Municipiul Bacău Muncitorul : „După vulpe“ (Orele 10,20; 15,20; 17,20; 19,20; 21,20) Tel. 1 20 28. Flamura roșie : „Cromwell“ seriile I-II (Orele 15,30; 18, 20,30). Tel. 1 19 50. Progresul : „Verificat, nu există mine“ (Orele 10,30; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30). Tel. 1 13 77. Tineretului : „Călătorie fantastică“ (Orele 10,30; 15,30; 17,30; 19,30; 21,30). Tel. 1 29 39. Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej 23 August : „Simon Bolivar“. Oituz : „întoarcerea Sf. Luca“. Buhuși — Textila : „Iconostas“. Tg. Ocna — Oituz : „Pantoful cenușăresei". EXPOZIȚII MUNICIPIUL BACAC Galeriile de artă . Expoziția de pictură Gheorghe Apostu Punctul muzeal „Nicu Enea“ t Colecția de pictură Nicu Enea (strada Nufărului nr. 31). Ore de vizită 10—16 Luni închis. XG. OCNA Galeria de artă s „Peisajul montan In plastica romanească*. SLANIC-MOLDOVA Expoziția „In memorialul G. Bacovia“ (vila „1 Mai"). Comuna RACova : Expoziția memorials „Ion Borcea* MUZEE MUNICIPIUL BACAO Muzeul de științe naturale — strada Karl Marx nr. 2. Muzeul de Istorie — strada Karl Marx nr. 23. PRĂJEȘTI : Muzeul sătesc VREMEA Vremea se menține schimbătoare și relativ rece. Cerul variabil cu însemnări în cursul nopții. Vînt slab din sectorul vestic. Temperatura ușor variabilă : minimele între minus 9 și minus 4 grade, iar maximele între minus 1 și plus 4 grade. Ceață locală. 11.55 12.00 12.03 12.15 12.30 13.00 13.15 13.40 14.00 14.05 STEAGUL ROȘU MUNICIPIUL BACĂU Vineri, 26 noiembrie ■ Universitatea populară, cursul Legislația muncii : „Contractul de muncă pentru lucrări la domiciliu. Drepturile și obligațiile executanților" (ora 18). Simbătă, 27 noiembrie ■ Clubul elevilor: Intîlnire cu actori băcăuani (ora 18). Duminică, 28 noiembrie I Universitatea populară, cursul Familia și educația tineretului: „Familia și progresul social contemporan". Conferențiază prof. Mihai Lupușoru (ora 10). Í Universitatea populară, cursul Epoci și personalități marcante în cultura mondială: „Leonardo da Vinci — omul universal". Va conferenția pictorul Ilie Boca (ora 11). ■ „Varietăți școlare" — spectacol al cercului de teatru pentru copii (ora 16,30). Marți, 30 noiembrie I Ciclul Incursiuni în tainele vieții : conferința „Origina civilizației umane". Va vorbi profesor Vasile Florea (ora 18). Miercuri, 1 decembrie H Procesul cinematografic cu tema : „Pasul hotărâtor" (ora 18). Joi, 2 decembrie ■ Discuție la masa rotundă — „Cum ne văd ei, cum ne văd ele" — organizată de Consiliul municipal al tinerelor fete al Comitetului municipal U.T.C. (ora 18). Manifestări artistice ale filarmonicii de stat Concert vocal — simfonic Deși programat la scurt timp după o manifestare similară, concertul vocal-simfonic de astă-seară urmărește să răspundă unor preferințe ades exprimate și să reunească iar în sala Teatrului dramatic „Bacovia" pe iubitorii muzicii de operă. Programul cuprinzînd arii din „Carmen" de Bizet și „Africana" de Meyerbeer, va beneficia de prezența baritonului clujean Ion Budoiu, solist, în cadrul aceleeași seri muzicale, al lucrării „Noapte de august" (baladă pentru bariton și orchestră) de Doru Popovici. Concertul se va desfășura sub bagheta dirijorului Ovidiu Bălan, aducînd în atenția publicului, pe lingă piesele amintite, Concertul pentru fagot și orchestră de Mozart (solist Ion Crețu, din orchestra simfonică băcăuană) și uvertura „Tanhauser" de Wagner. Mîine, Filarmonica noastră inaugurează, cu același spectacol, seria concertelor din orașul Roman, Muzicologul George Pascu oaspete al microstagiunii pionierești Săptămîna aceasta propune cursantilor concertelor educative pentru școlari o manifestare deosebită — întîlnirea cu prof. univ. George Pascu, de la Iași. Binecunoscut publicului băcăuan din prelegerile sale deosebit de interesante și atrăgătoare, muzicologul oaspete a fost invitat să vorbească despre „Elemente populare în creația simfonică românească". Conferința va avea loc duminică, la ora 10 (sala Teatrului dramatic „Bacovia"), în cadrul microstagiunii muzicale pionierești. Agenda cinematografică județeană Săptămîna 29 noiembrie—V decemmbrie ‘1971 Peisajul cinematografic al săptămînii viitoare nu este prea divers. Cinematografia română, absentă de la capitolul premiere, va fi bogat reprezentată prin cîteva reluări de prestigiu. Să le amintim și să începem cu acea pagină remarcabilă a epopeii cinematografice naționale „Dacii“, realizată de Sergiu Nicolaescu (1-2 decembrie la cinema „Oituz“ din Tg. Ocna și de la 3 la 5 decembrie la Cinema „Constructorul“ din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej). De la acest prim film de mare amploare regizat de Sergiu Nicolaescu să trecem la ultimul film al aceluiași regizor, tot o epopee istorică „Mihai Viteazul“, cu Amza Pellea în rolul titular (3—5 decembrie, la Cinema „Letea“). Cinematograful din pești a programat Filide la 3 la 5 decembrie una din frumoasele reușite ale filmului muzical românesc „Darclée", cu Silvia Popovici în rolul celebrei cîntărețe care la timpul său a cucerit scenele lirice internaționale. Anul acesta, de pe platourile studiourilor „București“ au luat drumul ecranelor două filme inspirate, din istoria contemporană a țării — „Serata“, peliculă realizată de Malvina Urșianu (la Cinematograful „Rafinăria“ din Dărmănești) surprinde manifestările unor personaje diverse în noaptea de 23 august, în vreme ce „Asediul“, filmul lui Mircea Mureșan (la Cinematograful „23 August“ din Moinești) evocă un moment din lupta forțelor democratice din România, sub conducerea Partidului Comunist, pentru cucerirea puterii politice în iarna anului 1945 la Constanța. Tot la Moinești, la cinematograful „Petrolul“ melodrama „Genoveva de Brabant“ (26—28 noiembrie) și excelenta comedie cinematografică, realizată de Jean Georgescu acum trei decenii, după „O noapte furtunoasă“ de I.L. Caragiale (1—2 decembrie). Tot o comedie de Caragiale — „D'ale carnavalului“ puteți viziona în zilele de 29 și 30 noiembrie, la cinematograful „1 Mai“ din Comănești. De data aceasta, este vorba de spectacolul filmat al Naționalului Bucureștean. în încheierea acestei agende, vă recomandăm premierele săptămînii 29 noiembrie — 5 decembrie. La „Muncitorul“, un western, realizare mai veche a regizorului Anthony Mann „Steaua de tinichea“ cu Henry Fonda și Anthony Perkis. Iubirea stă în centrul peliculei poloneze „Romanticii“ (regia Stanislav Rozevicz). Faptele din care s-au inspirat scenariștii, sunt autentice și s-au petrecut în urmă cu 120 de ani în Poznania.Filmul va rula la cinematograful „Flamura roșie"). Admiratorii simpaticului comic francez Louis de Funès își vor putea revedea vedeta favorită la cinematograful „23 August“ din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej în comedia pe care i-a dedicat-o regizorul Serge Korber „Omul orchestră“. La cinematograful „Textila“ din Buhuși, de la 3 la 5 decembrie, o dramă „Floarea soarelui“, în regia lui Vittoria de Sica, cu Sophia Loren și Marcelo Mastroiani. Al. ROZEANU Decada cărții politice Intilniri cu cititorii In cadrul „Decadei cărții politice" — acțiune inițiată de Secția propagandă a Comitetului județean de partid, miercuri după-amiază, la Casa de cultură a sindicatelor din Municipiul Gheorghe Gheorghiu-Dej, a avut loc o intîlnire între cititori și doi dintre autorii cărții „Marea conflagrație a secolului XX — al doilea război mondial". Au fost prezenți activiști de partid și de stat, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești, lectori, propagandiști, ingineri, profesori, muncitori din întreprinderile industriale ale municipiului, elevi și alte categorii de oameni ai muncii. Cu acest prilej, general maior Ion Cupșa, șeful catedrei de istorie militară de la Academia Militară din București, și colonel Leonida Loghin, cercetător științific principal la Centrul de studii și cercetări de istorie și teorie militară al M.F.A. — coautori ai lucrării amintite, au explicat participanților la manifestare mesajul cărții la care au colaborat, subliniind implicațiile de ordin economic, politic, social și militar ale celui de-al doilea război mondial. Comparînd cartea respectivă cu alte lucrări similare apărute în străinătate, oaspeții au relevat că aceasta face o analiză cit se poate de profundă și obiectivă a marii conflagrații mondiale a secolului nostru, explicînd pe larg contribuția României la înfrîngerea militarismului german. Lucrarea exprimă puncte de vedere inedite ale istoricilor români. Întîlnirea a fost de fapt o discuție liberă, foarte interesantă, contactul nemijlocit al autorilor cu cititorii prilejuind un schimb de întrebări și răspunsuri competente care se înscriu pe linia ultimelor indicații ale secretarului general al P.C.R., tovarășul Nicolae Ceaușescu, cu privire la educarea politicoideologică a oamenilor muncii. ★ O asemenea manifestare a avut loc ieri la Bacău. Aceiași oaspeți militari din București s-au întîlnit cu ostași și ofițeri din cadrul Garnizoanei din localitate. C. BUCULE1 r~ Combinatul minier Bălan cu sediul în orașul Bălan, județul Harghita, stația C.F.R. Izvorul Olt angajează muncitori pentru subteran la meseria de miner . Se asigură cea mai înaltă rețea de salarizare din industria minieră, încadrările tarifare fiind, începînd cu luna a doua de la angajare, între 1.708—2.907 lei pe lună în funcție de calificare și stagiu în meserie. LA ÎNCADRĂRILE TARIFARE SE ADAUGĂ URMATOARELE SPORURI: — de la 8—18 la sută pentru realizarea planului peste 100,5 la sută ; — 9 la sută la încadrarea tarifară pentru cei ce locuiesc în cămine; — 15 la sută pentru munca de noapte — 4—6 la sută pentru conducerea formațiunilor de lucru. ALTE AVANTAJE : — echipament de protecție ; — cazarea gratuită în blocuri de nefamiliști (cămin cu instalații moderne și încălzire centrală) —servirea mesei la cantină, trei mese — 12.50 lei — posibilități de calificare. Cei care sînt interesați și au vîrsta între 18 și 45 de ani. > vor prezenta la angajare buletinul de identitate, actul privind situația militară și carnetul de muncă, is C.E.I.L—IAȘI strada Bucium nr. 34 Livrează pe bază de comandă fermă saltele și perne din dril cu tocătură de poliuretan — în dimensiunile solicitate de clienți. Execuția și livrarea se efectuează în termen de 15 zile de la primirea comenzilor. Informații suplimentare la telefon 11120—11121 serviciul desfacere. întreprinderea de foraj Brăila ANGAJEAZA pentru secțiile de foraj următorul personal: • SONDORI FORAJ • SONDORI PODARI • LABORANT — fluide foraj • MOTORIȘTI — Instalații de foraj cat. III—IV. • FOCHIȘTI. Salarizarea se face conform H.G.M./1968, în plus se plătește spor de șantier, plus cazare. Doritorii se vor adresa la întreprinderea de foraj Brăila, strada Anghel Saligny nr. 17, telefon 13886 — Brăila. 99 DETALIILE“ nu trebuie neglijate (Urmare din pagina I) la fața locului ( demers rămas fără rezultat) invocă motive legate de atitudinea unora dintre furnizorii săi. Aici, ca și în cazul bazelor aparținind altor ministere coordonatoare de balanțe cum sunt cele de la București, Brașov și Cluj, cu care n-au fost încă perfectate contractele, se recomandă o intervenție mai hotărîtă a forului tutelar, respectiv, a Direcției comerciale din cadrul Ministerului Industriei Lemnului, care nu trebuie să-și limiteze preocupările în această direcție doar la stabilirea cotelor, ci să contribuie efectiv, în cadrul atribuțiilor legale ce-i revin, la grăbirea încheierii formelor contractuale. Și pentru că am amintit de cotele stabilite, resortul aprovizionării din cadrul C.E.I.S. Bacău argumentează că, la benzină și anvelope, cotele primite nu exprimă necesarul unităților de producție pentru anul 1972. Forul tutelar trebuie să clarifice de pe acum această chestiune care, neglijată, ar putea avea repercusiuni nedorite asupra unor importante sectoare ale activității de producție în anul viitor. în cursul discuției, tovarășul S. Bitchier remarca, pe bună dreptate, ordinea și disciplina întronate în relațiile dintre furnizori și beneficiari, de Legea contractelor, aliată, după cum se știe, in cel de-al doilea an de aplicare. Mai sunt însă parteneri de contract care nu respectă prevederile acestei legi, fenomenul constituind o sursă de permanente îngrijorări și incertitudini legate de asigurarea ritmului planificat al producției. Tovarășul Marin Romeo, directorul tehnic al C.E.I.S. Bacău ilustra această atitudine cu cîteva unități furnizoare amintind în primul rînd de C.E.I.L. Tg. Secuiesc, C.E.I.L. Miercurea Ciuc și C.E.I.L. Piatra Neamț care la 20 noiembrie a.c. erau in restanță cu importante cantități de materii prime. Din acest motiv Fabrica de mobilă Comănești a ajuns să aibă un stoc tehnic de cherestea de fag extrem de scăzut. Dar pentru a fi deplin obiectivi vina pentru această stare de lucruri nu trebuie căutată întotdeauna „de cealaltă parte“ a contractului. Însuși C.E.I.S. Bacău atunci când încheie unele contracte nu acordă destulă atenție stabilirii de termene de livrare precise și clare. Avem în față comanda nr. 201, către M.I.L., care se referă la cantitățile de feronerie necesare pentru 1972. În pofida prevederilor legii contractelor, modul cum sînt stabilite termenele de livrare în actul respectiv — nu printr-o dată precisă, ci indicîndu-se o perioadă mai lungă, respectiv un trimestru nu asigură o ritmicitate în aprovizionare conform cerințelor efective ale procesului de producție. Acest aspect este ilustrat din păcate și de alte contracte și comenzi încheiate de C.E.I.S. Bacău cu furnizorii săi pentru producția anului 1972. Soluționarea definitiva a acestui neajuns presupune între altele, după cum remarcau însuși interlocutorii noștri, o legătură mai strinsă între sectorul comercial și serviciile de producție, în ce privește cealaltă latură esențială a activității economice, respectiv desfacerea producției ce va fi realizată în 1972, situația se prezintă mai bine, fiind acoperită cu contracte 86 la sută din producția anuală și 92 la sută din producția primului trimestru. Și aici se poate vorbi de unele „detalii" mai puțin îmbucurătoare, de exemplu C.E.I.S. Bacău încă n-a primit de la toți beneficiarii săi comenzi ferme pentru producția de binale, întreprinderile Ministerului Construcțiilor Industriale ca și cele aparținind consiliilor populare județene netrimițînd specificațiile pentru producția contractată. La produsul uși-ferestre, de exemplu, nu s-a acoperit cu contracte decir circa 30 la sută din totalul producției pe 1972, proporția fiind aceeași și pe primul trimestru. „Noi vom insista în continuare, pentru soluționarea acestei probleme, ne spunea tovarășul Biichler, astfel ca pină la 1 decembrie sä lim în posesia tuturor contractelor, la toate produsele noastre. Cu toate rezultatele obținute în acțiunea de contractare a volumului de producție marfă pentru 1972 conducerea C.E.I.S. trebuia să acționeze cu mai multă fermitate în această direcție, în mod deosebit în vederea asigurării desfacerii volumului de producție marfă planificat la rase prefabricate mai ales că însuși Combinatul băcăuan este coordonator de balanțe la acest produs. In încheierea discuției, interlocutorii noștri de la C.E.I.L. Bacău au solicitat mai mult sprijin din partea unor factori care au un rol important în buna desfășurare a acțiunii de aprovizionare-desfacere. Astfel, C.F.R.-ul să pună la dispoziție necesarul de vagoane conform cererii-program, pentru a evita situațiile neplăcute ivite în acest an. De asemenea, e de datoria furnizorilor să respecte cu strictețe termenele stabilite prin contracte, pentru a nu se apela la utilizarea mijloacelor auto, mai costisitoare, iar calitatea produselor livrate, îndeosebi a curelelor trapezoidale, pietrelor de polizor, feroneriei — să fie ireproșabilă. Tovarășii de la C.E.I.S. cu care am stat de vorbă vor remarca, citind acest articol că am omis să vorbim despre o serie de acțiuni pozitive pe care le-au inițiat, că nu am subliniat îndeajuns semnificația realizărilor pe care le-au obținut și pe care, după cum am afirmat la început, nu le contestăm. In optica redacției — și sperăm ca ea să fie și a cititorilor noștri, în primul rînd a celor de la C.E.I.S. — abia soluționarea „detaliilor" asupra cărora am încercat să atragem atenția vor da dreptul comitetului de partid, conducerilor colective ale C.E.S.S. și ale unităților componente, să afirme că sînt foarte aproape, de asigurarea condițiilor optime de desfășurare a unei activități eficiente în anul 1972. Desigur, evidențiem acțiunile întreprinse pînă acum — analiza din 28 septembrie a.c., în comitetul de partid privind asigurarea procesului de producție cu materii prime și materiale, a desfacerii produselor , apreciem planul de măsuri întocmit cu acest prilej și care, în cea mai mare parte a fost înfăptuit. Merită laude efortul de contracarare a lipsurilor în domeniul asigurării, de la furnizori, a pieselor de schimb necesare, prin intensificarea acțiunii de autodotare — avem, de altfel cifre grăitoare la îndemînă pe care nu le mai prezentăm aici. Facem in schimb loc afirmației directorului comercial al C.E.I.S. Bacău, citat în cuprinsul articolului în mai multe rînduri, conform căreia problemele legate de asigurarea cu contracte privind aprovizionarea și desfacererea producției pe 1972 în cadrul unităților C.E.I.S. vor fi soluționate pînă la 15 decembrie a.c. Așteptăm așadar data respectivă pentru a considera încheiat acest articol... Vineri 26 noiembrie 1971 ___________________________________ MICA pu Bucimre FIOEPtim © Olarii Mihai, comuna Gîrleni — Bacău, pierdut carnet mecanic agricol nr. 25.937 și legitimație eliberată de I.M.A. Hemeiuși. Se declar nule. • Bălăiță Sicuța, pierdut legitimație serviciu „Partizanul" Bacău. O declar nulă. • Stan Ion, pierdut legitimație serviciu Fabrica confecții Bacău. O declar nulă. ¹ Jugănaru Ion, pierdut legitimație serviciu U.R.A. Bacău. O declar nulă. ¹ Verdeș Elena, pierdut carnet muncă seria Og 2.463/1965. îl declar nul. ¹ Corlache Petrea, pierdut legitimație de serviciu eliberată de C.P.L. Bacău. O declar nulă. Pierdut foaie parcurs nr. 449.360 din 3 noiembrie 1971 eliberată de Autobaza Bacău pe numele Hudici Dumitru și bonuri de transport pentru sfeclă de zahăr. Se declar nule. V/rVZAFU -JQEy © Vînd casă Bacău, fundătura Trotuș nr. 7. Adresați Elena Mitrofan — 6 Martie 112 Bacău. Vînd Moskvici 403, stare excepțională, 37.000 km. Telefon 438 Moinești prin Petrol. Vînd proprietate, Karl Marx; 35, grădină, teren construibil, parțial sau asociație. Telefon 14155 Brașov, orele 16—19. f /»rvurv Tuft/ fil Cu profundă durere Natalia — soție, George — fiu, Lucia — noră, Radu — nepot, rudele apropiate, anunță încetarea din viață a regretatului lor Maxim Gheorghe 59 ani Înmormîntarea va avea loc duminică — 28 noiembrie 1971, cortegiul funerar pornind de la locuința defunctului din strada Eliberării nr. 29. Familia îndurerată anunță comemorarea unui an de la moartea celui mai drag Ilie Oprișan învățător în comuna Motoșeni, simbătă 27 noiembrie.